Wynik przetargu

Zamawiający:
Agencja Rynku Rolnego
Adres: ul. ul. Karolkowa  30, 01207   Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowienia.publiczne@arr.gov.pl,
tel: 22 661 72 72
fax: 22 376 73 79
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 24444920100 Data Udzielenia: 2010-09-08
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
55100000-1 Usługi hotelarskie
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług hotelowych, gastronomicznych oraz wynajem sal konferencyjnych w związku z obchodami XX-lecia istnienia Agencji Rynku Rolnego Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna Gromada
Warszawa
183 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-09-08
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
551000001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
183 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
183 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
183 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
183 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Świadczenie usług hotelowych, gastronomicznych oraz wynajem sal konferencyjnych w związku z obchodami XX-lecia istnienia Agencji Rynku Rolnego


Numer ogłoszenia: 244449 - 2010; data zamieszczenia: 08.09.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rynku Rolnego, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6617347, faks 022 6617535.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług hotelowych, gastronomicznych oraz wynajem sal konferencyjnych w związku z obchodami XX-lecia istnienia Agencji Rynku Rolnego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługi hotelowe, gastronomiczne oraz wynajem sal konferencyjnych w terminie 21-22.09.2010r. w związku z obchodami XX-lecia istnienia Agencji Rynku Rolnego.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
55.10.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06.09.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna Gromada, ul. Cicha 7, 00-353 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 150000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    183000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    183000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    183000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 tekst jednolity). Usługi hotelarskie i restauracyjne należą do usług niepriorytetowych wymienionych w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010 r. (Dz.U. z 2010 r., Nr 12, poz. 68)wydanego na podstawie art. 2a Pzp, oznaczone numerem kategorii 17-27, zalicza się do nich m.in. usługi hotelarskie i restauracyjne. W świetle art. 5 ust.1a ustawy Pzp, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są ww. usługi o charakterze niepriorytetowym, można zastosować również tryb zamówienia z wolnej ręki, nawet wówczas, gdy nie występują przesłanki wyboru tego trybu opisane w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp oraz jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W chwili obecnej brak jest komentarzy do zapisów art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w związku z czym zamawiający posiłkuje się komentarzem L. Lipiec do nieobowiązującego już art. 35 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r., Nr 249, poz. 2104). W literaturze podkreśla się, że podstawowe znaczenie dla publicznej gospodarki finansowej mają zasady celowego, racjonalnego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych [A. Pomorska, Zasady ogólne finansów publicznych, Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego 2002, nr 6, s. 13-14]. Pod pojęciem celowości wydatkowania środków publicznych należy rozumieć zapewnienie zgodności działań jednostki w zakresie dokonywania wydatków z jej celami statutowymi, optymalizację zastosowanych metod i środków, ich adekwatności dla osiągnięcia założonych celów oraz przyjętych kryteriów oceny realizacji celów i zadań. Jest to wybór przez dysponenta środków publicznych takiego sposobu finansowania zadań, który prowadzi do najbardziej efektywnego gospodarowania środkami publicznymi [J. Glumińska-Pawic, Wydatki i rozchody budżetowe jednostek samorządu terytorialnego (w:) Finanse samorządowe 2005. 395 pytań i odpowiedzi. Wzory uchwał, deklaracji, decyzji, pod red. C. Kosikowskiego, Warszawa 2005, s. 264]. Celowość oznacza nakaz gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych jedynie dla osiągnięcia wytyczonego celu społecznego, gospodarczego lub politycznego państwa. Z zasady tej wynika zatem jednocześnie zakaz wprowadzania takich ciężarów publicznych i wydatków publicznych, które nie są związane z powinnościami państwa[C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych w Polsce , Warszawa 2006]. Wydatki ze środków publicznych podlegają planowaniu. Planowość wyraża wymóg ujmowania procesów gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych w ramy planów finansowych o charakterze makro- i mikroekonomicznym. Pierwsze dotyczą całego sektora finansów publicznych lub poszczególnych jego segmentów. Natomiast drugie dotyczą jednostek sektora finansów publicznych [C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych...]. W literaturze podkreśla się, że wydatkowanie publicznych środków finansowych powinna cechować skuteczność i efektywność. Skuteczność wydatkowania środków publicznych definiuje się jako uzyskanie optymalnej relacji między wyznaczonymi celami i zadaniami a osiągniętymi efektami ich realizacji [J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych jak instrument racjonalizacji wydatków (w:) Ekonomiczne i prawne aspekty racjonalizacji wydatków publicznych, t. I, pod red. J. Głuchowskiego, A. Pomorskiej, J. Szołno-Koguc, Lublin 2005, s. 231]. Natomiast badanie efektywności wydatków budżetowych zależy od tego, czy analizie podlegają wyznaczone zadania (racjonalizacja wyborów) czy będące do dyspozycji środki finansowe, czyli tzw. racjonalizacja kosztów [J. Stankiewicz, Zagadnienia racjonalizacji wydatków publicznych (w:) Finanse publiczne..., s. 729-730]. Sformułowane w ustawie o finansach publicznych zasady dokonywania wydatków ze środków publicznych zapewnić mają racjonalizację kosztów, oznaczającą wydajność i skuteczność wydatkowania środków publicznych w związku z realizacją zamierzonego zadania. Racjonalizacja kosztów oznacza dążenie do uzyskania największych oszczędności w nakładach, przy porównywalnym efekcie. Procedurę prawną postępowania zmierzającego do osiągnięcia tego celu w sposób doskonalszy, niż miało to miejsce dotychczas, określamy racjonalizacją kosztów [J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych..., s. 232]. Uzasadnienie trybu z wolnej ręki: 1. Organizacja obchodów XX-lecia ARR wyłącznie w dniach 21/22-23.09.2010 r. podyktowana jest możliwością uczestniczenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (głównego patrona a zarazem organu nadzorującego Agencję Rynku Rolnego). 2. W związku z udziałem zagranicznych delegacji Biuro Administracyjne przeprowadziło rozeznanie rynku hoteli w pobliżu międzynarodowego portu lotniczego w Warszawie, celem wygenerowania mniejszych kosztów za transport gości. Biuro Administracyjne dokonało analizy rynku na kompleksową obsługę ww. uroczystości poprzez wysłanie zapytań ofertowych do: - Hotel Gromada, Warszawa, ul. 17 Stycznia 32 - dysponują wolnym terminem tj. 22.09.2010 r., salami konferencyjnymi i zapleczem gastronomicznym; - Hotel Gromada, Warszawa, ul. Pl. Powstańców W-wy 2 - brak w tym terminie sali konferencyjnej; - Airport Hotel Okęcie, Warszawa, 17 Stycznia 24 - brak w tym terminie sali konferencyjnej; - Centrum Konferencyjne MON, Warszawa, ul. Ks. Trojdena 4 - brak zaplecza gastronomicznego; - Hotel Novotel, Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1 - brak dużej sali restauracyjnej; - Hotel Courtyard by Marriot , Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 1 - brak wolnego terminu. 3. W wyniku rozpoznania rynku w ocenie Biura Administracyjnego i oczekiwań Agencji Rynku Rolnego w zakresie kompleksowej obsługi konferencji wymaganym zapleczem konferencyjno-hotelowym w tym terminie dysponuje wyłącznie Hotel Gromada z siedzibą w Warszawie przy ul. 17 Stycznia 32. Powyższy wykonawca jako jedyny spełnia wymogi zorganizowania tak dużej konferencji, dysponuje wystarczającą liczbą pokoi jednoosobowych, dużymi salami konferencyjnymi usytuowanymi na jednym poziomie piętra, z kompleksowym wyposażeniem w sprzęt konferencyjny i multimedialny. Hotel zapewnia wysoką jakość świadczonych usług zarówno pod względem konferencyjno-hotelowym jak również gastronomicznym. Ponadto usytuowany jest w korzystnym miejscu dla wszystkich uczestników, ze względu na bliskość do urzędów centralnych, lotniska oraz z uwagi na dogodną komunikację miejską. 4. Jedynie Hotel Gromada z siedzibą w Warszawie przy ul. 17 Stycznia 32 dysponuje odpowiednim zapleczem wystawienniczym niezbędnym do charakteru konferencji oraz dodatkową salą dla dziennikarzy z telebimem. 5. W związku z tym, iż zamówienie obejmuje kompleksową usługę organizacji obchodów XX-lecia ARR, Hotel zaproponował udzielenie rabatów w wysokości 15% na usługę gastronomiczną i na wynajem sal konferencyjnych, natomiast pokoje jednoosobowe zostały zaoferowane w specjalnej cenie weekendowej. Ponadto zaproszeni gościa będą mieli możliwość korzystania z dużego, strzeżonego parkingu hotelowego. 6. Biorąc powyższe pod uwagę Hotel Gromada z siedzibą w Warszawie przy ul. 17 Stycznia 32 zaoferował najkorzystniejsze warunki organizacji przy jednocześnie najniższych kosztach finansowania tego przedsięwzięcia. Wybór przez zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1a pkt. 1 ustawy Pzp podyktowany jest tym, iż: - zamawiający posiada pełne rozeznanie stanu bazy hotelowej w pobliżu międzynarodowego portu lotniczego w Warszawie, ze szczególnym uwzględnieniem dokonanych rezerwacji, posiadanych przez hotele sal wystawienniczych, ilości pokoi gościnnych oraz możliwości organizacji uroczystości związanych z obchodami XX-lecia Agencji Rynku Rolnego; - wybór wykonawcy przy zastosowaniu innego niż wolna ręka trybu wiązałby się z poniesieniem przez niego dodatkowych kosztów związanych z jego przygotowaniem, przeprowadzeniem oraz ewentualnym postępowaniem odwoławczym; - przeprowadzenie postępowania np. w trybie przetargu nieograniczonego mogłoby doprowadzić do złożenia ofert przez podmioty, które nie dysponują infrastrukturą w pełni odpowiadającą specyficznym wymaganiom związanym z organizacją tego przedsięwzięcia; - wybór wykonawcy w trybie z wolnej ręki umożliwia zawarcie umowy z wykonawcą sprawdzonym i rzetelnym oraz zdolnym do jego prawidłowego i sprawnego przeprowadzenia, - zakres zaplanowanych uroczystości, zaproszeni goście w tym delegacje zagraniczne przedstawiciele Rządu, Parlamentu nakładają na zamawiającego konieczność postawienia wysokich wymagań wykonawcy - co w przypadku zastosowania trybu z wolnej ręki umożliwia doprecyzowanie wszystkich szczegółów organizacji i uzyskanie maksymalnych efektów z posiadanych środków finansowych; - przeprowadzenie postępowania w trybie z wolnej ręki pozwala zamawiającemu na wynegocjowanie z wykonawcą możliwie najkorzystniejszych warunków zarówno finansowych i organizacyjnych, zarówno w kwestii finansowania, jaki i samej organizacji. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w sytuacji, gdy zamawiający nie ma ostatecznie potwierdzonej liczby uczestników, którzy wezmą udział w tych uroczystościach; - ponadto specyfika i złożoność tego zamówienia oraz trudność w jednoznacznym oraz dokładnym sformułowaniu kryteriów oraz późniejszej oceny złożonych ofert przemawia za słusznością zastosowania zaproponowanego na wstępie trybu, tj. zamówienia z wolnej ręki. Mając na wadze całość przedmiotu zamówienia nie jest możliwie udzielnie zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym. Wybór wykonawcy w trybie innym niż wolna ręka może doprowadzić do naruszenia zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków przez ARR. Wskazane jest zatem przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne w trybie zamówienia z wolnej ręki, którego przedmiotem będą usługi hotelarskie i restauracyjne. Wszystkie przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1a pkt. 1 ustawy Pzp zostały spełnione.