Wynik przetargu

Adres: ul. Królewiecka 2, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: sport_elblag@pro.onet.pl
tel: 055 2362411
fax: 055 2362411
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 15963020140 Data Udzielenia: 2014-05-12
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Naprawa instalacji kanalizacyjnej Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe GAVO Dariusz Gawron
Elbląg
24 846,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-05-12
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452324109
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
24 846,00 zł
Minimalna złożona oferta:
24 846,00 zł
Ilość złożonych ofert:
3
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
24 846,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
32 398,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Elbląg: Naprawa instalacji kanalizacyjnej


Numer ogłoszenia: 159630 - 2014; data zamieszczenia: 12.05.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Ośrodek Rehabilitacyjno-Terapeutyczny dla Dzieci i Młodzieży, ul. Królewiecka 2, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2362411, faks 055 2362411.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Naprawa instalacji kanalizacyjnej.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie przebudowy poziomów kanalizacyjnych w budynku przy ul. Królewieckiej 2 w Elblągu oraz wykonanie zewnętrznego przyłącza kanalizacyjnego Dn160 PCV do instalacji kanalizacyjnej w tym samym budynku.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.24.10-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.05.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe GAVO Dariusz Gawron, ul. Rzepakowa 47, 82-300 Elbląg, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 20200,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    24846,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    24846,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    32398,20


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie zastosowania przesłanki wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki - na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 3) ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Możliwość skorzystania z trybu z wolnej ręki wymaga łącznego spełniania wskazanych warunków, przy czym należy podkreślić, że ich interpretacji należy dokonywać z uwzględnieniem art. 31 Dyrektywy 2004 18 WE. Wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikają z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie można uznać za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Nie ulega wątpliwości, że nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuacja w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Od dnia 05 maja w Samodzielnym Publicznym Ośrodku Rehabilitacyjno -Terapeutycznym dla Dzieci i Młodzieży w Elblągu rozpoczęto rzeczową realizację dwóch inwestycji: 1. Przebudowa pomieszczeń parteru i rozwiązań ochrony przeciw pożarowej budynku Samodzielnego Publicznego Ośrodka Rehabilitacyjno Terapeutycznego dla Dzieci i Młodzieży w Elblągu ul. Królewiecka 2 oraz 2. E-rehabilitacja - informatyzacja w zakresie obsługi pacjenta oraz wdrożenie e- usług w Samodzielnym Publicznym Ośrodku Rehabilitacyjno Terapeutycznym dla Dzieci i Młodzieży w Elblągu. Jednocześnie w tym samym dniu Ośrodek został poinformowany przez Urząd Miasta Elbląg -Inwestora przebudowy drogi wojewódzkiej nr 503 w obszarze miasta Elbląg o odmowie naprawy uszkodzonej w trakcie powyższej inwestycji kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z połowy budynku. Przebudowa pomieszczeń parteru i rozwiązań ochrony przeciw pożarowej wymaga wyłączenia z użytkowania na czas prac budowlanych jedynych czynnych pomieszczeń sanitarnych dla pacjentów i personelu. Jest to sytuacja niedopuszczalna ze względów bezpieczeństwa sanitarno - epidemiologicznego. Ponadto przebudowa instalacji sanitarnych w łazienkach oraz instalacja hydrantów przeciwpożarowych nie mogą być przeprowadzone bez możliwości odprowadzenie wody z budynku. Zgodnie z umową zakończenie powyższej inwestycji planowane jest na 20 czerwca 2014 roku. Utrudnienia wynikające z braku czynnej kanalizacji w budynku mogą uniemożliwić dotrzymanie tego terminu z winy Ośrodka. W ramach inwestycji E-rehabilitacja - informatyzacja w zakresie obsługi pacjenta oraz wdrożenie e- usług w Samodzielnym Publicznym Ośrodku Rehabilitacyjno -T terapeutycznym dla Dzieci i Młodzieży w Elblągu konieczne jest wykonanie prac adaptacyjnych serwerowni znajdującej się w piwnicy budynku, obecnie zawilgoconej w wyniku zalania ściekami z odciętej kanalizacji. Dalsza destrukcja posadzek i ścian spowoduje brak możliwości zaadoptowania do zaplanowanej funkcji tego kluczowego dla projektu i systemu informatycznego pomieszczenia. Prawidłowa i zgodna z harmonogramami realizacja rozpoczętych inwestycji wymaga niezwłocznego włączenia odciętej instalacji kanalizacji sanitarnej Ośrodka do czynnej studzienki kanalizacyjnej. Dodatkowo trwający od 2 miesięcy brak możliwości udzielania świadczeń zdrowotnych z zakresu hydroterapii zaburza proces rehabilitacji i powroty do zdrowia pacjentów oraz naraża Ośrodek na narastające straty wynikające z nierealizowania zakontraktowanych usług. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Zaniechanie udzielenia zamówienia i jego wykonywania w trybie natychmiastowym spowodowałoby narażenie przez Zamawiającego na straty. Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na ogólnie dostępnych danych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego przekroczy 2 miesiące. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Konieczność realizacji zadania szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia. Dlatego też pomimo potencjalnej możliwości uelastycznienia i przyspieszenia prowadzenia postępowania w innych niż wolna ręka trybach należy mieć na uwadze konieczność zachowania podstawowych zasad zamówień publicznych tj. zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. W takiej sytuacji istnieje ryzyko iż pomimo wszczęcia postępowania w innym niż wolna ręka trybie, Zamawiający dążąc do maksymalnego skrócenia czasu trwania procedury jednocześnie realizował by postępowanie z pogwałceniem w/w zasad i praw wykonawców.