Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Zwoleń
Adres: Plac Kochanowskiego 1, 26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: przetargi@zwolen.pl
tel: 486 762 210
fax: 486 762 418
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 7434120140 Data Udzielenia: 2014-04-06
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Rozbudowa i przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego KARTEL
Jędrzejów
39 814,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-04-06
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452313008
452321302
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
39 814,00 zł
Minimalna złożona oferta:
39 814,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
39 814,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
39 814,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Zwoleń: Rozbudowa i przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu


Numer ogłoszenia: 74341 - 2014; data zamieszczenia: 06.04.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Zwoleń, Plac Kochanowskiego 1, 26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie, tel. 48 6762210, faks 48 6762418.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa i przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
a)wykonania dodatkowych 5 przepięć do nowej sieci wodociągowej istniejących przyłączy, b)remontu istniejącego drenażu opaskowego wokół /starego/ budynku Urzędu Miejskiego.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.13.00-8, 45.23.21.30-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
04.12.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego KARTEL, ul.Przemysłowa 8, 28-300 Jędrzejów, kraj/woj. świętokrzyskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 32369,44 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    39814,41


  • Oferta z najniższą ceną:
    39814,41
    / Oferta z najwyższą ceną:
    39814,41


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Powodem wykonania przebudowy sieci wodociągowej było zapewnienie wymaganych parametrów technicznych dla wewnętrznej instalacji wodociągowej w /nowym/ budynku urzędu oraz przełączenie mieszkańców ul. 3-go Maja do nowej sieci a tym samym całkowite wyeliminowanie z użytkowania starej i zawodnej sieci wodociągowej. Natomiast niewykonanie remontu drenażu opaskowego spowoduje zalewanie wodami gruntowymi kondygnacji piwnicy istniejącego budynku i realizacja jakichkolwiek prac modernizacyjnych w tej kondygnacji mija się z celem. Potwierdzenie konieczności wykonania w/w robót zostało potwierdzone przez inspektorów nadzoru inwestorskiego w protokołach konieczności. Tym samym wykonanie zamówienia podstawowego jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego.Na etapie sporządzania koncepcji funkcjonalno - użytkowej planowanej rozbudowy i przebudowy budynku, zamawiający nie dysponował dokumentacja projektową ani powykonawczą z budowy istniejącego budynku jak również sieci wodociągowej w ul. 3-go Maja. Zlecone zostało wykonanie inwentaryzacji budowlanej mgr inż. Janowi Moskalowi /upr. bud. WBP-II K-8386/RA/23/83/, który dokonał odkrywek fundamentów istniejącego budynku i w części opisowej inwentaryzacji stwierdził /Od poziomu terenu do górnej ławy fundamentowej odległość 2,00m. Grubość ławy wynosi 0,30 m, ławę wylano na warstwie gruzobetonu. Grunt - piasek średni. W wykopie nie stwierdzono występowania wody/, brak jakiejkolwiek informacji na temat występowania drenażu. Z opisu do projektu budowlanego na podstawie którego jest realizowana inwestycja wynika, że biuro Projektowe /ARCHITEKTON/ Sp. z o.o. nie dokonało odkrywek fundamentów istniejącego budynku na etapie opracowywania dokumentacji, bazując na dokumentacji geotechnicznej terenu planowanej inwestycji wykonanej przez firmę: Usługi Budowlano - Projektowe Anna Mróz z Kielc. Zgodnie z wynikiem dokonanego odwiertu nr 3 /tj. w północno - wschodnim narożu istniejącego budynku - miejsce obecnie budowanej dodatkowej klatki schodowej/ woda gruntowa występują na głębokości 3m poniżej terenu tj na rzędnej 154,2 m n.p.m. natomiast posadowienie fundamentów projektowanej klatki nastąpiło na rzędnej 155,79 m n.p.m tj. teoretycznie 1,59m nad poziomem lustra wody gruntowej. Warto zaznaczyć, że wyniki warunków wodnych terenu określone w dokumentacji geotechnicznej zawierały nieumyślny błąd polegający na nieuwzględnieniu odwodnienia terenu przez istniejący drenaż, co oznacza, że faktyczny poziom wód gruntowych jest wyższy. Potwierdził to fakt gromadzenia się wody w piwnicach istniejącego budynku, który nastąpił po /przerwaniu/ drenażu i zniszczeniu jego odpływu na skutek prowadzonych robót przy budowie klatki schodowej. Dodatkowo aktualne mapy do celów projektowych zarówno dla budowy i przebudowy budynku urzędu jak i sieci wodociągowej, opracowane przez uprawnionych geodetów nie zawierały naniesionego drenażu ani brakujących przyłączy pomimo, że Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej potwierdził że w obszarze oznaczony linią niebieską /żółtą/ potwierdzono w terenie aktualność treści mapy zasadniczej/. Należy dodać, że projekt sieci wodociągowej został pozytywnie zaopiniowany przez Zespół Uzgodnień Dokumentacji przy Starostwie Powiatowym w Zwoleniu, gdzie przedstawiciel zarządcy sieci wodociągowej Zakład Usług Komunalnych w Zwoleniu nie wniósł uwag do projektu w tym liczby uwzględnionych przepięć przyłączy. Fakt istnienia dodatkowych przyłączy, nieujętych w projekcie i na mapach geodezyjnych, ujawnił się w momencie próby wyłączenia /starego/ wodociągu. Na uwagę zasługuje również fakt, że projektanci złożyli oświadczenia na podstawie art. 20 ust. 4 ustawy Prawo budowlane o zgodności projektu z obowiązującymi przepisami, jak również uzyskane zostało prawomocne pozwolenie na budowę, które potwierdziło rzetelność dokumentacji projektowej. W związku z powyższym zamawiający uznaje, że wymienione powyżej wady i niezgodności projektu ze stanem faktyczny, stwierdzonym na terenie budowy należy zaliczyć do okoliczności. których nie mógł przewidzieć na etapie postępowania o zamówienie i przed podpisaniem umowy, ponieważ zgodnie z przepisami prawa budowlanego jest zobowiązany polegać na profesjonalizmie osób odpowiadających za sporządzenie projektu, jego sprawdzenie oraz akceptację w drodze wydanej decyzji pozwolenia na budowę przez właściwy organ. Rzetelna analiza wymienionych powyżej okoliczności pozwala na stwierdzenie, iż spełnione są przesłanki do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych i udzielenia obecnemu wykonawcy zamówienia dodatkowego. Równocześnie wynagrodzenie ryczałtowe określone w umowie z wykonawcą nie wyklucza udzielenia zamówień dodatkowych na podstawie przytoczonego powyżej artykułu ustawy Prawo zamówień publicznych /wyrok Krajowej Izby Odwoławczej przy PUZP z dnia 11 lutego 2013r. - KIO 212/13/