Wynik przetargu

Adres: ul.Szaserów 128, 04-141 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: pslowik@wim.mil.pl
tel: 022 681-67-49
fax: 022 681-67-49
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 8590420130 Data Udzielenia: 2013-03-01
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Roboty dodatkowe przy przebudowie pomieszczeń w Klinice Hematologii dla potrzeb utworzenia Ośrodka Przeszczepiania Szpiku w bloku D1 - IV piętro. POLBUD S.A.
Bielsk Podlaski
16 200,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-03-01
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452100002
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
16 200,00 zł
Minimalna złożona oferta:
16 200,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
16 200,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
16 200,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Roboty dodatkowe przy przebudowie pomieszczeń w Klinice Hematologii dla potrzeb utworzenia Ośrodka Przeszczepiania Szpiku w bloku D1 - IV piętro.


Numer ogłoszenia: 85904 - 2013; data zamieszczenia: 01.03.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojskowy Instytut Medyczny, ul.Szaserów 128, 00-909 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 681-67-49, faks 022 681-67-49.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty dodatkowe przy przebudowie pomieszczeń w Klinice Hematologii dla potrzeb utworzenia Ośrodka Przeszczepiania Szpiku w bloku D1 - IV piętro..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Roboty dodatkowe przy przebudowie pomieszczeń w Klinice Hematologii dla potrzeb utworzenia Ośrodka Przeszczepiania Szpiku w bloku D1 - IV piętro - zakres określony w dokumentacji kosztorysowej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.00.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.02.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • POLBUD S.A., ul. Żwirki i Wigury 61, 17-100 Bielsk Podlaski, kraj/woj. podlaskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 16811,41 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    16200,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    16200,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    16200,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b zostały spełnione gdyż: wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Łączna wartość robót dodatkowych nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 2 574 416,59 zł. Zakres prac ujęty w protokole konieczności nr 1 z dnia 29.01.2013 r. na roboty dodatkowe nie był możliwy do zaplanowania na etapie opracowania dokumentacji i zawierania umowy na roboty podstawowe - umowy nr U/271/2012/SEN/WIM/MZ z dnia 02.10.2012 r. Podczas wykonywania rozbiórki istniejących ścian działowych oraz skuwania tynków ze ścian docelowych warstwa tynku na sufitach zaczęła samoistnie odspajać się od stropu wskutek drgań powodowanych prowadzonymi robotami wyburzeniowymi. W znacznej części stropów tynki uległy odspojeniu wraz z elementami pustaków ceramicznych stanowiących wypełnienie stropu Akermana. Stan techniczny tynków sufitowych jest na tyle słaby, że również wykonywanie robót demontażowych kanałów wentylacyjnych i koryt instalacji elektrycznych mocowanych do sufitów powoduje samoistnie odpadanie ich znacznej części. W trakcie wykonywania dokumentacji projektowej, a także na etapie postępowania przetargowego i wyceny nie było możliwe do przewidzenia, że tynki sufitowe są w tak złym stanie technicznym, ponieważ nie było widać znacznych spękań i nie zaobserwowano odpadania tynków. Dopiero podczas demontażu konstrukcji sufitu podwieszanego i elementów instalacji wentylacyjnych i elektrycznych okazało się, że znaczne spękania znajdują się za kanałami wentylacyjnymi i korytkami instalacyjnymi. Prawdopodobnie zniszczenia w stropie spowodowane były również kotwieniem instalacji. Podczas demontażu kanałów wentylacyjnych, koryt instalacji elektrycznych oraz opraw oświetleniowych warstwa tynku odpadała wraz z ceramiką, stanowiąc zagrożenie dla pracowników przebywających na terenie budowy. Jednocześnie należy zauważyć, że inwentaryzacja stanu technicznego wykonywana była w czynnym obiekcie szpitala i podczas funkcjonowania Kliniki, dlatego nie było możliwe wykonanie odkrywek we wszystkich pomieszczeniach. Spękania w znacznej mierze zasłonięte były przez sufit podwieszany oraz kanały wentylacji mechanicznej. Ze względu na bardzo zły stan techniczny tynków sufitowych w większości pomieszczeń oraz po konsultacji z Inspektorem Nadzoru branży budowlanej,została podjęta decyzja o konieczności ich skucia na całej powierzchni przebudowywanej Kliniki. Pozostawienie resztek tynku skutkowałoby tym, iż powierzchnia sufitów miałaby zbyt małą przyczepność dla nowej warstwy wykończeniowej co mogłoby powodować dalsze rozwarstwianie się i pylenie. Jednocześnie zachodzi uzasadniona obawa, że pozostawione resztki starego tynku w wyniku kontaktu z nowym mokrym tynkiem doprowadziłoby do jego odspojenia. Odkruszający się tynk mógłby uszkodzić instalacje zlokalizowane w przestrzeni między stropem a sufitem podwieszanym. Wykonanie takiej prowizorycznej pracy (miejscowe tynkowanie) nie dawałoby gwarancji prawidłowego wykonania pozostałych prac i byłoby niezgodne ze sztuką budowlaną. Wykonanie nowej warstwy tynku pozwoli prawidłowo wykonać pozostałe roboty budowlane i instalacyjne. Wykonawca robót oraz Zamawiający nie byli w stanie przewidzieć, w jakim stanie będzie warstwa wykończeniowa po wykonaniu prac rozbiórkowych związanych z umową. Zakres prac objętych protokołem konieczności nie przekracza 50% wartości kontraktu.Nie wykonanie zakresu prac objętych protokołem konieczności skutkować będzie brakiem możliwości wykonania szeregu prac począwszy od instalacji elektrycznych, wentylacyjnych (uszkodzona powierzchnia stropu była źródłem pylenia, a odpadający tynk mógł uszkodzić instalację) po wykonanie nowego sufitu podwieszonego. Zakres prac objętych protokołem konieczności nr 1 z dnia 29.01.2013 r. nie był ujęty w zamówieniu podstawowym. Powyższe roboty wynikły w trakcie wykonywania robót podstawowych tzn. po wejściu wykonawcy na plac budowy. Ze względu na funkcjonującą użytkowaną Klinikę nie było możliwe na etapie projektowania dokonywania zbyt dużej ilości odkrywek, wykuć a dokonane czynności nie wykazały konieczności wykonania dodatkowych robót. Zamknięcie całości Kliniki w celu wykonania większej ilości odkrywek nie było możliwe, ponieważ powodowałoby przerwę w zaplanowanej wcześniej hospitalizacji pacjentów i groziłoby niewykonaniem kontraktu.