Wynik przetargu
Rozbudowa i przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu
Zamawiający:
Gmina Zwoleń
Adres: | Plac Kochanowskiego 1, 26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi@zwolen.pl tel: 486 762 210 fax: 486 762 418 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 7434120140 | Data Udzielenia: | 2014-04-06 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45231300-8 | Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków | |
45232130-2 | Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Rozbudowa i przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu | Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego KARTEL Jędrzejów | 39 814,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-04-06 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 452313008 452321302 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 39 814,00 zł Minimalna złożona oferta: 39 814,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 39 814,00 zł Maksymalna złożona oferta: 39 814,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Zwoleń: Rozbudowa i przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu
Numer ogłoszenia: 74341 - 2014; data zamieszczenia: 06.04.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Zwoleń, Plac Kochanowskiego 1, 26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie, tel. 48 6762210, faks 48 6762418.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa i przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
a)wykonania dodatkowych 5 przepięć do nowej sieci wodociągowej istniejących przyłączy, b)remontu istniejącego drenażu opaskowego wokół /starego/ budynku Urzędu Miejskiego.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.13.00-8, 45.23.21.30-2.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
04.12.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego KARTEL, ul.Przemysłowa 8, 28-300 Jędrzejów, kraj/woj. świętokrzyskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 32369,44 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
39814,41
Oferta z najniższą ceną:
39814,41
/ Oferta z najwyższą ceną:
39814,41
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Powodem wykonania przebudowy sieci wodociągowej było zapewnienie wymaganych parametrów technicznych dla wewnętrznej instalacji wodociągowej w /nowym/ budynku urzędu oraz przełączenie mieszkańców ul. 3-go Maja do nowej sieci a tym samym całkowite wyeliminowanie z użytkowania starej i zawodnej sieci wodociągowej. Natomiast niewykonanie remontu drenażu opaskowego spowoduje zalewanie wodami gruntowymi kondygnacji piwnicy istniejącego budynku i realizacja jakichkolwiek prac modernizacyjnych w tej kondygnacji mija się z celem. Potwierdzenie konieczności wykonania w/w robót zostało potwierdzone przez inspektorów nadzoru inwestorskiego w protokołach konieczności. Tym samym wykonanie zamówienia podstawowego jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego.Na etapie sporządzania koncepcji funkcjonalno - użytkowej planowanej rozbudowy i przebudowy budynku, zamawiający nie dysponował dokumentacja projektową ani powykonawczą z budowy istniejącego budynku jak również sieci wodociągowej w ul. 3-go Maja. Zlecone zostało wykonanie inwentaryzacji budowlanej mgr inż. Janowi Moskalowi /upr. bud. WBP-II K-8386/RA/23/83/, który dokonał odkrywek fundamentów istniejącego budynku i w części opisowej inwentaryzacji stwierdził /Od poziomu terenu do górnej ławy fundamentowej odległość 2,00m. Grubość ławy wynosi 0,30 m, ławę wylano na warstwie gruzobetonu. Grunt - piasek średni. W wykopie nie stwierdzono występowania wody/, brak jakiejkolwiek informacji na temat występowania drenażu. Z opisu do projektu budowlanego na podstawie którego jest realizowana inwestycja wynika, że biuro Projektowe /ARCHITEKTON/ Sp. z o.o. nie dokonało odkrywek fundamentów istniejącego budynku na etapie opracowywania dokumentacji, bazując na dokumentacji geotechnicznej terenu planowanej inwestycji wykonanej przez firmę: Usługi Budowlano - Projektowe Anna Mróz z Kielc. Zgodnie z wynikiem dokonanego odwiertu nr 3 /tj. w północno - wschodnim narożu istniejącego budynku - miejsce obecnie budowanej dodatkowej klatki schodowej/ woda gruntowa występują na głębokości 3m poniżej terenu tj na rzędnej 154,2 m n.p.m. natomiast posadowienie fundamentów projektowanej klatki nastąpiło na rzędnej 155,79 m n.p.m tj. teoretycznie 1,59m nad poziomem lustra wody gruntowej. Warto zaznaczyć, że wyniki warunków wodnych terenu określone w dokumentacji geotechnicznej zawierały nieumyślny błąd polegający na nieuwzględnieniu odwodnienia terenu przez istniejący drenaż, co oznacza, że faktyczny poziom wód gruntowych jest wyższy. Potwierdził to fakt gromadzenia się wody w piwnicach istniejącego budynku, który nastąpił po /przerwaniu/ drenażu i zniszczeniu jego odpływu na skutek prowadzonych robót przy budowie klatki schodowej. Dodatkowo aktualne mapy do celów projektowych zarówno dla budowy i przebudowy budynku urzędu jak i sieci wodociągowej, opracowane przez uprawnionych geodetów nie zawierały naniesionego drenażu ani brakujących przyłączy pomimo, że Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej potwierdził że w obszarze oznaczony linią niebieską /żółtą/ potwierdzono w terenie aktualność treści mapy zasadniczej/. Należy dodać, że projekt sieci wodociągowej został pozytywnie zaopiniowany przez Zespół Uzgodnień Dokumentacji przy Starostwie Powiatowym w Zwoleniu, gdzie przedstawiciel zarządcy sieci wodociągowej Zakład Usług Komunalnych w Zwoleniu nie wniósł uwag do projektu w tym liczby uwzględnionych przepięć przyłączy. Fakt istnienia dodatkowych przyłączy, nieujętych w projekcie i na mapach geodezyjnych, ujawnił się w momencie próby wyłączenia /starego/ wodociągu. Na uwagę zasługuje również fakt, że projektanci złożyli oświadczenia na podstawie art. 20 ust. 4 ustawy Prawo budowlane o zgodności projektu z obowiązującymi przepisami, jak również uzyskane zostało prawomocne pozwolenie na budowę, które potwierdziło rzetelność dokumentacji projektowej. W związku z powyższym zamawiający uznaje, że wymienione powyżej wady i niezgodności projektu ze stanem faktyczny, stwierdzonym na terenie budowy należy zaliczyć do okoliczności. których nie mógł przewidzieć na etapie postępowania o zamówienie i przed podpisaniem umowy, ponieważ zgodnie z przepisami prawa budowlanego jest zobowiązany polegać na profesjonalizmie osób odpowiadających za sporządzenie projektu, jego sprawdzenie oraz akceptację w drodze wydanej decyzji pozwolenia na budowę przez właściwy organ. Rzetelna analiza wymienionych powyżej okoliczności pozwala na stwierdzenie, iż spełnione są przesłanki do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych i udzielenia obecnemu wykonawcy zamówienia dodatkowego. Równocześnie wynagrodzenie ryczałtowe określone w umowie z wykonawcą nie wyklucza udzielenia zamówień dodatkowych na podstawie przytoczonego powyżej artykułu ustawy Prawo zamówień publicznych /wyrok Krajowej Izby Odwoławczej przy PUZP z dnia 11 lutego 2013r. - KIO 212/13/