Wynik przetargu
Wykonanie robót dodatkowych w Kraków Arenie Nr referencyjny: ARM/12/2014
Zamawiający:
Agencja Rozwoju Miasta S.A.
Adres: | ul. Lema 7, 31-571 Kraków, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: board@arm.krakow.pl, przetargi@arm.krakow.pl tel: 12 3491103 fax: 12 2909960 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 18264220140 | Data Udzielenia: | 2014-05-29 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45400000-1 | Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych | |
45421111-5 | Instalowanie framug drzwiowych | |
45421152-4 | Instalowanie ścianek działowych | |
45430000-0 | Pokrywanie podłóg i ścian | |
45440000-3 | Roboty malarskie i szklarskie |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Wykonanie robót dodatkowych w Kraków Arenie Nr referencyjny: ARM/12/2014 | 3. Asseco Poland S.A. Rzeszów | 224 475,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-05-29 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 454000001 454211115 454211524 454300000 454400003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 4 Kwota oferty w PLN: 897 900,00 zł Minimalna złożona oferta: 897 900,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 897 900,00 zł Maksymalna złożona oferta: 897 900,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Kraków: Wykonanie robót dodatkowych w Kraków Arenie Nr referencyjny: ARM/12/2014
Numer ogłoszenia: 182642 - 2014; data zamieszczenia: 29.05.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rozwoju Miasta S.A., ul. Floriańska 31, 31-019 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4292513, faks (012) 429 10 40.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Spółka prawa handlowego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych w Kraków Arenie Nr referencyjny: ARM/12/2014.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są następujące roboty budowlane: 1. WYPOSAŻENIE WEJŚĆ EWAKUACYJNYCH KRAKÓW ARENY W ELEMENTY ŚLUSARKI DRZWIOWEJ WRAZ Z WYMAGANYM ZABEZPIEZCENIEM OGNIOWYM KONSTRUKCJI STALOWEJ PRZEWIDZIANEJ DLA ICH OSADZENIA ORAZ USZCZELKAMI. 2. WYKONANIE ZABUDOWY INSTALACJI NA POZIOMACH:+5,90, +11,06, +11,06, +16,50 HWS - W POMIESZSZCENIACH MOKRYCH (WC, ŁAZIENKI, KUCHNIE) ORAZ W POMIESZCZENIACH KLATEK SCHODOWYCH, KORYTARZACH, SZATNIACH I KASACH. 3. WYKONANIE TYNKÓW, MALOWANIA ŚCIAN I POSADZEK ZATARTYCH NA GŁADKO W POMIESZCZENIACH KOMERCYJNYCH NA WSZYSTKICH POZIOMACH HWS.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.40.00.00-1, 45.42.11.11-5, 45.42.11.11-5, 45.42.11.52-4, 45.43.00.00-0, 45.44.00.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.04.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Konsorcjum firm: 1. Mostostal Warszawa SA (Lider konsorcjum), ul. Konstruktorska 11a, 02-673 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
- 2. Acciona Infraestructuras SA, Avenida de Europa, 18 Parque Empresarial La Morale, Madryt, kraj/woj. Hiszpania.
- 3. Asseco Poland S.A., ul. Olchowa 14, , 35-322 Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie.
- 4. Mostostal Puławy S.A., ul. Budowlanych 5, 24-110 Puławy, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 579379,17 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
897900,00
Oferta z najniższą ceną:
897900,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
897900,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Ad. 1. Dokumentacja objęta postępowaniem przetargowym na wybór Wykonawcy budowy hali widowiskowo-sportowej (Czyżyny) w Krakowie została opracowana w latach 2008 - 2009, ogłoszenie przetargu na Wykonawcę nastąpiło w roku 2009r., umowę zawarto w dniu 21.04.2011 r. W tych latach w Polsce zostało oddanych do użytku szereg podobnych obiektów (np. Łódź, Sopot) co spowodowało, że Zamawiający poddał analizie potrzeby i możliwości racjonalnego wykorzystania obiektu, odpowiadające potrzebom potencjalnych kontrahentów i rozszerzenia oferty tj. uwzględniając zmieniający się rynek w tym zakresie. Organizatorzy imprez określali warunki i potrzeby, których wynikiem była konieczność zmiany programu korzystania z obiektu i zwiększenia ilości osób przebywających na arenie hali głównej (z pierwotnie zakładanej 3500 osób do ok. 9000). Dla wprowadzenia zmiany w trwającej budowie, Zmawiający uzyskał pozytywną opinię Instytutu Techniki Budowlanej, tzn. oceniającą zakres i możliwości wykorzystania istniejących (zaprojektowanych) elementów konstrukcyjnych (wyciętych w ścianach i zabezpieczonych otworów służących docelowo jako wyjście ewakuacyjne z zapewnieniem ciągów ewakuacyjnych o szerokości dostosowanej do zwiększonej ilości osób). Pierwotnie, zgodnie z Umową, przygotowane otwory miały być zamurowane i zatynkowane (warunki przeciwpożarowe). Mając na uwadze duże zainteresowanie większą powierzchnią oddaną widzom na poziomie areny winikające z przeprowadzonej analizy rynku, wykonane wcześniej otwory w ścianach dla przyszłościowej ewakuacji osób wraz z zaaranżowanymi architektonicznie powierzchniami do prowadzenia korytarzy ewakuacyjnych oraz uatrakcyjnienie oferty handlowej budowanego obiektu na rynku, nieodzownym jest dla Zamawiającego odstąpienie od zamurowywania otworów i zamiast tego zamontowanie docelowych drzwi ewakuacyjnych (według przygotowanego na tą okoliczność projektu wykonawczego). Ponadto należy zauważyć, że późniejsze podjęcie próby wykonania dodatkowych drzwi obarczone byłoby dużym ryzykiem utraty gwarancji na wykonane już roboty, wymagałoby poniesienia znacznie większych nakładów finansowych (rozbiórka wymurowanych i zabezpieczonych ogniowo ścian) oraz konieczności wstrzymania eksploatacji obiektu na czas wykonywanych prac, a także utraty możliwych zysków z wynajmu hali głównej. Dostawa i montaż drzwi winny zostać świadczone przez dotychczasowego wykonawcę z powodu zapewnienia włączenia opisanego zakresu robót do udzielonej przez niego całościowej gwarancji na okres 8 lat dla całego obiektu budowlanego objętego Umową. Wykonawca, zgodnie z zamówieniem podstawowym zamontował w całym obiekcie drzwi o równoważnych parametrach techniczno-użytkowych z użyciem podobnych wyrobów, które Zamawiającym zaaprobował podczas budowy. Udzielenie dotychczasowemu wykonawcy dostawy i montażu drzwi, tj. wykonaniu opisanych robót budowlanych jako zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym, stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, z przyczyn gospodarczych, a oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (w tym możliwość utraty gwarancji na elementy konstrukcyjne i wyposażenia, sąsiadującego z wyjściami ewakuacyjnymi). Podstawa prawna udzielenia zamówienia na ww. roboty dodatkowe w trybie zamówienia z wolnej ręki: Art. 67 ust.1 pkt 5 ) ppkt a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 wraz ze zm.). Ad.2. Techniczna dokumentacja pierwotna objęta pozwoleniem na budowę oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz WER nie obejmowały w zakresie rzeczowym wykonania obudów instalacji wewnętrznych pionów instalacyjnych w pomieszczeniach mokrych (wc, łazienki, kuchnie) oraz na klatkach schodowych, w korytarzach, szatniach i kasach. Zdaniem Zamawiającego konieczne jest wykonanie estetycznej obudowy ważnych elementów instalacji wewnętrznej obiektu, z wykorzystaniem systemowych elementów konstrukcyjnych zaakceptowanych przez Zamawiającego i wprowadzonych na budowie, które: - zabezpieczają instalacje w miejscach narażonych na dewastacje (korytarze, szatnie, klatki schodowe) i chronią jej funkcjonowanie, - utrudniają (uniemożliwiających) bezpośredni dostęp i chronią przed nieumyślnym uszkodzeniem, - poprawiają warunki higieniczne utrzymania (wc, łazienki, kuchnie wymagają szczególnych warunków utrzymania czystości, higieny), - zasłaniają nieestetyczne instalacje w miejscach eksponowanych. Uzupełnienie wyposażenia obiektu o ww obudowy jest koniecznie potrzebne. Odkładanie w czasie opisanego zakresu robót na czas po zakończeniu budowy, powodowałoby dodatkowe koszty spowodowane wykonaniem robót straconych (skuwanie tynków, sprzątanie), obarczone byłoby dużym ryzykiem utraty gwarancji na wykonane wcześniej roboty (instalacje pionów, tynki, powierzchnie malarskie), wymagałoby zamknięcia pomieszczeń na czas wykonywanych prac oraz konieczności rezygnacji z wynajęcia obiektu na imprezy (utraty planowanych wpływów z tytułu wynajmu). Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego w zakresie robót wykończeniowych w obiekcie przed dopuszczeniem do użytkowania przez służby sanitarne i straży pożarnej raz nadzoru budowlanego, dopasowania elementów wyposażenia (np. sufity podwieszane, wykończenie ścian, izolacji podług, mechanizmów szatniowych, itp.). Podstawa prawna udzielenia zamówienia na ww. roboty dodatkowe w trybie zamówienia z wolnej ręki: Art. 67 ust.1 pkt 5 ) ppkt a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 wraz ze zm.). Ad.3. Dokumentacja objęta postępowaniem przetargowym na wybór Wykonawcy przedmiotowego obiektu (zakres robót podstawowych) nie przewidywała wykończenia pomieszczeń komercyjnych, tzn. tynkowania i malowania ścian oraz wykonania podłogi z trwałych mas zapobiegających pyleniu nawierzchni betonowej. Zbierane przez Zamawiającego opinie nie potwierdzają założeń projektowych, iż najemcy we własnym zakresie wykonywaliby roboty budowlane związaniem z wykończeniem powierzchni ścian i podłóg. Podczas przygotowywania warunków najmu, Zamawiający stwierdził, że nie pozyska najemców na niewykończone pomieszczenia w minimalnym zakresie opisanym we wniosku; najemcy nie wykonają żadnych robót adaptacyjnych poza aranżacją wnętrza i zabezpieczeniem zainstalowanego majątku (np. drzwi, witryn, systemów kontroli dostępu, itp. według uzgodnionych standardów). Nie było możliwym wprowadzenie równoległe najemców, którzy podczas trwania robót podstawowych, wykonywaliby adaptację pomieszczeń dla swoich potrzeb. Pozostawienie w stanie surowym opisanych pomieszczeń, przeznaczonych do wynajęcia stwarza potencjalne niebezpieczeństwo dla osób przebywających w obiekcie, z powodu doprowadzonych i rozprowadzonych po powierzchni ścian, a przez to niezabezpieczonych instalacji bez odpowiedniego monitoringu. Pozostawienie w takim stanie surowych ścian i podłóg oraz nieochronionych instalacji może skutkować niedopuszczeniem obiektu do użytkowania przesz służby nadzoru budowlanego podczas obowiązkowej kontroli przed oddaniem do użytkowania. Zamawiający, chcąc ukończyć obiekt i spełnić wszystkie warunki bezpieczeństwa i uzyskać dopuszczenie obiektu do użytkowania, rozpoczynając jego eksploatację musiałby ponieść dodatkowe koszty wykonania tymczasowych wygrodzeń przy zachowaniu odpowiedniej estetyki. Tymczasowość zainstalowania wygrodzeń nie poprawiłaby atrakcyjności oferty wynajmu, a tylko odsunęłaby w czasie konieczność wykonania przez użytkownika tynków na ścianach kryjących instalacje i mas zabezpieczających podłogi. Ponadto wykonywanie tego typu robót wyłączyłoby z eksploatacji części obiektu i mogłoby być przyczyną rezygnacji przez operatora imprezy z wynajmu obiektu (niespełnienie warunków bezpieczeństwa imprezy). Wykonanie opisanego zakresu robót jest konieczne do wykonania na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia (brak zainteresowania potencjalnych najemców koniecznością inwestowania w substancję wynajmującego). Z przyczyn gospodarczych (utrata dochodów z powodu braku akceptacji przez najemców stanu surowego pomieszczeń) i oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (roboty stracone nie poprawiających standardów najmu). Wykończenie pomieszczeń (tynki, posadzki) stworzy korzystniejsze warunki wyjściowe dla Operatora Hali przy wynajmie lokali. Podstawa prawna udzielenia zamówienia na ww. roboty dodatkowe w trybie zamówienia z wolnej ręki:Art. 67 ust.1 pkt 5) ppkt a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 wraz ze zm.).