Wynik przetargu
Wykonanie, dostawę oraz montaż 75 sztuk maskownic do infomatów zewnętrznych, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego
Zamawiający:
Samorząd Województwa Pomorskiego
Adres: | ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: bou@woj-pomorskie.pl tel: 058 3261555 fax: 058 3261556 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 36100420120 | Data Udzielenia: | 2012-09-21 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
39522200-9 | Maskownice |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Wykonanie, dostawę oraz montaż 75 sztuk maskownic do infomatów zewnętrznych, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego | DDS Poland Sp. z o.o. Gdańsk | 210 330,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-09-21 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 395222009 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 210 330,00 zł Minimalna złożona oferta: 210 330,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 210 330,00 zł Maksymalna złożona oferta: 210 330,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Gdańsk: Wykonanie, dostawę oraz montaż 75 sztuk maskownic do infomatów zewnętrznych, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego
Numer ogłoszenia: 361004 - 2012; data zamieszczenia: 21.09.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Samorząd Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie, dostawę oraz montaż 75 sztuk maskownic do infomatów zewnętrznych, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
wykonanie, dostawę oraz montaż 75 sztuk maskownic do infomatów zewnętrznych, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.52.22.00-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: W związku z realizacją projektu pn. Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego - dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, dział. 6.2 Promocja i Informacja Turystyczna, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.08.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- DDS Poland Sp. z o.o., ul. Kościerska 5, 80-328 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 187500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
210330,00
Oferta z najniższą ceną:
210330,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
210330,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W związku z realizacją projektu pn. Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego - dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, dział. 6.2 Promocja i Informacja Turystyczna, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, zwanego dalej Projektem - Zamawiający niniejszym wskazuje, co następuje. W postępowaniu przetargowym numer DAZ-ZP.272.70.2011 na dostawę, wdrożenie i utrzymywanie sieci 245 infomatów, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego i integracji z Interaktywnym Systemem Informacji Turystycznej [dalej Zamówienie], jako wykonawca została wyłoniona spółka pod firmą DDS Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku ul. Kościerska 5 [dalej Wykonawca]. W dniu 06 marca 2012 roku zawarta została z Wykonawcą umowa numer 22/UM/DT-FP/2012 na realizację Zamówienia, termin wykonania umowy upływa w dniu 06 września 2012 roku. Zgodnie z projektem Województwo Pomorskie przystąpiło wraz z Wykonawcą do realizacji wskazanej powyżej umowy, trwa obecnie montaż infomatów zewnętrznych na terenie regionu pomorskiego. W toku realizacji przedmiotowej umowy ujawnione zostały akty wandalizmu w stosunku do infomatów zewnętrznych, które spowodowały rozważenie konieczności dodatkowej ich ochrony przed tego rodzaju zdarzeniami. Po dokładnej analizie korzyści i zagrożeń, zasadnym stało się podjęcie decyzji o dodatkowej ochronie tych urządzeń przed uszkodzeniami, poprzez zaopatrzenie ich w maskownice. Te elementy pozwolą nie tylko na ograniczenie możliwości trwałego uszkodzenia infomatów zewnętrznych, ale również na łatwiejsze, tańsze i szybsze usunięcie skutków aktów wandalizmu. Przy czym istotnym jest, że na etapie postępowania przetargowego, z uwagi na innowacyjny charakter całego projektu, nie można było przewidzieć konieczności zaopatrzenia infomatów zewnętrznych w przedmiotowe maskownice. Jednocześnie przedmiotowa konieczność instalacji maskownic jest uzasadniona z poniższych względów: 1. stanowi dodatkową barierę dla promieni słonecznych nagrzewających urządzenie, dając dodatkowe powierzchnie metalowe absorbujące energię cieplną oraz tworzy dodatkową warstwę izolacji termicznej, jaką daje powietrze znajdujące się między nią a główną konstrukcją infomatu; 2. jest dodatkową warstwą chroniącą urządzenie w przypadku aktów wandalizmu. Mając na uwadze powyższe, zgodnie z treścią przepisu art. 67 ust. 1 pkt. 1 ppkt. a i b prawa zamówień publicznych: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W piśmiennictwie jako przykład przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze najczęściej wymienia się udzielanie zamówień monopolistom naturalnym, między innymi w sytuacji unikatowej technologii, którą dysponuje tylko jeden wykonawca, albo w sytuacji konieczności kontynuowania standardu urządzeń, którymi dysponuje zamawiający. Jednocześnie przyczyny techniczne przesądzające o możliwości wykonania zamówienia tylko przez jednego wykonawcę muszą mieć charakter zobiektywizowany, czyli w danym miejscu i czasie na rynku występuje tylko jeden wykonawca - monopolista, świadczący tego rodzaju szczególne usługi lub dostawy, a danego zamówienia nie jest w stanie wykonać żaden inny podmiot. Kolejno w kwestii praw wyłącznych, dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, czyli w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia służy tylko jednemu podmiotowi, a jego wyłączność podlega ochronie z mocy norm ustawowych. Ma to miejsce w szczególności w przypadku objęcia ochroną prawno-autorską lub patentową. Zarazem, oceniając dopuszczalność udzielenia zamówienia z wolnej ręki w takiej sytuacji należy oceniać także istnienie przedmiotów substytutywnych w stosunku do przedmiotu, który zamawiający zamierza nabyć. Mając na względzie powyższe, wskazać należy, co następuje. Wykonawca jest wyłącznym przedstawicielem na rynku polskim firmy INFINITUS z siedzibą: Medenska cesta 133, SI - 1000 Ljubljana, Słowenia, która jest producentem infomatów zewnętrznych dostarczanych w ramach Zamówienia. Tym samym Wykonawca, jako jedyny posiada niezbędną do wykonania zamówienia wiedzę, uprawnienia i doświadczenie. Wskazać również należy, że infomaty zewnętrzne będące przedmiotem Zamówienia, produkowane przez firmę INFINITUS, a dostarczane przez Wykonawcę są konstrukcją autorską, zawierającą rozwiązania chronione przez patenty, w tym między innymi ochroną patentową jest objęty system chłodzenia infomatu, który stanowi jeden z kluczowych elementów całej konstrukcji. Wykonawca, jako jedyny na rynku polskim ma możliwość korzystania z wsparcia technicznego producenta oraz dostęp do niezbędnej dokumentacji technicznej. Z uwagi na przyjętą przez firmę INFINITUS politykę dystrybucji ich urządzeń żadna inna firma nie otrzyma wsparcia producenta w przypadku działania na rynku polskim. Nadto jakakolwiek firma poza Wykonawcą nie posiada wiedzy pozwalającej na prawidłowe wykonanie i montaż maskownic, do tego bowiem niezbędne jest wsparcie producenta, w przeciwnym bowiem razie koniecznym stałoby się stworzenie od podstaw projektu maskownicy, produkcji i montażu, przy czym musiałoby to nastąpić jedynie na podstawie analizy infomatu i dokumentacji ofertowej, bez dostępu do jakiejkolwiek dokumentacji technicznej. W odniesieniu do powyższego wskazać należy, że przepisy prawa zamówień publicznych wprowadzając generalną zasadę jawności w stosunku do złożonych ofert, czyni jednak zastrzeżenie, iż nie można ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca składając ofertę zastrzeże w odniesieniu do tych informacji, że nie mogą być one ogólnie udostępnione. Tajemnicę przedsiębiorstwa definiuje art. 11 pkt 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity: Dz. U. 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze zm.), zgodnie z tym przepisem przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. W postępowaniu o udzielenie przedmiotowego Zamówienia Wykonawca dokonał prawidłowego zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa w zakresie dokumentacji technicznej infomatu. Udostępnienie innemu podmiotowi tej dokumentacji celem zaprojektowania i wyprodukowania maskownic stanowiło zatem naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa zastrzeżonej w ofercie firmy Wykonawcy, co narażałoby Województwo Pomorskie na roszczenia odszkodowawcze z tego tytułu. Podkreślić jednocześnie należy, że nawet gdyby przyjąć, że jakikolwiek podmiot trzeci byłyby w stanie na podstawie oględzin infomatu opracować projekt oraz wyprodukować maskownicę, to jednakże bez znajomości działania jego systemów wewnętrznych, w tym w szczególności systemu jego chłodzenia mogłoby się okazać, ze infomat przestanie prawidłowo działać. Wskazać dodatkowo należy, że w takiej sytuacji działania firmy trzeciej powodowałby utratę gwarancji na infomaty zewnętrzne, nie zapewniając prawidłowego montażu maskownicy zgodnego z wymaganiami producenta infomatów i mogłyby powodować obniżenie założonych standardów urządzeń w zakresie ich szczelności, kontroli parametrów termicznych pracy urządzeń oraz kalibracji nakładki dotykowej. Powyższe wynika z faktu, że jedynie producent oraz będący jego wyłącznym przedstawicielem na rynek polski Wykonawca posiadają wiedzę i doświadczenie, a przede wszystkim techniczne możliwości umożliwiające prawidłowe skoordynowanie współdziałania maskownicy i głównej konstrukcji - wynika to z konieczności właściwego montażu maskownicy. Uzupełniająco, mając na względzie konieczność dodatkowej ochrony informatów zewnętrznych, należy jeszcze podkreślić, że naprawy związane z uszkodzeniami powstałymi na skutek aktów wandalizmu nie są objęte gwarancją, a więc nie będą w jej ramach usuwane. Co więcej, z technicznego punktu widzenia dużo prostsza i o wiele tańsza jest wymiana pojedynczego panela maskownicy niż demontaż całej konstrukcji w celu jej naprawy (wymagało by to zapewnienie specjalistycznego transportu tj. samochodu z dźwigiem oraz konieczności uzyskania stosownych pozwoleń i uzgodnień - np. ustaleń z konserwatorem zabytków czy decyzji dotyczących zajęcia pasa drogowego), co czyni uzasadnionym montaż tych maskownic. Ma to znaczący wpływ na koszty ubezpieczenia i dodatkowe zabezpieczenie infomatów zmniejszające skutki finansowe aktów wandalizmu ma niebagatelny wpływ na trwałość całego projektu. W istniejącym stanie faktycznym udzielenie zamówienia na dostawę i montaż maskownic w trybie z wolnej ręki dotychczasowemu ich Wykonawcy jest uzasadnione, a wskazane powyżej przesłanki zostały niewątpliwie spełnione.