Wynik przetargu

Adres: Piastowska 24, 66-620 Gubin, woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: ki@gubin.pl, umgubin@zetozg.pl
tel: 068 4558100, 4558128, 4558145,
fax: 684 558 102
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 17886920130 Data Udzielenia: 2013-09-05
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
50232100-1 Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina ENEA S.A.
Poznań
46 001,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-09-05
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
502321001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
46 002,00 zł
Minimalna złożona oferta:
46 002,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
46 002,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
46 002,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Gubin: Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina


Numer ogłoszenia: 178869 - 2013; data zamieszczenia: 05.09.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Gubin o statusie miejskim, ul. Piastowska 24, 66-620 Gubin, woj. lubuskie, tel. 068 4558100, 4558128, 4558145, faks 068 4558102.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie usługi w zakresie utrzymania i konserwacji oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z: a)Ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. 2006r. nr 89 poz.625 z późniejszymi zmianami) b)Instrukcją organizacji bezpiecznej pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych w ENEA Operator Sp. z o.o. c)Instrukcją ruchu i eksploatacji sieci dystrybucyjnej ENEA Operator Sp. z o.o. oraz z zaleceniami i wytycznymi Zleceniodawcy. Eksploatacją zostają objęte urządzenia oświetlenia drogowego będące własnością Grupy ENEA S.A. w obszarze administrowanym przez Gminę Gubin o statusie miejskim oraz urządzenia pozostające własnością Gminy Gubin o statusie miejskim..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.09.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ENEA S.A., ul. Górecka 1, 60-201 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 29522,51 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    46001,72


  • Oferta z najniższą ceną:
    46001,72
    / Oferta z najwyższą ceną:
    46001,72


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r. Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami). Na terenie miasta Gubina znajduje się oświetlenie drogowe, którego właścicielami są: Gmina Gubin o statusie miejskim, ENEA Operator Sp. z o.o. oraz ENEA S.A. Część oświetlenia drogowego stanowi własność wspólną tj. na słupach ENEA Operator Sp. z o.o. i ENEA S.A. umieszczone są oprawy Gminy Gubin o statusie miejskim. Stan własności potwierdza inwentaryzacja instalacji oświetlenia drogowego wykonanego przez ENEA S.A. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic miasta Gubin, gmina musi posiadać zgodę właściciela sieci oświetleniowej - ENEA Operator Sp. z o.o. i ENEA S.A. na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, na ich urządzeniach oraz na urządzeniach wspólnych przez innego wykonawcę niż ENEA Operator Sp. z o.o. i ENEA S.A. Takiej zgody Gmina Gubin o statusie miejskim nie uzyskała do dnia dzisiejszego. Prowadzenie konserwacji oświetlenia drogowego na terenie miasta Gubin będącego na majątku ENEA przez inne podmioty bez stosownych uzgodnień z Grupą ENEA, traktowane są jako niezgodne z prawem, a ponadto stanowią naruszenie prawa własności Grupy ENEA. Na terenie miasta znajdują się 23 szafki sterujące oświetleniem drogowym, które załączają oświetlenie uliczne na zasadzie kaskadowej. Układy sterowania są ze sobą powiązane. Szafki te są własnością Grupy ENEA. Punkty świetlne będące własnością Gminy Gubin o statusie miejskim włączone do tych szafek nie mogą być zasilane osobno. Specyfika i funkcjonalne powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie Grupy ENEA (dostarczające energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego (np. przewody zasilające i sterujące oświetlenia są prowadzone jako wspólne) usuwanie awarii, wyłączenia, zabiegi eksploatacyjne urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich Grupy ENEA dla indywidualnego odbiorcy, za które odpowiada dostawca. Prowadzenie prac eksploatacyjnych i ruchowych (w tym konserwacyjnych) w infrastrukturze energetycznej obejmującej linie energetyczne, urządzenia automatyki i urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia jest działalnością wymagającą ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa oraz jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Ponadto z przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punków oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy. Ponadto Gmina Gubin o statusie miejskim w listopadzie 2012 roku wystosowała zapytanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych czy Gmina może powierzyć usługę polegającą na konserwacji i eksploatacji oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina firmie: ENEA na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907). Do dnia dzisiejszego Gmina nie otrzymała odpowiedzi na zadane pytanie.