Wynik przetargu
Przebudowa dwóch budynków barczewskiej Filii Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie- roboty dodatkowe

Zamawiający:
Zarząd Powiatu Olsztyńskiego
Adres: | Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia@powiat-olsztynski.pl tel: 895 210 500 fax: 895 210 501 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 30305420120 | Data Udzielenia: | 2012-08-17 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45330000-9 | Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne | |
45332400-7 | Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych | |
45343000-3 | Roboty instalacyjne przeciwpożarowe | |
45400000-1 | Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych | |
45421100-5 | Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Przebudowa dwóch budynków barczewskiej Filii Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie- roboty dodatkowe | 1.Lider- Przedsiębiorstwo Budowlane WITKA Sp.z o.o. 2.Uczestnik Przedsiębiorstwo Budowlane WITKA Krzysztof Krawczyk Olsztyn | 371 715,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-08-17 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 454000001 454211004 453324007 453300009 453430003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 371 716,00 zł Minimalna złożona oferta: 371 716,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 371 716,00 zł Maksymalna złożona oferta: 371 716,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Olsztyn: Przebudowa dwóch budynków barczewskiej Filii Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie- roboty dodatkowe
Numer ogłoszenia: 303054 - 2012; data zamieszczenia: 17.08.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Olsztyńskiego, Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5210500, faks 089 5210501.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa dwóch budynków barczewskiej Filii Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie- roboty dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1)roboty dodatkowe branży budowlanej: dostawa i montaż stolarki PCV, dostawa i montaż drzwi p.poż. EI 60, wykonanie ścianek g-k o odporności ogniowej 120min. na korytarzach z drzwiami p.poż. EI60, dostawa i montaż ślusarki dymoszczelnej, montaż kominków wentylacyjnych z PCV dla dodatkowych przewodów wentylacyjnych, wykonanie płyty betonowej pod szafę rozprężni gazów medycznych wraz z ogrodzeniem i zadaszeniem, naprawa schodów klatki schodowej K1, malowanie ścian kotłowni farbą olejną 2)roboty dodatkowe branży teletechnicznej- montaż siłowników do drzwi napowietrzających oraz drzwiowych chwytaków elektromagnetycznych, 3)roboty dodatkowe branży elektrycznej: wykonanie instalacji elektrycznej dla opraw kierunkowych z modułem adresowalnym, wykonanie dodatkowych robót przy TG w piwnicy, montaż rur winidurowych w pomieszczeniach WC na I i IIp., sprawdzenie istniejących obwodów w piwnicy, demontaż istniejącej instalacji, montaż gniazd i opraw nadłóżkowych, pomiary powykonawcze, wykonanie głównej szyny wyrównawczej, 4)roboty dodatkowe branży sanitarnej: montaż dodatkowego naczynia wzbiorczego (100 l) i pompy do studni schładzającej w kotłowni, roboty instalacyjne kanalizacji deszczowej, roboty przy budowie przyłącza kanalizacji sanitarnej, roboty przy budowie przyłącza wodociągowego z odwodnieniem studzienek piwnicznych, dostawa i montaż zasobnika ciepłej wody użytkowej o pojemności 1000 litrów, montaż zlewozmywaków i zlewów gospodarczych Dostawa i montaż zestawu do podnoszenia ciśnienia, 5)zagospodarowanie terenu: wycinka 10szt drzew, karczowanie krzaków i porządkowanie terenu oraz wykonanie murków oporowych z gazonów..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.40.00.00-1, 45.42.11.00-4, 45.33.24.00-7, 45.33.00.00-9, 45.34.30.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
22.06.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- 1.Lider- Przedsiębiorstwo Budowlane WITKA Sp.z o.o. 2.Uczestnik Przedsiębiorstwo Budowlane WITKA Krzysztof Krawczyk, ul. Kołobrzeska 50H, 10-434 Olsztyn, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 334420,90 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
371715,74
Oferta z najniższą ceną:
371715,74
/ Oferta z najwyższą ceną:
371715,74
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W trakcie realizacji inwestycji w systemie zaprojektuj i wybuduj, Zamawiający odstąpił od umowy Nr 46-2010 z uwagi na nierzetelne i nieterminowe wykonanie robót budowlanych. W ramach tej umowy, Wykonawca opracował projekt budowlany, częściowo wykonał zakres robót objęty projektem, zinwentaryzował roboty wykonane do dnia 15.08.2011r. oraz przedłożył Zamawiającemu kosztorys powykonawczy. W celu dokończenia inwestycji, Zamawiający przeprowadził postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, wyłonił nowego Wykonawcę robót budowlanych- KONSORCJUM: 1) Lider- Przedsiębiorstwo Budowlane WITKA Sp.z o.o. 2) Uczestnik Przedsiębiorstwo Budowlane WITKA Krzysztof Krawczyk. 10-434 Olsztyn ul. Kołobrzeska 50H, z którym zawarł umowę nr 11/2012 (umowa podstawowa). Ze względu na brak możliwości dokładnego oszacowania wielkości i zakresu robót pozostałych do wykonania (roboty zakryte, nierzetelność wykonawstwa, wady projektowe), Zamawiający zawarł umowę z wynagrodzeniem kosztorysowym, w którym podstawą rozliczenia są: kosztorys ofertowy Wykonawcy oraz powykonacze obmiary robot budowlanych. Przedmiar robót pozostałych do wykonania stanowiący podstawę rozliczenia umowy stanowił załącznik do SIWZ i był wykonany przez firmę zewnętrzną. W trakcie realizacji robot przez obecnego Wykonawcę, ujawnione zostały kolejne wady projektowe i wykonawcze, potwierdzające nienależyte wykonanie przedmiotu umowy, zawartej z poprzednim Wykonawcą, skutkujące koniecznością wykonania robót dodatkowych, których zakres został wykazany w protokóle konieczności z dnia 04.06.2012r., stanowiącym załącznik do niniejszego wniosku. Z powodu ujawnienia kolejnych wad projektowych i wykonawczych, niezbędne było zlecenie przez Zamawiającego, wykonania ponownej ekspertyzy rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń p.poż . Opracowany dokument wskazał zalecenia, wymagające wykonania robót dodatkowych, warunkujących uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu, w tym uwzględniał zmianę przepisów p-poż. z 2010r. nie wprowadzoną przez pierwotnego Wykonawcę do dokumentacji projektowej. Poprzedni Wykonawca przedstawił rozliczenie powykonawcze (inwentaryzacja i kosztorys powykonawczy), niezgodne ze stanem faktycznym, co zostało zakwestionowane przez rzeczoznawcę budowlanego oraz Inżyniera Kontraktu, który odmówił ich zaakceptowania. W trakcie wykonywania prac przez obecnego Wykonawcę, ujawnione zostały prace nie ujęte w przedmiarach oraz kosztorysie ofertowym. Z powodu wadliwie wykonanej inwentaryzacji oraz wad w wykonaniu robót, pracownia projektowa, której Zamawiający zlecił skosztorysowanie i zobmiarowanie robót budowlanych, pozostałych do wykonania, nie była w stanie zidentyfikować wszystkich wad oraz przewidzieć zakresu, który został ujawniony dopiero na etapie kontynuacji wykonawstwa, a w szczególności dotyczących elementów-zanikających i zakrytych. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego wynika z okoliczności, o których Zamawiający wcześniej nie wiedział i których nie można było przewidzieć, ponieważ Zamawiający nie odebrał robót, wykazanych przez poprzedniego Wykonawcę w inwentaryzacji i kosztorysie powykonawczym. Według Zamawiającego, bez wykonania zamówienia dodatkowego, zrealizowanie zamówienia podstawowego nie jest możliwe, a z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego nie jest uzasadnione ponieważ: 1)w chwili obecnej na terenie budowy wykonywane są roboty i teren budowy został przekazany Wykonawcy robót w ramach umowy podstawowej. Ze względów formalnych nie jest możliwe przekazanie tego samego terenu budowy w tym samym czasie, innemu wykonawcy, 2)Wykonawca aktualnie wykonujący roboty budowlane w ramach umowy podstawowej, zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu, 3)wprowadzenie nowego Wykonawcy oraz podział w udzieleniu gwarancji, może spowodować wiele sytuacji konfliktowych dla stron, 4)łączna wartość zamówień dodatkowych nie przekracza kwoty, stanowiącej 50% łącznej wartości zamówienia realizowanego w ramach umowy podstawowej, 5)wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, 6)zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, 7)wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, 8)wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, 9)z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów