Wynik przetargu

Adres: ul. gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy, woj. podlaskie
Dane kontaktowe: email: admin@lapy.podlasie.pl
tel: 857 152 251
fax: 857 152 256
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 5019120120 Data Udzielenia: 2012-03-02
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych gminy Łapy Kancelaria Radców Prawnych J. Kamieńska, B. Niewiński, J. Wasiluk s.c.
Bialystok
87 822,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-03-02
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
87 822,00 zł
Minimalna złożona oferta:
87 822,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
87 822,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
87 822,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Łapy: Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych gminy Łapy


Numer ogłoszenia: 50191 - 2012; data zamieszczenia: 02.03.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski w Łapach, ul. gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy, woj. podlaskie, tel. 085 7152251, faks 085 7152256.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych gminy Łapy.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych gminy Łapy.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.02.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radców Prawnych J. Kamieńska, B. Niewiński, J. Wasiluk s.c., ul. Waryńskiego 6 lok. 24, 15-461 Bialystok, kraj/woj. podlaskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 64260,48 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    87822,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    87822,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    87822,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przesłanką do zastosowania tego trybu jest art. 5 ust. 1a (zamówienia o charakterze niepriorytetowym) ustawy prawo zamówień publicznych. Uzasadnionym jest, że obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych udzielona w innym trybie naruszyłaby zasadę uniemożliwienia terminowej realizacji zamówienia oraz naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Urząd Miejski w Łapach ma rozpoczęte inwestycje, z czym związane jest zapewnienie stałej bieżącej obsługi prawnej, przez Kancelarię, która ma doświadczenie i kompetencje potrzebne do prawidłowej realizacji wszelkich zobowiązań. Kancelaria Prawna zna już specyfikę działalności Gminy Łapy, zapoznała się ze szczególnymi postępowaniami sądowymi, uczestniczyła w procedurach dotyczących przystępowania przez Gminę Łapy. Wybór tejże Kancelarii Prawnej pozwoli na zaoszczędzenie czasu niezbędnego do wdrożenia się przez nowy podmiot w zakres działalności bardzo rozległej, bowiem jak wspomniano wyżej działalność samorządu jest bardzo wszechstronna. Jeden radca prawny nie jest w stanie zapoznać się z aspektami prawnymi na wielu płaszczyznach, zatem zapewnienie zespołu radców daje większą możliwość skutecznej obsługi prawnej i minimalizacje ryzyka związanego z nieprawidłowościami. Dotychczasowy wykonawca świadczący obsługę prawną posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły. Wyżej wymieniona przesłanka opiera się na : 1. Gmina Łapy jest na etapie odwołania do Ministerstwa Finansów od decyzji Wojewody Podlaskiego nakazującej zwrot dotacji, którą uznano za nienależycie pobraną, na pomoc materialna uczniom (z uwagi na brak zapewnienia 20% wkładu własnego). Sprawa prowadzona w Referacie Organizacyjnym (znak O.033.1.9.2011), która jest następstwem kontroli przeprowadzonej przez NIK. Należy jednak przewidywać, że Ministerstwo Finansów podtrzyma swoje stanowisko, które nakazuje zwrot nienależycie pobranej dotacji i sprawa zostanie skierowana do NSA. Konsekwencją może być uszczerbek na mieniu, a zatem konieczność zwrotu ok. 160 tys. zł wraz z odsetkami liczonymi tak jak od zaległości podatkowych.. Jest to skomplikowana kwestia, problem natury systemowej. Obecna Kancelaria Prawna przygotowywała dokumenty do odwołania oraz opracowała propozycje dalszego postępowania. Prowadzi także analogiczną sprawę w innej gminie. 2. Gmina Łapy jest obecnie w fazie końcowej realizacji projektu drogowego dofinansowanego ze środków UE w ramach RPO WP 2077-2013. Sprawa prowadzona jest przez Referat Inwestycji Budownictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Z uwagi na skomplikowany charakter inwestycji (w tym wiele niejasności dotyczących zastosowania prawa zamówień publicznych, współpracy z wykonawcą i poprawnością realizacji projektu) niezbędne jest znaczne zaangażowanie radcy prawnego. Projekt realizowany jest od 2008 r., koniec zaplanowany na 2012 r. Zatem zmiana obsługi prawnej w tym wypadku może powodować ryzyko komplikacji projektu, korekty finansowe, a nawet zwrot dotacji. 3. Gmina Łapy obecnie realizuje projekt dotyczący budowy kanalizacji sanitarnej w ramach PROW 2007-2013. Sprawa prowadzona jest przez Referat Inwestycji Budownictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. W tym wypadku również występują komplikacje, które wynikają z zastosowania prawa zamówień publicznych, zapewnienia poprawności realizacji inwestycji z założeniami projektu technicznego i programu dotacyjnego oraz realnych warunków, które występują w terenie (w tym konflikty społeczne). Należy zapewnić zatem wysoki poziom obsługi prawnej, która dokładnie zbada temat i będzie posiadała szczegółową wiedze w tym zakresie. Projekt realizowany jest od 2010 r., obecna Kancelaria Prawna spełnia zatem ww. warunki. 4. Gmina Łapy obecnie składa wniosek na dofinansowanie kolejnej inwestycji dotyczącej budowy kanalizacji sanitarnej w ramach PROW 2007-2013. Sprawa prowadzona jest przez Referat Inwestycji Budownictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Doświadczenie zdobyte podczas realizacji projektu, w tym także w zakresie spraw natury prawnej, a co jest związane z utrzymaniem obecnej obsługi prawnej, daje możliwość wyeliminowana ryzyka związanego z nieprawidłowościami, które mogłyby powstać z uwagi na aspekty prawne (zarówno dot. zamówień publicznych, realizacji projektu itp.). 5. Gmina Łapy jest obecnie na etapie początkowym związanym z reorganizacją sieci szkół, która przede wszystkim związana jest z likwidacją jednostek oświatowych. Kwestia ta wymaga niezmiernej skrupulatności, a związana jest także z możliwością zaskarżenia, odwołania itp. na wielu etapach tego procesu, który to zakończy się w sierpniu tego roku). Zatem niezbędne jest zapewnienie także obsługi prawnej znającej nie tylko aspekty prawne, ale również specyfikę samorządu łapskiego. 6. W Gminie Łapy sprawy prowadzone przez Referat Nieruchomości są w toku, charakteryzują się znacznym stopniem złożoności. Dotyczą mienia gminnego, m.in. zasiedzenie, komunalizacja. Działania te są bardzo skomplikowane, wymagają skrupulatności i dokładnego rozpoznania tematu. Ciągłość obsługi prawnej umożliwi wyeliminowanie ryzyka związanego z nieznajomości tematu, wcześniejszego przebiegu sprawy. Zgodnie z art. 5 ust. 1 b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych spraw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W doktrynie przyjmuje się, że wykonywanie zastępstwa procesowego polega na występowaniu przed sądami i innymi organami orzekającymi w rozumieniu reprezentacji prawnej, zatem w zakres tego pojęcia wchodzi nie tylko zastępstwo mocodawcy, ale także udzielanie dalszej substytucji. Natomiast doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego należy rozumieć dość szeroko. Każde działanie jednostki samorządu terytorialnego w sferze jego praw i obowiązków może prowadzić do wstąpienia na drogę procesową. Tym samym, w danych okolicznościach, udzielenie porady, konsultacji prawnej, czy też wydanie opinii może mieć na celu wskazanie, czy dana sytuacja rodzi konieczność lub ryzyko wstąpienia na drogę procesową. W zakres kompetencji Kancelarii Prawnej wchodzą zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi czy zastępstwo przed organami administracji. Wykonawca reprezentuje zamawiającego w trwających aktualnie sporach sądowych i posiada pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się postępowań. Zmiana reprezentującej nas kancelarii byłaby dla nas niekorzystna i niecelowa, poprzez spowodowanie dezorganizacji z uwagi ma konieczność zapoznani się z aktami spraw. Należy też zwrócić uwagę że zmiana kancelarii prawnej może skutkować wzrostem kosztów obsługi prawnej w tym zakresie. Wyżej wymienione czynniki mogą doprowadzić do szkody polegającej na braku profesjonalnej obsługi prawnej w toku bieżących spraw.