Wynik przetargu

Adres: ul. Ludwika Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: dzial.zamowien.publicznych@brodnowski.pl
tel: +48223265353
fax: +48223265834
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 7575220110 Data Udzielenia: 2011-04-13
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
33696500-0 Odczynniki laboratoryjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Dzierżawa aparatu wraz z dostawą odczynników i części zużywalnych Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o. Biomedica Poland Sp. z o.o.
Warszawa
53 992,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-04-13
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
336965000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
53 992,00 zł
Minimalna złożona oferta:
53 992,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
53 992,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
53 992,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Dzierżawa aparatu wraz z dostawą odczynników i części zużywalnych Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.


Numer ogłoszenia: 75752 - 2011; data zamieszczenia: 13.04.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Sp. z o.o., ul. Ludwika Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 32 53 53, faks 22 326 58 34.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Osoba prawna zaspokajająca potrzeby o charakterze powszechnym.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dzierżawa aparatu wraz z dostawą odczynników i części zużywalnych Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Dzierżawa aparatu wraz z dostawą odczynników i części zużywalnych Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.69.65.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Dzierżawa aparatu wraz z dostawą odczynników i części zużywalnych Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.02.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Biomedica Poland Sp. z o.o., ul. Raszyńska 13, 05-500 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 60000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    53992,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    53992,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    53992,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ w Warszawie zaprzestał udzielania świadczeń zdrowotnych z dniem 31 grudnia 2010 r. i w jego miejsce rozpoczął działalność Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie. Ze względu na krótki czas do rozpoczęcia działalności nie jest możliwe przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień w trybie konkurencyjnym. Szpital świadczy usługi w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, specjalistyczne porady i konsultacje lekarskie, badania diagnostyczne i inne zabiegi medyczne, lecznictwa stacjonarnego w tym: hospitalizację, diagnozowanie i leczenie chorych w trybie całodobowym lub całodziennym w zakresie specjalności reprezentowanych przez oddziały szpitalne oraz udzielanie w wydzielonych jednostkach organizacyjnych Zakładu stacjonarnych świadczeń zdrowotnych jednodniowych w ramach specjalności reprezentowanych w Szpitalu. Zgodnie z uchwałą nr 4/10 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 18.01.2010 r. Szpital zapewni pacjentom korzystającym dotychczas ze świadczeń zdrowotnych dalsze, nieprzerwane ich udzielanie, bez ograniczeń dostępności, warunków udzielania i ich jakości w rodzajowo oznaczonym zakresie wynikającym ze statutu Szpitala od czasu przejęcia działalności medycznej. Data rozpoczęcia działalności medycznej nie była możliwa do przewidzenia z wcześniejszym wyprzedzeniem z uwagi na fakt, iż była zależna od wielu czynników, a w szczególności 1. Wydanie z dniem 23.12.2010 r. decyzji o wpisie do rejestru zakładu opieki zdrowotnej - Bródnowskiego Centrum Specjalistycznego (Zakładu utworzonego przez Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością). Wojewódzki Szpital Bródnowski w likwidacji z dniem 31.12.2010 r. na podstawie umowy przelewu wierzytelności i przejęcia długu przeniósł na utworzone Bródnowskie Centrum Specjalistyczne prawa i obowiązki wynikające z umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Zatem dopiero po tej dacie możliwe było rozpoczęcie działalności medycznej przez spółkę z jednoczesnym zakończeniem działalności przez Wojewódzki Szpital Bródnowski. 2. Otrzymanie przez Spółkę w dniu 23.12.2010 r. środków finansowych - kwoty podwyższonego kapitału zakładowego niezbędnych do rozpoczęcia udzielenia zamówień publicznych. Bez wyposażenia w środki finansowe spółka nie mogła zawierać jakichkolwiek umów niezbędnych do zabezpieczenia chociażby bieżących potrzeb związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. 3. Podjęcie uchwały przez Radę Nadzorczą w dniu 28.12.2010 r. co do pozytywnej opinii w zakresie planu rzeczowo finansowego spółki na rok 2011 r., w którym to planie w tabeli nr III.2 zostały wskazane planowane koszty na rok 2011 a jednocześnie limity do zaciągania zobowiązań na rok 2011 r. Ustawa o finansach publicznych wymaga, aby Zamawiający będący jednostką sektora finansów publicznych zaciągał swoje zobowiązania finansowe w zakresie przewidzianym w planie jednostki. Jeśli zatem Zamawiający zaciąga zobowiązanie wykraczając poza plan finansowy dopuszcza się naruszenia dyscypliny finansów publicznych, również i w przypadku, gdy plan zostanie później zmieniony lub umowa później dostosowana do planu, o czym stanowi art. 11. ust. 1 wskazanej ustawy, który stanowi, iż Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie wydatku ze środków publicznych bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia. Wydatki publiczne mogą być dokonywane na cele i w wysokości przewidzianej w planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych. Jednostki sektora finansów publicznych mogą zaciągać zobowiązania do sfinansowania do wysokości wynikającej z planu wydatków. W tym więc stanie faktycznym Zamawiający do momentu uchwalenia planu nie mógł rozpocząć procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych. Biorąc pod uwagę fakt, iż plan został zaopiniowany pozytywnie w dniu 28.12.2010 r., oraz z dniem 31.12.2010 r. zaprzestał świadczyć działalność medyczną Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ, spółka rozpocząć musiała działalność z dniem 01.01.2011 r. W tych okolicznościach spółka nie miała niezbędnego czasu na przygotowanie i wszczęcie postępowań w trybach konkurencyjnych. Biorąc pod uwagę liczbę zamówień, których należy udzielić aby zabezpieczyć bieżące potrzeby w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz fakt, iż większość z postępowań z uwagi na ich wartość powinno zostać ogłoszonych jako postępowania o wartościach powyżej progu, o którym mowa w przepisach Rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy zasadne było podjęcie decyzji aby na okres przejściowy do 3 miesięcy od momentu rozpoczęcia działalności medycznej spółki spółka udzielała zamówień publicznych w trybie z wolnej ręki celem dokonania najpilniejszych zakupów takich jak: dostawy leków, materiałów opatrunkowych, wszczepialnych, szewnych itp., czy innych niezbędnych do zapewnienia artykułów celem świadczenia w sposób nieprzerwany działalności medycznej.