Wynik przetargu
Dzierżawa elementów deskowań i rusztowań wbudowanych w obiekty inżynierskie ES-09, WD-15a oraz WS-18 realizowanych w ramach zadania Budowa drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń, odc. węzeł Mikuszowice (Żywiecka Bystrzańska) -
Adres: | ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl tel: +48322586281 fax: +48322598710 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 7948920140 | Data Udzielenia: | 2014-04-10 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
44212310-5 | Rusztowania |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dzierżawa elementów deskowań i rusztowań wbudowanych w obiekty inżynierskie ES-09, WD-15a oraz WS-18 realizowanych w ramach zadania Budowa drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń, odc. węzeł Mikuszowice (Żywiecka Bystrzańska) - | PERI POLSKA Sp. z o. o Płochocin | 300 946,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-04-10 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 442123105 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 300 947,00 zł Minimalna złożona oferta: 300 947,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 300 947,00 zł Maksymalna złożona oferta: 300 947,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Katowice: Dzierżawa elementów deskowań i rusztowań wbudowanych w obiekty inżynierskie ES-09, WD-15a oraz WS-18 realizowanych w ramach zadania Budowa drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń, odc. węzeł Mikuszowice (Żywiecka Bystrzańska) - Żywiec.
Numer ogłoszenia: 79489 - 2014; data zamieszczenia: 10.04.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2586281, faks 032 2598710.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dzierżawa elementów deskowań i rusztowań wbudowanych w obiekty inżynierskie ES-09, WD-15a oraz WS-18 realizowanych w ramach zadania Budowa drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń, odc. węzeł Mikuszowice (Żywiecka Bystrzańska) - Żywiec..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamówienie obejmuje dzierżawę deskowań i rusztowań stanowiących własność Wykonawcy które zostały wbudowane w konstrukcje następujących obiektów inżynierskich: ES-09, WD-15a oraz WS-18 w związku z realizacją Kontraktu pn.: Budowa drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń, odc. węzeł Mikuszowice (Żywiecka Bystrzańska) - Żywiec i które ze względów bezpieczeństwa konstrukcji są niemożliwe do zdemontowania..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
44.21.23.10-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.02.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- PERI POLSKA Sp. z o. o, ul. Stołeczna 62, 05-860 Płochocin, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 419798,42 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
300946,92
Oferta z najniższą ceną:
300946,92
/ Oferta z najwyższą ceną:
300946,92
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie może być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Oddanie w dzierżawę elementów deskowań i rusztowań wbudowanych w obiekty inżynierskie ES-09, WD-15a oraz WS-18 będąca przedmiotem niniejszego zamówienia, może nastąpić tylko przez Firmę PERI Polska Sp. z o.o., która jest właścicielem tych elementów. Z uwagi na powyższe przesłanki, Zamawiający nie ma obiektywnej możliwości skorzystania z innego trybu udzielenia zamówienia, gdyż nie byłoby to adekwatne do zaistniałej sytuacji. Dodatkowo można wskazać, iż w niniejszym przypadku mogą również znaleźć zastosowanie przesłanki trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp. Poniżej opis przesłanek. 1) Wystąpienie wyjątkowej sytuacji, niewynikającej z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć. Nieprzewidywalność okoliczności, na które powołuje się Zamawiający powinna być zawsze oceniana w każdej sytuacji indywidualnie i w sposób obiektywny. Zamawiający powinien również brać pod uwagę ewentualny negatywny rezultat, którego może się spodziewać jeśli nie spełni czy nie podejmie w określonym czasie odpowiednich działań związanych z natychmiastowym udzieleniem zamówienia. Na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 k.c. (klauzula rebus sic stantibus) oraz art. 632 § 2 k.c. (tzw. mała klauzula rebus sic stantibus) okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. W dniu 31.12.2013r. z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach odstąpiła od Umowy nr GDDKiA/R-1/S-69/M-Ż/2009 z dnia 20 lipca 2010 r. W związku z powyższym zaistniała konieczność przejęcia przez Zamawiającego placu budowy, na którym były realizowane roboty w ramach Kontraktu oraz zabezpieczenia placu budowy aż do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy dla dokończenia pozostałych robót koniecznych do wykonania. Każde odstąpienie od umowy, niezależnie od przyczyn takiego działania jest sytuacją zawsze absolutnie wyjątkową. Niewykonanie umowy lub jej niewłaściwe wykonanie nie jest sytuacją powszechną mieszczącą się w granicach ryzyka gospodarczego, lecz należy do wyjątkowych okoliczności, których nie da się przewidzieć. Zakładanie z góry, że dojdzie do odstąpienia czy wypowiedzenia umowy o udzielenie zamówienia publicznego i przyjmowanie, że sytuacja taka mieści się w normalnych stosunkach handlowych podważa cel i sens udzielenia zamówienia. 2) Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy Zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. W związku odstąpieniem od Umowy zaistniała konieczność przejęcia przez Zamawiającego placu budowy, na którym były realizowane roboty w ramach Kontraktu oraz zabezpieczenia placu budowy aż do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy dla dokończenia pozostałych robót koniecznych do wykonania. Demontaż rusztowań nie jest możliwy ponieważ ich brak spowodowałby powstanie szkody o znacznych rozmiarach polegającej na uszkodzeniu konstrukcji obiektu lub jej zniszczeniu. Rusztowania objęte przedmiotem niniejszej dzierżawy mają na celu zapewnienie stateczność konstrukcji i z uwagi na bezpieczeństwo konstrukcji są niemożliwe do zdemontowania na obecnym etapie robót ze względu na stopień zaawansowania robót i uwarunkowania technologiczne procesu budowlanego. Biorąc pod uwagę powyższe natychmiastowe udzielenie przedmiotowego zamówienia pozwoli przede wszystkim na ograniczenie skutków zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu obiektów, które są istotne z punktu widzenia całej realizowanej inwestycji. Tym samy zasadne jest udzielenie przedmiotowego zamówienia na czas niezbędny do wyłonienia nowego Wykonawcy robót. 3) Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na danych dotychczasowych doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego oraz przetargu ograniczonego dla procedur podprogowych można wskazać, iż przeciętny czas trwania postępowania (licząc od dnia zamieszczenia ogłoszenia w BZP) wynosi ok. 37 dni. Również zgodnie z danymi zamieszczonymi w Sprawozdaniu Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2012r., wynikającymi z analizy ogłoszeń przeciętny czas trwania postępowania o wartości nie przekraczającej progów UE (ogłoszenia publikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych), liczony od daty publikacji ogłoszenia o zamówieniu do daty zawarcia umowy wskazanej w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia, w roku 2012 wynosił, odpowiednio dla poszczególnych trybów przewiedzianych w ustawie Pzp (przetarg ograniczony, negocjacji z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, licytacja elektroniczna, negocjacje bez ogłoszenia) 31-76 dni. Zasadniczymi przesłankami, które powoduje natychmiastową konieczność udzielenia zamówienia i przesądzają o tym, że niemożliwe jest udzielenie zamówienia w innym trybie jest konieczność zapewnienia ciągłości bezpieczeństwa użytkowania obiektów m.in. ze względu na stopień zaawansowania robót i uwarunkowania technologiczne procesu budowlanego.