Wynik przetargu

Adres: ul Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: biuro.logistyki@lubuskie.uw.gov.pl
tel: 95 7 851 200
fax: 95 7 851 204
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 475520110 Data Udzielenia: 2011-01-05
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Bieżąca obsługa prawa Wydziału Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji w 2011 roku Emilia Jurgiewicz
Gorzów Wlkp.
30 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-01-05
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
30 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
30 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
30 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
30 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Gorzów Wielkopolski: Bieżąca obsługa prawa Wydziału Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji w 2011 roku


Numer ogłoszenia: 4755 - 2011; data zamieszczenia: 05.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Lubuski Urząd Wojewódzki, ul Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 95 7115210, faks 95 7115380.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Bieżąca obsługa prawa Wydziału Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji w 2011 roku.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Udzielanie porad prawnych, wyjaśnień i opinii pracownikom Wydziału w zakresie stosowania prawa, interpretowanie przepisów prawa w sprawach szczególnie skomplikowanych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Emilia Jurgiewicz, ul. Kasprowicza 31/1, 66-400 Gorzów Wlkp., kraj/woj. lubuskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 30000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    30000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    30000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    30000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Wydział Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji realizuje zadania Wojewody wynikające z ustawy z dnia 6 grudnia 2006 roku o zasadach prowadzenia polityki rozwoju. Ogólnym zadaniem wydziału jest więc potwierdzanie zgodności wydatków z prawem, co jest warunkiem niezbędnym do uznania przez Komisję Europejską ich kwalifikowalności do refundacji z jednej strony, a z drugiej strony warunkiem zapobieżenia konieczności zwrotu wydatków w przypadku ich niekwalifikowalności z punktu widzenia prawa Unii Europejskiej. W zakresie weryfikowania poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność Instytucji Zarządzającej Lubuskim Regionalnym Programem Operacyjnym Wydział sporządza poświadczenia wydatków, a więc potwierdza zgodność poniesionych wydatków w szczególności z prawem Unii Europejskiej w tym zakresie, wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego oraz odpowiednimi instrukcjami wydanymi przez Instytucje zaangażowane w proces wydatkowania środków pochodzących z funduszy europejskich. Wydział Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji został również wyposażony w zadania z zakresu analizy i kontroli w zakresie procesu realizacji Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego oraz uwzględnienie ich w procesie certyfikacji wydatków dla Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Wydział przeprowadza też kontrole w celu zapewnienia prawidłowej realizacji procesu certyfikacji wydatków do Komisji Europejskiej. Wydział monitoruje zasadę n+3/ n+2 i zwraca się do IŻ LRPO z prośbą o podjęcie odpowiednich działań zaradczych i przekazanie prognozy wydatków oraz informowanie Instytucji Certyfikującej o stwierdzonych zagrożeniach. W odniesieniu do realizowanych przez Wydział zadań istotne znaczenie w procesie podejmowania decyzji i ich ewentualnych konsekwencji, w tym zarówno konsekwencji prawnych jak i finansowych, ma doradztwo prawne, które jest nieodzownym elementem pracy wydziału. Ze względu na specyfikę zadań wydziału, która jest w skali województwa specyfiką unikalną w interesie Skarbu Państwa i dla zapewnienia jego praw jest , aby doradztwo prawne wykonywane było przez osobę nie tylko o odpowiednich kompetencjach, ale również posiadającą znajomość działania systemu wydatkowania funduszy unijnych, znajomość aktów prawnych w tej dziedzinie. Wskazać bowiem należy, że wadliwa weryfikacja i zaopiniowanie np. aktów wydawanych przez IZ LRPO może skutkować wystąpieniem tzw. nieprawidłowości systemowej, co może doprowadzić do wystąpienia szkody (po stronie beneficjentów funduszy) i narazić Skarb Państwa na odpowiedzialność odszkodowawczą oraz konieczność zwrotu środków pomocowych do budżetu unijnego. Wadliwa interpretacja przepisów prawa, dokonana bez znajomości aktów prawa unijnego i bez znajomości rozwiązań systemowych w tym zakresie może doprowadzić do wadliwego ich zastosowania przez Beneficjentów, a w konsekwencji do zakwestionowania zasadności i zgodności z prawem ich poniesienia przez instytucje odpowiedzialne w systemie kontroli za przeprowadzanie takiej weryfikacji, w tym w skrajnych wypadkach również przez Komisję Europejską. Ponieważ zadania wydziału wykraczają poza ramy prawa krajowego, a proces certyfikacji wydatków ma znaczenie międzynarodowe i może wpłynąć na stan wykorzystania funduszy europejskich w województwie Lubuskim niezwykle istotne znaczenie w pracy Wydziału ma doradztwo prawne w tym zakresie. Każda mylna decyzja może bowiem skutkować powstaniem szkody i narazić Skarb Państwa na odpowiedzialność, również przed Komisją Europejską. Równie istotne znaczenie dla pracy wydziału jak i dla trafności podejmowanych przez niego decyzji ma doradztwo prawne w zakresie realizacji wydatków z LRPO i podejmowania ewentualnych działań, w tym żądania podjęcia przez Instytucję Zarządzającą działań zaradczych w tym zakresie. Ma to szczególne znaczenie w procesie wydatkowania środków oraz prowadzenia wspólnej polityki w zakresie współpracy z beneficjentami środków pomocowych, a każda decyzja w tym zakresie musi być poprzedzona dogłębną analizą całokształtu stanu prawnego w oparciu o odpowiednie akty prawne. Każde nieuprawnione działanie w tej kwestii może spowodować spowolnienie bądź zahamowanie wydatkowania środków unijnych w województwie. Równie istotne znaczenie dla pracy wydziału ma trafność opinii prawnych w zakresie w jakim wymaga tego współpraca z Instytucją Certyfikującą, wadliwie przedstawiony problem wraz z wadliwą propozycją jego rozstrzygnięcia może skutkować bowiem wydaniem wadliwych wytycznych w tym zakresie, co w konsekwencji może doprowadzić do powstania nieprawidłowości, w tym nieprawidłowości systemowych w systemie pomocowym. Biorąc powyższe pod uwagę doradztwo prawne w zakresie pracy wydziału nie ma standardowego charakteru i wymaga szczególnej znajomości przepisów prawa a równocześnie szczególnej wnikliwości, tym bardziej, że zakres aktów prawnych, w oparciu o które wydział wykonuje swoje zadania jest zakresem wysoce specyficznym, bardzo szerokim i wymaga znajomości nie tylko prawa krajowego, ale przede wszystkim prawa europejskiego i wytycznych wydanych przez instytucje zaangażowane w system. Trafność dokonywanych rozstrzygnięć i opinii prawnych uzależniona jest również w znaczący sposób od znajomości funkcjonowania systemu wydatkowania funduszy unijnych. W szczególny sposób należy podkreślić również, że opiniowanie wytycznych i ich zmian musi opierać się nie tylko na znajomości prawa i systemu, ale również na znajomości wad w systemie i stwierdzonych nieprawidłowości. Doświadczenie w pracy w wydziale ma więc szczególne znaczenie w tym zakresie. Biorąc powyższe pod uwagę ze względu na specyficzny charakter i zakres doradztwa prawnego wydziału IPOC oraz ze względu na szczególną wagę podejmowanych decyzji , mogących mieć wpływ i znaczenie w szczególności dla beneficjentów środków, ale również dla ewentualnej odpowiedzialności Skarbu Państwa w zakresie wadliwych działań, ważne jest aby doradztwo prawne świadczone było przez osobę nie tylko znającą przepisy prawa, ale również znającą specyfikę wydatkowania środków oraz biegle poruszającą się w systemie, znającą zadania poszczególnych instytucji i umiejącą odpowiednio, przy uwzględnieniu przepisów prawa europejskiego zaproponować rozstrzygnięcia, w stanach faktycznych, będących przedmiotem stosownych decyzji IPOC.