Wynik przetargu

Zamawiający:
Urząd Miasta Chorzów
Adres: Rynek 1, 41-500 Chorzów, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: kozak_p@um.chorzow.pl
tel: 032 2410765
fax: 032 2492024
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 888620110 Data Udzielenia: 2011-01-19
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Doradztwo prawne w zakresie optymalizacji zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za lata 2007-2008 radca prawny Rafał Ciniewski- Mirosław
Zabrze
76 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-01-19
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
76 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
76 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
76 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
760 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Chorzów: Doradztwo prawne w zakresie optymalizacji zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za lata 2007-2008


Numer ogłoszenia: 8886 - 2011; data zamieszczenia: 19.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta Chorzów, Rynek 1, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 032 2410765, faks 032 2492024.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Doradztwo prawne w zakresie optymalizacji zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za lata 2007-2008.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa prawnicza polegająca na doradztwie prawnym w zakresie zoptymalizowania zobowiązania podatkowego w zakresie w podatku od towarów i usług za lata 2007-2008. Zakres zadania obejmuje opracowanie wniosków w zakresie sposobów optymalizacji zobowiązania podatkowego oraz przygotowanie projektów dokumentacji obejmującej rozliczenie naliczonego podatku od towarów i usług będące podstawą do podjęcia decyzji odnośnie złożenia w tym zakresie korekt deklaracji . Przedmiotem zamówienia jest również sporządzanie ewentualnych odwołań do Izby Skarbowej od decyzji Urzędu Skarbowego, skarg Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego oraz pism procesowych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.01.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • radca prawny Rafał Ciniewski- Mirosław, 41-800 Zabrze, ul. Mehoffera7/15, 41-800 Zabrze, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 76000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    76000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    76000,0
    / Oferta z najwyższą ceną:
    76000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie polegające na doradztwie prawnym w zakresie zoptymalizowania zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za lata 2005-2006 wykonywał radca prawny Rafał Ciniewski-Mirosław. Usługa w zakresie składania odwołań i występowania przed Izbą Skarbową i Sądem Administracyjnym jest jeszcze obecnie kontynuowana. Wykonawca poznał dokładnie specyfikę działania Zamawiającego, zna jego organizację pracy, zasadne jest zatem powierzenie jemu zbadania i sfinalizowania optymalizacji zobowiązania w podatku od towarów i usług za następne lata 2007-2008 . Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze o charakterze, wymienione w załączniku nr 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym ( Dz. U. Nr 12, poz. 68). W przypadku zamówień niepriorytetowych zamawiający może wszcząć procedurę o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki z innych przyczyn niż określone w art. 67 ust. 1 pzp z uwagi na wystąpienie okoliczności uzasadniających zastosowanie niekonkurencyjnego trybu. Zgodnie bowiem z dyspozycją przepisu art. 5 ust. 1a W przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Zastosowanie zatem trybu z wolnej ręki na podstawie innych nie wymienionych w przepisie przypadkach jest dopuszczalne bowiem wskazane w pkt. 1-pkt.4 ww. przepisu przypadki nie stanowią katalogu zamkniętego, lecz stanowią przykładowe ujęcie negatywnych dla zamawiającego i finansów publicznych okoliczności, których istnienie przy stosowaniu innych trybów niż tryb negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki , może skutkować odstąpieniem od stosowania trybów konkurencyjnych. Specjalistyczny i złożony charakter zamówienia stanowi przesłankę zastosowania trybu z wolnej ręki.