Wynik przetargu
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Adres: | ul. Kopcińskiego 29, 90-142 Łódź, woj. łódzkie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: a.sawicka@lcdnikp.elodz.edu.pl tel: 426 783 378 fax: 426 780 798 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 7834420120 | Data Udzielenia: | 2012-03-14 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe | |
80100000-5 | Usługi szkolnictwa podstawowego | |
80410000-1 | Różne usługi szkolne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z matematy | Joanna Dominiak Łódź | 1 920,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-03-14 Dotyczy cześci nr: 49 Kody CPV: 800000004 801000005 804100001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 920,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 920,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 920,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 920,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Łódź: Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Numer ogłoszenia: 78344 - 2012; data zamieszczenia: 14.03.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, ul. Kopcińskiego 29, 90-142 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6783378, faks 042 6780798.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: jednostka samorządu terytorialnego nieposiadająca osobowości.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki część 49.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5, 80.41.00.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
49
Nazwa:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z matematyki dla uczniów Technikum nr 5
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.12.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Joanna Dominiak, ul. Rojna 26 m 41, 91-134 Łódź, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1560,96 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
1920,00
Oferta z najniższą ceną:
1920,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
1920,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Usługa edukacyjna, będąca przedmiotem niniejszego zamówienia, należy do usług niepriorytetowych (CPV 80100000-5, kategoria 24) o których mowa załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nie priorytetowym (Dz. U. Nr 12 poz. 68). Zgodnie z art.5 ust.1 a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (usługi niepriorytetowe wskazane w załączniku nr2 do rozporządzenia), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Postępowanie zostało wszczęte w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 66 w związku z art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ wystąpił uzasadniony przypadek, o którym mowa w art. 5 ust.1a ustawy, a jest nim konieczność celowego i efektywnego dokonywania wydatków. W ramach projektu Matura - pierwszy krok do kariery współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Zamawiający przewidział zorganizowanie i przeprowadzenie w szkołach zajęć z matematyki i geografii. Zajęcia te zgodnie z założeniami projektu mają określony cel - mają przygotować uczniów z określonych szkól, o zróżnicowanych umiejętnościach i zdolnościach, u których występują duże dysproporcje edukacyjne, do egzaminu maturalnego. Przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego powinno odbywać się z uwzględnieniem ich aktualnego stanu wiedzy, posiadanych wiadomości i predyspozycji. Osoba prowadząca zajęcia powinna posiadać wiedzę o zróżnicowaniu umiejętności i zdolności oraz dysproporcjach między uczniami, tak by prowadzenie zajęć prowadziło do osiągnięcia celów określonych w projekcie. Dla osiągnięcia tego celu zasadnym jest aby zajęcia z danych przedmiotów prowadzili nauczyciele, którzy na co dzień prowadzą je z uczniami w danej szkole, ponieważ najlepiej znają ich potrzeby edukacyjne. Jednym z działań opisanych w projekcie było przygotowanie programów zajęć dostosowanych do potrzeb, aspiracji i możliwości uczniów. Nie budzi wątpliwości, że potrzeby, aspiracje i możliwości uczniów znają najlepiej ich dotychczasowi nauczyciele. Nauczyciele ci, znający specyfikę szkół, a także konkretnych uczniów opracowują treści kształcenia i prowadzą zajęcia zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami uczniów tak aby zajęcia były ciekawe, dawały wymierne korzyści, a także zbliżały i budowały autorytet nauczyciela. Wybór nauczycieli znających możliwości uczniów jest tym bardziej zasadny biorąc pod uwagę grupy docelowe realizowanego projektu. Projektem objęci są bowiem także uczniowie niepełnosprawni oraz uczniowie o specjalnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych, uczniowie mający problemy w nauce, uczniowie pochodzący z rodzin dysfunkcyjnych oraz zagrożeni przerwaniem nauki. Efektywne dotarcie do takich uczniów wymaga szczegółowej znajomości ich problemów, środowisk w których żyją, przyczyn słabych wyników w nauce, dysfunkcji rodzinnych czy przyczyn, które powodują, że zagrożona jest ich dalsza edukacja. Z uwagi na fakt, że uczniowie często pochodzą z rodzin niewydolnych wychowawczo, zmuszeni są poprzez warunki materialne podejmować pracę, co wiąże się ze zwiększeniem obowiązków, a to z kolei prowadzi do zagrożenia przerwania nauki . Nauczyciele mający codzienny kontakt z uczniami mogą błyskawicznie reagować na takie zjawiska, wspierać ucznia, przeprowadzać dodatkowe konsultacje. Niebagatelne znaczenie ma fakt, że nauczyciele wybrani w niniejszym postępowaniu znają założenia projektu, to bowiem głównie w oparciu o analizy przeprowadzone przez szkoły i nauczycieli zostały wypracowane założenia projektu, cele jakie wraz z jego zakończeniem powinny zostać osiągnięte oraz metody ich osiągnięcia. Dodatkowo wszyscy nauczyciele spełniają warunek posiadani doświadczenia w prowadzeniu zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego oraz znają i potrafią korzystać z metod nauczania określonych w projekcie (uczenie przez odkrywanie, uczenie przez działania, uczenie przez przyswajanie, uczenie przez przeżywanie). Co więcej nauczyciele mają doświadczenie w przeprowadzaniu egzaminu maturalnego, co pozwala na przekazanie uczniom dodatkowych wiadomości i ułatwia odpowiednie planowanie zajęć i wybór ich tematyki. Powierzenie poszczególnych części zamówienia kadrze nauczycielskiej pracującej z uczniami w danej szkole umożliwi także organizowanie zajęć bezpośrednio przed lub po zajęciach szkolnych, z uwzględnieniem planu szkolnego zajęć, bez konieczności dodatkowego powrotu ucznia do szkoły na zajęcia. W przypadku niektórych uczniów technikum jest to tym bardziej zasadne, że mimo iż są uczniami podejmują różne prace zarobkowe i możliwości uczęszczania przez nich na zajęcia są ograniczone do godzin następujących bezpośrednio po lekcjach. Ponadto praca w ramach projektu w macierzystej szkole pozwala nauczycielom natychmiast reagować na każdą zmianę w planie lekcji jak również zaproponować uczniom inny termin odpracowania zajęć w przypadku gdy nie mogą się one odbyć zgodnie z harmonogramem na skutek nieprzewidzianych zdarzeń (np. choroby). Dodatkowo nauczyciele pracujący w danych szkołach mogą na co dzień współpracować z innymi nauczycielami w szkole, a także wychowawcami. Udział w organizowanych przez szkołę zebraniach i konsultacjach dla rodziców daje też możliwość bezpośrednich kontaktów z rodzicami, czy też prawnymi opiekunami uczniów. Nauczyciele pracujący w danej szkole znają bazę dydaktyczną danej szkoły i mogą z niej swobodnie korzystać (np. wykorzystywać pracownie komputerowe i prowadzić zajęcia z wykorzystaniem technologii informatycznych) bez konieczności wydatkowania przez Zamawiającego dodatkowych środków. W przypadku uczniów techników, których zajęcia są związane z miernictwem istnieje potrzeba korzystania z laboratoriów, do których wybrani nauczyciele mają swobodny dostęp. Reasumując, wskazać należy raz jeszcze, że uzasadnieniem zastosowania trybu z wolnej ręki jest zarówno fakt,że kadra nauczycielska poza tym, że posiada wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, lecz przede wszystkim dysponuje unikalną znajomością bezpośrednich beneficjentów projektu, ich potrzeb edukacyjnych i pedagogicznych. Nie bez znaczenia jest specyfika projektu i szczególne potrzeby uczniów, bardziej znane uczącym ich od kilku lat nauczycielom pracującym w szkołach biorących udział w projekcie. Daje to podstawę do przyjęcia, że zostanie osiągnięty podstawowy cel projektu, przy udziale wskazanych przez zamawiającego wykonawców. Zdaniem zamawiającego zasadność skorzystania z art. 5 ust. 1a, z powodów wyżej opisanych, ściśle koresponduje z celowym, oszczędnym i efektywnym dokonywaniem wydatków podczas realizacji projektu.