Wynik przetargu
Świadczenia usług pomocy prawnej dla Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach
Adres: | Barbary 21A, 40-053 Katowice, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: kzkgop@kzkgop.com.pl tel: (32)7438401 fax: (32)2519745 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 15029120140 | Data Udzielenia: | 2014-07-10 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze | |
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego | |
79112000-2 | Usługi reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenia usług pomocy prawnej dla Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach | Kancelaria Radców Prawnych Klatka i Partnerzy Katowice | 131 610,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-07-10 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 791110005 791120002 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 131 610,00 zł Minimalna złożona oferta: 131 610,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 131 610,00 zł Maksymalna złożona oferta: 131 610,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Katowice: Świadczenia usług pomocy prawnej dla Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach
Numer ogłoszenia: 150291 - 2014; data zamieszczenia: 10.07.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, ul. Barbary 21a, 40-053 Katowice, woj. śląskie, tel. 0-32 7438401, 7438501, faks 0-32 2519745.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Związek międzygminny.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenia usług pomocy prawnej dla Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenia usług pomocy prawnej dla Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach, które obejmuje:
- zastępstwo procesowe KZK GOP w postępowaniu sądowym, administracyjnym, sądowo - administracyjnym, egzekucyjnym, arbitrażowymi, innymi organami orzekającymi oraz reprezentowanie przed osobami trzecimi i podejmowanie innych niezbędnych czynności w charakterze pomocy prawnej,
- udzielanie bieżących ustnych porad i konsultacji prawnych, telefonicznie lub pocztą elektroniczną oraz świadczenie usług prawnych w siedzibie KZK GOP 3 razy w tygodniu wg ustalonego harmonogramu, co najmniej 2 godziny w wyznaczonych dniach,
- sporządzanie pisemnych opinii prawnych i ekspertyz,
- opiniowanie, opracowywanie projektów uchwał organów KZK GOP oraz projektów umów, pism, wniosków, zarządzeń i innych dokumentów wymagających wiedzy prawnej związanych z działalnością Związku,
- opiniowanie projektów umów przygotowanych przez KZK GOP albo przez kontrahentów KZK GOP,
- udział w negocjacjach prowadzonych przez KZK GOP, bądź występowanie w charakterze pełnomocnika KZK GOP przy negocjowaniu i zawieraniu umów,
- współpraca przy organizacji przetargów polegająca na opracowaniu SIWZ, przygotowanie odwołań do KIO, skarg do sądu i innych pism związanych z zamówieniami publicznymi,
- reprezentowanie KZK GOP przed Krajową Izbą Odwoławczą,
- reprezentowanie KZK GOP oraz udział w prowadzonych przez niego negocjacjach, rokowaniach i spotkaniach,
- bieżące informowanie o zmianach w prawie mających wpływ na działalność prowadzoną przez KZK GOP, w tym w formie cyklicznych informacji.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.10.00-5, 79.11.20.00-2.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.07.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Radców Prawnych Klatka i Partnerzy, ul. Dąbrowskiego 22/105, 40-032 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 108500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
131610,00
Oferta z najniższą ceną:
131610,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
131610,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych z późn. zm.
Podstawę do zastosowania tego trybu stanowi art. 66 w związku art. 5 ust.1a, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Ustawa Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Prezesa RM z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze piorytetowym i niepiorytetowym (Dz.U. z 2010, Nr 12, poz. 68). Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust.1a ustawy Pzp Ustawodawca upoważnia Zamawiającego do stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, także w innych uzasadnionych przypadkach, niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 wyżej cytowanej ustawy, w sytuacji udzielania przez Zamawiającego zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym.
Z treści załącznika nr 2 do Rozporządzenia wynika, iż do usług o charakterze niepriotytetowym zostały zaliczone usługi prawnicze. Szeroko pojęta pomoc prawna oczekiwana przez Zamawiającego dotyczy m.in. wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, sporządzania i opiniowania umów z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, zamówień publicznych, sporządzania opinii prawnych i bieżącego doradztwa prawnego. Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Zamawiającego wymaga poza wykonywaniem zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi, także wykonywania pozostałych usług prawniczych. Z tych względów niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną Zamawiającego na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na usługi prawnicze w pozostałym zakresie. Ustawa Pzp nie zakazuje łączenia usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego z innymi usługami prawniczymi, jednakże połączenie to musi być podyktowane celowością i racjonalnością takiego działania. Zgodnie z art. 5 ust. 1b Ustawy Pzp w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust.1a, pkt 1 i 4 Ustawy Pzp, w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 Ustawy Pzp, w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Niezbędnym staje się wybór Wykonawcy o wieloletnim doświadczeniu i bardzo dobrej znajomości otoczenia prawnego Zamawiającego. Nie powinno ulegać wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie Wykonawca posiadający bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem. Gwarancję właściwej Obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług Wykonawcy posiadającemu wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową oraz wykazującemu się umiejętnością dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętnością identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zadań przez Zamawiającego. Na podstawie doświadczeń z poprzednich lat wynika, że jest niezbędna fachowa obsługa prawna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Zamawiającego i realizacji jego statutowych zadań. Zlecenie Obsługi prawnej fachowemu Wykonawcy w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne, pozwoli niezwłocznie rozwiązać problemy prawne bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Niezbędna jest znajomość zarówno funkcjonowania związków komunalnych, jak i prawa publicznego transportu zbiorowego. Prawnicy Kancelarii Radców Prawnych Klatka i Partnerzy świadczą pomoc prawną dla Zamawiającego od 10-ciu lat. a ponadto współpracują z wszystkimi trzema izbami gospodarczymi w dziedzinie prawa transportowego, biorąc pod uwagę doświadczenie jak i nie kwestionowaną pozycję, którą kancelaria posiada na lokalnym rynku usług prawniczych. Wybór innego Wykonawcy spowodowałby konieczność wdrożenia nowego Wykonawcy w prowadzone przez Zamawiającego zagadnienia, strukturę organizacyjną, prowadziłoby to do spowolnienia wykonywanych usług prawniczych, obniżenia ich jakości, powstania trudności w realizacji zadań przez Zamawiającego, a jednocześnie niepotrzebne zaangażowanie pracowników Zamawiającego, aby wprowadzić nowego Wykonawcę w problematykę zadań realizowanych przez Zamawiającego kosztem realizacji bieżących spraw. Mogłoby to uniemożliwić terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań, a nawet mogłoby grozić poważnym zwiększeniem wydatków. Utrzymanie ciągłości w wykonywaniu usług przez tego samego Wykonawcę, znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięcia Zamawiającego pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez Zamawiającego. Kontynuowanie współpracy pozwoli na szybkie rozwiązanie zaistniałych problemów prawnych, bazując na dotychczas zdobytym doświadczeniu i wiedzy, co w sposób oczywisty pozwoli zaoszczędzić czas potrzebny na rozwiązanie zaistniałych zagadnień oraz zapewni ciągłość zadań będących w toku ich załatwiania. Mając na uwadze stawiane przez Zamawiającego wymagania wobec Wykonawcy, jak również celowe, oszczędne i efektywne dokonywanie wydatków, zasada celowości i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór Zamawiającego trybu z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej Kancelarii Radców Prawnych Klatka i Partnerzy. Zastosowanie innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki nie jest w stanie zagwarantować Zamawiającemu należytej obsługi prawnej. W szczególności grozi poważnym zwiększeniem wydatkowanych na obsługę prawną kwot, co z kolei nie pozostaje w zgodzie z zasadą celowego efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejszy w sposób istotny ryzyko strat, jakie powstałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawnych, nowemu niesprawdzonemu Wykonawcy, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie. Dotychczasowy Wykonawca doskonale zna przedstawioną wyżej problematykę, a zawarcie z nim umowy na świadczenie obsługi prawnej tym zakresie zapewni ciągłość, spójność oraz terminowość działania Zamawiającego.
W związku z powyższym Zamawiający uznaje udzielenie zamówienia z wolnej ręki, Kancelarii Radców Prawnych Klatka i Partnerzy na świadczenie pomocy prawnej, na okres od 01.07.2014 r. do 31.12.2014 r. za zgodne z przepisami.