Wynik przetargu
Usługi pocztowe
Zamawiający:
Sąd Rejonowy
Adres: | ul. Poniatowskiego 31, 22-300 Krasnystaw, woj. lubelskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sadrejonowy@wp.pl tel: 082 5762801 fax: 082 5763305 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 7287020110 | Data Udzielenia: | 2011-04-11 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
64110000-0 | Usługi pocztowe | |
64112000-4 | Usługi pocztowe dotyczące listów | |
64113000-1 | Usługi pocztowe dotyczące paczek |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Usługi pocztowe | Poczta POlska S.A. Centrum Poczty Region Handlowy w Lublinie Lublin | 510 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-04-11 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 641100000 641120004 641130001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 510 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 510 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 510 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 510 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Krasnystaw: Usługi pocztowe
Numer ogłoszenia: 72870 - 2011; data zamieszczenia: 11.04.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy, ul. Poniatowskiego 31, 22-300 Krasnystaw, woj. lubelskie, tel. 082 5762801, faks 082 5763305.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi pocztowe.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi pocztowe w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz zwracania przesyłek rejestrowanych do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczania lub wydana odbiorcy, z podziałem na: - w obrocie krajowym i zagranicznym ekonomiczne i priorytetowe: a). przesyłki listowe nierejestrowane, b). przesyłki listowe rejestrowane, c). paczki pocztowe, - w obrocie krajowym ekonomiczne i priorytetowe: a). paczki pocztowe PLUS; - usługi komplementarnych i usług specjalnych przewidzianych dla przesyłek, o których mowa w ust. 1 z uwzględnieniem zasad rozliczania i regulowania należności, za usługi według cen obowiązujących w dniu ich świadczenia. Zasady korzystania z usług pocztowych oraz odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania tych usług, uprawnienia Zamawiającego i adresata, jak tez procedury reklamacyjne określają poniższe akty prawne: a. Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe tekst jednolity (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159, z późn. zm.), b. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. Nr 183, poz. 1795, z późn. zm.), c. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych, (Dz. U. Nr 5 poz. 34, z późn. zm.), d. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz. U. Nr 108, poz. 1022) e. Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz. U. Nr 190, poz. 1277). f. Regulamin świadczenia powszechnych usług pocztowych tekst jednolity, wprowadzony Zarządzeniem Nr 157 Dyrektora Generalnego Poczty Polskiej z dnia 28 listopada 2007 r. z późn. zm. (www.poczta-polska.pl), g. Światowa Konwencja Pocztowa - Protokół Końcowy - Bukareszt 2004 (Dz. U. Nr 206 poz. 1495 z dnia 31 sierpnia 2007 roku), h. Regulamin Poczty Listowej - Protokół Końcowy - Berno 2005 (Dz. U. Nr 108 poz. 744 z dnia 21 czerwca 2007 roku), i. Regulamin dotyczący Paczek pocztowych - Protokół Końcowy - Berno 2005 (Dz. U. Nr 108 poz. 745 z dnia 21 czerwca 2007 roku), j. Regulamin świadczenia usługi paczka pocztowa PLUS w obrocie krajowym, wprowadzony Uchwałą Nr 393/2010 Zarządu Poczty Polskiej S.A. z dnia 14 grudnia 2010 r. (www.poczta-polska.pl),.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.03.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Poczta POlska S.A. Centrum Poczty Region Handlowy w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 50, 20-001 Lublin, kraj/woj. lubelskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 535860,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
510000,00
Oferta z najniższą ceną:
510000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
510000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Postępowanie zostało przeprowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a uPzp, poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 uPzp. Tryb ten został zastosowany zgodnie z przepisami unijnymi Dyrektywy 2004/17/WE, Dyrektywy 2004/18/WE znowelizowanych przez Dyrektywę 2009/81/WE oraz Dyrektywę Rady 89/665/EWG i Dyrektywę 92/13/EWG oraz Dyrektywę 2007/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, koordynujące procedury udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych i słownikiem CPV. Zgodnie z art. 67 ust. 4 w przedmiotowym zamówieniu Zamawiający nie ma obowiązku stosowania przepisów art. 19 -21, art. 24 ust. 1 pkt 1-3 i art. 68 ust. 1 uPzp. Poczta Polska jest państwowym przedsiębiorstwem użyteczności publicznej jedynym operatorem świadczącym powszechne usługi pocztowe .Z przepisów ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) wynika, iż ustawodawca rozdzielił realizacje usług pocztowych dotyczących przesyłek o masie nieprzekraczającej 50 g od usług pocztowych dotyczących przesyłek o masie przekraczającej 50 g. Operatorowi Publicznemu - Poczcie Polskiej S.A., na podstawie art. 46 ust. 2 (z zastrzeżeniem art. 47 ust. 2) ustawy - Prawo pocztowe - powierzył wyłączne prawo do świadczenia tzw. zastrzeżonych usług pocztowych, dotyczących przesyłek o masie nieprzekraczającej 50 g. Jak wynika z treści przepisu art. 47 ustawy - Prawo pocztowe, usługi pocztowe zastrzeżone dla operatora publicznego, jakim jest Poczta Polska S.A., mogą być świadczone również przez inne podmioty, z tym jednak wyjątkiem, że opłaty za analogiczne usługi nie mogą być niższe niż 2,5-krotność opłaty, jaką pobiera operator publiczny. Faktem jest, że w odniesieniu do przesyłek o granicy wagowej do 50 g, żaden inny podmiot funkcjonujący na rynku polskim nie może zaproponować stawek niższych niż te, które zostały określone w cenniku powszechnym usług pocztowych operatora publicznego. Poczta Polska S.A. ma monopol prawny, wynikający z art. 47 ust. 1 Prawa pocztowego, na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych, co stanowi spełnienie przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) uPzp. Powyższe uzasadnienie potwierdza również wyrok z dnia 18 grudnia 2007 r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06, w którym stwierdzono, że art. 7 Dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są zgodnie z dyrektywą zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. Dodatkowo należy podkreślić, iż ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 5 ust. 1 daje Zamawiającemu uprawnienie realizacji zamówienia publicznego na szczególnych zasadach. Przepis ten wprowadza daleko idącą liberalizację zasad udzielania zamówienia na usługi niepriorytetowe. Ustawodawca zwolnił Zamawiającego ze stosowania przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, a także licytacji elektronicznej. Ponadto zgodnie z ust. 1a Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie z wolnej ręki w innych przypadkach niż przesłanki ustawowe, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, - poniesieniem straty w mieniu publicznym, - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Wymienione wyżej przesłanki pozwalające na zastosowanie zamówienia z wolnej ręki zostały wskazane w ustawie jedynie przykładowo. Ustawa nie określa co należy rozumieć pod pojęciem innych uzasadnionych przypadków. Jedną z ważnych przesłanek zastosowania tego trybu również w stosunku do usług pocztowych dotyczących przesyłek o masie przekraczającej 50 g, jest fakt, iż zlecenie usługi pocztowej na doręczanie przesyłek sądowych stanowi problematyczne zamówienie publiczne. Zamawiający, którym jest sąd, definiuje przedmiot zamówienia publicznego nie tylko zgodnie z własnymi oczekiwaniami, ale również na podstawie obowiązujących przepisów. W postępowaniu na doręczanie przesyłek sądowych zamawiający związany jest nie tylko przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych, ale również Kodeksu postępowania karnego i Kodeksu postępowania cywilnego dotyczących doręczania pism sądowych oraz rozporządzeń Ministra Sprawiedliwości regulujących szczegółowy tryb i sposób doręczania pismo sądowych w postępowaniu cywilnym i karnym. Doręczanie przesyłek sądowych, w tym pism, wezwań, zawiadomień, jest usługą w rozumieniu ustawy Pzp, a więc usługą odpłatną, realizowaną bowiem na podstawie umowy, ale jednocześnie usługą podlegającą wytycznym zawartym w Porozumieniu Nr CCP/PK/11/10 , zawartym w dniu 29 grudnia 2010 r. pomiędzy Pocztą Polską S.A. a Ministerstwem Sprawiedliwości. Przedmiotem niniejszego porozumienia jest określenie wysokości i warunków udzielania przez jednostki Poczty opustów od opłat pocztowych za przesyłki nadawane przez poszczególne jednostki - sądy. Analiza rynku wskazuje, iż żaden inny operator funkcjonujący na rynku nie jest w stanie zaproponować większych opustów niż operator publiczny. Kolejnym ważnym aspektem przemawiającym za tym, by również w stosunku do przesyłek o wadze przekraczającej 50 g zastosować tryb zamówienia z wolnej ręki jest fakt, iż przesyłki o wadze przekraczającej 50 g w Sądzie Rejonowym w Krasnymstawie stanowią zaledwie 6,5 % wszystkich przesyłek, aż 93,5 % stanowią przesyłki zastrzeżone (nieprzekraczające 50g masy). Organizowanie postępowania na zlecenie usług pocztowych dotyczących przesyłek przekraczających 50 g pociągnęłoby za sobą niewspółmierne koszty skutkujące naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektowanego dokonywania wydatków. Usytuowanie bowiem przez ustawodawcę Poczty Polskiej S.A. na rynku jako monopolisty oznacza, że nawet w sytuacji zorganizowania przetargu na podstawie przepisów uPzp, przy założeniu że jedynym kryterium oceny ofert będzie cena, żaden inny podmiot świadczący usługi pocztowe w odniesieniu do przesyłek nie przekraczających 50 g nie jest w stanie konkurować z Poczta Polską S.A.