Wynik przetargu

Adres: Al. Jerozolimskie 3, 00-495 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: marwek@interia.pl
tel: 022 6295271, 72
fax: 226 295 273
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 20702320110 Data Udzielenia: 2011-07-29
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
92312210-6 Usługi świadczone przez autorów
92312213-7 Usługi autorów technicznych
92312250-8 Usługi świadczone przez indywidualnych artystów
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przygotowanie i wykonanie wystawy czasowej z instalacjami artystycznymi i multimedialnymi pod nazwą: Pamięć nie dała się zgładzić, upamiętniającej ofiary Zbrodni Katyńskiej. TRIAS S.A.
Toruń
874 161,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-07-29
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
923122106
923122137
923122508
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
874 161,00 zł
Minimalna złożona oferta:
874 161,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
874 161,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
874 161,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Przygotowanie i wykonanie wystawy czasowej z instalacjami artystycznymi i multimedialnymi pod nazwą: Pamięć nie dała się zgładzić, upamiętniającej ofiary Zbrodni Katyńskiej.


Numer ogłoszenia: 207023 - 2011; data zamieszczenia: 29.07.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Muzeum Wojska Polskiego, Al. Jerozolimskie 3, 00-495 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6295271, 72, faks 022 6295273.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i wykonanie wystawy czasowej z instalacjami artystycznymi i multimedialnymi pod nazwą: Pamięć nie dała się zgładzić, upamiętniającej ofiary Zbrodni Katyńskiej..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie i wykonanie wystawy czasowej z instalacjami artystycznymi i multimedialnymi pod nazwą: Pamięć nie dała się zgładzić, upamiętniającej ofiary Zbrodni Katyńskiej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
92.31.22.10-6, 92.31.22.13-7, 92.31.22.50-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.07.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TRIAS S.A., ul.Równinna 11/13, 87-100 Toruń, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 731707,32 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    874161,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    874161,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    874161,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Podstawę prawną zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki stanowi art. 67 ust. 1 pkt 1c ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z tym przepisem, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone przez jednego wykonawcę w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej i artystycznej. W piśmiennictwie wskazuje się, że przepis art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c może wywoływać pewne wątpliwości, bowiem usługi, dostawy lub roboty budowlane w zakresie działalności twórczej lub artystycznej mogą być wykonane nie tylko przez jednego wykonawcę. Decydujące znaczenie mają właściwości wykonawcy, jego pozycja i reputacja twórcza lub artystyczna, nie zaś okoliczność, że tylko jeden artysta, jeden twórca może zrealizować takie zamówienie. Pojęcie działalności artystycznej oraz działalności twórczej nie zostało zdefiniowane w obowiązujących przepisach prawnych. Legalną definicję różnorodnych utworów zawarto jednak w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Prawo zamówień publicznych. Komentarz pod red. Tomasza Czajkowskiego, Urząd Zamówień Publicznych, Warszawa 2007, str. 258). W piśmiennictwie wskazuje się również, że możliwość udzielania zamówień w zakresie działalności twórczej lub artystycznej w trybie zamówienia z wolnej ręki związana jest z niepowtarzalnością każdego przejawu działalności twórczej i artystycznej. Przepis odnosi się do wszelkich wytworów działalności twórczej lub artystycznej (Małgorzata Stachowiak, Jarosław Jerzykowski, Włodzimierz Dzierżanowski Prawo zamówień publicznych. Komentarz, LEX, 2007, wyd. III, Komentarz do art.67 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych). Podobna wykładnia powyższego przepisu została przyjęta w wytycznych, opracowanych przez Urząd Zamówień Publicznych w oparciu o orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i sądów polskich, a zatwierdzonych przez Komitet Europejski Rady Ministrów na posiedzeniu w dniu 17 listopada 2006 r. Zostało w nich stwierdzone, że przesłanka dotycząca zamówień z zakresu działalności twórczej i artystycznej odnosi się do zamówień, które cechuje wysoki stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, co przemawia za tym, aby możliwe było udzielenie go konkretnemu wykonawcy. W tym wypadku decydują wiec szczególne cechy twórcy, jego pozycja, walory jego prac, a nie fakt, że jest on jedynym wykonawcą zdolnym do realizacji zamówienia. Chodzi tu w szczególności o sytuacje istnienia swoistego monopolu na rynku z zakresu danej dziedziny kultury i sztuki, a więc gdy wykonanie określonego dzieła przez innego autora nie pozwoliłoby na osiągnięcie zamierzonego rezultatu. (Wytyczne dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki, http:www.uzp.gov.pl-cmsws-page-?D;742;wytyczne_dotyczace_ interpretacji_przeslanek_pozwalajacych_na_przeprowadzenie_postepowania_o_udzielenie_zamowienia_publicznego_w_trybie_negocjacji_z_ogloszeniem,_dialogu_konkurencyjnego,_negocjacji_bez_ogloszenia_lub_zamowienia_z_wolnej_reki..html). Zamawiający wymaga, aby w wyniku wykonania zamówienia powstał zarówno utwór, jak i artystyczne wykonanie w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zamówienie stanowi więc zamówienie w zakresie działalności twórczej i artystycznej w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 1c ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Zamawiający jest zainteresowany, aby w przygotowywaniu i wykonywaniu wystawy uczestniczył Pan Jerzy Kalina, artysta z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, jeden z głównych autorów zwycięskiej pracy konkursowej, wybranej w konkursie na koncepcję programowo-przestrzenną Muzeum Katyńskiego w budowli i otoczeniu kaponiery w Cytadeli Warszawskiej. Zainteresowanie udziałem Pana Kaliny wynika z jego szczególnych cech twórczych, właściwości, pozycji, reputacji twórczej i artystycznej oraz walorów jego dotychczasowych prac. Przygotowanie i wykonanie wystawy bez udziału Pana Jerzego Kaliny nie pozwoli na osiągnięcie zamierzonego rezultatu. Z tego względu Zamawiający pierwotnie planował udzielić zamówienia bezpośrednio Panu Jerzemu Kalinie. Jednakże Pan Jerzy Kalina nie podjął się zawarcia umowy z Muzeum Wojska Polskiego z uwagi na brak wystarczającego potencjału do samodzielnego przygotowania i wykonania tej wystawy. Jednocześnie Pan Jerzy Kalina zadeklarował, że swoją wiedzę i doświadczenie udostępni firmie TRIAS S.A., wskazując przy tym, że firma TRIAS S.A. posiada wystarczający potencjał do przygotowania i wykonania tego rodzaju wystawy. Ponadto propozycja udzielenia zamówienia firmie TRIAS S.A. wynika również z faktu, iż według informacji dostępnych publicznie firma TRIAS S.A. posiada nie tylko potencjał, ale również wiedzę i doświadczenie umożliwiające wykonanie tego rodzaju zamówienia na warunkach wymaganych przez Zamawiającego. Dodatkowego odniesienia wymaga kwestia dopuszczalności udzielania zamówień w zakresie działalności twórczej i artystycznej osobom prawnym na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1c ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Mianowicie, w piśmiennictwie wskazuje się, że powstaje problem, czy działalność twórcza lub artystyczna w rozumieniu komentowanego artykułu może być świadczona wyłącznie przez osoby fizyczne. W tym zakresie prezentowane są dwa rozbieżne poglądy. Zgodnie z jednym z nich działalność taka może być prowadzona wyłącznie przez osoby fizyczne (niezależnie od tego czy prowadzą one działalność gospodarczą czy też nie). Pogląd taki można opierać przede wszystkim na interpretacji pojęcia twórca zawartego w przepisach ustawy o prawie autorskim. Już z samej natury procesu twórczego wynika, że może on dotyczyć osoby fizycznej. Odmienny pogląd opiera się na założeniu, że działalność twórcza i artystyczna może być prowadzona przez wszystkie podmioty (osoby fizyczne lub prawne). Osoby takie, nawet nie będące twórcami określonych utworów, są uprawnione w rozumieniu prawno-autorskim do takiej działalności (wykorzystują utwory nabyte od osób trzecich, posługują się artystami wykonawcami działającymi na ich rzecz np. teatry, filharmonie). W takim rozumieniu twórcami stawaliby się m.in. pracodawcy twórców w ścisłym tego słowa znaczeniu, którzy nabyli stosowne prawa zgodnie z art. 12 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jak również podmioty niebędące pracodawcami dla twórców, którzy na podstawie umowy licencji lub umów przenoszących nabyli prawa autorskie do utworów (np. producenci utworów audiowizualnych, producenci fonogramów i wideogramów itp.). Wydaje się, że ograniczenie kręgu podmiotów, którym można udzielić zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej wyłącznie do kręgu twórców w wąskim tego słowa rozumieniu byłoby nazbyt daleko idące i niezgodne ze specyfiką tworzenia utworu . Nie zostałby również w pełni osiągnięty cel zamówienia z wolnej ręki, który to tryb stosowany jest wówczas, gdy inny, bardziej sformalizowany tryb udzielenia zamówienia byłby niemożliwy lub trudny do przeprowadzenia. W świetle ust. 1 pkt 1 lit. c nie jest istotne, czy zamówienie dotyczy np. scenografii audycji wykonywanej przez danego artystę, czy koncertu spektaklu, w którym wykonawcą zamówienia staje się instytucja kultury taka jak teatr lub filharmonia, mająca osobowość prawną. Można więc przyjąć, że art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c odnosi się tak do osób fizycznych, jak i do osób prawnych. Prawo zamówień publicznych. Komentarz pod red. Tomasza Czajkowskiego, Urząd Zamówień Publicznych, Warszawa 2007, str. 258. W tej sytuacji nie ulega wątpliwości, że zamówienie może zostać udzielone firmie TRIAS S.A. jako osobie prawnej. W powyższych okolicznościach zostały spełnione przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1c ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych.