Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamawiający:
Gmina Wojkowice
Adres: | ul. Sobieskiego -, 42-580 Wojkowice, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: m.koltun@wojkowice.pl, tel: 32 760 20 93, fax: 327 695 073 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510163343-N-2019 | Data Udzielenia: | 2019-07-23 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
90600000-3 | Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Wojkowickie Wody Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Wojkowice | 300 000,00 | |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-07-23 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 90600000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 300 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 300 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 300 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 300 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 29515 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510163343-N-2019 z dnia 06-08-2019 r. Gmina Wojkowice: Utrzymanie czystości oraz utrzymanie infrastruktury na obszarze Gminy Wojkowice OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wojkowice, Krajowy numer identyfikacyjny 27625754100000, ul. ul. Sobieskiego -, 42-580 Wojkowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 760 20 93, e-mail m.koltun@wojkowice.pl, faks 327 695 073. Adres strony internetowej (url): www.wojkowice.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie czystości oraz utrzymanie infrastruktury na obszarze Gminy Wojkowice Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): WPM.271.39.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Utrzymanie czystości oraz utrzymanie infrastruktury na obszarze Gminy Wojkowice a) utrzymanie czystości na terenie parku – sprzątanie 2 razy w tygodniu; b) utrzymanie czystości przystanków autobusowych – sprzątanie 2 razy w tygodniu; c) utrzymanie czystości na placach zabaw (w tym obsługa toi toi) – sprzątanie 2 razy w tygodniu; d) sprzątanie koszy ulicznych i parkowych – 2 razy w tygodniu; e) utrzymanie czystości na targowisku miejskim (w tym obsługa toi toi) – 2 razy w tygodniu; f) czyszczenie alejek parkowych oraz chodników – 1 raz w miesiącu; g) sprzątanie po imprezach plenerowych organizowanych przez Gminę Wojkowice – według potrzeb; h) pozimowe ręczne i mechaniczne sprzątanie jezdni – 1 raz w roku; i) sprzątanie poboczy dróg – według potrzeb; j) usuwanie dzikich wysypisk śmieci – według potrzeb; k) naprawy i konserwacje na placach zabaw (w tym wymiana piasku na placach zabaw co najmniej 1 raz w roku, przeglądy placów zabaw i słowni); l) naprawy i konserwacje wiat przystankowych; ł) naprawy infrastruktury komunalnej (ławki, kosze itp.). 2. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za ewentualne szkody na mieniu lub osobach trzecich wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności objętych niniejszą umową. 3. Wykonawca oświadcza, że posiada kadrę zdolną do wykonania usługi. 4. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników wykonujących roboty w ramach obu części zamówienia, polegające na utrzymaniu czystości na terenach Gminy Wojkowice – zgodnie z art. 29 ust. 3a. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 90600000-3 Dodatkowe kody CPV: 90611000-3, 90612000-0, 50870000-4, 50760000-0 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz.1986 ze zmianami), zwanej dalej Pzp, Gmina Wojkowice może udzielić zamówienia z wolnej ręki, polegającego na realizacji usług wymienionych w punkcie 2 powyżej stanowiących zadania własne gminy, Spółce pod firmą Wojkowickie Wody Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji z siedzibą w Wojkowicach. Warunki udzielenia zamówienia ,,in-house" zostały określone w art. 67 ust. 1 pkt 12 Pzp: 1. Posiadanie przez zamawiającego nad wykonawcą kontroli analogicznej do kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami (w szczególności poprzez dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania), przy czym warunek jest uznawany za spełniony także w przypadku wykazania odpowiedniego poziomu kontroli na kolejnych szczeblach zależności kapitałowej (czyli np. zamawiający -> ,,spółka-córka" -wykonawca/,,spółka-wnuczka"); 2. Wykonywanie przez wykonawcę zadań powierzonych jej przez zamawiającego lub inną spółkę, nad którą ten zamawiający sprawuje odpowiedni poziom kontroli – w zakresie co najmniej 90% działalności (w dyrektywie progiem jest 80%). Do obliczenia progu 90% działalności przyjmuje się średni przychód osiągnięty przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed udzieleniem zamówienia. Jeśli jednak dane takie są niedostępne (np. wykonawca istnieje krócej niż trzy lata) lub są nieodpowiednie (np. wykonawca przechodził w tym okresie reorganizację) do ustalenia spełnienia wymienionego wyżej progu mogą służyć wiarygodne prognozy handlowe. Niezbędnym są zatem w takim razie prognozy finansowe oparte na wiarygodnych (odpowiednio udokumentowanych) założeniach (art. 67, ust. 8 i 9 Pzp); 3. Brak bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kapitale wykonawcy. Wyjątkami są przypadki, gdy wykonawca jest spółką z udziałem partnera prywatnego, wyłonionego w postępowaniu o partnerstwo publiczno-prywatne zgodnie z odpowiednimi przepisami, a także spółki w których do 15% kapitału zakładowego oraz do 15% głosów na zgromadzeniu wspólników lub walnym zgromadzeniu należy do pracowników (art. 67, ust.10 Pzp). W przypadku powierzenia przez gminę zadań własnej spółce prawa handlowego mającej status komunalnej osoby prawnej, w której gmina posiada cały kapitał zakładowy (100%), jest spełniony warunek posiadania kontroli przez instytucję zamawiającego. W takim przypadku gmina zachowuje wyłączną możliwość decydowania o sprawach spółki (pełna kontrola nad spółką). Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 994) dalej zwaną u.s.g. są zadania własne gminy określone w art. 7 ust. 1 u.s.g., których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Wskazany art. 7, ust. 1 u.s.g. zawiera przykładowy katalog zadań użyteczności publicznej stanowiących zadania własne gminy. Jeżeli przedmiotem działalności spółki określonym w umowie spółki są usługi, które gmina chce powierzyć to dopuszczalne jest zastosowanie art. 67, ust. 1 pkt 12 Pzp. Powierzenie przez jednostkę samorządu terytorialnego zadań własnych komunalnej spółce prawa handlowego powołanej w celu wykonywania tych zadań nie stanowi zatem udzielenie zamówienia publicznego w rozumieniu art. 2, pkt 13 Pzp i nie wymaga stosowania procedur udzielania zamówień publicznych. Takie też stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 11 sierpnia 2005 r. (sygn. akt II GSK 105/05). W wyroku tym NSA stwierdził, że „wykonywanie przez gminę zadań komunalnych we własnym zakresie przez utworzoną w tym celu jednostkę organizacyjną siłą rzeczy zawarcia umowa nie wymaga. Podstawą powierzenia wykonywania tych zadań jest bowiem sam akt organu gminy powołujący do życia tę jednostkę i określający przedmiot jej działania. (…) W stosunkach zachodzących między gminą i utworzoną przez nią jednostką organizacyjną jest również miejsce na zawarcie umowy o realizację zamówienia publicznego na rzecz gminy. Jednakże pod warunkiem, że mamy do czynienia ze zleceniem zamówienia niemieszczącego się w zakresie zadań, dla których gmina powołała tę jednostkę”. Mając na uwadze powyższe regulacje możliwe jest powierzenie zarządzania cmentarzem komunalnym przez Wojkowickie Wody Sp. z o.o., ponieważ spełnione są wszystkie wymagane art. 67 ust. 1 pkt 12 warunki: - Gmina Wojkowice sprawuje nad Wojkowickimi Wodami sp. z o.o. kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki, - ponad 90% działalności Wojkowickich Wód sp. z o.o., dotyczy wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Wojkowice, - w Wojkowickich Wodach sp. z o.o. nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |