Wynik przetargu

Adres: ul. Mikołaja Reja 11, 56-100 Wołów, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: sr.wolow@wp.pl
tel: 071 3808102
fax: 071 3808139
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 18281020110 Data Udzielenia: 2011-07-04
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
64112000-4 Usługi pocztowe dotyczące listów
64113000-1 Usługi pocztowe dotyczące paczek
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług pocztowych dla Sądu Rejonowego w Wołowie Poczta Polska S. A. Centrum Poczty Przedstawicielstwo Handlowe Wrocław-Województwo
Wrocław
346 085,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-07-04
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641100000
641120004
641130001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
346 085,00 zł
Minimalna złożona oferta:
346 085,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
346 085,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
346 085,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Wołów: Świadczenie usług pocztowych dla Sądu Rejonowego w Wołowie


Numer ogłoszenia: 182810 - 2011; data zamieszczenia: 04.07.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy w Wołowie, ul. Mikołaja Reja 11, 56-100 Wołów, woj. dolnośląskie, tel. 071 3808102, faks 071 3808139.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych dla Sądu Rejonowego w Wołowie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: 1) świadczenie przez Pocztę usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz zwracania przesyłek rejestrowanych do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy, według: a) rodzaju: - przesyłek listowych nierejestrowanych, - przesyłek listowych rejestrowanych, - paczek pocztowych, - paczek pocztowych plus, b) kategorii: - przesyłek priorytetowych, - przesyłek ekonomicznych. 2) świadczenie przez Pocztę usługi pocztowej -przesyłka pocztowa na warunkach szczególnych w obrocie krajowym. 3) świadczenie przez Pocztę dla przesyłek rejestrowanych, o których mowa w pkt l)-2), usług komplementarnych: a) traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowaną wartością, b) potwierdzenie odbioru przesyłki rejestrowanej. 4) świadczenie przez Pocztę usługi przesyłka pobraniowa według kategorii ekonomiczna lub priorytetowa wraz z usługami komplementarnymi przewidzianymi dla tej usługi, tj.: a) traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowaną wartością, b) potwierdzenie odbioru przesyłki, c) sprawdzenie zawartości przesyłki przez odbiorcę wraz z uzyskaniem dowodu tego sprawdzenia, d) ostrożnie 5)świadczenie przez Pocztę usługi przesyłka reklamowa w obrocie krajowym. Zasady korzystania z usług pocztowych oraz odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania tych usług, uprawnienia nadawcy i adresata oraz procedury reklamacyjne określają poniższe akty prawne: 1) Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe tekst jednolity (Dz. U. Nr 189 z 2008 r. poz. 1159,z późn. zm.), 2) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych, (Dz. U. Nr 5 poz. 34, z późn. zm.), 3) Regulamin świadczenia powszechnych usług pocztowych tekst jednolity, wprowadzony Zarządzeniem Nr 157 Dyrektora Generalnego Poczty Polskiej z dnia 28 listopada 2007 r. z późn. zm., 4) Regulamin świadczenia usługi paczka pocztowa PLUS w obrocie krajowym (Uchwała Nr 393/2010 Zarządu Poczty Polskiej S.A. z dnia 14.12.2010 r.) 5) Regulamin świadczenia usługi pocztowej - Przesyłka pocztowa na warunkach szczególnych w obrocie krajowym (Uchwała Nr 396/2010 Zarządu Poczty Polskiej S.A. z dnia 14.12.2010 r.), 6) Regulamin świadczenia usługi pocztowej przesyłka pobraniowa w obrocie krajowym (Uchwała Nr 397/2010 Zarządu Poczty Polskiej S.A. z dnia 14.12.2010 r.)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.06.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska S. A. Centrum Poczty Przedstawicielstwo Handlowe Wrocław-Województwo, ul. Powstańców Sląskich 134, 50-949 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 346085,10 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    346085,10


  • Oferta z najniższą ceną:
    346085,10
    / Oferta z najwyższą ceną:
    346085,10


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Postępowanie zostało przeprowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a Ustawy Pzp, poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy Pzp. Tryb ten został zastosowany zgodnie z przepisami unijnymi Dyrektywy 2004/17/WE, Dyrektywy 2004/18/WE znowelizowanych przez Dyrektywę 2009/81/WE oraz Dyrektywę Rady 89/665/EWG i Dyrektywę 92/13/EWG oraz Dyrektywę 2007/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, koordynujące procedury udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych i słownikiem CPV. Zgodnie z art. 67 ust. 4 w przedmiotowym zamówieniu Zamawiający nie ma obowiązku stosowania przepisów art. 19 -21, art. 24 ust. 1 pkt 1-3 i art. 68 ust. 1 Ustawy Pzp. Poczta Polska jest państwowym przedsiębiorstwem użyteczności publicznej jedynym operatorem świadczącym powszechne usługi pocztowe. Z przepisów ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) wynika, iż ustawodawca rozdzielił realizację usług pocztowych dotyczących przesyłek o masie nieprzekraczającej 50 g od usług pocztowych dotyczących przesyłek o masie przekraczającej 50 g. Operatorowi Publicznemu - Poczcie Polskiej S.A., na podstawie art. 46 ust. 2 (z zastrzeżeniem art. 47 ust. 2) ustawy - Prawo pocztowe - powierzył wyłączne prawo do świadczenia tzw. zastrzeżonych usług pocztowych, dotyczących przesyłek o masie nieprzekraczającej 50 g. Jak wynika z treści przepisu art. 47 ustawy - Prawo pocztowe, usługi pocztowe zastrzeżone dla operatora publicznego, jakim jest Poczta Polska S.A., mogą być świadczone również przez inne podmioty, z tym jednak wyjątkiem, że opłaty za analogiczne usługi nie mogą być niższe niż 2,5-krotność opłaty, jaką pobiera operator publiczny. Z przeprowadzonej analizy wynika, iż dla przesyłek o granicy wagowej do 50 g, żaden inny podmiot funkcjonujący na rynku polskim nie może zaproponować stawek niższych niż te, które zostały określone w cenniku powszechnym usług pocztowych operatora publicznego. Poczta Polska S.A. ma monopol prawny, wynikający z art. 47 ust. 1 Prawa pocztowego, na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych, co stanowi spełnienie przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a Ustawy Pzp. Powyższe uzasadnienie potwierdza również wyrok z dnia 18 grudnia 2007 r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06, w którym stwierdzono, że art. 7 Dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są zgodnie z dyrektywą zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. Dodatkowo należy podkreślić, iż ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 5 ust. 1 daje Zamawiającemu uprawnienie realizacji zamówienia publicznego na szczególnych zasadach. Przepis ten wprowadza daleko idącą liberalizację zasad udzielania zamówienia na usługi niepriorytetowe. Ustawodawca zwolnił Zamawiającego ze stosowania przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, a także licytacji elektronicznej. Ponadto zgodnie z ust. 1a Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie z wolnej ręki w innych przypadkach niż przesłanki ustawowe, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, - poniesieniem straty w mieniu publicznym, - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Wymienione wyżej przesłanki pozwalające na zastosowanie zamówienia z wolnej ręki zostały wskazane w ustawie jedynie przykładowo. Ustawa nie określa co należy rozumieć pod pojęciem innych uzasadnionych przypadków. Jedną z ważnych przesłanek zastosowania tego trybu również w stosunku do usług pocztowych dotyczących przesyłek o masie przekraczającej 50 g, jest fakt, iż zlecenie usługi pocztowej na doręczanie przesyłek sądowych stanowi problematyczne zamówienie publiczne. Zamawiający, którym jest sąd, definiuje przedmiot zamówienia publicznego nie tylko zgodnie z własnymi oczekiwaniami, ale również na podstawie obowiązujących przepisów. W postępowaniu na doręczanie przesyłek sądowych zamawiający związany jest nie tylko przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych, ale również Kodeksu postępowania karnego i Kodeksu postępowania cywilnego dotyczących doręczania pism sądowych oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz.U. nr 108, poz. 1022 z późn.zm.) oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 października 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz. U. nr 190, poz. 1277). Doręczanie przesyłek sądowych, w tym pism, wezwań, zawiadomień jest usługą w rozumieniu ustawy Pzp, a więc usługą odpłatną, realizowaną bowiem na podstawie umowy, ale jednocześnie usługą podlegającą wytycznym zawartym w Porozumieniu Nr CCP/PK/11/10 , zawartym w dniu 29 grudnia 2010 r. pomiędzy Pocztą Polską S.A. a Ministerstwem Sprawiedliwości. Przedmiotem niniejszego porozumienia jest określenie wysokości i warunków udzielania przez jednostki Poczty opustów od opłat pocztowych za przesyłki nadawane przez poszczególne jednostki - sądy. Analiza rynku wskazuje, iż na terenie właściwości funkcjonalnej Sądu Rejonowego w Wołowie funkcjonuje tylko jeden operator publiczny. Ponadto przeprowadzona analiza finansowa wskazuje, iż żaden inny operator funkcjonujący na rynku nie jest w stanie zaproponować większych opustów niż operator publiczny świadczący powszechne usługi pocztowe. Ważnym argumentem przemawiającym za tym, by również w stosunku do przesyłek o wadze przekraczającej 50 g zastosować tryb zamówienia z wolnej ręki jest fakt, iż przesyłki o wadze przekraczającej 50 g w Sądzie Rejonowym w Wołowie stanowią 9,39 % wszystkich przesyłek, a aż 90,61 % stanowią przesyłki zastrzeżone (nieprzekraczające 50g masy). Najważniejszym aspektem jest natomiast przeprowadzona kalkulacja, z której wynika, że organizowanie postępowania na zlecenie usług pocztowych dotyczących przesyłek przekraczających 50 g pociągnęłoby za sobą niewspółmierne koszty skutkujące naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Usytuowanie bowiem przez ustawodawcę Poczty Polskiej S.A. na rynku jako monopolisty oznacza, że nawet w sytuacji zorganizowania przetargu na podstawie przepisów Ustawy Pzp, przy założeniu że jedynym kryterium oceny ofert będzie cena, żaden inny podmiot świadczący usługi pocztowe w odniesieniu do przesyłek nie przekraczających 50 g nie jest w stanie konkurować z Pocztą Polską S.A.