Wynik przetargu
Świadczenie usług hotelowych, gastronomicznych oraz wynajem sal konferencyjnych w związku z obchodami XX-lecia istnienia Agencji Rynku Rolnego
Zamawiający:
Agencja Rynku Rolnego
Adres: | ul. ul. Karolkowa 30, 01207 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia.publiczne@arr.gov.pl, tel: 22 661 72 72 fax: 22 376 73 79 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 24444920100 | Data Udzielenia: | 2010-09-08 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
55100000-1 | Usługi hotelarskie |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług hotelowych, gastronomicznych oraz wynajem sal konferencyjnych w związku z obchodami XX-lecia istnienia Agencji Rynku Rolnego | Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna Gromada Warszawa | 183 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2010-09-08 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 551000001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 183 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 183 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 183 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 183 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Warszawa: Świadczenie usług hotelowych, gastronomicznych oraz wynajem sal konferencyjnych w związku z obchodami XX-lecia istnienia Agencji Rynku Rolnego
Numer ogłoszenia: 244449 - 2010; data zamieszczenia: 08.09.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rynku Rolnego, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6617347, faks 022 6617535.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług hotelowych, gastronomicznych oraz wynajem sal konferencyjnych w związku z obchodami XX-lecia istnienia Agencji Rynku Rolnego.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługi hotelowe, gastronomiczne oraz wynajem sal konferencyjnych w terminie 21-22.09.2010r. w związku z obchodami XX-lecia istnienia Agencji Rynku Rolnego.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
55.10.00.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06.09.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna Gromada, ul. Cicha 7, 00-353 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 150000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
183000,00
Oferta z najniższą ceną:
183000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
183000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 tekst jednolity). Usługi hotelarskie i restauracyjne należą do usług niepriorytetowych wymienionych w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010 r. (Dz.U. z 2010 r., Nr 12, poz. 68)wydanego na podstawie art. 2a Pzp, oznaczone numerem kategorii 17-27, zalicza się do nich m.in. usługi hotelarskie i restauracyjne. W świetle art. 5 ust.1a ustawy Pzp, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są ww. usługi o charakterze niepriorytetowym, można zastosować również tryb zamówienia z wolnej ręki, nawet wówczas, gdy nie występują przesłanki wyboru tego trybu opisane w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp oraz jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W chwili obecnej brak jest komentarzy do zapisów art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w związku z czym zamawiający posiłkuje się komentarzem L. Lipiec do nieobowiązującego już art. 35 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r., Nr 249, poz. 2104). W literaturze podkreśla się, że podstawowe znaczenie dla publicznej gospodarki finansowej mają zasady celowego, racjonalnego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych [A. Pomorska, Zasady ogólne finansów publicznych, Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego 2002, nr 6, s. 13-14]. Pod pojęciem celowości wydatkowania środków publicznych należy rozumieć zapewnienie zgodności działań jednostki w zakresie dokonywania wydatków z jej celami statutowymi, optymalizację zastosowanych metod i środków, ich adekwatności dla osiągnięcia założonych celów oraz przyjętych kryteriów oceny realizacji celów i zadań. Jest to wybór przez dysponenta środków publicznych takiego sposobu finansowania zadań, który prowadzi do najbardziej efektywnego gospodarowania środkami publicznymi [J. Glumińska-Pawic, Wydatki i rozchody budżetowe jednostek samorządu terytorialnego (w:) Finanse samorządowe 2005. 395 pytań i odpowiedzi. Wzory uchwał, deklaracji, decyzji, pod red. C. Kosikowskiego, Warszawa 2005, s. 264]. Celowość oznacza nakaz gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych jedynie dla osiągnięcia wytyczonego celu społecznego, gospodarczego lub politycznego państwa. Z zasady tej wynika zatem jednocześnie zakaz wprowadzania takich ciężarów publicznych i wydatków publicznych, które nie są związane z powinnościami państwa[C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych w Polsce , Warszawa 2006]. Wydatki ze środków publicznych podlegają planowaniu. Planowość wyraża wymóg ujmowania procesów gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych w ramy planów finansowych o charakterze makro- i mikroekonomicznym. Pierwsze dotyczą całego sektora finansów publicznych lub poszczególnych jego segmentów. Natomiast drugie dotyczą jednostek sektora finansów publicznych [C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych...]. W literaturze podkreśla się, że wydatkowanie publicznych środków finansowych powinna cechować skuteczność i efektywność. Skuteczność wydatkowania środków publicznych definiuje się jako uzyskanie optymalnej relacji między wyznaczonymi celami i zadaniami a osiągniętymi efektami ich realizacji [J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych jak instrument racjonalizacji wydatków (w:) Ekonomiczne i prawne aspekty racjonalizacji wydatków publicznych, t. I, pod red. J. Głuchowskiego, A. Pomorskiej, J. Szołno-Koguc, Lublin 2005, s. 231]. Natomiast badanie efektywności wydatków budżetowych zależy od tego, czy analizie podlegają wyznaczone zadania (racjonalizacja wyborów) czy będące do dyspozycji środki finansowe, czyli tzw. racjonalizacja kosztów [J. Stankiewicz, Zagadnienia racjonalizacji wydatków publicznych (w:) Finanse publiczne..., s. 729-730]. Sformułowane w ustawie o finansach publicznych zasady dokonywania wydatków ze środków publicznych zapewnić mają racjonalizację kosztów, oznaczającą wydajność i skuteczność wydatkowania środków publicznych w związku z realizacją zamierzonego zadania. Racjonalizacja kosztów oznacza dążenie do uzyskania największych oszczędności w nakładach, przy porównywalnym efekcie. Procedurę prawną postępowania zmierzającego do osiągnięcia tego celu w sposób doskonalszy, niż miało to miejsce dotychczas, określamy racjonalizacją kosztów [J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych..., s. 232]. Uzasadnienie trybu z wolnej ręki: 1. Organizacja obchodów XX-lecia ARR wyłącznie w dniach 21/22-23.09.2010 r. podyktowana jest możliwością uczestniczenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (głównego patrona a zarazem organu nadzorującego Agencję Rynku Rolnego). 2. W związku z udziałem zagranicznych delegacji Biuro Administracyjne przeprowadziło rozeznanie rynku hoteli w pobliżu międzynarodowego portu lotniczego w Warszawie, celem wygenerowania mniejszych kosztów za transport gości. Biuro Administracyjne dokonało analizy rynku na kompleksową obsługę ww. uroczystości poprzez wysłanie zapytań ofertowych do: - Hotel Gromada, Warszawa, ul. 17 Stycznia 32 - dysponują wolnym terminem tj. 22.09.2010 r., salami konferencyjnymi i zapleczem gastronomicznym; - Hotel Gromada, Warszawa, ul. Pl. Powstańców W-wy 2 - brak w tym terminie sali konferencyjnej; - Airport Hotel Okęcie, Warszawa, 17 Stycznia 24 - brak w tym terminie sali konferencyjnej; - Centrum Konferencyjne MON, Warszawa, ul. Ks. Trojdena 4 - brak zaplecza gastronomicznego; - Hotel Novotel, Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1 - brak dużej sali restauracyjnej; - Hotel Courtyard by Marriot , Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 1 - brak wolnego terminu. 3. W wyniku rozpoznania rynku w ocenie Biura Administracyjnego i oczekiwań Agencji Rynku Rolnego w zakresie kompleksowej obsługi konferencji wymaganym zapleczem konferencyjno-hotelowym w tym terminie dysponuje wyłącznie Hotel Gromada z siedzibą w Warszawie przy ul. 17 Stycznia 32. Powyższy wykonawca jako jedyny spełnia wymogi zorganizowania tak dużej konferencji, dysponuje wystarczającą liczbą pokoi jednoosobowych, dużymi salami konferencyjnymi usytuowanymi na jednym poziomie piętra, z kompleksowym wyposażeniem w sprzęt konferencyjny i multimedialny. Hotel zapewnia wysoką jakość świadczonych usług zarówno pod względem konferencyjno-hotelowym jak również gastronomicznym. Ponadto usytuowany jest w korzystnym miejscu dla wszystkich uczestników, ze względu na bliskość do urzędów centralnych, lotniska oraz z uwagi na dogodną komunikację miejską. 4. Jedynie Hotel Gromada z siedzibą w Warszawie przy ul. 17 Stycznia 32 dysponuje odpowiednim zapleczem wystawienniczym niezbędnym do charakteru konferencji oraz dodatkową salą dla dziennikarzy z telebimem. 5. W związku z tym, iż zamówienie obejmuje kompleksową usługę organizacji obchodów XX-lecia ARR, Hotel zaproponował udzielenie rabatów w wysokości 15% na usługę gastronomiczną i na wynajem sal konferencyjnych, natomiast pokoje jednoosobowe zostały zaoferowane w specjalnej cenie weekendowej. Ponadto zaproszeni gościa będą mieli możliwość korzystania z dużego, strzeżonego parkingu hotelowego. 6. Biorąc powyższe pod uwagę Hotel Gromada z siedzibą w Warszawie przy ul. 17 Stycznia 32 zaoferował najkorzystniejsze warunki organizacji przy jednocześnie najniższych kosztach finansowania tego przedsięwzięcia. Wybór przez zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1a pkt. 1 ustawy Pzp podyktowany jest tym, iż: - zamawiający posiada pełne rozeznanie stanu bazy hotelowej w pobliżu międzynarodowego portu lotniczego w Warszawie, ze szczególnym uwzględnieniem dokonanych rezerwacji, posiadanych przez hotele sal wystawienniczych, ilości pokoi gościnnych oraz możliwości organizacji uroczystości związanych z obchodami XX-lecia Agencji Rynku Rolnego; - wybór wykonawcy przy zastosowaniu innego niż wolna ręka trybu wiązałby się z poniesieniem przez niego dodatkowych kosztów związanych z jego przygotowaniem, przeprowadzeniem oraz ewentualnym postępowaniem odwoławczym; - przeprowadzenie postępowania np. w trybie przetargu nieograniczonego mogłoby doprowadzić do złożenia ofert przez podmioty, które nie dysponują infrastrukturą w pełni odpowiadającą specyficznym wymaganiom związanym z organizacją tego przedsięwzięcia; - wybór wykonawcy w trybie z wolnej ręki umożliwia zawarcie umowy z wykonawcą sprawdzonym i rzetelnym oraz zdolnym do jego prawidłowego i sprawnego przeprowadzenia, - zakres zaplanowanych uroczystości, zaproszeni goście w tym delegacje zagraniczne przedstawiciele Rządu, Parlamentu nakładają na zamawiającego konieczność postawienia wysokich wymagań wykonawcy - co w przypadku zastosowania trybu z wolnej ręki umożliwia doprecyzowanie wszystkich szczegółów organizacji i uzyskanie maksymalnych efektów z posiadanych środków finansowych; - przeprowadzenie postępowania w trybie z wolnej ręki pozwala zamawiającemu na wynegocjowanie z wykonawcą możliwie najkorzystniejszych warunków zarówno finansowych i organizacyjnych, zarówno w kwestii finansowania, jaki i samej organizacji. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w sytuacji, gdy zamawiający nie ma ostatecznie potwierdzonej liczby uczestników, którzy wezmą udział w tych uroczystościach; - ponadto specyfika i złożoność tego zamówienia oraz trudność w jednoznacznym oraz dokładnym sformułowaniu kryteriów oraz późniejszej oceny złożonych ofert przemawia za słusznością zastosowania zaproponowanego na wstępie trybu, tj. zamówienia z wolnej ręki. Mając na wadze całość przedmiotu zamówienia nie jest możliwie udzielnie zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym. Wybór wykonawcy w trybie innym niż wolna ręka może doprowadzić do naruszenia zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków przez ARR. Wskazane jest zatem przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne w trybie zamówienia z wolnej ręki, którego przedmiotem będą usługi hotelarskie i restauracyjne. Wszystkie przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1a pkt. 1 ustawy Pzp zostały spełnione.