Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Kompleksowa usługa oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Gminy Słupno.
Zamawiający:
Gmina Słupno
Adres: | ul. Miszewska , 09-472 Słupno, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: ug@slupno.eu tel: 024 2679560, 2679584 fax: 242 612 977 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510211537-N-2019 | Data Udzielenia: | 2019-09-08 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
09310000-5 | Elektryczność |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Kompleksowa usługa oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Gminy Słupno. | ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. Sopot | 730 620,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-09-08 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 09310000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 730 620,00 zł Minimalna złożona oferta: 730 620,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 730 620,00 zł Maksymalna złożona oferta: 730 620,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 30501 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510211537-N-2019 z dnia 04-10-2019 r. Gmina Słupno: Kompleksowa usługa oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Gminy Słupno. OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Słupno, Krajowy numer identyfikacyjny 61101599700000, ul. ul. Miszewska , 09-472 Słupno, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 024 2679560, 2679584, e-mail ug@slupno.eu, faks 242 612 977. Adres strony internetowej (url): www.ugslupno.bip.org.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa usługa oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Gminy Słupno. Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): SZP.271.1.16.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Gminy w 2020r. Wykonawca, w ramach wykonywania przedmiotowej usługi, zobowiązany będzie do podjęcia i wykonania wszelkich czynności niezbędnych do zapewnienia oświetlenia na obszarze, w tym do: a) wykonywania usługi kompleksowej przy wykorzystaniu posiadanej infrastruktury, b) utrzymania posiadanej infrastruktury wykorzystywanej do wykonywania usługi kompleksowej w dobrym stanie technicznym, umożliwiającym świadczenie usługi kompleksowej o należytej jakości na zasadach ciągłych, w tym przeprowadzania napraw, remontów lub wymiany awaryjnej poszczególnych urządzeń wchodzących w skład tej Infrastruktury, w zakresie, w jakim zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wedle najlepszej profesjonalnej wiedzy Wykonawcy i ustalonych zwyczajów, jest to niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania infrastruktury, c) zakupu energii elektrycznej w ilości niezbędnej dla celów oświetlenia, d) bieżącego monitorowania sprawności infrastruktury, e) prowadzenie rejestru zdarzeń, f) zapewnienia oświetlenia w obszarze funkcjonowania Infrastruktury, w porze od zmierzchu do świtu, z zastrzeżeniem, iż pora świecenia może być regulowana (zmieniana – raz w okresie obowiązywania umowy) przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego, a zmiana taka nie wymaga zmiany Umowy i jest zgodna z obowiązującymi przepisami. g) zwiększenia ilości punktów świetlnych w uzgodnionych przez strony lokalizacjach i terminach. Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest usunąć zagrożenia powstałe w skutek awarii, których skutki stanowią zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia niezwłocznie od powiadomienia przez Zamawiającego. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 09310000-5 Dodatkowe kody CPV: 50232100-1 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Pzp ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Punkty świetlne zlokalizowane na terenie Gminy Słupno stanowią własność dwóch podmiotów, tj. Energa Oświetlenie Sp. z o.o. oraz Gminy Słupno. Przedmiotem zamówienia objęte są punkty świetlne stanowiące własność firmy Energa Oświetlenie Sp. z o.o. Energa Oświetlenie Sp. z o.o. nie wyraża zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego stanowiących ich własność oraz zabudowy urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych na terenie Gminy Słupno. Prowadzenie prac eksploatacyjnych i ruchowych (w tym konserwacyjnych) w infrastrukturze energetycznej obejmującej linie energetyczne, stacje transformatorowe, urządzenia automatyki, urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia jest działalnością wymagającą ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa i jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Specyfika i funkcjonalne powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne, ponieważ sieci abonenckie (dostarczające energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego (np. przewody zasilające i sterujące oświetlenia są prowadzone jako wspólne) usuwanie awarii, wyłączenia, zabiegi eksploatacyjne urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich za, które odpowiada dostawca. Ponadto ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. jako właściciel i najemca infrastruktury nie może nie mieć wpływu na dokonywanie specjalistycznych i odpowiedzialnych prac na jej majątku. Każdy właściciel – zgodnie z treścią art. 140 Kodeksu cywilnego – może korzystać ze swojej rzeczy z wyłączeniem innych osób. Gmina nie może, zatem narzucić właścicielowi infrastruktury wykonawcy, którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art.140 Kc. i rodziło po stronie Spółki roszczenie określone w art. 222 Kodeksu cywilnego. Zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo Budowlane na właściciela nałożone są obowiązki utrzymania urządzeń w należytym stanie technicznym. Zgoda na decydowanie o tym, kto ma wykonywać prace przez gminy naraża właściciela na niemożność wpływu na jakość wykonywanych prac, a w przypadku nie utrzymania należytego stanu technicznego na odpowiedzialność karną. Zgoda na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prac, które Spółka sama wykonuje własnym personelem na swoich urządzeniach w zakresie jej funkcjonowania naraziłaby Spółkę na straty finansowe spowodowane utratą przychodów, straty materialne i mielibyśmy do czynienia z działaniem Zarządu na szkodę podmiotu zarządzanego, co grozi odpowiedzialnością karną w stosunku do osób Zarządzających. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. jako spółka zależna Grupy Kapitałowej ENERGA jest podmiotem upoważnionym do świadczenia usługi oświetlenia i konserwacji oświetlenia na terenie działania Grupy. Jednocześnie ENERGA oświetlenie Sp. z o.o. nie wyraża zgody na dostawę energii elektrycznej do urządzeń oświetleniowych należących do ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. na terenie Gminy Słupno. Zgodnie z treścią prawa własności, określoną w art. 140 k.c, gmina nie będąca właścicielem infrastruktury oświetleniowej, nie może bez zgody właściciela urządzeń organizować przetargów na dostawę energii elektrycznej do celów oświetleniowych oraz na konserwację tej infrastruktury energetycznej. „Przedsiębiorstwo energetyczne będące właścicielem urządzeń oświetleniowych może, zgodnie z art. 140 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (...), w granicach określonych przez ustawę oraz zasady współżycia społecznego, z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy zgodnie ze społeczno - gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych samych granicach może rozporządzać rzeczą." Na gruncie aktualnie obowiązujących przepisów prawa gmina, która nie jest właścicielem całej infrastruktury oświetleniowej i nie legitymuje się innym tytułem do dysponowania całym tym majątkiem, nie ma prawa do ogłaszania przetargów na dostawę energii elektrycznej do celów oświetleniowych oraz na konserwację tej części infrastruktury, która do niej nie należy. Realizacja umowy, która zostałaby podpisana przez zamawiającego z jakimkolwiek wykonawcą na realizację przedmiotu zamówienia spowodowałaby, że każde wykonanie usługi przez wykonawcę innego, niż ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. wywoła naruszenie własności Spółki, na które ona nie wyraziła zgody: na zakup energii elektrycznej do urządzeń stanowiących własność ENERGA Oświetlenie. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że zamawiający postawiłby wykonawcom warunki niemożliwe do spełnienia (brak zgody właściciela infrastruktury na zakup energii elektrycznej) lub których spełnienie może narazić wykonawcę na poniesienie nieuzasadnionych kosztów oraz na odpowiedzialność karną. Na zamawiającym ciąży obowiązek uzyskania zgody na wykonywanie usługi na majątku ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o.. Przedmiot zamówienia nie może być opisany w sposób, który utrudniałby uczciwą konkurencję. Sposób wykonywania umowy jest niejednoznaczny i zależy od woli podmiotu trzeciego, który może pozwolić lub nie na wykonywanie części zamówienia na swoim majątku. M.in. powoduje to, że przedmiot zamówienia jest opisany w sposób, który nie zapewnia zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców. Mając na uwadze powyższe jako tryb wyboru Wykonawcy konserwacji jak i dostawy energii elektrycznej dla oświetlenia (umowa kompleksowa) stanowiącego własność firmy Energa Oświetlenie Sp. z o.o. wybrano tryb zamówienia z wolnej ręki – art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |