Wynik przetargu

Adres: Pańska 81, 00-834 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: biuro@parp.gov.pl
tel: (022) 432 80 80
fax: (022) 432 86 20
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 15618920130 Data Udzielenia: 2013-08-06
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
72300000-8 Usługi w zakresie danych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zakup danych statystycznych na potrzeby przygotowania raportu o stanie sektora MSP w Polsce i innych opracowań PARP, oznaczenie sprawy r/101/DRP/2013 Głowny Urząd Statystyczny
Warszawa
86 100,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-08-06
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
723000008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
86 100,00 zł
Minimalna złożona oferta:
86 100,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
86 100,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
86 100,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Zakup danych statystycznych na potrzeby przygotowania raportu o stanie sektora MSP w Polsce i innych opracowań PARP, oznaczenie sprawy r/101/DRP/2013


Numer ogłoszenia: 156189 - 2013; data zamieszczenia: 06.08.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Pańska 81/83, 00-834 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. (022) 432 80 80, faks (022) 432 86 20.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: agencja rządowa działająca na podstawie ustawy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup danych statystycznych na potrzeby przygotowania raportu o stanie sektora MSP w Polsce i innych opracowań PARP, oznaczenie sprawy r/101/DRP/2013.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zakup danych statystycznych na potrzeby przygotowania raportu o stanie sektora MSP w Polsce i innych opracowań PARP, oznaczenie sprawy r/101/DRP/2013.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.30.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.08.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Głowny Urząd Statystyczny, Al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 65040,65 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    86100,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    86100,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    86100,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    PARP na podstawie art. 4 ust 2a pkt 3 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości jest zobowiązana do corocznego opracowywania raportów dotyczących sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Raporty te, z uwagi na swój przekrojowy charakter, dotyczą całego sektora MMSP, są opracowywane na podstawie wiarygodnych oraz pełnych bądź możliwie najbardziej reprezentatywnych danych statystycznych dotyczących sektora przedsiębiorstw. Właściwą metodykę i standardy zbierania takich danych gwarantuje tylko GUS. Wynika to z faktu, że na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o statystyce publicznej urząd jest monopolistą naturalnym w zakresie prowadzenia badań statystycznych statystyki publicznej, a co za tym idzie jest to jedyny organ upoważniony do zbierania danych, których przekazywanie przez podmioty gospodarki narodowej jest obowiązkowe, zgodnie z art. 30 ust 3 tej ustawy. Takie są też dane kupowane przez PARP. Inne podmioty mogą zbierać takie dane wyłącznie na zasadzie dobrowolności. W efekcie badania GUS są najbardziej wiarygodne oraz jako jedyne obejmują pełną bądź w pełni reprezentatywną populację badanych przedsiębiorstw. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 ppkt a ustawy pzp: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze... Natomiast zgodnie z Uchwałą Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 5 maja 2010 r., KIO KD 31.10: Przyczyną techniczną może być konieczność zachowania tych samych norm, parametrów lub standardów. Zamówienie z wolnej ręki, udzielone na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy pzp, musi mieć charakter jednoznacznie wypływający z uprzednich norm, parametrów, standardów, a ich jednoznaczność nie powinna pozwalać na jakiekolwiek odstępstwa. Sytuacja ta może występować z uwagi na unikatowe, niepowtarzalne cechy uprzednich prac wykonanych w następstwie wcześniejszego zamówienia. PARP kupuje od kilkunastu lat dane dotyczące sektora przedsiębiorstw opracowane według tej samej porównywalnej w czasie metodologii. Metodyka stosowana przez GUS przy realizacji zamówienia jest unikatowa, opracowana specjalnie na potrzeby tego zamówienia. Na podstawie tych danych PARP na przestrzeni lat zbudował spójną i jednolitą bazę danych wykorzystywaną do analizowania sytuacji polskich przedsiębiorstw. Hipotetyczna zmiana dostawcy tych danych w jednym roku, a co za tym idzie również ich zakresu podmiotowego lub przedmiotowego, doprowadziłaby do utraty porównywalności danych zebranych w bazie, a więc jej kluczowej funkcjonalności, co z kolei przekreśliłoby dorobek kilkunastu lat i istotnie ograniczyło możliwości analiz prowadzanych na jej podstawie.