Wynik przetargu

Adres: Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: sekretariatDZZK@bgk.pl, Magdalena.Sawicka@bgk.pl
tel: +48 22 599 80 48,
fax: +48 22 596 59 05
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 21943120100 Data Udzielenia: 2010-08-13
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79210000-9 Usługi księgowe i audytorskie
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przegląd skróconego sprawozdania finansowego BGK wg stanu na 30 czerwca 2010 r. dla celów zaliczenia bieżącego wyniku finansowego do kalkulacji funduszy własnych dla potrzeb adekwatności kapitałowej. KPMG Audyt Sp. z o.o.
Warszawa
210 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-08-13
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
792100009
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
210 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
210 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
210 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
210 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Przegląd skróconego sprawozdania finansowego BGK wg stanu na 30 czerwca 2010 r. dla celów zaliczenia bieżącego wyniku finansowego do kalkulacji funduszy własnych dla potrzeb adekwatności kapitałowej.


Numer ogłoszenia: 219431 - 2010; data zamieszczenia: 13.08.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Bank Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5229112, 5965980, faks 022 6270378,6270479.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przegląd skróconego sprawozdania finansowego BGK wg stanu na 30 czerwca 2010 r. dla celów zaliczenia bieżącego wyniku finansowego do kalkulacji funduszy własnych dla potrzeb adekwatności kapitałowej..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przegląd skróconego sprawozdania finansowego BGK wg stanu na 30 czerwca 2010 r. dla celów zaliczenia bieżącego wyniku finansowego do kalkulacji funduszy własnych dla potrzeb adekwatności kapitałowej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12.08.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • KPMG Audyt Sp. z o.o., ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 210000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    210000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    210000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    210000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W wyniku audytu sprawozdań finansowych BGK za rok kończący się 31 grudnia 2009, nastąpiło zmniejszenie wyniku finansowego w stosunku do wersji wstępnej, spowodowane dodatkowo utworzonymi rezerwami celowymi, głównie na ekspozycje kredytów mieszkaniowych i budowlanych dla których w wyniku kryzysu znacznie obniżyła się zdolność kredytowa. Równocześnie, plan finansowo-rzeczowy BGK zakładał przeniesienie zysku netto na fundusze Banku, co dawało mu odpowiednią pozycję kapitałową dla celów dalszego planowania znaczącego wzrostu akcji kredytowej BGK. W rezultacie zmniejszenia planowanego odpisu na fundusze własne Banku oraz wskutek wstrzymania decyzji odnośnie wypłaty dywidendy PKO BP, Bank dokonał analizy limitów dla poszczególnych rodzajów działalności bankowej w tym kredytowej dostępnych przy obecnym poziomie funduszy własnych. W rezultacie tej analizy, tylko zaliczenie bieżącego wyniku netto do funduszy własnych daje możliwość kontynuowania działalności Banku zgodnie z przyjętym planem finansowo-rzeczowym Banku. Opisanej powyżej sytuacji BGK nie mógł wcześniej przewidzieć oraz nie wynika ona z przyczyn leżących po jego stronie. Jednym z działań umożliwiającym podwyższenie funduszy własnych banków jest przeprowadzenie przeglądu śródrocznych sprawozdań finansowych banku i na podstawie raportu wydanego przez audytora zewnętrznego (upoważnionego do badania sprawozdań finansowych) zaliczenie wyniku śródrocznego do funduszy własnych banku. Zaliczenie zaudytowanego wyniku BGK na 30 czerwca 2010 do funduszy własnych nie później niż na 30 sierpnia 2010, pozwoli na kontynuowanie realizacji założonego planu. Ze względu na procedury przeglądu sprawozdań finansowych oraz konieczność przygotowania wymaganych dokumentów na jego potrzeby wymagane jest natychmiastowe podjęcie działań mających na celu rozpoczęcie procesu przeglądu. Przy wyborze innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki, nie jest możliwe zakończenie przeglądu i wydanie raportu przez audytora zewnętrznego do połowy września 2010. Bank nie miał możliwości podjęcia wcześniejszych działań zmierzających do wyboru wykonawcy niniejszego zamówienia w jednym z trybów konkurencyjnych. Wykonanie przedmiotowego zamówienia jest w zaistniałym stanie faktycznym niemożliwe przy zachowaniu terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia oznacza, że Bank nie dysponuje czasem na przeprowadzenie postępowania w innych trybach, w szczególności w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Wszelkie opóźnienia w wykonaniu zamówienia mogą spowodować negatywne konsekwencje niemożliwe do zaakceptowania przez instytucję jaką jest Bank. Jedynie natychmiastowe wykonanie przedmiotowego zamówienia przy zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przesłankę z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp pozwoli uniknąć negatywnych skutków dla Banku. Powyższe okoliczności w sposób jednoznaczny wskazują, iż zastosowanie przez Bank Gospodarstwa Krajowego trybu zamówienia z wolnej ręki wymuszone zostało przez wyjątkową, niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego sytuację, której nie mógł on przewidzieć, skutkującą koniecznością natychmiastowego wykonania przedmiotowego zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. W świetle powyższego spełnione zostały przesłanki zastosowania trybu zmówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 punkt 3 ustawy Pzp.