Wynik przetargu

Adres: ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: bou@woj-pomorskie.pl
tel: 058 3261555
fax: 058 3261556
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 36100420120 Data Udzielenia: 2012-09-21
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
39522200-9 Maskownice
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie, dostawę oraz montaż 75 sztuk maskownic do infomatów zewnętrznych, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego DDS Poland Sp. z o.o.
Gdańsk
210 330,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-09-21
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
395222009
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
210 330,00 zł
Minimalna złożona oferta:
210 330,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
210 330,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
210 330,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Gdańsk: Wykonanie, dostawę oraz montaż 75 sztuk maskownic do infomatów zewnętrznych, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego


Numer ogłoszenia: 361004 - 2012; data zamieszczenia: 21.09.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samorząd Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie, dostawę oraz montaż 75 sztuk maskownic do infomatów zewnętrznych, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
wykonanie, dostawę oraz montaż 75 sztuk maskownic do infomatów zewnętrznych, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.52.22.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: W związku z realizacją projektu pn. Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego - dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, dział. 6.2 Promocja i Informacja Turystyczna, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.08.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • DDS Poland Sp. z o.o., ul. Kościerska 5, 80-328 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 187500,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    210330,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    210330,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    210330,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W związku z realizacją projektu pn. Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego - dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, dział. 6.2 Promocja i Informacja Turystyczna, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, zwanego dalej Projektem - Zamawiający niniejszym wskazuje, co następuje. W postępowaniu przetargowym numer DAZ-ZP.272.70.2011 na dostawę, wdrożenie i utrzymywanie sieci 245 infomatów, będących elementem Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego i integracji z Interaktywnym Systemem Informacji Turystycznej [dalej Zamówienie], jako wykonawca została wyłoniona spółka pod firmą DDS Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku ul. Kościerska 5 [dalej Wykonawca]. W dniu 06 marca 2012 roku zawarta została z Wykonawcą umowa numer 22/UM/DT-FP/2012 na realizację Zamówienia, termin wykonania umowy upływa w dniu 06 września 2012 roku. Zgodnie z projektem Województwo Pomorskie przystąpiło wraz z Wykonawcą do realizacji wskazanej powyżej umowy, trwa obecnie montaż infomatów zewnętrznych na terenie regionu pomorskiego. W toku realizacji przedmiotowej umowy ujawnione zostały akty wandalizmu w stosunku do infomatów zewnętrznych, które spowodowały rozważenie konieczności dodatkowej ich ochrony przed tego rodzaju zdarzeniami. Po dokładnej analizie korzyści i zagrożeń, zasadnym stało się podjęcie decyzji o dodatkowej ochronie tych urządzeń przed uszkodzeniami, poprzez zaopatrzenie ich w maskownice. Te elementy pozwolą nie tylko na ograniczenie możliwości trwałego uszkodzenia infomatów zewnętrznych, ale również na łatwiejsze, tańsze i szybsze usunięcie skutków aktów wandalizmu. Przy czym istotnym jest, że na etapie postępowania przetargowego, z uwagi na innowacyjny charakter całego projektu, nie można było przewidzieć konieczności zaopatrzenia infomatów zewnętrznych w przedmiotowe maskownice. Jednocześnie przedmiotowa konieczność instalacji maskownic jest uzasadniona z poniższych względów: 1. stanowi dodatkową barierę dla promieni słonecznych nagrzewających urządzenie, dając dodatkowe powierzchnie metalowe absorbujące energię cieplną oraz tworzy dodatkową warstwę izolacji termicznej, jaką daje powietrze znajdujące się między nią a główną konstrukcją infomatu; 2. jest dodatkową warstwą chroniącą urządzenie w przypadku aktów wandalizmu. Mając na uwadze powyższe, zgodnie z treścią przepisu art. 67 ust. 1 pkt. 1 ppkt. a i b prawa zamówień publicznych: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W piśmiennictwie jako przykład przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze najczęściej wymienia się udzielanie zamówień monopolistom naturalnym, między innymi w sytuacji unikatowej technologii, którą dysponuje tylko jeden wykonawca, albo w sytuacji konieczności kontynuowania standardu urządzeń, którymi dysponuje zamawiający. Jednocześnie przyczyny techniczne przesądzające o możliwości wykonania zamówienia tylko przez jednego wykonawcę muszą mieć charakter zobiektywizowany, czyli w danym miejscu i czasie na rynku występuje tylko jeden wykonawca - monopolista, świadczący tego rodzaju szczególne usługi lub dostawy, a danego zamówienia nie jest w stanie wykonać żaden inny podmiot. Kolejno w kwestii praw wyłącznych, dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, czyli w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia służy tylko jednemu podmiotowi, a jego wyłączność podlega ochronie z mocy norm ustawowych. Ma to miejsce w szczególności w przypadku objęcia ochroną prawno-autorską lub patentową. Zarazem, oceniając dopuszczalność udzielenia zamówienia z wolnej ręki w takiej sytuacji należy oceniać także istnienie przedmiotów substytutywnych w stosunku do przedmiotu, który zamawiający zamierza nabyć. Mając na względzie powyższe, wskazać należy, co następuje. Wykonawca jest wyłącznym przedstawicielem na rynku polskim firmy INFINITUS z siedzibą: Medenska cesta 133, SI - 1000 Ljubljana, Słowenia, która jest producentem infomatów zewnętrznych dostarczanych w ramach Zamówienia. Tym samym Wykonawca, jako jedyny posiada niezbędną do wykonania zamówienia wiedzę, uprawnienia i doświadczenie. Wskazać również należy, że infomaty zewnętrzne będące przedmiotem Zamówienia, produkowane przez firmę INFINITUS, a dostarczane przez Wykonawcę są konstrukcją autorską, zawierającą rozwiązania chronione przez patenty, w tym między innymi ochroną patentową jest objęty system chłodzenia infomatu, który stanowi jeden z kluczowych elementów całej konstrukcji. Wykonawca, jako jedyny na rynku polskim ma możliwość korzystania z wsparcia technicznego producenta oraz dostęp do niezbędnej dokumentacji technicznej. Z uwagi na przyjętą przez firmę INFINITUS politykę dystrybucji ich urządzeń żadna inna firma nie otrzyma wsparcia producenta w przypadku działania na rynku polskim. Nadto jakakolwiek firma poza Wykonawcą nie posiada wiedzy pozwalającej na prawidłowe wykonanie i montaż maskownic, do tego bowiem niezbędne jest wsparcie producenta, w przeciwnym bowiem razie koniecznym stałoby się stworzenie od podstaw projektu maskownicy, produkcji i montażu, przy czym musiałoby to nastąpić jedynie na podstawie analizy infomatu i dokumentacji ofertowej, bez dostępu do jakiejkolwiek dokumentacji technicznej. W odniesieniu do powyższego wskazać należy, że przepisy prawa zamówień publicznych wprowadzając generalną zasadę jawności w stosunku do złożonych ofert, czyni jednak zastrzeżenie, iż nie można ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca składając ofertę zastrzeże w odniesieniu do tych informacji, że nie mogą być one ogólnie udostępnione. Tajemnicę przedsiębiorstwa definiuje art. 11 pkt 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity: Dz. U. 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze zm.), zgodnie z tym przepisem przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. W postępowaniu o udzielenie przedmiotowego Zamówienia Wykonawca dokonał prawidłowego zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa w zakresie dokumentacji technicznej infomatu. Udostępnienie innemu podmiotowi tej dokumentacji celem zaprojektowania i wyprodukowania maskownic stanowiło zatem naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa zastrzeżonej w ofercie firmy Wykonawcy, co narażałoby Województwo Pomorskie na roszczenia odszkodowawcze z tego tytułu. Podkreślić jednocześnie należy, że nawet gdyby przyjąć, że jakikolwiek podmiot trzeci byłyby w stanie na podstawie oględzin infomatu opracować projekt oraz wyprodukować maskownicę, to jednakże bez znajomości działania jego systemów wewnętrznych, w tym w szczególności systemu jego chłodzenia mogłoby się okazać, ze infomat przestanie prawidłowo działać. Wskazać dodatkowo należy, że w takiej sytuacji działania firmy trzeciej powodowałby utratę gwarancji na infomaty zewnętrzne, nie zapewniając prawidłowego montażu maskownicy zgodnego z wymaganiami producenta infomatów i mogłyby powodować obniżenie założonych standardów urządzeń w zakresie ich szczelności, kontroli parametrów termicznych pracy urządzeń oraz kalibracji nakładki dotykowej. Powyższe wynika z faktu, że jedynie producent oraz będący jego wyłącznym przedstawicielem na rynek polski Wykonawca posiadają wiedzę i doświadczenie, a przede wszystkim techniczne możliwości umożliwiające prawidłowe skoordynowanie współdziałania maskownicy i głównej konstrukcji - wynika to z konieczności właściwego montażu maskownicy. Uzupełniająco, mając na względzie konieczność dodatkowej ochrony informatów zewnętrznych, należy jeszcze podkreślić, że naprawy związane z uszkodzeniami powstałymi na skutek aktów wandalizmu nie są objęte gwarancją, a więc nie będą w jej ramach usuwane. Co więcej, z technicznego punktu widzenia dużo prostsza i o wiele tańsza jest wymiana pojedynczego panela maskownicy niż demontaż całej konstrukcji w celu jej naprawy (wymagało by to zapewnienie specjalistycznego transportu tj. samochodu z dźwigiem oraz konieczności uzyskania stosownych pozwoleń i uzgodnień - np. ustaleń z konserwatorem zabytków czy decyzji dotyczących zajęcia pasa drogowego), co czyni uzasadnionym montaż tych maskownic. Ma to znaczący wpływ na koszty ubezpieczenia i dodatkowe zabezpieczenie infomatów zmniejszające skutki finansowe aktów wandalizmu ma niebagatelny wpływ na trwałość całego projektu. W istniejącym stanie faktycznym udzielenie zamówienia na dostawę i montaż maskownic w trybie z wolnej ręki dotychczasowemu ich Wykonawcy jest uzasadnione, a wskazane powyżej przesłanki zostały niewątpliwie spełnione.