Wynik przetargu

Adres: ul. Długa 1/2, 61-848 Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: gkowalsk@sk1.usoms.poznan.pl
tel: 061 854-90-00
fax: 061 852-94-72
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 3076120110 Data Udzielenia: 2011-01-27
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
85150000-5 Usługi obrazowania medycznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie obsługi pompy pozaustrojowej ( tzw. płucoserce) na Bloku Operacyjnym Oddziału Kardiochirurgii . Marlena Filipiak
Poznań
210 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-01-27
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
851500002
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
210 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
210 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
210 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
0,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Poznań: wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie obsługi pompy pozaustrojowej ( tzw. płucoserce) na Bloku Operacyjnym Oddziału Kardiochirurgii .


Numer ogłoszenia: 30761 - 2011; data zamieszczenia: 27.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 Przemienienia Pańskiego Akademii Medycznej, ul. Długa 1/2, 61-848 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 854-90-00, faks 061 852-94-72.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie obsługi pompy pozaustrojowej ( tzw. płucoserce) na Bloku Operacyjnym Oddziału Kardiochirurgii ..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie obsługi pompy pozaustrojowej ( tzw. płucoserce) na Bloku Operacyjnym Oddziału Kardiochirurgii ..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.15.00.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie obsługi pompy pozaustrojowej ( tzw. płucoserce) na Bloku Operacyjnym Oddziału Kardiochirurgii .


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26.01.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Marlena Filipiak, OsJ. III Sobieskiego 9 m 20, 60-688 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 210000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    210000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    210000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    0,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    PODSTAWA PRAWNA 1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz. U. 2010 r. Nr 113, poz. 759 - dalej zwana ustawą p.z.p. 2. Rozporządzenie Prezesa rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. 2010 r. nr 12 poz. 68)- dalej zwane rozporządzeniem. STAN FAKTYCZNY Szczegółowy stan faktyczny przedstawia pismo Kierownika Działu Kadry Płace. STAN PRAWNY Na wstępie należy wskazać, iż zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy, podstawowymi trybami udzielania zamówienia są przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony. Zamawiający może zaś udzielić zamówienia w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki, zapytania o cenę albo licytacji elektronicznej tylko w przypadkach określonych w ustawie. Katalog przesłanek stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki zawiera przepis 67 ust. 1 ustawy p.z.p.. Jednakże w myśl art. 5 ust. 1a ustawy w przypadku postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań Zgodnie z treścią przytoczonego przepisu Zamawiający może zastosować tryb negocjacji zamówienia z wolnej ręki nie tylko w przypadku zajścia okoliczności wypełniających przesłanki określone w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, ale także w innych uzasadnionych przypadkach. Ustawa wskazuje przykładowy katalog takich okoliczności. Posłużenie się jednak zwrotem w szczególności wskazuje na katalog otwarty i możliwość wskazania przez zamawiającego również innych uzasadnionych przypadków dla zastosowania trybów mniej konkurencyjnych. Okoliczności powinny uzasadniać odstępstwo od zastosowania trybów bardziej konkurencyjnych, tak jak za uzasadnione ustawodawca uznał okoliczności opisane w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1, a co za tym idzie - pozostawać w związku z postępowaniem. Nie mogą zostać uznane za uzasadnione przypadki odstępstwa od stosowania trybów rozpoczynających się ogłoszeniem nie pozostające w zależności od danego postępowania lub okoliczności, które pozostają bez wpływu na wybór trybu postępowania. W stwierdzeniu, czy mamy do czynienia z przypadkiem uzasadnionym, nie sposób także pominąć interpretacji przez pryzmat zasad udzielenia zamówienia. Na konieczność każdorazowego uzasadniania wyboru trybu z wolnej ręki w odniesieniu do usług o charakterze niepriorytetowym, wskazują również sami twórcy znowelizowanej treści art. 5 ustawy . Usługi o charakterze niepriorytetowym, o których mowa w omawianym przepisie, zostały wymienione Załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68. Wśród nich znalazły się także usługi społeczne i zdrowotne o nr CPV od 85000000-9 do 85323000-9 z wyjątkiem 85321000-5 i 85322000-2, co w przypadku zaistnienia jednej z okoliczności, o których mowa w art. 5 ust. 1a pkt 1-4 ustawy oznaczałoby możliwość udzielenia zamówienia na przedmiotowe usługi w trybie z wolnej ręki. W analizowanej sprawie, Zamawiający wykazuje, że zastosowanie trybu udzielania zamówienia innego niż z wolnej ręki byłoby niecelowe. Uzasadnia to głównie tym, że znalezienie równie dobrze wykwalifikowanych wykonawców mogłoby się okazać niezwykle trudne i czasochłonne. Jednocześnie w przypadku wykonawców bez odpowiednich kwalifikacji, konieczne byłoby przeprowadzenie długotrwałych i kosztownych szkoleń, które z kolei wstrzymałyby wykonywanie bieżącej obsługi pompy pozaustrojowej zgodnie z potrzebami Zamawiającego. Ponadto potrzeba zastosowania tego trybu udzielenia zamówienia wynika z konieczności zapewnienia ciągłości udzielania świadczeń w tym podczas zabiegów przeszczepiania serca i płuco - serca. Tym samym można uznać, że w przedmiotowej sprawie spełnione zostały co najmniej dwie przesłanki wymienione w art. 5 ust. 1a ustawy, gdyż zastosowanie trybu konkurencyjnego mogłoby w tym wypadku skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy. Należy podkreślić, że tymi zadaniami są w wypadku Zamawiającego ratowanie zdrowia i życia ludzkiego, co również nie pozostaje bez wpływu na ostateczną ocenę zasadności zastosowania trybu z wolnej ręki. Jednocześnie w przypadku udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybie z wolnej ręki, rekomenduje się zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych (zależnie od wartości zamówienia przekazanie do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich) ogłoszenia, o którym mowa w art. 66 ust. 2 ustawy. Rozwiązanie to umożliwia wykonawcom pozyskanie wiedzy w przedmiocie udzielania przez zamawiających zamówień w trybach niepoprzedzonych publikacją ogłoszenia, w celu umożliwienia im ewentualnego zakwestionowania ich wyboru w przypadku, gdy nie zachodzą przesłanki do ich zastosowania. Skutki prawne publikacji ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy opisuje przepis art. 146 ust. 2 pkt 1, zgodnie z którym umowa nie podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający miał uzasadnione podstawy, aby sądzić, że udzielając zamówienia z wolnej ręki, działa zgodnie z ustawą, a umowa została zawarta odpowiednio po upływie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych albo po upływie 10 dni od dnia publikacji takiego ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. WNIOSKI Podsumowując powyższe ustalenia należy uznać, iż w przedmiotowej sprawie istnieją wystarczające podstawy do tego, aby zamówienia na usługi obsługi pompy pozaustrojowej udzielić w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych.