Wynik przetargu
Roboty budowlane zamówienia dodatkowego dla zadania pn.: Budowa kompostowni odpadów komunalnych w Oświęcimiu
Zamawiający:
Składowisko Odpadów Komunalnych sp. z o.o.
Adres: | ul. Nadwiślańska 36, 32-600 Oświęcim, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sok@post.pl tel: 0-33 842-70-31 fax: 0-33 842-70-31 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 28709320110 | Data Udzielenia: | 2011-11-03 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45213280-9 | Roboty budowlane w zakresie kompostowni |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Roboty budowlane zamówienia dodatkowego dla zadania pn.: Budowa kompostowni odpadów komunalnych w Oświęcimiu | Arco System Sp. z o.o. Oświęcim | 523 998,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-11-03 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 452132809 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 523 998,00 zł Minimalna złożona oferta: 523 998,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 523 998,00 zł Maksymalna złożona oferta: 523 998,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Oświęcim: Roboty budowlane zamówienia dodatkowego dla zadania pn.: Budowa kompostowni odpadów komunalnych w Oświęcimiu
Numer ogłoszenia: 287093 - 2011; data zamieszczenia: 03.11.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Składowisko Odpadów Komunalnych sp. z o.o., ul. Nadwiślańska 36, 32-600 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 0-33 842-70-31, faks 0-33 842-70-31.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: spółka ze 100% udziałem gminy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty budowlane zamówienia dodatkowego dla zadania pn.: Budowa kompostowni odpadów komunalnych w Oświęcimiu.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Umowa nr SOK-02-11 z dnia 29.09.2011r. przewidywała wykonanie robót budowlanych w ramach Budowy kompostowni odpadów komunalnych w Oświęcimiu. W związku z nieprzewidzianą sytuacją, na podstawie której konieczności wykonania robót nie dało się przewidzieć (konieczność wykonania robót wynikała z okoliczności niemożliwych do wykrycia przez zamawiającego i inspektora nadzoru, po zmianach dokonanych przez projektanta po wyborze w trybie przetargu nieograniczonego dostawcy wyposażenia technologicznego instalacji do biostabilizacji biofrakcji odpadów, na podstawie pisma Wykonawcy z dnia 17.10.2011r. dotyczącego konieczności wykonania przed dostawą i montażem urządzeń instalacji do biostabilizacji biofrakcji odpadów dodatkowych robót budowlanych w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków tj.: wykonanie dodatkowych prac budowlanych w ramach budowy kompostowni odpadów komunalnych w Oświęcimiu, w tym: 1. Roboty ziemne, 2. Rurociąg wody technologicznej, 3. Rurociąg wody pitnej, stalowy, 4. Pompownia wody technologicznej, 5. Studnia wodomierzowa, 6. Kanalizacja ścieków deszczowych, 7. Kanalizacja ścieków sanitarnych, 8. separator z osadnikiem 3 dm3-s, 9. Zbiornik retencyjny V-12 m3. Wybrany w postępowaniu przetargowym dostawca wyposażenia technologicznego instalacji do biostabilizacji biofrakcji odpadów firma SUTCO -Polska Sp. z o.o. zaproponowała, by powyższe prace wykonać jeszcze przed dostarczeniem i zamontowaniem instalacji kompostowni. Powyższe prace są niezbędne do prawidłowego wykonania robót podstawowych. Wykonanie tych prac po zamontowaniu instalacji a nawet ich realizacja w trakcie montażu instalacji będzie nieefektywna, nieekonomiczna i nieracjonalna z punktu widzenia celu przedsięwzięcia, może narazić zamawiającego na znaczne koszty przy późniejszej realizacji powyższych prac. Ponadto dostawca instalacji wskazuje, iż zaoferowane przez niego wyposażenie technologiczne instalacji do biostabilizacji biofrakcji odpadów wymaga wykonania powyższych prac tak, by uzyskać zakładany efekt środowiskowy inwestycji. W piśmie podano, iż na rynku są oferowane instalacje nie wymagające powyższych ulepszeń na etapie montażu, ale wybrana w postępowaniu przetargowym instalacja nie może się obejść bez wcześniejszego wykonania tych prac. W ofercie dostawcy wrysowano wyposażenie technologiczne w aktualnie istniejącą mapę terenu przeznaczonego pod inwestycję i wykonanie proponowanych prac nie spowoduje zmian w głównych robotach budowlanych objętych umową nr SOK-02-2011..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.32.80-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.10.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Arco System Sp. z o.o., Brzezinka ul. Pławska 1B, 32-600 Oświęcim, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 483000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
523998,47
Oferta z najniższą ceną:
523998,47
/ Oferta z najwyższą ceną:
523998,47
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie dodatkowe winno być przeprowadzone w oparciu o ustawową procedurę udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ zachodzą ustawowe przesłanki zastosowania powyższego zapisu, tj.: Po wyborze dostawcy w postępowaniu przeprowadzanym w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę wyposażenia technologicznego instalacji do biostabilizacji biofrakcji odpadów wybrany dostawca przedstawił propozycję ujęcia dodatkowych robót budowlanych związanych m.in. z instalacją kanalizacyjną pod zaproponowaną instalację do kompostowania odpadow wraz ze specjalistycznymi modułami do kompostowania. Wskazano, iż roboty objęte przedmiotem niniejszego postępowania nie były ujęte w zamówieniu podstawowym i nie były wcześniej do przewidzenia - m. innymi z uwagi na wybór w drodze odrebnego przetargu konkretnej instalacji kompostowni odpadów, nie były ujęte w projekcie budowlanym. Zlecenie innemu wykonawcy, w trakcie trwania robót wynikających z zamówienia podstawowego jest nieracjonalne ze względów ekonomicznych i organizacyjnych wykonywanych prac. Od powyższych robót budowlanych jest uzależnione właściwe i zgodne ze sztuką budowlaną wykonanie robót objętych zamówieniem podstawowym, a ich ewentualne oddzielenie od zamówienia podstawowego jest z przyczyn technicznych niemożliwe. Wartość robót budowlanych zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia dodatkowego (wynosi ok. 23,42% wartości realizowanego zamówienia podstawowego). Wykonanie prac będących przedmiotem zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów i wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienie obejmuje wykonanie dodatkowych prac budowlanych w ramach budowy kompostowni odpadów komunalnych w Oświęcimiu. Wybrany w postępowaniu przetargowym dostawca wyposażenia technologicznego instalacji do biostabilizacji biofrakcji odpadów firma SUTCO -Polska Sp. z o.o. zaproponowała, by powyższe dodatkowe prace wykonać jeszcze przed dostarczeniem i zamontowaniem instalacji kompostowni. Powyższe prace są niezbędne do prawidłowego wykonania robót podstawowych. Wykonanie tych prac po zamontowaniu instalacji a nawet ich realizacja w trakcie montażu instalacji będzie nieefektywna, nieekonomiczna i nieracjonalna z punktu widzenia celu przedsięwzięcia, może narazić zamawiającego na znaczne koszty przy późniejszej realizacji powyższych prac. Ponadto dostawca instalacji wskazuje, iż zaoferowane przez niego wyposażenie technologiczne instalacji do biostabilizacji biofrakcji odpadów wymaga wykonania powyższych prac tak, by uzyskać zakładany efekt środowiskowy inwestycji. W piśmie podano, iż na rynku są oferowane instalacje nie wymagające powyższych ulepszeń na etapie montażu, ale wybrana w postępowaniu przetargowym instalacja nie może się obejść bez wcześniejszego wykonania tych prac. W ofercie dostawcy wrysowano wyposażenie technologiczne w aktualnie istniejącą mapę terenu przeznaczonego pod inwestycję i wykonanie proponowanych prac nie spowoduje zmian w głównych robotach budowlanych objętych umową nr SOK-02-2011. W związku z nieprzewidzianą sytuacją, na podstawie której konieczności wykonania robót nie dało się przewidzieć (konieczność wykonania robót wynikała z okoliczności niemożliwych do wykrycia przez zamawiającego i inspektora nadzoru, po zmianach dokonanych przez projektanta po wyborze w trybie przetargu nieograniczonego dostawcy wyposażenia technologicznego instalacji do biostabilizacji biofrakcji odpadów, na podstawie pisma Wykonawcy z dnia 17.10.2011r. dotyczącego konieczności wykonania przed dostawą i montażem urządzeń instalacji do biostabilizacji biofrakcji odpadów dodatkowych robót budowlanych w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków, należy wykonać prace opisane powyżej. Uzasadnienie prawne tożsamość wykonawcy zamówienia - zachowana, gdyż zamówienie zostanie udzielone temu samemu wykonawcy, który realizował zamówienie główne, dodatkowy charakter zamówienia - zachowany, gdyż nie ma mowy o pierwszoplanowości tego zamówienia wobec zamówienia pierwotnego, nieprzewidziana sytuacja - specyfikując warunki robót budowlanych konieczności wykonania robót bądź nie dało się przewidzieć (m.in. Zamawiający wiedzę o konieczności ich wykonania nabył już w trakcie wykonywania prac objętych umową), konieczność wykonania robót wynikała z okoliczności niemożliwych do wykrycia przez zamawiającego- wyboru dostawcy instalacji w trybie kolejnego (odrębnego) przetargu nieograniczonego), niemożność oddzielenia zamówienia dodatkowego od zamówienia pierwotnego - należy powołać się na przyczyny gospodarcze, do których według interpretacji Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych zaliczyć należy m. in. celowość, gospodarność oraz oszczędność. Wykonawca w przetargu pierwotnym zaproponował najniższą cenę, zatem względy oszczędności i gospodarności niewątpliwie przemawiają za udzieleniem zamówienia dodatkowego jemu właśnie; celowe jest też wykonywanie zamówienia dodatkowego przez tego samego wykonawcę, który wykonywał zamówienie główne, co zapobiegnie między innymi konieczności przeprowadzania dodatkowych szkoleń, dokonywania dodatkowych odbiorów placu budowy, zapoznawania się ze specyfiką prac itp. niemożność wykonania zamówienia pierwotnego bez zamówienia dodatkowego - prawidłowe wykonanie zamówienia głównego (z uwagi na uwarunkowania techniczno-eksploatacyjne bądź normatywne) jest niemożliwe bez wykonania prac dodatkowych, co wynika bezpośrednio z pisma dostawcy wyposażenia kompostowni, 50 % wartości zamówienia pierwotnego - ten bezwzględny wymóg ustawowy jest spełniony, co wynika ze wstępnych szacunków dokonanych przez Komisję przy współudziale Inspektora Nadzoru i powołanego biegłego. Od wykonania powyższych robót budowlanych jest uzależnione właściwe i zgodne ze sztuką budowlaną wykonanie robót objętych zamówieniem podstawowym, a ich ewentualne oddzielenie od zamówienia podstawowego jest z przyczyn technicznych niemożliwe. Wartość robót budowlanych zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia dodatkowego (wynosi ok. 23,42% wartości realizowanego zamówienia podstawowego). Wykonanie prac będących przedmiotem zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów i wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.