Wynik przetargu

Adres: ul. Mickiewicza, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: powluban@jg.onet.pl
tel: 756 464 340
fax: 756 464 321
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 19275120120 Data Udzielenia: 2012-09-06
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Obsługa Prawna Kancelaria Radców Prawnych Kubacki@Kubacki s.c w Jeleniej Górze
Jelenia Góra
20 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-09-06
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
20 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
20 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
20 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
20 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Lubań: Obsługa Prawna


Numer ogłoszenia: 192751 - 2012; data zamieszczenia: 06.09.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Lubaniu, ul. Mickiewicza 2, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie, tel. 075 6464340, faks 075 6464321.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa Prawna.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
.obsługa prawna Urzędu, organów powiatu, .współudział przy opracowywaniu statutów, regulaminów, zarządzeń i innych dokumentów regulujących funkcjonowanie organów powiatu, Urzędu, jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych powiatu, .obsługa prawna będzie wykonywana w siedzibie zleceniodawcy lub w innych miejscach w zależności od potrzeb zleceniodawcy, .zleceniobiorca będzie wykonywał obsługę prawną osobiście dwa razy w tygodniu w środę i piątek po 5 godzin dziennie, .udział w opracowywaniu projektów przepisów prawa miejscowego, .opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym aktów prawnych wydanych przez Zarząd oraz projektów uchwał Rady Powiatu, .opiniowanie projektów umów, porozumień i ugód, udział w negocjacjach nad ich tworzeniem, .reprezentowanie zleceniodawcy w mediach, w sytuacjach, w których zleceniodawca uzna za wskazane, .sporządzanie opinii prawnych i komunikatów prawnych, .prowadzenie konsultacji prawnych, .występowanie przed urzędami i organami orzekającymi, a przede wszystkim sądami powszechnymi, ogólnymi i szczególnymi organami administracji państwowej, samorządowej oraz sądami polubownymi w sprawach związanych z działalnością powiatu w ramach odrębnych pełnomocnictw, prowadzenie spraw w tym zakresie, .współudział w organizowaniu szkoleń wewnętrznych, szczególnie z zakresu nowych rozwiązań prawnych, .koordynowanie działań oraz udzielanie pomocy w zakresie realizacji zamówień publicznych. . usługa wykonywana w okresie od 01.09.2012 do 31.12.2012r.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.08.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radców Prawnych Kubacki@Kubacki s.c w Jeleniej Górze, ul. Bankowa 3, 59-900 Jelenia Góra, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 20000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    20000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    20000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    20000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Przedmiotem niniejszego postępowania jest kompleksowa obsługa prawna Starostwa Powiatowego i jego jednostek W zakresie usług prawniczych, polegających na doradztwie prawnym podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych. W zakresie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego podstawę prawną udzielenia zamówienia stanowi art. 5 ust. 1 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. - W przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Usługi prawnicze będące przedmiotem niniejszego postępowania mieszczą się w wykazie usług o charakterze niepriorytetowym określonym w treści załącznika nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. nr 12, poz. 68) wydanego na podstawie delegacji zawartej w przepisie art. 2 a ustawy Prawo zamówień publicznych. Wobec powyższego do niniejszego postępowania znajduje zastosowanie przepis art. 5 ust. 1 a ustawy Prawo zamówień publicznych. Z wykładni wyżej powołanego przepisu art. 5 ust. 1 a ustawy Prawo zamówień publicznych wynika, że katalog przypadków, których zaistnienie uprawniałoby zamawiającego do skorzystania z trybu niekonkurencyjnego jest katalogiem otwartym, co oznacza, że okoliczności podane w ust. 1 a są tylko przykładowe, a zamawiający może wskazywać także na wszelkie inne okoliczności uzasadniające zastosowanie trybu z wolnej ręki lub trybu negocjacji bez ogłoszenia (vide: Prawo zamówień publicznych. Komentarz Jerzy Pieróg, Wydawnictwo C.H. Beck, rok wydania 2010). W niniejszym postępowaniu zachodzą okoliczności uzasadniające zawarcie umowy w przedmiocie kompleksowej obsługi prawnej w trybie zamówienia z wolnej reki z dotychczasowemu wykonawcy Specyfika działalności Starostwa Jednostek i SP ZOZ w likwidacji przejawia się w tym, iż funkcjonuje on w wielu różnorodnych płaszczyznach prawnych. Istnieje zatem konieczność zapewnienia profesjonalnej obsługi prawnej przez podmiot, który posiada rozległą wiedzę prawniczą, obejmująca zakres działalności Starostwa Jednostek oraz SP ZOZ w likwidacji popartą odpowiednim doświadczeniem. Zlecenie obsługi prawnej dotychczasowej Kancelarii pozwoli zatem na szybkie rozwiązywanie zaistniałych problemów prawnych na bazie zdobytego przez Kancelarię doświadczenia i wiedzy. Pozwoli to zaoszczędzić czas potrzebny dla rozstrzygnięcia danego problemu i zapewni efektywne dokonywanie przez Zamawiającego wydatków. Zaznajomienie nowego wykonawcy ze specyfiką funkcjonowania Starostwa Jednostek i Spółki SP ZOZ, wszystkimi wewnętrznymi aktami normatywnymi regulującymi jej działalność oraz bardzo szerokim zakresem często skomplikowanych zagadnień wymaga zaangażowania czasu zarówno wykonawcy jak i pracowników Starostwa Jednostek i SP ZOZ w likwidacji, co może uniemożliwić terminową realizację zadań i niekorzystnie wpłynąć na realizację przez pracowników bieżących zadań związanych z funkcjonowaniem . Rozpoczęte prace winny być wykonywane przez dotychczasową Kancelarię. Zlecenie tych prac nowemu wykonawcy, na etapie wdrażania się przez niego w specyfikę działalności Starostwa jednostek i SP ZOZ w likwidacji wpłynie niekorzystnie na terminowość tych prac. Zawarcie umowy z zastosowaniem innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki może zatem spowodować niecelowe i nieefektywne wydatkowanie przez Zamawiającego środków publicznych. Kancelaria Prawna, podczas dotychczasowej współpracy zapewniła ciągłość w realizacji przez Starostwo, jednostki i SpZOZ w likwidacji wszystkich jej zadań. Z dotychczasowej współpracy z Kancelarią Radcy Prawnego Kubacki@Kubacki wynika ponadto, iż jest to kancelaria profesjonalna, niezawodna, rzetelna i godna zaufania. Konieczność racjonalnego dokonywania wydatków przez Zamawiającego przemawia za udzieleniem zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy co zmniejszy ryzyko poniesienia szkód jakie mogłyby powstać w wyniku powierzenia obsługi prawnej innemu, niesprawdzonemu wykonawcy. W świetle powyższego zawarcie umowy z dotychczasową Kancelarią Prawną jest w pełni uzasadnione oraz zgodne z zasadami celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Wybór tego wykonawcy zapobiegnie ponoszeniu ewentualnych strat w mieniu publicznym oraz umożliwi terminową realizację zadań. Oprócz usług polegających na bieżącym doradztwie prawnym w sprawach pozaprocesowych, obsługa prawna Starostwa, jednostek polegać będzie na wydawaniu opinii prawnych i bieżącym doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, które to usługi stanowią część zamówienia na obsługę prawną . Podstawę prawną udzielenia zamówienia w tym zakresie stanowi art. 5 ust. 1 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych prawa lub interesów Skarbu Państwa nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Oznacza to, że Zamawiający może w takim przypadku zastosować tryb zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wskazywania przesłanek z art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jak również uzasadniania dla zastosowania tego trybu, jak to ma miejsce w okolicznościach, o których mowa w przepisie art. 5 ust. 1 a ustawy dla pozostałych usług prawniczych. Wyżej przywołany przepis art. 5 ust. 1 b Ustawy Prawo zamówień publicznych uprawnia zatem Zamawiającego do zastosowania trybu z wolnej ręki do udzielenia niniejszego zamówienia na usługi prawnicze w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego bez wskazywania okoliczności uzasadniających zastosowanie tego trybu. Ustawa Prawo zamówień publicznych nie zakazuje łączenia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub bądź doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego z usługami prawniczymi w pozostałym zakresie. Celowe i racjonalne jest połączenie w niniejszym postępowaniu usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego z innymi usługami prawniczymi. Dotychczasowy wykonawca legitymuje się wysokim poziomem świadczonych dotychczas na rzecz Starostwa jednostek i Sp ZOZ w likwidacji usług zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego i jest w stanie zapewnić ciągłość tych usług i kontynuować procesy sądowe. W świetle wyżej opisanych okoliczności uzasadnione jest udzielenie zamówienia z wolnej ręki i powierzenie dalszej obsługi prawnej na podstawie art. 5 ust. 1 a oraz art. 5 ust. 1 b ustawy Prawo zamówień publicznych