Wynik przetargu
Bieżąca obsługa prawa Wydziału Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji w 2011 roku
Zamawiający:
Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.
Adres: | ul Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: biuro.logistyki@lubuskie.uw.gov.pl tel: 95 7 851 200 fax: 95 7 851 204 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 475520110 | Data Udzielenia: | 2011-01-05 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Bieżąca obsługa prawa Wydziału Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji w 2011 roku | Emilia Jurgiewicz Gorzów Wlkp. | 30 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-01-05 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791100008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 30 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 30 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 30 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 30 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Gorzów Wielkopolski: Bieżąca obsługa prawa Wydziału Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji w 2011 roku
Numer ogłoszenia: 4755 - 2011; data zamieszczenia: 05.01.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Lubuski Urząd Wojewódzki, ul Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 95 7115210, faks 95 7115380.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Bieżąca obsługa prawa Wydziału Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji w 2011 roku.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Udzielanie porad prawnych, wyjaśnień i opinii pracownikom Wydziału w zakresie stosowania prawa, interpretowanie przepisów prawa w sprawach szczególnie skomplikowanych..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.12.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Emilia Jurgiewicz, ul. Kasprowicza 31/1, 66-400 Gorzów Wlkp., kraj/woj. lubuskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 30000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
30000,00
Oferta z najniższą ceną:
30000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
30000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wydział Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji realizuje zadania Wojewody wynikające z ustawy z dnia 6 grudnia 2006 roku o zasadach prowadzenia polityki rozwoju. Ogólnym zadaniem wydziału jest więc potwierdzanie zgodności wydatków z prawem, co jest warunkiem niezbędnym do uznania przez Komisję Europejską ich kwalifikowalności do refundacji z jednej strony, a z drugiej strony warunkiem zapobieżenia konieczności zwrotu wydatków w przypadku ich niekwalifikowalności z punktu widzenia prawa Unii Europejskiej. W zakresie weryfikowania poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność Instytucji Zarządzającej Lubuskim Regionalnym Programem Operacyjnym Wydział sporządza poświadczenia wydatków, a więc potwierdza zgodność poniesionych wydatków w szczególności z prawem Unii Europejskiej w tym zakresie, wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego oraz odpowiednimi instrukcjami wydanymi przez Instytucje zaangażowane w proces wydatkowania środków pochodzących z funduszy europejskich. Wydział Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji został również wyposażony w zadania z zakresu analizy i kontroli w zakresie procesu realizacji Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego oraz uwzględnienie ich w procesie certyfikacji wydatków dla Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Wydział przeprowadza też kontrole w celu zapewnienia prawidłowej realizacji procesu certyfikacji wydatków do Komisji Europejskiej. Wydział monitoruje zasadę n+3/ n+2 i zwraca się do IŻ LRPO z prośbą o podjęcie odpowiednich działań zaradczych i przekazanie prognozy wydatków oraz informowanie Instytucji Certyfikującej o stwierdzonych zagrożeniach. W odniesieniu do realizowanych przez Wydział zadań istotne znaczenie w procesie podejmowania decyzji i ich ewentualnych konsekwencji, w tym zarówno konsekwencji prawnych jak i finansowych, ma doradztwo prawne, które jest nieodzownym elementem pracy wydziału. Ze względu na specyfikę zadań wydziału, która jest w skali województwa specyfiką unikalną w interesie Skarbu Państwa i dla zapewnienia jego praw jest , aby doradztwo prawne wykonywane było przez osobę nie tylko o odpowiednich kompetencjach, ale również posiadającą znajomość działania systemu wydatkowania funduszy unijnych, znajomość aktów prawnych w tej dziedzinie. Wskazać bowiem należy, że wadliwa weryfikacja i zaopiniowanie np. aktów wydawanych przez IZ LRPO może skutkować wystąpieniem tzw. nieprawidłowości systemowej, co może doprowadzić do wystąpienia szkody (po stronie beneficjentów funduszy) i narazić Skarb Państwa na odpowiedzialność odszkodowawczą oraz konieczność zwrotu środków pomocowych do budżetu unijnego. Wadliwa interpretacja przepisów prawa, dokonana bez znajomości aktów prawa unijnego i bez znajomości rozwiązań systemowych w tym zakresie może doprowadzić do wadliwego ich zastosowania przez Beneficjentów, a w konsekwencji do zakwestionowania zasadności i zgodności z prawem ich poniesienia przez instytucje odpowiedzialne w systemie kontroli za przeprowadzanie takiej weryfikacji, w tym w skrajnych wypadkach również przez Komisję Europejską. Ponieważ zadania wydziału wykraczają poza ramy prawa krajowego, a proces certyfikacji wydatków ma znaczenie międzynarodowe i może wpłynąć na stan wykorzystania funduszy europejskich w województwie Lubuskim niezwykle istotne znaczenie w pracy Wydziału ma doradztwo prawne w tym zakresie. Każda mylna decyzja może bowiem skutkować powstaniem szkody i narazić Skarb Państwa na odpowiedzialność, również przed Komisją Europejską. Równie istotne znaczenie dla pracy wydziału jak i dla trafności podejmowanych przez niego decyzji ma doradztwo prawne w zakresie realizacji wydatków z LRPO i podejmowania ewentualnych działań, w tym żądania podjęcia przez Instytucję Zarządzającą działań zaradczych w tym zakresie. Ma to szczególne znaczenie w procesie wydatkowania środków oraz prowadzenia wspólnej polityki w zakresie współpracy z beneficjentami środków pomocowych, a każda decyzja w tym zakresie musi być poprzedzona dogłębną analizą całokształtu stanu prawnego w oparciu o odpowiednie akty prawne. Każde nieuprawnione działanie w tej kwestii może spowodować spowolnienie bądź zahamowanie wydatkowania środków unijnych w województwie. Równie istotne znaczenie dla pracy wydziału ma trafność opinii prawnych w zakresie w jakim wymaga tego współpraca z Instytucją Certyfikującą, wadliwie przedstawiony problem wraz z wadliwą propozycją jego rozstrzygnięcia może skutkować bowiem wydaniem wadliwych wytycznych w tym zakresie, co w konsekwencji może doprowadzić do powstania nieprawidłowości, w tym nieprawidłowości systemowych w systemie pomocowym. Biorąc powyższe pod uwagę doradztwo prawne w zakresie pracy wydziału nie ma standardowego charakteru i wymaga szczególnej znajomości przepisów prawa a równocześnie szczególnej wnikliwości, tym bardziej, że zakres aktów prawnych, w oparciu o które wydział wykonuje swoje zadania jest zakresem wysoce specyficznym, bardzo szerokim i wymaga znajomości nie tylko prawa krajowego, ale przede wszystkim prawa europejskiego i wytycznych wydanych przez instytucje zaangażowane w system. Trafność dokonywanych rozstrzygnięć i opinii prawnych uzależniona jest również w znaczący sposób od znajomości funkcjonowania systemu wydatkowania funduszy unijnych. W szczególny sposób należy podkreślić również, że opiniowanie wytycznych i ich zmian musi opierać się nie tylko na znajomości prawa i systemu, ale również na znajomości wad w systemie i stwierdzonych nieprawidłowości. Doświadczenie w pracy w wydziale ma więc szczególne znaczenie w tym zakresie. Biorąc powyższe pod uwagę ze względu na specyficzny charakter i zakres doradztwa prawnego wydziału IPOC oraz ze względu na szczególną wagę podejmowanych decyzji , mogących mieć wpływ i znaczenie w szczególności dla beneficjentów środków, ale również dla ewentualnej odpowiedzialności Skarbu Państwa w zakresie wadliwych działań, ważne jest aby doradztwo prawne świadczone było przez osobę nie tylko znającą przepisy prawa, ale również znającą specyfikę wydatkowania środków oraz biegle poruszającą się w systemie, znającą zadania poszczególnych instytucji i umiejącą odpowiednio, przy uwzględnieniu przepisów prawa europejskiego zaproponować rozstrzygnięcia, w stanach faktycznych, będących przedmiotem stosownych decyzji IPOC.