Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Roboty budowlane w zakresie wykonania stropu żelbetowego nad południową jednokondygnacyjną częścią Zakładu Przyrodoleczniczego.
Zamawiający:
Uzdrowisko Szczawno-Jedlina S.A.
Adres: | H. Sienkiewicza 5, 58-310 Szczawno Zdrój, woj. dolnośląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: malgorzata.petela@onet.eu tel: 502292146 fax: 748 436 764 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500126509-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-06-05 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
45200000-9 | Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Roboty budowlane w zakresie wykonania stropu żelbetowego nad południową jednokondygnacyjną częścią Zakładu Przyrodoleczniczego. | Sirbud Minari S.A. Wałbrzych | 610 720,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-06-05 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 45200000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 610 720,00 zł Minimalna złożona oferta: 610 720,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 610 720,00 zł Maksymalna złożona oferta: 610 720,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 21025 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
45200000-9
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500126509-N-2018 z dnia 06-06-2018 r.
Uzdrowisko Szczawno-Jedlina S.A.: Roboty budowlane w zakresie wykonania stropu żelbetowego nad południową jednokondygnacyjną częścią Zakładu Przyrodoleczniczego.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500117320
Numer ogłoszenia: 500117320
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Uzdrowisko Szczawno-Jedlina S.A., Krajowy numer identyfikacyjny 28830800000, ul. ul. Sienkiewicza 1, 58-310 Szczawno Zdrój, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 502292146, e-mail malgorzata.petela@onet.eu, faks 748 436 764.
Adres strony internetowej (url): www.szczawno-jedlina.pl
Adres strony internetowej (url): www.szczawno-jedlina.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty budowlane w zakresie wykonania stropu żelbetowego nad południową jednokondygnacyjną częścią Zakładu Przyrodoleczniczego.
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
ZP/5/2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Roboty budowlane w zakresie wykonania stropu żelbetowego nad południową jednokondygnacyjną częścią Zakładu Przyrodoleczniczego.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
45200000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/05/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 590864.49 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 0 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Sirbud Minari S.A. Email wykonawcy: biuro@sirbud.pl Adres pocztowy: ul. Orkana 91a Kod pocztowy: 58-308 Miejscowość: Wałbrzych Kraj/woj.: dolnośląskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 610720 Oferta z najniższą ceną/kosztem 610720 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 610720 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie z wolnej ręki jest trybem „szczególnym”, wyłącza bowiem stosowanie przy udzieleniu zamówienia publicznego zasady konkurencyjności postępowania. W związku z powyższym, zamówienie z wolnej ręki może zostać udzielone jedynie wtedy, gdy zachodzi jedna z przesłanek enumeratywnie wymienionych w art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Okoliczności uzasadniające zastosowanie tego trybu powinny być interpretowane w sposób ścisły, jako warunkujące wyjątek od zasady udzielania zamówienia publicznego w trybie podstawowym. Przesłana wymieniona w pkt. 3) powołanego na wstępie przepisu prawa mówi o wyjątkowej sytuacji wymagającej natychmiastowego wykonania zamówienia. Ziszczenie się tejże przesłanki jest uzależnione od łącznego wystąpienia następujących okoliczności: - zaistnienie wyjątkowej sytuacji; - zaistnienie tej sytuacji nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego; - nie można go było przewidzieć; - wymagane jest natychmiastowe udzielenie zamówienia; - nie jest możliwe zachowanie terminów określonych dla innych trybów. Niezaistnienie którejkolwiek z powyższych przesłanek uniemożliwia zastosowanie trybu z wolnej ręki. Wyjątkową sytuacją jest sytuacja nadzwyczajna, taka jak powódź, pożar czy inne niezależne od zamawiającego zdarzenie. Z kolei wymaganie natychmiastowego wykonania zamówienia należy odróżnić od wykonania zamówienia w trybie pilnym. Interpretując obydwa te sformułowania za pomocą wykładni językowej należy podkreślić, iż o ile w drugim przypadku koniecznym jest pilne, szybkie i bez zbędnej zwłoki udzielenie zamówienia – czyli zawarcie umowy z wykonawcą o tyle w pierwszym przypadku (pojęcie „natychmiastowości”) konieczne jest natychmiastowe, w danym momencie wykonanie zamówienia, a zatem realizacja umowy. Termin jej realizacji powinien być natychmiastowy, krótki, bowiem uwzględnia tylko i wyłącznie działania polegające na usunięciu skutków zdarzenia i zapobieżeniu jego negatywnym konsekwencjom. Pojęcie natychmiastowości wydaje się być zatem czymś szybszym niż pilność. Przy ocenie wymaganej szybkości realizacji zamówienia zamawiający powinien brać pod uwagę możliwość nastąpienia określonych skutków, związanych z niewykonaniem określonego rodzaju dostawy, usługi czy roboty budowlanej, w trybie natychmiastowym. Zamówienie z wolnej ręki na podstawie powołanej przesłanki prawnej posiada najczęściej zastosowanie, tak jak w przedmiotowej sprawie, w sytuacji kiedy niezbędne jest podjęcie natychmiastowych kroków związanych z usuwaniem skutków katastrof lub zapobieganiem grożącemu niebezpieczeństwu. Zgodnie z orzecznictwem TSWE (C-385/2 Komisja przeciwko Republice Włoch, C- 24/91 Komisja przeciwko Królestwu Hiszpanii, C – 525/03 Komisja przeciwko Republice Włoch) okoliczności nieprzewidywalne to przede wszystkim zjawiska losowe i niezależne od zamawiającego takie jak klęski żywiołowe (powodzie, lawiny, pożary etc.), katastrofy, awarie, niespodziewane wypadki. Zakres zamówienia jest absolutnie konieczny i niezbędny do usunięcia skutków nieprzewidzianego zdarzenia (podobnie: C-107/92 Komisja przeciwko Republice Włoch, C 394/02 Komisja przeciwko Republice Grecji). Niewątpliwie również, zamawiający nie jest w stanie zachować terminów określonych dla innych trybów (nawet terminów skróconych), konicznym jest również natychmiastowe wykonanie zamówienia. Ponadto wziąć pod uwagę należy fakt, że podjęcie prac jest niezbędne z uwagi na zabytkowy charakter obiektu i konieczność jego utrzymania, co jest obowiązkiem właściciela i wynika także z decyzji Konserwatora Zabytków. Zakład Przyrodoleczniczy przy ulicy Sienkiewicza 1 w Szczawnie – Zdrój wpisany został do rejestru zabytków decyzją z dnia 17.12.2001 r. pod numerem 73/A/01. Reasumując, prace będące przedmiotem zamówienia są koniecznym elementem zabezpieczenia obiektu przed wodami opadowymi oraz niezbędne w celu zabezpieczenia stabilizacji konstrukcji ścian. Wartość zamówienia jest niższa od równowartości kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11. ust. 8 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Zamówienie z wolnej ręki jest trybem „szczególnym”, wyłącza bowiem stosowanie przy udzieleniu zamówienia publicznego zasady konkurencyjności postępowania. W związku z powyższym, zamówienie z wolnej ręki może zostać udzielone jedynie wtedy, gdy zachodzi jedna z przesłanek enumeratywnie wymienionych w art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Okoliczności uzasadniające zastosowanie tego trybu powinny być interpretowane w sposób ścisły, jako warunkujące wyjątek od zasady udzielania zamówienia publicznego w trybie podstawowym. Przesłana wymieniona w pkt. 3) powołanego na wstępie przepisu prawa mówi o wyjątkowej sytuacji wymagającej natychmiastowego wykonania zamówienia. Ziszczenie się tejże przesłanki jest uzależnione od łącznego wystąpienia następujących okoliczności: - zaistnienie wyjątkowej sytuacji; - zaistnienie tej sytuacji nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego; - nie można go było przewidzieć; - wymagane jest natychmiastowe udzielenie zamówienia; - nie jest możliwe zachowanie terminów określonych dla innych trybów. Niezaistnienie którejkolwiek z powyższych przesłanek uniemożliwia zastosowanie trybu z wolnej ręki. Wyjątkową sytuacją jest sytuacja nadzwyczajna, taka jak powódź, pożar czy inne niezależne od zamawiającego zdarzenie. Z kolei wymaganie natychmiastowego wykonania zamówienia należy odróżnić od wykonania zamówienia w trybie pilnym. Interpretując obydwa te sformułowania za pomocą wykładni językowej należy podkreślić, iż o ile w drugim przypadku koniecznym jest pilne, szybkie i bez zbędnej zwłoki udzielenie zamówienia – czyli zawarcie umowy z wykonawcą o tyle w pierwszym przypadku (pojęcie „natychmiastowości”) konieczne jest natychmiastowe, w danym momencie wykonanie zamówienia, a zatem realizacja umowy. Termin jej realizacji powinien być natychmiastowy, krótki, bowiem uwzględnia tylko i wyłącznie działania polegające na usunięciu skutków zdarzenia i zapobieżeniu jego negatywnym konsekwencjom. Pojęcie natychmiastowości wydaje się być zatem czymś szybszym niż pilność. Przy ocenie wymaganej szybkości realizacji zamówienia zamawiający powinien brać pod uwagę możliwość nastąpienia określonych skutków, związanych z niewykonaniem określonego rodzaju dostawy, usługi czy roboty budowlanej, w trybie natychmiastowym. Zamówienie z wolnej ręki na podstawie powołanej przesłanki prawnej posiada najczęściej zastosowanie, tak jak w przedmiotowej sprawie, w sytuacji kiedy niezbędne jest podjęcie natychmiastowych kroków związanych z usuwaniem skutków katastrof lub zapobieganiem grożącemu niebezpieczeństwu. Zgodnie z orzecznictwem TSWE (C-385/2 Komisja przeciwko Republice Włoch, C- 24/91 Komisja przeciwko Królestwu Hiszpanii, C – 525/03 Komisja przeciwko Republice Włoch) okoliczności nieprzewidywalne to przede wszystkim zjawiska losowe i niezależne od zamawiającego takie jak klęski żywiołowe (powodzie, lawiny, pożary etc.), katastrofy, awarie, niespodziewane wypadki. Zakres zamówienia jest absolutnie konieczny i niezbędny do usunięcia skutków nieprzewidzianego zdarzenia (podobnie: C-107/92 Komisja przeciwko Republice Włoch, C 394/02 Komisja przeciwko Republice Grecji). Niewątpliwie również, zamawiający nie jest w stanie zachować terminów określonych dla innych trybów (nawet terminów skróconych), konicznym jest również natychmiastowe wykonanie zamówienia. Ponadto wziąć pod uwagę należy fakt, że podjęcie prac jest niezbędne z uwagi na zabytkowy charakter obiektu i konieczność jego utrzymania, co jest obowiązkiem właściciela i wynika także z decyzji Konserwatora Zabytków. Zakład Przyrodoleczniczy przy ulicy Sienkiewicza 1 w Szczawnie – Zdrój wpisany został do rejestru zabytków decyzją z dnia 17.12.2001 r. pod numerem 73/A/01. Reasumując, prace będące przedmiotem zamówienia są koniecznym elementem zabezpieczenia obiektu przed wodami opadowymi oraz niezbędne w celu zabezpieczenia stabilizacji konstrukcji ścian. Wartość zamówienia jest niższa od równowartości kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11. ust. 8 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.