Wynik przetargu

Adres: ul. Motylewska 7, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: agnoska@anr.gov.pl
tel: 67 2123001, 2110449
fax: 67 2123527
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 1406720120 Data Udzielenia: 2012-01-13
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Stała obsługa prawnicza Agencji Nieruchomości Rolnych O/T w Poznaniu Filia w Pile w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej. Postępowanie nr 0160.4.2012 KANCELARIA RADCY PRAWNEGO Agnieszka Pawulska
Piła
36 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-01-13
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
36 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
36 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
36 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
36 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Piła: Stała obsługa prawnicza Agencji Nieruchomości Rolnych O/T w Poznaniu Filia w Pile w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej. Postępowanie nr 0160.4.2012


Numer ogłoszenia: 14067 - 2012; data zamieszczenia: 13.01.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Poznaniu Filia w Pile, ul. Motylewska 7, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 2123001, 2110449, faks 67 2123527.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa osoba prawna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Stała obsługa prawnicza Agencji Nieruchomości Rolnych O/T w Poznaniu Filia w Pile w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej. Postępowanie nr 0160.4.2012.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Stała obsługa prawnicza Agencji Nieruchomości Rolnych O/T w Poznaniu Filia w Pile w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej, a w szczególności: świadczenie stałej obsługi prawnej w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwie prawnym, sporządzaniu opinii i informacji prawnych, uzgadnianiu umów pod względem formalno-prawnym.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09.01.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • KANCELARIA RADCY PRAWNEGO Agnieszka Pawulska, ul. Krucza 13, 64-920 Piła, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 44280,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    36000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    36000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    36000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 5 ust. 1a i 1b Prawa zamówień publicznych ( t.j. z 2010 r. Dz.U. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zamawiający może zawrzeć umowę o świadczenie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego lub w przypadku jeżeli wymaga tego ochrona interesu Skarbu Państwa w trybie m.in. z wolnej ręki bez stosowania przesłanek wyboru tego trybu. Usługi prawnicze były dotychczas wykonywane na rzecz Zamawiającego przez wybraną Kancelarię Radcy Prawnego, na dobrym poziomie merytorycznym i bez zastrzeżeń ze strony Zamawiającego. Obowiązki związane ze sprawowaną pełną obsługą prawną na rzecz Zamawiającego wykonywane były należycie, rzetelnie i terminowo. Zamawiający nie zgłaszał żadnych uwag do sposobu ich pełnienia. Dodatkowo z uwagi na wieloletnią dotychczasową współpracę, kontynuacja zastępstwa procesowego, zwłaszcza w skomplikowanych i długoletnich procesach sądowych, zapewni jednolitość i niezmienność już wypracowanej linii procesowej, zmierzającej do najlepszej ochrony interesów Skarbu Państwa. Z uwagi na powyższe, w ocenie Zamawiającego, kontynuowanie współpracy z wybraną Kancelarią Radcy Prawnego, zapewni Zamawiającemu dalsze świadczenie usług prawniczych na dotychczasowym dobrym poziomie, zważywszy w szczególności na bardzo dobrą znajomość przez tego Wykonawcę zagadnień prawnych z zakresu dotyczącego działalności Zamawiającego, w tym zwłaszcza kwestii prawnych ściśle związanych ze specyfiką zagadnień odnoszących się do Agencji Nieruchomości Rolnych oraz z uwagi na wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu spraw sądowych i pozasądowych na rzecz Zamawiającego. Tryb z wolnej ręki uzasadniony jest więc potrzebą zachowania wysokiej efektywności pracy na rzecz Zamawiającego, zwłaszcza, że Zamawiający w ramach swojej działalności jako powiernik mienia Skarbu Państwa realizuje politykę Państwa, zwłaszcza w zakresie interesów majątkowych, działając na rzecz regulacji zagadnień związanych z rozporządzaniem nieruchomościami Skarbu Państwa, jak też wydatkowaniem pieniędzy publicznych oraz nieodpłatnym przekazywaniem innego mienia Skarbu Państwa na rzecz podmiotów zewnętrznych. Z uwagi na narzucenie Zamawiającemu przy realizacji polityki państwa, konieczności zintensyfikowania działań zmierzających do sprzedaży nieruchomości Skarbu Państwa, co w przypadku Oddziału poznańskiego ANR oraz podległej mu Filii w Pile spowoduje wzrost planu sprzedaży, konieczne jest utrzymanie dotychczasowego poziomu merytorycznego obsługi prawnej. Wiąże się to przede wszystkim z zasadnością dalszego powierzenia obsługi prawnej podmiotom wykonującym ją uprzednio w sposób rzetelny i które wykazały się w trakcie obowiązywania dotychczasowych umów dobrą znajomością i umiejętnością rozwiązywania spraw związanych z przedmiotem działalności Agencji. Zastosowanie innego trybu, mogłoby z kolei pozbawić Zamawiającego możliwości wyboru wykonawców, którzy dawaliby gwarancję wykonywania usług w sposób pozwalający na ochronę interesów Skarbu Państwa, co w efekcie mogłoby spowodować niepowetowane szkody majątkowe i inne, w tym zagrożenie dla realizacji przyjętych założeń, w szczególności w zakresie rozdysponowania mienia. Z uwagi na fakt, iż Agencja Nieruchomości Rolnych działa w oparciu o ustawy i rozporządzenia szczególne oraz liczne wytyczne i zarządzenia wewnętrzne, mające istotne znaczenie dla wykonania obowiązków związanych np. ze sprzedażą nieruchomości, w czym radcowie prawni biorą aktywny udział i mają realny wpływ na realizację zadań, konieczne jest zwłaszcza w kontekście sytuacji opisanej powyżej, powierzenie obsługi prawnej osobom, które znając przedmiotowe zagadnienia, mogą kontynuować obsługę prawną, bez dodatkowego przygotowania i zapoznaniem się ze specyfiką pracy Zamawiającego. Realizacja zadań przez ANR, wymaga więc zastosowania przy wyborze podmiotów wykonujących obsługę prawną trybu postępowania z wolnej ręki, gdyż jest to jedyne postępowanie, które umożliwia Zamawiającemu na etapie samego postępowania możliwość przeprowadzenia negocjacji z podmiotami, które pozwolą najlepiej chronić interes Skarbu Państwa , o którym mowa w art. 5 ust. 1 b ustawy Prawo zamówień publicznych.