Wynik przetargu
Budowa nowego budynku dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem jako końcowy element reformy sieci szkół w gminie Muszyna - zamówienie dodatkowe
Zamawiający:
Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna
Adres: | Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi@muszyna.pl tel: 184 714 009 fax: 184 777 921 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 18723520120 | Data Udzielenia: | 2012-08-30 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45312100-8 | Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Budowa nowego budynku dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem jako końcowy element reformy sieci szkół w gminie Muszyna - zamówienie dodatkowe | BAU-POL Władysław Szczurek Nowy Sącz | 32 104,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-08-30 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 453121007 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 32 104,00 zł Minimalna złożona oferta: 32 104,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 32 104,00 zł Maksymalna złożona oferta: 32 104,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Muszyna: Budowa nowego budynku dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem jako końcowy element reformy sieci szkół w gminie Muszyna - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 187235 - 2012; data zamieszczenia: 30.08.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna, Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie, tel. 18 4714009, faks 18 4777921.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa nowego budynku dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem jako końcowy element reformy sieci szkół w gminie Muszyna - zamówienie dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Montaż systemu alarmowego 2) Montaż włazu 3) Montaż sieci komputerowej i instalacja okablowania strukturalnego.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.31.21.00-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Budowa nowego budynku dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem jako końcowy element reformy sieci szkół w gminie Muszyna w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 6. Spójność wewnątrzregionalna, Działanie 6.2. Rozwój obszarów wiejskich, Schemat B: Infrastruktura społeczna w tym edukacyjna i sportowa, dofinansowywana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.08.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- BAU-POL Władysław Szczurek, ul. Mikołaja Reja 10, 33-300 Nowy Sącz, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 27567,64 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
32104,13
Oferta z najniższą ceną:
32104,13
/ Oferta z najwyższą ceną:
32104,13
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Procedura udzielenia zamówienia dodatkowego pn. Budowa nowego budynku dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem jako końcowy element reformy sieci szkół w Gminie Muszyna wszczęta została na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -Prawo zamówień publicznych. Wykonawcę zamówienia podstawowego BAU-POL Władysław Szczurek 33-300 Nowy Sącz, ul. Mikołaja Reja 10 wybrano w trybie przetargu nieograniczonego, tym samym zamówienie dodatkowe jest udzielane na rzecz tego samego wykonawcy, któremu zamawiający udzielił wcześniej zamówienia podstawowego i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przedmiot zamówienia dodatkowego nie jest objęty zakresem zamówienia podstawowego, ale jest niezbędny do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego. Po rozpoczęciu robót budowlanych okazało się, że opracowana w 2005 r. dokumentacja projektowa nie obejmowała systemu alarmowego mimo że zaprojektowany został system monitoringu. Ze względów finansowych budowa szkoły została podzielona na części, tym samym planowanie i przygotowanie procesu inwestycyjnego w tak długim odstępie czasowym usprawiedliwia udzielanie zamówień dodatkowych, ponieważ Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, że etapy dokumentacji projektowej uwzględnią monitoring, a nie zostanie zaprojektowany system alarmowy w budynku szkoły. Na tym etapie wykonanie alarmu jest korzystne w stosunku do kosztów które będą musiały być poniesione później. Realizacja sytemu alarmowego w terminie późniejszym wymagałaby wielu przeróbek, a co za tym idzie Zamawiający poniósłby niewspółmiernie wysokie koszty realizacji zamówienia. Pierwotnie planowaliśmy, że system monitoringu będzie wystarczający, jednakże okazało się, że wartość sprzętu, który został zamówiony wymaga ubezpieczenia. Podczas trwania czynności prowadzenia kolejnych przetargów na roboty budowlane i dostawy sprzętu okazało się, iż zamontowanie systemu alarmowego będzie miało wpływ na wysokość późniejszego ubezpieczenia obiektu. Ponadto w trakcie wykonywania robót wykończeniowych stwierdzono brak dostępu na część strychową z wnętrza budynku. Wykonanie wejścia na część strychową jest niezbędnym elementem koniecznym do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. Z uwagi, że projekt budowlany opracowany został w roku 2005 r. i sieć komputerowa została zaprojektowana w kat. V, a jego realizacja przebiega etapami w chwili obecnej sieć komputerowa i instalacja okablowania strukturalnego musi spełniać wymagania kat. 6. zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie wykonania sal komputerowych. Dokumentacja projektowa nie uwzględniała wymienionych wyżej elementów robót. Poniesienie kosztów prowadzenia kolejnych procedur przetargowych oraz szacowana wartość zamówienia musiałaby uwzględniać roboty, które na obecnym etapie nie muszą być wykonywane m.in. rozbiórkę częściową ocieplenia w celu poprowadzenia kabli i jej odtworzenie, wykonania robót rozbiórkowych w stropie w celu montażu wyłazu, wymianę okablowania. Pomimo należytej staranności Zamawiający nie był w stanie przewidzieć takiej sytuacji. Dokonanie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki podyktowane jest również zintegrowaniem urządzeń i włączeniem ich do systemu zabezpieczenia przeciwpożarowego, przed terminem oddania obiektu do użytkowania. Na podstawie stanu faktycznego oraz obowiązujących przepisów prawa dokonano analizy zaistnienia wszystkich wyżej opisanych przesłanek uprawniających do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt 5 powołanej na wstępie ustawy: a) warunek (1) - zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy - warunek spełniony bowiem Zamawiający zamierza udzielić przedmiotowe zamówienie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. tj. BAU-POL Władysław Szczurek 33-300 Nowy Sącz, ul. Mikołaja Reja 10 realizującemu umowę nr Zp.272.44.2012 z dnia 07/0/2012. b) warunek (2) - zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych - jest spełniony, przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty budowlane, których opis stanowią następujące dokumenty wymagane art. 31 ust.1 ustawy: - rysunki w formie nadzoru autorskiego, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - przedmiar; Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego została określona zgodnie z art. 33 ust. 1 pkt 1 ustawy na podstawie kosztorysu inwestorskiego. c) warunek (3) - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, warunek jest spełniony - dokumentacja projektowa na podstawie której realizowane są roboty podstawowe nie obejmowała przedmiotowego zakresu robót. d) warunek (4) - zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego także jest spełniony- wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego stanowi około 13 % wartości zamówienia podstawowego. e) warunek (5) - wykonanie zamówienia jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego także został spełniony - aby Wykonawca mógł w całości wykonać roboty budowlane przewidziane do realizacji w umowie podstawowej musi wykonać zamówienie dodatkowe. f) warunek (6) - wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia uznać należy za spełniony - zakres przedmiotu zamówienia w przetargu nr Zp.271.11.2012 w wyniku którego podpisana została umowa nr Zp.272.44.2012 z dnia 07/05/2012 określały następujące dokumenty: - pozwolenie na budowę, dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary, warunki techniczno-organizacyjne. Na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz dzień zawarcia umowy z wykonawcą był to pełny zakres robót, który z należytą starannością mógł przygotować Zamawiający. Konieczność zatem wykonania zamówienia dodatkowego nie jest wynikiem błędu czy też świadomego działania Zamawiającego