Wynik przetargu

Adres: Plac Wolności, 62-500 Konin, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@konin.um.gov.pl
tel: (63) 24-01-111, 63 2401139
fax: (63) 2401135
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 25043220130 Data Udzielenia: 2013-06-28
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
90500000-2 Usługi związane z odpadami
90511000-2 Usługi wywozu odpadów
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU MIASTA KONINA Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Konin
783 710,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-06-28
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
905000002
905110002
905131007
905120009
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
783 711,00 zł
Minimalna złożona oferta:
783 711,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
783 711,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
783 711,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Konin: ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU MIASTA KONINA


Numer ogłoszenia: 250432 - 2013; data zamieszczenia: 28.06.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski w Koninie, Plac Wolności 1, 62-500 Konin, woj. wielkopolskie, tel. (063) 24-01-111, 63 2401139, faks (063) 2401135.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU MIASTA KONINA.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Konina w zakresie: 1) odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy; 2) odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, 3) transporcie odpadów, o których mowa w punktach 1, 2 opisu przedmiotu zamówienia do Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. przy ul. Sulańskiej 13 w Koninie; 4) wyposażenie właścicieli nieruchomości jednorodzinnych w worki do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.51.20.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.06.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Marii Dąbrowskiej 8, 62-500 Konin, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 791644,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    783710,64


  • Oferta z najniższą ceną:
    783710,64
    / Oferta z najwyższą ceną:
    783710,64


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. Uzasadnienie prawne Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.), zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przepis ten wskazuje następujące przesłanki udzielenia zamówienia w tym trybie: a) zaistnienie wyjątkowej sytuacji, b) brak winy zamawiającego za zaistnienie tej sytuacji i jej nieprzewidywalność dla zamawiającego, c) wymóg natychmiastowego wykonania zamówienia, d) brak możliwości zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Ad a) Jeśli chodzi o przesłankę pierwszą, to niewątpliwie sytuacja, w jakiej znalazło się miasto Konin ma charakter wyjątkowy. Brak działania ze strony miasta i nie zaangażowanie odpowiednich podmiotów odbierających odpady w okresie przejściowym spowodowałoby poważny uszczerbek w środowisku i zdrowiu mieszkańców Konina. Decyzja o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki jest zatem uzasadniona wyższą koniecznością i zmierza wyłącznie do ochrony ww. dóbr oraz przeciwdziałania grożącym poważnym szkodom. Podkreślić przy tym należy, że tryb ten znajduje zastosowanie tylko w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do czasu zapewnienia odbioru odpadów komunalnych przez podmioty wyłonione w ogłoszonym przez miasto przetargu, który aktualnie jest w toku. Ad b) Uwarunkowania, w jakich miasto Konin przystąpiło do realizacji zadań w zakresie zorganizowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym do przygotowania i ogłoszenia przetargu, o którym mowa w art. 6d ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a które uniemożliwiły miastu wybór podmiotów odbierających odpady przed lipcem 2013 r., mają charakter zewnętrzny, obiektywny i nie zostały przez miasto zawinione. Miasto Konin nie miało wpływu na wejścia w życie kluczowej nowelizacji przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wprowadzonej ustawą z dnia 25 stycznia 2013 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. , poz. 288) (weszła w życie 06.03.2013 r.), która wymusiła wprowadzenie zmian do podjętych już Uchwał Rady Miasta Konina. Miasto potrzebowało czasu na opracowanie modelu funkcjonowania nowego systemu gospodarowania odpadami na jego terenie oraz zebrania odpowiednich informacji i danych do opracowania szczegółowej specyfikacji istotnych warunków zamówienia na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Konina, a w szczególności potrzebnych do opisania przedmiotu zamówienia objętego przetargiem, wedle wymogów ustawy PZP. Powyższe jest bowiem uwarunkowane procedurą uchwalania aktów prawa miejscowego i koniecznością ich publikacji. To bowiem także wymaga czasu, a niezachowanie procedury, terminów i obowiązku publikacji obarczone jest skutkiem nieważności. Dane tego rodzaju (w szczególności co do liczby i adresów nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych objętych systemem oraz rodzaju i liczby pojemników na odpady dotychczas używanych przez mieszkańców) były bezwzględnie wymagane w celu określenia przedmiotu i zakresu zamówienia, a co za tym idzie skalkulowania przez wykonawców ceny za jego realizację. W sytuacji nieudostępnienia wykonawcom w ramach przetargu ww. kluczowych informacji, miasto Konin mogłoby narazić się na zarzut naruszenia art. 29 ust. 1 PZP, zgodnie z którym przedmiot zamówienia należy opisać w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Jak zaś pokazują najnowsze orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej zapadłe w przetargach na odbiór odpadów organizowanych przez inne gminy, nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia stanowi rażące naruszenie przepisów PZP, które skutkować powinno unieważnieniem takiego przetargu, co wpływałoby na dalsze opóźnienie w pełnym wdrożeniu nowego systemu. Sytuacja, w której miasto Konin jest zmuszone udzielić zamówienia na krótki przejściowy okres do czasu rozstrzygnięcia ogłoszonego już przetargu jest zatem sytuacją przezeń niezawinioną i niemożliwą do przewidzenia. Niemożliwość wynikła bowiem z nowelizacji uchwalonej przez Ustawodawcę. Ad c) oraz d) Jak wskazano powyżej, względy ochrony środowiska naturalnego oraz zdrowia ludzkiego i porządku publicznego wymagają pilnego zaangażowania wykonawcy, który: - niezwłocznie opracuje harmonogram odbioru odpadów od mieszkańców z poszczególnych nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, który pozwoli mieszkańcom na odpowiednie gromadzenie odpadów; - będzie odbierać odpady komunalne od właścicieli ww. nieruchomości od 1 lipca 2013 r. w sposób ciągły, aż do rozstrzygnięcia przetargu. W powyższym kontekście odpowiednia umowa z wykonawcą na okres przejściowy musi być zawarta natychmiast i natychmiast należy przystąpić do jej realizacji. W zaistniałej sytuacji, brak jest również możliwości zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia, niż tryb zamówienia z wolnej ręki. W sytuacji, gdy wybór wykonawcy na ten krótki awaryjny okres miałby nastąpić w trybie przetargu nieograniczonego lub przetargu ograniczonego (przepisy UCPG nie przewidują zaś innych niż przetarg trybów udzielenia zamówienia), termin podpisania umowy o udzielenie zamówienia nie pozwoliłby ani mieszkańcom ani wykonawcom na przygotowanie się do odbioru odpadów w nowym systemie już z datą 1 lipca 2013 r. Potwierdza to aktualna sytuacja, w jakiej znajduje się miasto Konin, które ogłosiło przetarg nieograniczony, jednak nie jest w stanie pozytywnie zakończyć go przed dniem 01 lipca 2013 r. Względy dotyczące ochrony środowiska, zdrowia ludzkiego oraz porządku publicznego, wymuszają jednak zastosowanie trybu najkrótszego - tj. z wolnej ręki. 2. Obowiązek zapewnienia ciągłego odbioru odpadów komunalnych wynikający z art. 6f ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Niezależną wobec art. 67 ust. 1 pkt. 3 PZP podstawą prawną uzasadniającą udzielenie przez miasto Konin zamówienia w trybie z wolnej ręki na okres przejściowy stanowi art. 6f ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Celem tego przepisu jest zapewnienie ciągłości świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych, w sytuacji gdy dochodzi do zaprzestania świadczenia tych usług przez kwalifikowane podmioty - w takim przypadku, do czasu rozstrzygnięcia przetargu gmina zapewnia ww. usługi (obligatoryjnie) w trybie z wolnej ręki (por. art. 6f ust. 2 zdanie drugie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Jak podkreślają komentatorzy tego przepisu, przewidziany w nim przypadek zastosowania zamówienia z wolnej ręki stanowi dodatkową przesłankę (w stosunku do tych wymienionych w art. 67 ust. 1 PZP) uprawniającą gminy do korzystania z tego niekonkurencyjnego trybu w okolicznościach wskazanych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Nie sposób odczytywać tego przepisu inaczej, gdyż nie miałby on wówczas jakiejkolwiek wartości. Niezależnie bowiem od tego, czy znalazłby się w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach czy też nie, gmina zawsze mogłaby skorzystać z trybu zamówienia z wolnej ręki, jeśli spełniona byłaby choć jedna z przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 PZP. Biorąc zaś pod uwagę, iż usługa odbioru odpadów komunalnych (podobnie jak dostarczanie wody lub energii elektrycznej) jest usługą szczególnie wrażliwą, przewidzenie przez ustawodawcę takiej dodatkowej przesłanki w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach było oczywiście uzasadnione. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koninie, ul. Marii Dąbrowskiej 8 to przedsiębiorca działający na terenie miasta Konina od 1952 r. PGKiM posiada uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówinia tj. posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzony przez Prezydenta Miasta Konina. Spółka posiada również niezbędną wiedzę i doświadczenie w wykonywaniu usług objętych przedmiotem zamówienia, dysponują osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia oraz posiadają odpowiedni potencjał techniczny. PKGiM znajduje się również w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia w okresie przejściowym oraz z terenu całego miasta Konina. W związku z powyższym uzasadnionym było udzielić zamówienia firmie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koninie, ul. Marii Dąbrowskiej 8