Wrocław: Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


Numer ogłoszenia: 306774 - 2012; data zamieszczenia: 20.08.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Integracji Społecznej , ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 782 35 11, faks 71 782 35 12.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.cis.wroclaw.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi eksperckie w ramach Projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym służącego wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej. Przedmiot zamówienia podzielony został na 4 części ze względu na zapisy wniosku projektowego osoby świadczące usługi eksperckie muszą być przedstawicielami określonych podmiotów, i tak: Część I - ekspert - przedstawiciel Zespołu Interdyscyplinarnego - Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie , Część II - ekspert - przedstawiciel organizacji pozarządowej - Zgodnie z ustawą o organizacjach pożytku publicznego i wolontariacie, Część III - ekspert - przedstawiciel Ośrodka Pomocy Społecznej - Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej, Część IV - przedstawiciel Centrum Integracji Społecznej lub Klubu Integracji Społecznej - Zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym. Poniże opisane działania dotyczą każdego w powyższych Ekspertów. Udział 4 ekspertów jest niezbędny do prawidłowej realizacji projektu innowacyjnego i wymagany przez PO KL. Ich obecność w projekcie jest niezbędna do skonfrontowania potrzeb użytkowników i proponowanego w ramach projektu rozwiązania. Projekt ma charakter innowacyjno-testujący i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej. A.TŁO ZAMÓWIENIA: Charakterystyka Projektu: Innowacyjny, przygotowany w partnerstwie projekt umożliwi przygotowanie i przetestowanie metod skutecznej pracy z niezatrudnionymi kobietami po 50r.ż., które doświadczają przemocy w środowisku domowym. Dotychczas nie podjęto się przygotowania skutecznych i zindywidualizowanych narzędzi pracy na potrzeby instytucji systemu zapobiegania przemocy w środowisku dom. W 2010r. znowelizowana Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na każdą gminę obowiązek tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy. Nowelizacja zobowiązała do stałej współpracy podmioty, które działały do tej pory w pojedynkę, powielając często swoje działania, skutkiem czego kobieta doświadczająca przemocy nie otrzymywała kompleksowego wsparcia dopasowanego do jej potrzeb. Niezbędnym ogniwem nowego systemu jest praca Zespołów Interdyscyplinarnych (ZI), które powinny integrować i koordynować działania m. in. jednostek pomocy społ., Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (KRPA), Policji, oświaty, ochrony zdrowia i NGO, które specjalizują się w świadczeniu pomocy. Wg danych Instytutu Spraw Publicznych, w XI 2011r. jedynie w 50% gmin ZI podjęły działania skoncentrowane na: ustalaniu regulaminu działania, szacowaniu zasobów służących świadczeniu pomocy oraz opracowaniu procedur w sytuacji zgłoszenia Niebieskich Kart . PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012r. stwierdza, że problemem jest niska efektywność instytucjonalnego systemu pomocy oraz narastające zjawisko przemocy wobec kobiet. Doświadczenia Gm. Wrocław wskazują, że członkowie ZI są na etapie sprawdzania skuteczności działań oraz poszukiwania efektywnych metod realizacji Indywidualnych Planów Pomocy. Nawet w gminach o rozwiniętym systemie usług socjalnych brak dostępu do narzędzi nie pozwala dostosować dostępnej pomocy do specyfiki szkód doświadczanych przez ofiary. Częstym sposobem wspierania osób doświadczających przemocy jest oferowanie pomocy prawnej, psychologicznej oraz schronienia (OBOP 2010r.-Zjawisko przemocy w rodzinie wobec kobiet i mężczyzn). Zapisy ustawy nakładają obowiązek informowania ofiary o możliwości uzyskania pomocy i wskazaniu miejsca jej świadczenia. Ofiara przemocy musiałaby jednak być trwale zmotywowana do zmiany swojej sytuacji, wykazywać dostateczną aktywność i determinację w korzystaniu z zasobów instytucji. Tymczasem wyniki badań dot. Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), wskazują że ofiara przemocy, doświadczająca wstydu, upokorzenia, izolacji społ., wykazuje cechy SYNDROMU WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, co często uniemożliwia jej samodzielne korzystanie z rekomendowanych miejsc pomocy. Skuteczna pomoc ze strony ZI jest jeszcze trudniejsza, gdy przemocy doświadczają kobiety niezatrudnione, uzależnione ekonomicznie od agresora. Przemocy domowej nadal doświadcza w Polsce znacznie więcej kobiet niż mężczyzn (Niebieska Linia 2010- 80% kobiet zgłaszających przemoc i 20% mężczyzn). Z danych instytucji pomocy społ. wynika że 50% kobiet korzystających z pomocy doświadcza przemocy domowej (Magdalena Goetz Ekonomia ma płeć. O dyskryminacji i przemocy ekonomicznej wobec kobiet). Ze statystyk wrocławskiego ZI wynika, że zgłaszane jako ofiary przemocy kobiety stanowią 90%. Dane na temat przemocy wobec kobiet, zawarte w publikacji Wybieram Zycie(2008r.) wskazują, ze przemocy doświadcza 26%kobiet w Polsce. Wzrasta grupa kobiet po 50r.ż., które doświadczają przemocy. Przemoc występuje dwukrotnie częściej w rodzinach, w których kobieta nie pracuje. W 2010r. ofiary przemocy domowej zgłaszały telefonicznie w Niebieskiej Linii, że są ofiarami przemocy psychicznej (87%), fizycznej(57%), ekonomicznej(24%), seksualnej (6%). Wg danych statystycznych Niebieskiej Linii od kilku lat narasta problem przemocy ekonomicznej wobec członków rodziny (2007-15%, 2008-17%, 2009-21%, 2010r.-24% zgłoszeń), szczególnie wobec kobiet. PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012 r. postuluje by wypracowywać skuteczne i zindywidualizowane metody pracy w ramach Niebieskiej Karty, a priorytetem powinno być zapewnienie stałej, pełnej oferty pomocy kobietom krzywdzonym przez najbliższych. Wg statystyk PARPA problem szczególnie dotyka kobiet uzależnionych ekonom. od sprawcy. Wg danych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu wzrasta liczba kobiet po 50r. ż. zgłaszanych do ZI. Blisko 20% (77 osób z 396) ze zgłoszonych w 2011r. to kobiety po 50r.ż. 35% tych kobiet nie pracuje. Z danych KRPA we W-wiu wynika, że w przeszło 30%rodzin zgłoszonych ofiarą przemocy jest kobieta po 50r. ż. Kobiety te nie posiadają środków, by dojechać do miejsc świadczonej pomocy. Działalność ZI będzie nieskuteczna, bez zastosowania innego, innowacyjnego modelu wsparcia, który uwzględnia lokalne możliwości instytucji. wsparcia ofiar przemocy, przy uwzględnieniu psychofizycznych. możliwości nie pracujących kobiet po 50 r. ż., ekonomicznie uzależnionych od sprawcy. Wypracowanie MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+, doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) będzie oczekiwanym przez ZI narzędziem aktywizacji społ. i zaw., zwiększającym szanse na skuteczne wyswobodzenie się z sytuacji przemocowej. Pomoc oferowana każdej kobiecie będzie szyta na miarę jej ograniczeń i zasobów. Proponowane rozwiązanie problemu z dostępem do oczekiwanych zestandaryzowanych narzędzi pracy użytkowników (ZI) oraz grup odbiorców (kobiet) wypracowane będzie w partnerstwie podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji społecznej (Centrum Integracji Społecznej oraz Fundacja Centrum Praw Kobiet) z partnerem przedsiębiorcą wybranym w trakcie realizacji projektu. Zastosowanie wypracowanego MODELU WSPARCIA nK50+dp, umożliwi rozwiązanie problemów i wejście na rynek pracy grupie zagrożonych wykluczeniem społ. co zgodne jest z tematem dla projektów innowacyjnych testujących. Realizacja projektu, usamodzielnienie ekonomiczne kobiet, wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie rodzin, w których występuje przemoc. Kobiety uczestniczące w projekcie pozytywnie zamodelują możliwości radzenie sobie w bardzo trudnej sytuacji, co zaktywizuje inne osoby doznające przemocy w rodzinie. Zastosowanie Modelu Wsparcia jako skutecznego narzędzia aktywizacji społecznej i zawodowej uzupełni katalog metod stosowanych przez jednostki pomocy społecznej i NGO, których odbiorcami są grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Cele Projektu: Cel główny projektu Poszerzenie katalogu narzędzi stosowanych przez zespoły interdyscyplinarne (ZI) w ramach wzmocnienia współpracy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców o Model Wsparcia (MW) służący wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp), w okresie VIII 2012 - III 2015. Cele szczegółowe 1.Pogłębienie wiedzy na temat dotychczasowego funkcjonowania gminnych ZI w Polsce w zakresie wspierania nK50+dp w okresie VIII 2012 - III 2013. 2.Przetestowanie wypracowanego w partnerstwie trójsektorowym Modelu Wsparcia (MW) nK50+dp w okresie VI 2013 - III 2014 w gminie Wrocław. 3.Upowszechnienie finalnego produktu MW wśród użytkowników (zespołów interdyscyplinarnych, centrów integracji społecznej/klubów integracji społecznej, ośrodków pomocy społecznej, NGO, przedsiębiorcy) i włączenie w główny nurt polityki w okresie VI 2013 - III 2015. Zakładane rezultaty realizacji projektu 1 Model Wsparcia (forma: Przewodnik po Modelu Wsparcia) obejmujący: m.in. procedurę rekrutacji Koordynatorów wsparcia w ramach publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, program szkolenia Koordynatorów wsparcia, zasady współpracy Koordynatorów wsparcia z zespołami interdyscyplinarnymi, instytucjami pomocy społecznej (ips), NGO oraz przedsiębiorcami, wzór karty-skierowania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) przez zespoły interdyscyplinarne do współpracy z Koordynatorami wsparcia, formularz PROGRAMU ZMIANY wraz ze zbiorem wytycznych dotyczących metod wspierania przez Koordynatorów wsparcia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej, program szkolenia nK50+dp, praktyki u przedsiębiorców monitorowane przez Koordynatora wsparcia. PRZEDMIOT UPOWSZECHNIANIA: Model Wsparcia jako narzędzie aktywizacji nK50+dp. Liczba objętych badaniami gminnych zespołów interdyscyplinarnych: 63 Liczba zanalizowanych Indywidualnych Planów Pomocy: 126 Liczba raportów końcowych: 1 Liczba kobiet (nK50+dp ) objętych wsparciem w ramach testowanego Modelu Wsparcia: 15 Liczba osób przeszkolonych na Koordynatorów Wsparcia :10 (8K, 2M) Liczba osób wyłonionych na Koordynatorów Wsparcia do testowania Modelu Wsparcia: 3 (2 kobiety, 1 mężczyzna). B.ZADANIA I ORGANIZACJA PRACY EKSPERTÓW: 1.Wyłonieni eksperci (łącznie 4 osoby) wraz z Kierownikiem projektu oraz dwoma Koordynatorami Partnerów (1 Partner- Fundacja Centrum Praw Kobiet, 1 Partner-Przedsiębiorca) wchodzić będą w skład Komitetu Sterującego. Zadaniem Komitetu Sterującego jest opiniowanie danych pozyskanych w toku badań przez Zespół Badawczo-Monitorujący oraz opracowanie oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia, przy współpracy z Zespołem Badawczo-Monitorującym. 4 Eksperci mają reprezentować 4 grupy użytkowników Modelu Wsparcia tzn. zespoły interdyscyplinarne, organizacje pozarządowe zajmujące się pomocą społeczną, zwłaszcza w obszarze przemocy wobec kobiet, ośrodki pomocy społecznej oraz podmioty zajmujące się reintegracją społeczno-zawodowa tj. centra/kluby integracji społecznej. 2.Komitet Sterujący spotyka się raz na tydzień (średnio po 5 godzin tj. 20 godzin/ m-c.) w siedzibie Zamawiającego. Poniżej zestawienie zadań do realizacji przez 4 Ekspertów ściśle współpracujących z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego, w podziale na poszczególne etapy Projektu. ETAP PRZYGOTOWANIA podczas regularnych spotkań Komitetu Sterującego Eksperci uczestniczą w wymianie informacji i bieżącym opiniowaniu danych pozyskiwanych przez Zespół Badawczo-Monitorujacy. Eksperci na etapie przygotowania zaopiniują metodę badawczą, narzędzia badawcze oraz dane pozyskane m.in. w toku badań terenowych (badanie 63 zespołów interdyscyplinarnych oraz 126 klientek tychże zespołów, odpowiadającej kryteriom grupy docelowej odbiorczyń Modelu Wsparcia, z terenu Polski). Eksperci na bieżąco uczestniczą w procesie konceptualizacji oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia. Na potrzeby opracowania Modelu Wsparcia, eksperci dokonają niezbędnych analiz, ekspertyz, rekomendacji w ramach dziedziny/grupy Użytkowników, którą reprezentują. Pod koniec etapu przygotowania Komitet Sterujący opracuje wstępną wersję Modelu Wsparcia w oparciu o wyniki własnej pracy eksperckiej oraz z uwzględnieniem danych przekazanych przez Zespół Badawczo-Monitorujacy w formie Raportu końcowego z badań. Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) wezmą udział w 2 spotkaniach z potencjalnymi użytkownikami Modelu Wsparcia celem przedyskutowania koncepcji MW i uzyskania informacji zwrotnej na temat opracowywanego produktu finalnego. Podczas 6 spotkań Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) opracuje wstępną wersję Modelu Wsparcia do testowania. Eksperci w ramach pracy w Komitecie Sterującym współuczestniczą w opracowaniu Modelu Wsparcia i strategii jego wdrażania, które zostaną przekazane do oceny Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia). ETAP TESTOWANIA WDRAŻANEGO MODELU WSPARCIA Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) nadzoruje pracę Zespołu Badawczo-Monitorującego, prowadzącego Monitoring Testowania (w ramach nadzoru opiniuje narzędzia badawcze oraz skuteczności prowadzonych badań). Rezultaty pracy ekspertów będą na bieżąco dokumentowane m.in. na Formularzu opinii testowanego Modelu Wsparcia. Na etapie testowania wdrażanego Modelu Wsparcia 4 ekspertów z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego oraz przy udziale Zespołu Badawczo-Monitorującego odbędą łącznie 20 spotkań z uczestnikami fazy testowania. ETAP ANALIZY RZECZYWISTYCH EFEKTÓW TESTOWANEGO PRODUKTU Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) nadzoruje pracę i prowadzą konsultacje z Zespołem Badawczo-Monitorującym podczas opracowywania Oceny skutków stosowania produktu (MW). ETAP OPRACOWANIA PRODUKTU FINALNEGO Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) współpracuje z Zespołem Badawczo-Monitorującym w zakresie opracowania ostatecznej wersji produktu finalnego (Modelu Wsparcia) w oparciu o zgromadzony i przeanalizowany materiał badawczy, z uwzględnieniem wyników ewaluacji przeprowadzonej przez niezależnego zewnętrznego ewaluatora. Prace nad opracowaniem produktu finalnego realizowane będą podczas 10 sesji roboczych oraz 3 spotkań z przedstawicielami grup docelowych. Gotowy produkt finalny zostanie przedstawiony do walidacji. I.CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WYMAGANIA ODNOŚNIE ZAMÓWIENIA 1.Zadania leżące w zakresie usług świadczonych przez ekspertów muszą być realizowane zgodnie z aktualnym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym. 2.Zmiany wprowadzane w projekcie wymagają dokonania zmiany wniosku o dofinansowanie, wpływające na istotną zmianę zadań leżących w zakresie usług świadczonych przez ekspertów oraz wymagają zmiany zapisów umowy poprzez wprowadzenie odpowiedniego aneksu. 3.Zamawiający nie dopuszcza możliwości zlecenia części zadań leżących w zakresie przedmiotu zamówienia innym osobom/podmiotom (podwykonawstwo). 4.Termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy do 31 .X. 2014 r. 5.Projekt Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym ma charakter innowacyjno-testujący, co oznacza że po realizacji części badawczej, trwającej przez pierwsze osiem miesięcy (tj. od sierpnia 2012 do marca 2013) złożona zostanie do dwumiesięcznej oceny (w okresie kwiecień-maj 2013) prowadzonej przez Krajową Instytucję Wspomagającą (KIW) strategia wdrażania produktu finalnego tj. Modelu Wsparcia. W przypadku akceptacji złożonej strategii i rekomendacji KIW projekt będzie kontynuowany przy udziale 4 Ekspertów w okresie od czerwca 2013 do czerwca 2014 roku. Następnie nastąpi miesięczna przerwa w lipcu 2014 na ewaluację zewnętrzną wypracowanego produktu. Po okresie ewaluacji zewnętrznej 4 Ekspertów będzie kontynuowało realizację zadań w okresie sierpień 2014- październik 2014. 6.Każdy z 4 ekspertów, wypracuje średnio 20 godzin / m-c. Okresy realizacji poszczególnych zadań realizowanych w ramach Projektu przez każdego z 4 ekspertów prezentuje poniższe zestawienie. Nazwa zadania Etap przygotowania, Okres realizacji VIII 2012 - III 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 8 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania160h Nazwa zadania Przerwa na ocenie złożonej strategii (po ocenie projekt będzie kontynuowany lub jego realizacja zakończy się), Okres realizacji IV 2013-V 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 2 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h Nazwa zadania Testowanie wdrażanego Modelu Wsparcia, Okres realizacji VI 2013 - III 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 10 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 200h Nazwa zadania Analiza rzeczywistych efektów testowanego produktu, Okres realizacji IV 2014-VI 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h Nazwa zadania Przerwa na ewaluację zewnętrzną, Okres realizacji VII 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 1 m-c, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h Nazwa zadania Opracowanie produktu finalnego, Okres realizacji VIII 2014-X 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h Łączna liczba m-cy pracy 1 eksperta: 24 m-ce Łączna maksymalna liczba godzin wypracowanych przez każdego z 4 ekspertów (średnio 20 godzin na każdy m-c pracy): 480h 7.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany powyższego harmonogramu. 8.W okolicznościach uzasadniających zmianę, możliwe będzie przesuwanie planowanej liczby godzin pracy pomiędzy poszczególnymi latami. 9.Wykonawca musi zdeklarować gotowość świadczenia usługi eksperta bezpośrednio w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego. Spotkania z zespołem projektowym będą realizowane w siedzibie Zamawiającego tj. w Centrum Integracji Społecznej, ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław. 10.Rzeczywiste godziny świadczenia usługi będą przedmiotem bieżących uzgodnień z zespołem projektowym. 11. Obowiązkiem Wykonawcy będzie prowadzenie kart pracy oraz sprawozdania z wykonanych usług, zgodnych z zakresem przedmiotu zamówienia, zawierających dane dotyczące liczby godzin (czasu) faktycznego świadczenia usługi i rodzaju wykonanych prac. Karty pracy i sprawozdania będą podstawą wypłaty wynagrodzenia za świadczone usługi. 12. Do obowiązków wykonawcy na zasadach określonych w umowie na świadczenie usług badawczych.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.32.00.00-8, 85.32.20.00-2.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 4.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
nie dotyczy


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • część I: Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą: 1. posiadają wykształcenie wyższe, 2. będącą przedstawicielem/członkiem Zespołu Interdyscyplinarnego (Zgodnie z art. 9a Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie) 3. posiadającą wiedzę ekspercką w zakresie przeciwdziałania skutkom przemocy domowej i/lub aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. 4. posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe - ramach wykonywanego zawodu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie część II: Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą: 1. posiadają wykształcenie wyższe, 2. będącą przedstawicielem organizacji pozarządowej (NGO) zajmującej się pomocą społeczną, zwłaszcza w obszarze przemocy wobec kobiet. 3. posiadającą wiedzę ekspercką w zakresie przeciwdziałania skutkom przemocy domowej i/lub aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. 4. Posiadającą udokumentowane co najmniej 3 letnie doświadczenie w świadczeniu pomocy (doradztwa i/lub poradnictwa i/lub terapii) osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym - zwłaszcza kobiet doświadczających przemocy domowej. 5. Uczestniczącą w realizacji (na etapie opracowywania oraz realizacji) co najmniej 2 programów i/lub projektów skierowanych do kobiet doświadczających przemocy domowej. część III: Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą: 1. posiadają wykształcenie wyższe, 2. będącą przedstawicielem Ośrodka Pomocy Społecznej (posiadający minimum 3 letnie doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w komórkach organizacyjnych - pracujących bezpośrednio z klientem- w strukturach ośrodków pomocy społecznej i/lub wieloletnim pracownikiem socjalnym, z co najmniej 3 letnim stażem pracy w zawodzie pracownika socjalnego). 3. posiadającą wiedzę ekspercką w zakresie przeciwdziałania skutkom przemocy domowej i/lub aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. część IV: Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą: 1. posiadają wykształcenie wyższe, 2. będącą przedstawicielem Centrum Integracji Społecznej lub Klubu Integracji Społecznej (Zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym), 3. będącą doradcą zawodowym, 4. posiadającą wiedzę ekspercką w zakresie przeciwdziałania skutkom przemocy domowej i/lub aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. 5. posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym 6. posiadającą doświadczenie w doradztwie indywidualnym i/lub grupowym minimum 60 godzin 7. posiadającą doświadczenie w opracowywaniu Indywidualnych programów działań - minimum 10.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.cis.wroclaw.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław SEKRETARIAT.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
27.08.2012 godzina 12:00, miejsce: ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław SEKRETARIAT.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program Operacyjny Kapitał Ludzki.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Wrocław: Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki


Numer ogłoszenia: 322316 - 2012; data zamieszczenia: 30.08.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 306774 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Integracji Społecznej, ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 782 35 11, faks 71 782 35 12.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi eksperta w projekcie Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi eksperckie w ramach Projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym służącego wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej. Przedmiot zamówienia podzielony został na 4 części ze względu na zapisy wniosku projektowego osoby świadczące usługi eksperckie muszą być przedstawicielami określonych podmiotów, i tak: Część I - ekspert - przedstawiciel Zespołu Interdyscyplinarnego - Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie , Część II - ekspert - przedstawiciel organizacji pozarządowej - Zgodnie z ustawą o organizacjach pożytku publicznego i wolontariacie, Część III - ekspert - przedstawiciel Ośrodka Pomocy Społecznej - Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej, Część IV - przedstawiciel Centrum Integracji Społecznej lub Klubu Integracji Społecznej - Zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym. Poniże opisane działania dotyczą każdego w powyższych Ekspertów. Udział 4 ekspertów jest niezbędny do prawidłowej realizacji projektu innowacyjnego i wymagany przez PO KL. Ich obecność w projekcie jest niezbędna do skonfrontowania potrzeb użytkowników i proponowanego w ramach projektu rozwiązania. Projekt ma charakter innowacyjno-testujący i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej. A.TŁO ZAMÓWIENIA: Charakterystyka Projektu: Innowacyjny, przygotowany w partnerstwie projekt umożliwi przygotowanie i przetestowanie metod skutecznej pracy z niezatrudnionymi kobietami po 50r.ż., które doświadczają przemocy w środowisku domowym. Dotychczas nie podjęto się przygotowania skutecznych i zindywidualizowanych narzędzi pracy na potrzeby instytucji systemu zapobiegania przemocy w środowisku dom. W 2010r. znowelizowana Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na każdą gminę obowiązek tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy. Nowelizacja zobowiązała do stałej współpracy podmioty, które działały do tej pory w pojedynkę, powielając często swoje działania, skutkiem czego kobieta doświadczająca przemocy nie otrzymywała kompleksowego wsparcia dopasowanego do jej potrzeb. Niezbędnym ogniwem nowego systemu jest praca Zespołów Interdyscyplinarnych (ZI), które powinny integrować i koordynować działania m. in. jednostek pomocy społ., Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (KRPA), Policji, oświaty, ochrony zdrowia i NGO, które specjalizują się w świadczeniu pomocy. Wg danych Instytutu Spraw Publicznych, w XI 2011r. jedynie w 50% gmin ZI podjęły działania skoncentrowane na: ustalaniu regulaminu działania, szacowaniu zasobów służących świadczeniu pomocy oraz opracowaniu procedur w sytuacji zgłoszenia Niebieskich Kart . PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012r. stwierdza, że problemem jest niska efektywność instytucjonalnego systemu pomocy oraz narastające zjawisko przemocy wobec kobiet. Doświadczenia Gm. Wrocław wskazują, że członkowie ZI są na etapie sprawdzania skuteczności działań oraz poszukiwania efektywnych metod realizacji Indywidualnych Planów Pomocy. Nawet w gminach o rozwiniętym systemie usług socjalnych brak dostępu do narzędzi nie pozwala dostosować dostępnej pomocy do specyfiki szkód doświadczanych przez ofiary. Częstym sposobem wspierania osób doświadczających przemocy jest oferowanie pomocy prawnej, psychologicznej oraz schronienia (OBOP 2010r.-Zjawisko przemocy w rodzinie wobec kobiet i mężczyzn). Zapisy ustawy nakładają obowiązek informowania ofiary o możliwości uzyskania pomocy i wskazaniu miejsca jej świadczenia. Ofiara przemocy musiałaby jednak być trwale zmotywowana do zmiany swojej sytuacji, wykazywać dostateczną aktywność i determinację w korzystaniu z zasobów instytucji. Tymczasem wyniki badań dot. Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), wskazują że ofiara przemocy, doświadczająca wstydu, upokorzenia, izolacji społ., wykazuje cechy SYNDROMU WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, co często uniemożliwia jej samodzielne korzystanie z rekomendowanych miejsc pomocy. Skuteczna pomoc ze strony ZI jest jeszcze trudniejsza, gdy przemocy doświadczają kobiety niezatrudnione, uzależnione ekonomicznie od agresora. Przemocy domowej nadal doświadcza w Polsce znacznie więcej kobiet niż mężczyzn (Niebieska Linia 2010- 80% kobiet zgłaszających przemoc i 20% mężczyzn). Z danych instytucji pomocy społ. wynika że 50% kobiet korzystających z pomocy doświadcza przemocy domowej (Magdalena Goetz Ekonomia ma płeć. O dyskryminacji i przemocy ekonomicznej wobec kobiet). Ze statystyk wrocławskiego ZI wynika, że zgłaszane jako ofiary przemocy kobiety stanowią 90%. Dane na temat przemocy wobec kobiet, zawarte w publikacji Wybieram Zycie(2008r.) wskazują, ze przemocy doświadcza 26%kobiet w Polsce. Wzrasta grupa kobiet po 50r.ż., które doświadczają przemocy. Przemoc występuje dwukrotnie częściej w rodzinach, w których kobieta nie pracuje. W 2010r. ofiary przemocy domowej zgłaszały telefonicznie w Niebieskiej Linii, że są ofiarami przemocy psychicznej (87%), fizycznej(57%), ekonomicznej(24%), seksualnej (6%). Wg danych statystycznych Niebieskiej Linii od kilku lat narasta problem przemocy ekonomicznej wobec członków rodziny (2007-15%, 2008-17%, 2009-21%, 2010r.-24% zgłoszeń), szczególnie wobec kobiet. PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012 r. postuluje by wypracowywać skuteczne i zindywidualizowane metody pracy w ramach Niebieskiej Karty, a priorytetem powinno być zapewnienie stałej, pełnej oferty pomocy kobietom krzywdzonym przez najbliższych. Wg statystyk PARPA problem szczególnie dotyka kobiet uzależnionych ekonom. od sprawcy. Wg danych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu wzrasta liczba kobiet po 50r. ż. zgłaszanych do ZI. Blisko 20% (77 osób z 396) ze zgłoszonych w 2011r. to kobiety po 50r.ż. 35% tych kobiet nie pracuje. Z danych KRPA we W-wiu wynika, że w przeszło 30%rodzin zgłoszonych ofiarą przemocy jest kobieta po 50r. ż. Kobiety te nie posiadają środków, by dojechać do miejsc świadczonej pomocy. Działalność ZI będzie nieskuteczna, bez zastosowania innego, innowacyjnego modelu wsparcia, który uwzględnia lokalne możliwości instytucji. wsparcia ofiar przemocy, przy uwzględnieniu psychofizycznych. możliwości nie pracujących kobiet po 50 r. ż., ekonomicznie uzależnionych od sprawcy. Wypracowanie MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+, doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) będzie oczekiwanym przez ZI narzędziem aktywizacji społ. i zaw., zwiększającym szanse na skuteczne wyswobodzenie się z sytuacji przemocowej. Pomoc oferowana każdej kobiecie będzie szyta na miarę jej ograniczeń i zasobów. Proponowane rozwiązanie problemu z dostępem do oczekiwanych zestandaryzowanych narzędzi pracy użytkowników (ZI) oraz grup odbiorców (kobiet) wypracowane będzie w partnerstwie podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji społecznej (Centrum Integracji Społecznej oraz Fundacja Centrum Praw Kobiet) z partnerem przedsiębiorcą wybranym w trakcie realizacji projektu. Zastosowanie wypracowanego MODELU WSPARCIA nK50+dp, umożliwi rozwiązanie problemów i wejście na rynek pracy grupie zagrożonych wykluczeniem społ. co zgodne jest z tematem dla projektów innowacyjnych testujących. Realizacja projektu, usamodzielnienie ekonomiczne kobiet, wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie rodzin, w których występuje przemoc. Kobiety uczestniczące w projekcie pozytywnie zamodelują możliwości radzenie sobie w bardzo trudnej sytuacji, co zaktywizuje inne osoby doznające przemocy w rodzinie. Zastosowanie Modelu Wsparcia jako skutecznego narzędzia aktywizacji społecznej i zawodowej uzupełni katalog metod stosowanych przez jednostki pomocy społecznej i NGO, których odbiorcami są grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Cele Projektu: Cel główny projektu Poszerzenie katalogu narzędzi stosowanych przez zespoły interdyscyplinarne (ZI) w ramach wzmocnienia współpracy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców o Model Wsparcia (MW) służący wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp), w okresie VIII 2012 - III 2015. Cele szczegółowe 1.Pogłębienie wiedzy na temat dotychczasowego funkcjonowania gminnych ZI w Polsce w zakresie wspierania nK50+dp w okresie VIII 2012 - III 2013. 2.Przetestowanie wypracowanego w partnerstwie trójsektorowym Modelu Wsparcia (MW) nK50+dp w okresie VI 2013 - III 2014 w gminie Wrocław. 3.Upowszechnienie finalnego produktu MW wśród użytkowników (zespołów interdyscyplinarnych, centrów integracji społecznej/klubów integracji społecznej, ośrodków pomocy społecznej, NGO, przedsiębiorcy) i włączenie w główny nurt polityki w okresie VI 2013 - III 2015. Zakładane rezultaty realizacji projektu 1 Model Wsparcia (forma: Przewodnik po Modelu Wsparcia) obejmujący: m.in. procedurę rekrutacji Koordynatorów wsparcia w ramach publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, program szkolenia Koordynatorów wsparcia, zasady współpracy Koordynatorów wsparcia z zespołami interdyscyplinarnymi, instytucjami pomocy społecznej (ips), NGO oraz przedsiębiorcami, wzór karty-skierowania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) przez zespoły interdyscyplinarne do współpracy z Koordynatorami wsparcia, formularz PROGRAMU ZMIANY wraz ze zbiorem wytycznych dotyczących metod wspierania przez Koordynatorów wsparcia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej, program szkolenia nK50+dp, praktyki u przedsiębiorców monitorowane przez Koordynatora wsparcia. PRZEDMIOT UPOWSZECHNIANIA: Model Wsparcia jako narzędzie aktywizacji nK50+dp. Liczba objętych badaniami gminnych zespołów interdyscyplinarnych: 63 Liczba zanalizowanych Indywidualnych Planów Pomocy: 126 Liczba raportów końcowych: 1 Liczba kobiet (nK50+dp ) objętych wsparciem w ramach testowanego Modelu Wsparcia: 15 Liczba osób przeszkolonych na Koordynatorów Wsparcia :10 (8K, 2M) Liczba osób wyłonionych na Koordynatorów Wsparcia do testowania Modelu Wsparcia: 3 (2 kobiety, 1 mężczyzna). B.ZADANIA I ORGANIZACJA PRACY EKSPERTÓW: 1.Wyłonieni eksperci (łącznie 4 osoby) wraz z Kierownikiem projektu oraz dwoma Koordynatorami Partnerów (1 Partner- Fundacja Centrum Praw Kobiet, 1 Partner-Przedsiębiorca) wchodzić będą w skład Komitetu Sterującego. Zadaniem Komitetu Sterującego jest opiniowanie danych pozyskanych w toku badań przez Zespół Badawczo-Monitorujący oraz opracowanie oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia, przy współpracy z Zespołem Badawczo-Monitorującym. 4 Eksperci mają reprezentować 4 grupy użytkowników Modelu Wsparcia tzn. zespoły interdyscyplinarne, organizacje pozarządowe zajmujące się pomocą społeczną, zwłaszcza w obszarze przemocy wobec kobiet, ośrodki pomocy społecznej oraz podmioty zajmujące się reintegracją społeczno-zawodowa tj. centra/kluby integracji społecznej. 2.Komitet Sterujący spotyka się raz na tydzień (średnio po 5 godzin tj. 20 godzin/ m-c.) w siedzibie Zamawiającego. Poniżej zestawienie zadań do realizacji przez 4 Ekspertów ściśle współpracujących z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego, w podziale na poszczególne etapy Projektu. ETAP PRZYGOTOWANIA podczas regularnych spotkań Komitetu Sterującego Eksperci uczestniczą w wymianie informacji i bieżącym opiniowaniu danych pozyskiwanych przez Zespół Badawczo-Monitorujacy. Eksperci na etapie przygotowania zaopiniują metodę badawczą, narzędzia badawcze oraz dane pozyskane m.in. w toku badań terenowych (badanie 63 zespołów interdyscyplinarnych oraz 126 klientek tychże zespołów, odpowiadającej kryteriom grupy docelowej odbiorczyń Modelu Wsparcia, z terenu Polski). Eksperci na bieżąco uczestniczą w procesie konceptualizacji oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia. Na potrzeby opracowania Modelu Wsparcia, eksperci dokonają niezbędnych analiz, ekspertyz, rekomendacji w ramach dziedziny/grupy Użytkowników, którą reprezentują. Pod koniec etapu przygotowania Komitet Sterujący opracuje wstępną wersję Modelu Wsparcia w oparciu o wyniki własnej pracy eksperckiej oraz z uwzględnieniem danych przekazanych przez Zespół Badawczo-Monitorujacy w formie Raportu końcowego z badań. Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) wezmą udział w 2 spotkaniach z potencjalnymi użytkownikami Modelu Wsparcia celem przedyskutowania koncepcji MW i uzyskania informacji zwrotnej na temat opracowywanego produktu finalnego. Podczas 6 spotkań Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) opracuje wstępną wersję Modelu Wsparcia do testowania. Eksperci w ramach pracy w Komitecie Sterującym współuczestniczą w opracowaniu Modelu Wsparcia i strategii jego wdrażania, które zostaną przekazane do oceny Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia). ETAP TESTOWANIA WDRAŻANEGO MODELU WSPARCIA Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) nadzoruje pracę Zespołu Badawczo-Monitorującego, prowadzącego Monitoring Testowania (w ramach nadzoru opiniuje narzędzia badawcze oraz skuteczności prowadzonych badań). Rezultaty pracy ekspertów będą na bieżąco dokumentowane m.in. na Formularzu opinii testowanego Modelu Wsparcia. Na etapie testowania wdrażanego Modelu Wsparcia 4 ekspertów z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego oraz przy udziale Zespołu Badawczo-Monitorującego odbędą łącznie 20 spotkań z uczestnikami fazy testowania. ETAP ANALIZY RZECZYWISTYCH EFEKTÓW TESTOWANEGO PRODUKTU Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) nadzoruje pracę i prowadzą konsultacje z Zespołem Badawczo-Monitorującym podczas opracowywania Oceny skutków stosowania produktu (MW). ETAP OPRACOWANIA PRODUKTU FINALNEGO Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) współpracuje z Zespołem Badawczo-Monitorującym w zakresie opracowania ostatecznej wersji produktu finalnego (Modelu Wsparcia) w oparciu o zgromadzony i przeanalizowany materiał badawczy, z uwzględnieniem wyników ewaluacji przeprowadzonej przez niezależnego zewnętrznego ewaluatora. Prace nad opracowaniem produktu finalnego realizowane będą podczas 10 sesji roboczych oraz 3 spotkań z przedstawicielami grup docelowych. Gotowy produkt finalny zostanie przedstawiony do walidacji. I.CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WYMAGANIA ODNOŚNIE ZAMÓWIENIA 1.Zadania leżące w zakresie usług świadczonych przez ekspertów muszą być realizowane zgodnie z aktualnym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym. 2.Zmiany wprowadzane w projekcie wymagają dokonania zmiany wniosku o dofinansowanie, wpływające na istotną zmianę zadań leżących w zakresie usług świadczonych przez ekspertów oraz wymagają zmiany zapisów umowy poprzez wprowadzenie odpowiedniego aneksu. 3.Zamawiający nie dopuszcza możliwości zlecenia części zadań leżących w zakresie przedmiotu zamówienia innym osobom/podmiotom (podwykonawstwo). 4.Termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy do 31 .X. 2014 r. 5.Projekt Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym ma charakter innowacyjno-testujący, co oznacza że po realizacji części badawczej, trwającej przez pierwsze osiem miesięcy (tj. od sierpnia 2012 do marca 2013) złożona zostanie do dwumiesięcznej oceny (w okresie kwiecień-maj 2013) prowadzonej przez Krajową Instytucję Wspomagającą (KIW) strategia wdrażania produktu finalnego tj. Modelu Wsparcia. W przypadku akceptacji złożonej strategii i rekomendacji KIW projekt będzie kontynuowany przy udziale 4 Ekspertów w okresie od czerwca 2013 do czerwca 2014 roku. Następnie nastąpi miesięczna przerwa w lipcu 2014 na ewaluację zewnętrzną wypracowanego produktu. Po okresie ewaluacji zewnętrznej 4 Ekspertów będzie kontynuowało realizację zadań w okresie sierpień 2014- październik 2014. 6.Każdy z 4 ekspertów, wypracuje średnio 20 godzin / m-c. Okresy realizacji poszczególnych zadań realizowanych w ramach Projektu przez każdego z 4 ekspertów prezentuje poniższe zestawienie. Nazwa zadania Etap przygotowania, Okres realizacji VIII 2012 - III 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 8 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania160h Nazwa zadania Przerwa na ocenie złożonej strategii (po ocenie projekt będzie kontynuowany lub jego realizacja zakończy się), Okres realizacji IV 2013-V 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 2 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h Nazwa zadania Testowanie wdrażanego Modelu Wsparcia, Okres realizacji VI 2013 - III 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 10 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 200h Nazwa zadania Analiza rzeczywistych efektów testowanego produktu, Okres realizacji IV 2014-VI 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h Nazwa zadania Przerwa na ewaluację zewnętrzną, Okres realizacji VII 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 1 m-c, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h Nazwa zadania Opracowanie produktu finalnego, Okres realizacji VIII 2014-X 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h Łączna liczba m-cy pracy 1 eksperta: 24 m-ce Łączna maksymalna liczba godzin wypracowanych przez każdego z 4 ekspertów (średnio 20 godzin na każdy m-c pracy): 480h 7.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany powyższego harmonogramu. 8.W okolicznościach uzasadniających zmianę, możliwe będzie przesuwanie planowanej liczby godzin pracy pomiędzy poszczególnymi latami. 9.Wykonawca musi zdeklarować gotowość świadczenia usługi eksperta bezpośrednio w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego. Spotkania z zespołem projektowym będą realizowane w siedzibie Zamawiającego tj. w Centrum Integracji Społecznej, ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław. 10.Rzeczywiste godziny świadczenia usługi będą przedmiotem bieżących uzgodnień z zespołem projektowym. 11. Obowiązkiem Wykonawcy będzie prowadzenie kart pracy oraz sprawozdania z wykonanych usług, zgodnych z zakresem przedmiotu zamówienia, zawierających dane dotyczące liczby godzin (czasu) faktycznego świadczenia usługi i rodzaju wykonanych prac. Karty pracy i sprawozdania będą podstawą wypłaty wynagrodzenia za świadczone usługi. 12. Do obowiązków wykonawcy na zasadach określonych w umowie na świadczenie usług badawczych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.32.00.00-8, 85.32.20.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
ekspert - przedstawiciel Zespołu Interdyscyplinarnego - Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.08.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bożena Noga, {Dane ukryte}, 55-040 Bielany Wrocławskie, Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 46829,27 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    46560,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    46560,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    46560,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
2   


Nazwa:
ekspert - przedstawiciel organizacji pozarządowej - Zgodnie z ustawą o organizacjach pożytku publicznego i wolontariacie


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.08.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Natasza Ludas, {Dane ukryte}, 53-652 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 46829,27 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    55200,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    55200,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    55200,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
3   


Nazwa:
ekspert - przedstawiciel Ośrodka Pomocy Społecznej - Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.08.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Joanna Bryłkowska-Hehn, {Dane ukryte}, 50-441 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 46829,27 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    48000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    48000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    48000,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław
woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email:
tel: 0-71 782 35 11
fax: 0-71 782 35 12
Termin składania wniosków lub ofert:
2012-08-26
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 30677420120
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2012-08-19
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 795 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 4
Kryterium ceny: 0%
WWW ogłoszenia: www.cis.wroclaw.pl
Informacja dostępna pod: ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław SEKRETARIAT
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
85320000-8 Usługi społeczne
85322000-2 Program działań na rzecz gmin
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
ekspert - przedstawiciel Zespołu Interdyscyplinarnego - Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie Bożena Noga
Bielany Wrocławskie, Kobierzyce
2012-08-30 46 560,00
ekspert - przedstawiciel organizacji pozarządowej - Zgodnie z ustawą o organizacjach pożytku publicznego i wolontariacie Natasza Ludas
Wrocław
2012-08-30 55 200,00
ekspert - przedstawiciel Ośrodka Pomocy Społecznej - Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej Joanna Bryłkowska-Hehn
Wrocław
2012-08-30 48 000,00