Wynik przetargu
Obsługa prawna Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni w roku 2013
Zamawiający:
Agencja Mienia Wojskowego
Adres: | ul. Nowowiejska 26A, 00-911 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: Ireneusz.Honczar@amw.com.pl tel: 22 3149863 fax: 22 3149900 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 8494120130 | Data Udzielenia: | 2013-05-22 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Obsługa prawna Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni w roku 2013 | Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztofa Lodzińskiego Gdańsk | 78 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-05-22 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 78 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 78 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 78 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 78 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Gdynia: Obsługa prawna Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni w roku 2013
Numer ogłoszenia: 84941 - 2013; data zamieszczenia: 22.05.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Oddział Terenowy Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni, ul. M. Curie-Skłodowskiej 19, 81-231 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 58 7122400 do 04, faks 58 7122499.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Agencja Mienia Wojskowego - Agencja państwowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni w roku 2013.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Obsługa prawna Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni w roku 2013.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.01.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztofa Lodzińskiego, Lęborska 9, 80-386 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 78000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
78000,00
Oferta z najniższą ceną:
78000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
78000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztofa Lodzińskiego świadczy na rzecz Oddziału Terenowego w Gdyni usługi prawnicze od 1 stycznia 2012 r. W zakres ww. usług wchodzą usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi oraz wiążące się z nimi podejmowanie czynności związanych z ochroną ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, bieżąca obsługa prawna OT AMW w Gdyni w tym głównie doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Bieżąca działalność OT AMW w Gdyni wymaga prowadzenia obszernej korespondencji z kontrahentami, organami administracji publicznej i innymi podmiotami. Nierzadko pojawia się potrzeba zaprezentowania stanowiska od nich odmiennego, czy wręcz wejścia w spór, który może zakończyć się skierowaniem sprawy na drogę postępowania sądowego. Istotne jest, aby korespondencja przedprocesowa była prowadzona w taki sposób, aby w razie przeniesienia sprawy na drogę postępowania sądowego wytworzona dokumentacja mogła posłużyć jako dowód. Dlatego pracownicy merytoryczni Oddziału prowadzący sprawy o charakterze spornym mają obowiązek konsultowania projektów pism z radcą prawnym, który dokonuje ich sprawdzenia nie tylko pod względem zgodności z prawem, ale i pod kątem ewentualnej przydatności dla przyszłego postępowania sądowego. W przypadku poważniejszych zagadnień prawnych radca prawny sporządza pisemne opinie prawne, mające ma celu udzielenie odpowiedzi na pytanie o charakterze prawnym na podstawie przedstawionego stanu faktycznego. Wyżej wymieniony rodzaj czynności będzie posiadać jedynie subsydiarny i akcesoryjny charakter w stosunku do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, udzielanych wykonawcy na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych. W związku z tym, w ocenie OT AMW w Gdyni istnieje możliwość udzielenia tej części przedmiotowego zamówienia polegającej na bieżącej obsłudze prawnej w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt. 1 i 4 ustawy. Powyższe wynika z okoliczności, że zastosowanie innego trybu w przedmiotowym stanie faktycznym mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Uzasadniając ww. stanowisko: 1) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki byłoby niecelowe, gdyż w świetle wskazanych powyżej okoliczności (tj. przeważającej części usług prawniczych polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego), OT AMW w Gdyni poniósłby wydatek na świadczenie zbędne (mając na uwadze okoliczność, że radca prawny Krzysztof Lodziński jest w stanie świadczyć również bieżącą obsługą prawną na rzecz OT AMW w Gdyni. Oddzielenie czynności z zakresu zastępstwa procesowego w toczących się (np. ustalanie stanu prawnego nieruchomości) i przygotowywanych (np. o zwrot nakładów na nieruchomości) sprawach sądowych od pozostałych czynności doradztwa prawnego poprzez powierzenie ich wykonywania różnym podmiotom jest również niecelowe, ponieważ sprawy sądowe prowadzone są przede wszystkim na ich etapie przedsądowym, z wykorzystaniem pomocy prawnej udzielanej przez radcę prawnego Oddziału i stanowią jednolity obszar obsługi prawnej. Ponadto przy prowadzeniu różnych spraw przez różnych prawników wynikają spory kompetencyjne, co w sposób istotny utrudnia wypracowanie spójnego toku postępowania. Sprawy procesowe są skutkiem prowadzenia działalności OT i realizacji przez niego obowiązków nałożonych ustawą z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, w szczególności związanymi z porządkowaniem stanu prawnego nieruchomości. 2) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki nie byłoby oszczędne, gdyż OT AMW w Gdyni poniósłby wydatek nadmierny w stosunku do niewielkiego zakresu świadczenia. Dzięki udzieleniu całości przedmiotowego zamówienia jednemu wykonawcy, OT AMW w Gdyni wyda mniej pieniędzy niż w przypadku świadczenia analogicznych usług prawniczych przez kilku wykonawców. Kontynuowanie obsługi prawnej przez obecnie wykonującego ją radcę prawnego gwarantuje utrzymanie dotychczasowych - niezmiennych od 2 lat - kosztów świadczonych usług prawniczych i zachowanie sprawdzonej wysokiej ich jakości; 3) najważniejszą okolicznością, ze względu na którą należy udzielić zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w trybie zamówienia z wolnej ręki, jest prawdopodobieństwo nieefektywności dokonania wydatku, w przypadku zastosowania innego trybu. W szczególności nie wchodzi w rachubę postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia - nie zachodzą przesłanki określone w art. 62 ust. 1 ustawy. Powyższe jest uzasadnione kilkoma okolicznościami: a) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego wykonawcę pozwoli niejednokrotnie uniknąć przyszłych spraw sądowych lub odpowiednio przygotować materiał dowodowy pod kątem ewentualnej przyszłej sprawy. Ma to istotne znaczenie, ponieważ doradztwo prawne w zakresie bieżących spraw kształtuje się w oparciu o zdobyte doświadczenie i znajomość orzecznictwa sądowego, odnoszącego się do prowadzonych spraw Oddziału w latach poprzednich. Z drugiej strony powierzenie wykonywania usług prawniczych kilku wykonawcom może wywołać pomiędzy nimi spory kompetencyjne, które mogłyby narazić na szkodę interesy OT AMW w Gdyni (np. poprzez przedawnienie roszczeń lub upływ terminów procesowych, które nastąpiłyby ze względu na fakt, że do rozstrzygnięcia danego zagadnienia dwóch wykonawców uznało się za właściwych); b) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego (dotychczasowego) wykonawcę, który posiada szczegółową wiedzę na temat specyfiki prowadzonych spraw oraz dającego rękojmię należytej realizacji zadań, spowoduje zwiększenie efektywności działań całego OT AMW w Gdyni - wdrażanie nowego wykonawcy i to jedynie w zakresie bieżącej obsługi prawnej mogłoby wywołać trudności w bieżącej pracy Oddziału. Ma to istotne znaczenie choćby z uwagi na długość prowadzonych postępowań. Wskazane powyżej argumenty uzasadniają udzielenie zamówienia na bieżącą obsługę prawną wobec spełnienia przesłanek określonych w art. 5 ust. 1a pkt. 1 i 4 ustawy. Uzasadnia to powierzenie wykonania zamawianej usługi w zakresie świadczenia usług prawniczych na rzecz OT AMW w Gdyni radcy prawnemu Krzysztofowi Lodzińskiemu W trakcie sprawowania prawie 2-letniej obsługi prawnej Oddziału radca prawny Krzysztof Lodziński gruntownie poznał specyfikę funkcjonowania Agencji Mienia Wojskowego oraz jej tutejszego Oddziału Terenowego. Znana jemu jest problematyka reprezentowania interesów Skarbu Państwa oraz cała specyficzna materia obsługi prawnej wykonywanej na rzecz Agencji Mienia Wojskowego. Kontynuacja obsługi prawnej w dotychczasowej formie jest uzasadniona także ze względu na interdyscyplinarny charakter problematyki, obejmującej działalność Agencji Mienia Wojskowego. Zastępstwo procesowe w postępowaniach o ważnym znaczeniu dla praw i interesów Skarbu Państwa wymaga wykonywania czynności z zakresu bieżącej obsługi prawnej, aby możliwe było zachowanie jednolitego i spójnego stanowiska Agencji w działaniach poprzedzających postępowania sądowe i administracyjne, a także by możliwa była wszechstronna ocena co do zasadności kierowania spraw na drogę sporną. Z uwagi na ważne interesy i prawa Skarbu Państwa, w imieniu którego Agencja Mienia Wojskowego wykonuje prawo własności i inne prawa rzeczowe, celowe i uzasadnione jest prowadzenie tych spraw przez tę samą osobę. Wykonywanie czynności w zakresie usług prawniczych przez inną kancelarię wymagałoby czasu na zapoznanie się z obszerną dokumentacją, nierzadko skomplikowanym stanem faktycznym i prawnym oraz specyfiką działalności i prawnego usytuowania Agencji jako powiernika mienia Skarbu Państwa, co mogłoby nie zagwarantować należytej ochrony ważnych praw i interesów Skarbu Państwa. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia stwarza możliwość powstania niekorzystnych skutków i jest niecelowe, nieoszczędne i nieefektywne dla reprezentowanego przez Agencję Skarbu Państwa.