Wynik przetargu
Dodatkowe roboty budowlane w ramach inwestycji: Wystrój i aranżacja wnętrz budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej
Zamawiający:
Filmoteka Narodowa
Adres: | ul. Puławska, 00-975 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: piwanowski@fn.org.pl tel: 228 455 074 fax: 022 540 83 33 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 32959620120 | Data Udzielenia: | 2012-09-04 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45000000-7 | Roboty budowlane | |
45212350-4 | Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dodatkowe roboty budowlane w ramach inwestycji: Wystrój i aranżacja wnętrz budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej | Complex Bud Sp. z o.o. Warszawa | 907 343,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-09-04 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 450000007 452123504 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 907 343,00 zł Minimalna złożona oferta: 907 343,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 907 343,00 zł Maksymalna złożona oferta: 907 343,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Warszawa: Dodatkowe roboty budowlane w ramach inwestycji: Wystrój i aranżacja wnętrz budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej
Numer ogłoszenia: 329596 - 2012; data zamieszczenia: 04.09.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Filmoteka Narodowa, ul. Puławska 61, 00-975 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8455074, faks 022 540 83 33.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa instytucja kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dodatkowe roboty budowlane w ramach inwestycji: Wystrój i aranżacja wnętrz budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są zamówienia dodatkowe na roboty budowlane nie objęte zamówieniem podstawowym w ramach realizacji inwestycji Wystrój i aranżacja wnętrz budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej. W ramach zamówienia wykonywane będą roboty budowlane w zakresie instalacji: - elektrycznych niskoprądowych, - teletechnicznych, - wentylacji, - klimatyzacji.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.21.23.50-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.09.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Complex Bud Sp. z o.o., ul. Kobryńska 28A, 04-699 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 751531,55 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
907343,20
Oferta z najniższą ceną:
907343,20
/ Oferta z najwyższą ceną:
907343,20
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem zamówienia są zamówienia dodatkowe na roboty budowlane nie objęte zamówieniem podstawowym w ramach realizacji inwestycji Wystrój i aranżacja wnętrz budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej (postępowanie 4/2012) W związku z istotnym zwiększeniem wymogów w zakresie parametrów zastosowanych technologii multimedialnych tj. koniecznością zastosowania: technologii projekcji holograficznej - technologia pozwalająca na uzyskanie przestrzennego obrazu w wolnej przestrzeni, technologia kierunkowej emisji dźwięku - projekcja dźwięku w oparciu o promienniki płaskiej fali dźwiękowej pozwalające wytworzyć falę akustyczną i skierować ją na określony obszar; technologii sterowania gestem - sterowanie obiektami na ekranie, za pomocą ruchu dłoni i rąk. technologia tylnej projekcji na szkle - projekcja obrazu z projektora oświetlającego ekran ze specjalnych tworzyw odbijających światło ze efektem wzmacniania światła, odwzorowania wiernego kolorów i uzyskania bardzo wysokiej jakości obrazu, niezależnie od warunków zewnętrznych, nawet przy świetle słonecznym; technologii witryny interaktywnej - technologia tylnej projekcji na ekranie pokrytym cienką powłoką z mikroprzewodami, która odpowiada za funkcje dotykowe. technologia dźwięku przestrzennego 5.1 - jest rozwinięciem stereofonii, pozwala na reprodukcję pięciu kanałów dźwięku; większej liczby głośników po bokach i z tyłu słuchacza, co powoduje zwiększenie poczucia przestrzenności dźwięku. technologia video mapping 3G - projekcje na budynkach lub innych obiektach (np. samochody, itp), wykorzystujące kształt płaszczyzn na których są wyświetlane; technologii rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality) - system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo z wykorzystaniem obrazu z kamery, na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D, nakładana na obraz w momencie kiedy kamera wychwyci w polu widzenia wcześniej zakodowany znak specjalny tzw. marker zawierający kod. ekran dymny (mgłowy) - projekcja obrazów na ekranie utworzonym na kurtynie z opadającego dymu wytwarzanego przez agregat do tworzenia tzw. suchego dymu, wielkoformatowy ekran bezszwowy - ekran składający się z segmentów wykonanych w technologii plazmowej lub LCD, tworzący jednolitą taflę ekranową; interaktywnej podłogi - wyświetlanie animacji komputerowej z projektora na płaszczyźnie podłogi (ale również ściany, stołu), kiedy animacja zachowuje się według pewnego scenariusza zakładającego wprowadzanie różnych efektów animacyjnych wywoływanych ruchami osoby, która znajduje się w obrębie wyświetlanej animacji. bluebox/greenbox - technika obróbki obrazu polegająca na zamianie tła o w miarę jednolitym kolorze (pierwotnie niebieskim, stąd nazwa) na dowolny obraz - koniecznością stało się wprowadzenie rozwiązań zamiennych w projekcie i realizacji inwestycji Wystrój i aranżacja wnętrz budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej (postępowanie 4/2012) w zakresie instalacji elektrycznych niskoprądowych i teletechnicznych, w tym zwłaszcza w zakresie uzupełnienia instalacji elektrycznej w budynku Kina Iluzjon, uzupełnienia aparatów w rozdzielnicy głównej RG, uzupełnienia obwodów wyprowadzonych z tablicy głównej do poszczególnych odbiorów w budynku, uzupełnienia obwodów niskoprądowych, wykonania oświetlenia LED dla tablicy szklanej, wykonania obwodów iluminacji kina, a także instalacji nagłośnienia w wyniku analizy projektu wykonawczego nagłośnienia z 2010 roku, przeprowadzonej przez firmę Media Inventions i otrzymanych od niej wytycznych konieczna stała się zmiana dotycząca instalacji peryferiów systemu i sposobu transmisji sygnałów między stanowiskami realizatora dźwięku oraz szafą przyłączy scenicznych Vi Stage Box/Wirls. Ponadto, w wyniku upływu czasu zmianie uległy modele urządzeń produkcji Tascam, w związku ze zmianami programu produkcyjnego, natomiast planowany system tłumaczeń symultanicznych musi uzyskać zdolność przekładu jednego języka plus język oryginalny dla 50 uczestników. Konieczne stało się również wykonanie dodatkowych układów klimatyzacyjnych i zastosowanie dodatkowych jednostek klimatyzacyjnych, aby uniknąć zbyt dużej stratyfikacji temperatur i związanego z nią pogorszenia komfortu cieplnego przebywających osób, które to prace nie były możliwe do przewidzenia na etapie pierwotnych prac projektowych i nie były przedmiotem przetargu na generalnego wykonawcę inwestycji, ani podpisanej umowy nr DN/135/2012-P4. Filmotece Narodowej została przyznana przez MKiDN dotacja z Funduszu Promocji Kultury w wysokości 2 000 000,00 zł (umowa nr 01871/12/FPK/DEK z 15 maja 2012 r.) na zakup wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności w zakresie edukacji multimedialnej w kinie Iluzjon - Muzeum sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50a w Warszawie, tj. na zadanie, którego celem jest poprawa warunków funkcjonowania oraz wzbogacenie oferty Filmoteki Narodowej w kinie Iluzjon poprzez stworzenie zintegrowanego, multimedialnego narzędzia, umożliwiającego prezentację filmowych zasobów cyfrowych oraz wersji cyfrowych fotosów, plakatów i innych materiałów około filmowych, a także wyposażenie archiwum filmów cyfrowych i pracowni szkoleniowej, umożliwiające prowadzenie profesjonalnych szkoleń dla zainteresowanych technicznym aspektem cyfrowej rekonstrukcji filmów, niezbędnym staje się wprowadzenie istotnych branżowych rozwiązań zamiennych w projekcie Wystrój i aranżacja wnętrz budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej. Filmoteka Narodowa ogłosiła, w oparciu o przygotowaną przez firmę Media Inventions, na zlecenie zamawiającego, analizę technologii dla kina Iluzjon w zakresie systemów multimedialnych kina Iluzjon, w tym analizę w ww. zakresie istniejących projektów branżowych oraz opracowanie wytycznych do aktualizacji projektów instalacji z uwagi na wymagania technologii multimedialnych, przetarg nieograniczony na dostawę wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności w zakresie edukacji multimedialnej w kinie Iluzjon. W dniu 3 sierpnia 2012 r. przetarg został rozstrzygnięty i nie wpłynęło odwołanie. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu określił w swojej ofercie sprzęt oraz rozwiązania technologiczne, które należy zastosować w kinie Iluzjon. Mając powyższe na uwadze, Filmoteka Narodowa była zmuszona do ponownego przeanalizowania dokumentacji technicznej postępowania Wystrój i aranżacja wnętrz budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej. W wyniku analizy dokumentacji technicznej postępowania 4/2012 okazało się, iż w celu należytego wykonania zamówienia podstawowego niezbędne jest udzielenie zamówienia dodatkowego, polegającego na zmianie w szczególności instalacji elektrycznych, niskoprądowych, teletechnicznych, instalacji nagłośnieni oraz wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Tym samym niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego jest udzielenie zamówienia dodatkowego. Zamawiający nie był w stanie przewidzieć tego na etapie udzielania zamówienia podstawowego gdyż dopiero przyznanie dotacji przez MKiDN i w wyniku tego późniejsze wyłonienie wykonawcy w postępowaniu Dostawa wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności w zakresie edukacji multimedialnej w Kinie Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50a w Warszawie (postępowanie nr 5/2012) pozwoliło określić niezbędne parametry oraz wymagania dla ww. instalacji. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, którego wcześniej nie można było przewidzieć. Ponadto rezygnacja, na tym etapie realizacji inwestycji, z koniecznych prac i zastosowanie instalacji technicznych i sprzętu starszej generacji, ujętego w dokumentacji projektowej, narażałoby Filmotekę Narodową na poniesienie w krótkim okresie czasu olbrzymich kosztów związanych z ich wymianą i ponowną instalacją, wraz z całym okablowaniem, w nowo wyremontowanym obiekcie. Należy podkreślić, iż użytkowanie sprzętu zamówionego w postępowaniu 5/2012 nie byłoby możliwe. Filmoteka Narodowa dokonała niezbędnej wyceny wymaganych prac i wystąpiła do potencjalnych wykonawców o sporządzenie wstępnych wycen i ofert cenowych (kosztorysów ofertowych). Biorąc pod uwagę otrzymane oferty wstępne od trzech firm na wykonanie ww. prac, tj. firmy Elkomech s.c. , firmy Ecoair s.c. Burchardt Gniadek Rucki odpowiednio na kwoty 1 121 471,35 zł i 1 054 086,76 zł oraz firmy Complex Bud Sp. z o.o. na kwotę 915 636,20 zł oraz fakt, że oferty dwóch pierwszych firm kwotowo znacznie przewyższają wartość kosztorysu inwestorskiego stwierdzić należy, że najkorzystniejszą ofertą jest oferta dotychczasowego Wykonawcy inwestycji, tj. firmy Complex Bud Sp. z o.o. Z pozostałych ofert wynika wyraźnie, iż udzielenie zamówienia innemu wykonawcy powodowałoby konieczność poniesienia przez zamawiającego dodatkowych kosztów nie będących współmiernymi do przewidywanych prac. Tym samym należy bezsprzecznie zarekomendować podjęcie negocjacji dotyczących udzielenia zamówienia dodatkowego na wykonanie ww. robót dotychczasowemu Wykonawcy, gdyż oddzielenie w chwili obecnej zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia przez zamawiającego niewspółmiernie wysokich kosztów. Jest to uzasadnione również z tego względu, że wprowadzenie na budowę dodatkowego, nie znającego inwestycji, wykonawcy spowodowałoby nie tylko konieczność poniesienia przez zamawiającego dodatkowych kosztów związanych m.in. z przygotowaniem przeznaczonej dla niego dokumentacji projektowej, ale bez wątpienia doprowadziłoby również do istotnego opóźnienia procesu inwestycyjnego ze względu na konieczność przeprowadzenia procedury formalnej i licznych uzgodnień o charakterze technicznym związanych z wprowadzeniem nowego wykonawcy na teren budowy. Biorąc więc po uwagę konieczność terminowego zrealizowania zadania wynikającego z umowy nr 01871/12/FPK/DEK, niezbędnym staje się zlecenie ww. prac dotychczasowemu wykonawcy umowy nr DN/135/2012-P4, jako prac niemożliwych wcześniej do przewidzenia i dodatkowych. Wartość zamówienia dodatkowego została oszacowana na kwotę 751 531,55 zł i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia (2 959 349,59 zł netto - wartość zawartej umowy podstawowej). W dniu 2.07.2012 r. Zamawiający zawarł umowę o wykonanie robót budowlanych z firmą Complex Bud Sp. z o .o., ul. Kobryńska 28A, 04-699 Warszawa (zamówienie podstawowe). Biorąc dodatkowo pod uwagę przedstawione, podczas badania rynku prowadzonego przez Zamawiającego, oferty trzech firm na wykonanie ww. prac można stwierdzić, iż z przyczyn technicznych (wprowadzenie na plac budowy drugiego wykonawcy z całym zapleczem technicznym, zapoznanie nowego wykonawcy ze specyfiką i zakresem prac podstawowych) i gospodarczych (oferty porównawcze droższe o średnio dwieście tysięcy złotych) oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy doprowadziłoby do sytuacji niegospodarności, ponieważ oferty potencjalnych wykonawców są droższe o średnio 20 procent. Zamawiający, prowadząc inwestycję, ma na celu efektywne, celowe i gospodarne dysponowanie środkami publicznymi. Mając powyższe na uwadze, można stwierdzić, iż Zamawiający wypełnił dyspozycję art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP ponieważ umowa zawarta została z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych, zamówienie dodatkowe nie było objęte zamówieniem podstawowym, nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego (głównego), a wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Bez wątpienia oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów gospodarczych i technicznych oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.