Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Świadczenie kompleksowej usługi na przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane, w ramach Projektu „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdań
Adres: | Al. Gen. Hallera 17, 80-401 Gdańsk, woj. pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: administracja@medyk.gda.pl tel: 583 412 593 fax: 583 449 955 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500126184-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-06-05 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
71247000-1 | Nadzór nad robotami budowlanymi | |
71248000-8 | Nadzór nad projektem i dokumentacją | |
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie kompleksowej usługi na przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane, w ramach Projektu „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słup | Pomorska Kolej Metropolitarna S. A. Gdańsk | 248 881,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-06-05 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 71247000 71248000 79110000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 248 882,00 zł Minimalna złożona oferta: 248 882,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 248 882,00 zł Maksymalna złożona oferta: 248 882,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 50849 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
71247000-1
Dodatkowe kody CPV:
71248000-8, 79110000-8
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500126184-N-2018 z dnia 06-06-2018 r.
Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku: Świadczenie kompleksowej usługi na przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane, w ramach Projektu „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia” zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych oraz świadczenie usługi kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad inwestycjami w ramach ww. Projektu .
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, Osi Priorytetowej 4 Kształcenie zawodowe, Działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych szkół zawodowych.
Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, Osi Priorytetowej 4 Kształcenie zawodowe, Działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych szkół zawodowych.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku, Krajowy numer identyfikacyjny 22009525000000, ul. Al. Gen. Hallera 17, 80401 Gdańsk, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 583 412 593, e-mail administracja@medyk.gda.pl, faks 583 449 955.
Adres strony internetowej (url): www.medyk.gda.pl
Adres strony internetowej (url): www.medyk.gda.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie kompleksowej usługi na przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane, w ramach Projektu „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia” zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych oraz świadczenie usługi kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad inwestycjami w ramach ww. Projektu .
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
I. Informacje wstępne 1. Przedmiotem zamówienia obejmuje: 1) Zadanie nr 1 - świadczenie kompleksowej usługi na przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane, w ramach Projektu „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia” zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) zwaną dalej ustawą pzp, przez Wykonawcę 2) Zadanie nr 2 - świadczenie usługi kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad inwestycjami w ramach ww. Projektu . 2. Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych nr 2 w Gdańsku na podstawie „Porozumienia o wspólnym prowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego” z dnia 22 września 2017 r. zawartego pomiędzy WZSP nr 2 w Gdańsku, WZSP w Gdyni i WZSP w Słupsku został upoważniony do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w trybie in-house w imieniu i na rzecz Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych w Słupsku i Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych w Gdyni oraz swoim, w zakresie zadań wynikających z wniosku o dofinansowanie projektu „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia” 3. W wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania zostanie zawarta umowa (zwana dalej Umową) pomiędzy stronami: WZSP nr 2 w Gdańsku , WZSP w Słupsku, WZSP w Gdyni z jednej strony a Wykonawcą z drugiej strony 4. Wykonawca – zobowiązany będzie do realizacji niniejszego zamówienia zgodnie z regulacjami zawartymi w Zasadach wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w szczególności w załącznikach: 1) Załącznik nr 4. Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 2) Załącznik nr 9. Wytyczne dotyczące udzielania zamówień publicznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. 3) Załącznik nr 10. Wytyczne w zakresie informacji i promocji projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. 5. Projekt Umowy, stanowiący Załącznik Nr 4 do Zaproszenia, zawiera szczegółowe warunki i postanowienia, które będą podlegały negocjacjom pomiędzy Zamawiającym – WZSP nr 2 w Gdańsku i Wykonawcą w przedmiotowym postępowaniu. 6. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia: 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, aby przez Wykonawcę – Pomorską Koleją Metropolitalną lub podwykonawcę były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks Pracy zatrudnione osoba/osoby wykonujące wszystkie czynności w ramach zamówienia, 2) Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osoby/osób, o których mowa w ust. 6. pkt. 1). 3) Zamawiający informuje, iż w razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie przez niego kontroli. 4) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w ust. 6 pkt 1), zostały uregulowane w projekcie Umowy, stanowiącej załącznik nr 4.do zaproszenia.. II. Szczegółowy opis Zadania nr 1 1. Specyficzne warunki dotyczące realizacji Zadania nr 1. 1) Wykaz planowanych postępowań w ramach Zadania nr 1 wraz z harmonogramem, zawarty jest w pkt. 3 „Wykaz planowanych postepowań w ramach Zadania nr 1 wraz z harmonogramem” (dalej zwany „Wykazem postępowań”) 2) W planowanych postępowaniach w ramach Zadania nr 1. wymienionych w „Wykazie postępowań”. Zamawiającym są jednostki realizujące Projekt: - Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku, 80-401 Gdańsk, Al. Gen. J. Hallera 17, - Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych w Gdyni, 81-346 Gdynia, ul. Żeromskiego 31, - Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych w Słupsku, 76-200 Słupsk, ul. Bałtycka 29. zwane dalej Zespołami Szkół. 3) Wykonawca będzie pełnić w Zadaniu nr 1. rolę Pełnomocnika Zamawiającego. 4) Powierzenie Wykonawcy - roli Pełnomocnika Zamawiającego przez Zespoły Szkół odbędzie zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy Pzp Warunki powierzenia Wykonawcy pomocniczych działań zakupowych przez Zespoły Szkół zostały określone w Umowie. 5) Zamawiający może na bieżąco aktualizować harmonogram ogłaszania postępowań zawarty w „Wykazie postępowań”, biorąc pod uwagę postępy w realizacji Projektu. 6) Aktualizacji w „Wykazie postępowań” może podlegać termin ogłoszenia zamówienia oraz przewidywany tryb postępowania. 7) Zakres rzeczowy planowanych zamówień w ramach Zadania nr 1 dotyczy następujących obszarów: doposażenia pracowni zawodowych, robót budowlanych, kształcenia ustawicznego 8) Wykonawca - wskaże imiennie osobę odpowiedzialną za koordynację kompleksowej usługi w ramach Zadania nr 1, 9) Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich niezbędnych czynności w tym. przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielnie zamówienia publicznego do chwili zawarcia umowy z wykonawcami co oznacza, iż wykonawca w ramach potrzeby zobowiązany będzie przygotować i przeprowadzić postępowania kilkukrotnie w wyniku m.in. unieważnienia postepowania 2. Zakres czynności Wykonawcy –w ramach Zadania nr 1, celem realizacji kompleksowej usługi na przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane, w ramach Projektu: 1) Zapewnianie zgodności prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych z przepisami ustawy Pzp. 2) Przygotowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie usług, dostaw i robót budowlanych zgodnie z Rozdziałem 2 ustawy Pzp, w tym oszacowanie wartości danego zamówienia oraz sporządzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Pzp, zawierającej co najmniej: a) ustalenie procedury i trybu udzielenia zamówienia; b) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia na podstawie informacji zawartych w „Wykazie postępowań” oraz wszelkich, niezbędnych w tym zakresie materiałów przekazanych przez Zespoły Szkół uczestniczące w Projekcie; c) wskazanie terminu wykonania zamówienia; d) określenie warunków udziału w postępowaniu; e) zastosowanie podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 5; f) przygotowanie wykazu oświadczeń i dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; g) podanie informacji o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywanie oświadczeń lub dokumentów, jeżeli zamawiający, w sytuacjach określonych w art. 10c-10e, przewiduje inny sposób porozumiewania się z wykonawcami; h) określenie wymagania dotyczącego wadium; i) określenie terminu związania ofertą; j) opisanie sposobu przygotowywania ofert;; k) określenie miejsca oraz terminu składania i otwarcia ofert; l) opisanie sposobu obliczenia ceny; m) opisanie kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert, a jeżeli przypisanie wagi nie jest możliwe z obiektywnych przyczyn, Wykonawca wskazuje kryteria oceny ofert w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego; n) przygotowanie informacji o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. o) określenie wymagań dotyczących zabezpieczenia należytego wykonania umowy. p) przygotowanie istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści zawieranych umów w sprawie zamówień publicznych, ogólnych warunków umów albo wzorów umów, jeżeli wymagane będą od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach. q) sporządzenie pouczenia o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia. 3) Wykonywanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego polegające na przeprowadzeniu procedury przetargowej od momentu wszczęcia do wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania, a także procedury odwoławczej. 4) Przygotowywanie i zamieszczanie przez Wykonawcę niezbędnych informacji o wynikach postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, stosownie do wymagań określonych w ustawie Pzp (strona internetowa, miejsce publiczne w siedzibie Wykonawcy, odpowiednio w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazanie ogłoszeń o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej). 5) Przygotowywanie informacji na potrzeby sprawozdawczości i bieżącej działalności w zakresie zleconym. 6) Opracowanie projektów umów, wniosków, protokołów, odpowiedzi, zapytań itp. dotyczących udzielenia zamówień publicznych w zakresie zleconym. 7) Badanie ofert, tj. ocena formalno-prawna składanych ofert, weryfikacja kompletności i prawidłowości dokumentacji przetargowej składanej przez wykonawców w poszczególnych postępowaniach, 8) Bieżąca współpraca z Zespołami Szkół, realizującym Projekt. 10) Udział Wykonawcy w postępowaniach odwoławczych. 11) Kompletowanie dokumentacji zakończonych postępowań w celu formalnego przekazania ich do archiwum Zamawiającego – Zespołów Szkół. 12) Dodatkowe warunki dotyczące realizacji Zdania nr 1.; a) Zamawiający ustali każdego miesiąca harmonogram spotkań jednostek realizujących projekt z Wykonawcą w zależności od potrzeb jednostek. b) Zamawiający ustalając harmonogram spotkań może wymagać, by Wykonawca świadczył usługę osobiście w siedzibie jednostek Zamawiającego w wymiarze do 32 godzin miesięcznie c) Zamawiający wskazuje, iż dokumentacja przetargowa we wszystkich postępowaniach wymaga kontroli uprzedniej ex ante dokonywanej przez Instytucję Zarządzającą RPO WP tj. przez Departament Programów Regionalnych UMWP. Dopiero po pozytywnej ocenie przygotowanej dokumentacji, postępowanie może zostać wszczęte. d) Spotkania odbywać się będą w siedzibach Zespołów Szkół: 1. - Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku, 80-401 Gdańsk, Al. Gen. J. Hallera 17, 2. - Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych w Gdyni, 81-346 Gdynia, ul. Żeromskiego 31, 3. - Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych w Słupsku, 76-200 Słupsk, ul. Bałtycka 29. d) Łączenie postępowań z poszczególnych etapów może się odbywać tylko za zgodą Zamawiającego. Szczegółowy opis Zadania nr 2 1. Wykonawca będzie świadczył usługę kompleksowego nadzoru inwestorskiego, na którą będzie się składać, w szczególności: 1) usługa kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji w projekcie : ”Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia” na lata 2017 – 2019 oraz przez cały okres gwarancji udzielonej zamawiającemu przez wykonawcę robót budowlanych w celu skutecznego wyegzekwowania od wykonawcy wykonania robót zgodnie z wymaganiami zamawiającego, przy zastosowaniu odpowiedniej jakości materiałów i technologii, kosztów realizacji oraz zgodności z dokumentacją projektową i wydanymi decyzjami zezwalającymi na prowadzenie robót, 2) weryfikacja dokumentacji projektowej na etapie projektowania opracowanej przez projektanta, kosztorysów inwestorskich, STWiOR oraz szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, 3) organizowanie procesu inwestycyjnego, 4) koordynacja i nadzór nad realizacją zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz zgodnie z ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę oraz dokumentacją projektową, 5) zbadanie pod względem merytorycznym ofert złożonych w przetargu na wyłonienie wykonawcy robót w branżach: a) konstrukcyjno – budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. 2. Lokalizacja inwestycji: 1) Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku, 80-401 Gdańsk, Al. Gen. J. Hallera 17, 2) Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych w Gdyni, 81-346 Gdynia, ul. Żeromskiego 31, 3) Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych w Słupsku, 76-200 Słupsk, ul. Bałtycka 29. 3. Opis inwestycji w poszczególnych lokalizacjach 1) Opis inwestycji w lokalizacji: Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku: a) Planowany tryb ogłaszania postępowania na inwestycję: „zaprojektuj i wybuduj”. b) Zakres robót budowlanych: i. modernizacja pomieszczeń i sal w istniejącym budynku (modernizacja trzeciego piętra - internatu oraz pomieszczeń biurowych i sal wykładowych na niższych kondygnacjach), ii. dobudowa łącznika między budynkami (nowoprojektowanym i istniejącym), iii. winda zewnętrzna wraz z klatką schodową dobudowaną do szczytu istniejącego budynku, iv. budowa drogi dojazdowej i miejsc parkingowych wzdłuż nowego budynku, v. remont istniejącego parkanu od Al. Gen. J. Hallera i ogrodzenie całego terenu płotem z paneli stalowych, vi. dobudowa nowego budynku z czterema salami dydaktycznymi, vii. likwidacja istniejącego boiska – tereny zielone rekreacja. c) Budynek nowoprojektowany będzie zlokalizowany na dz. nr 1242/2. Będzie to budynek parterowy niepodpiwniczony z dachem płaskim połączony z istniejącym budynkiem za pomocą łącznika. W budynku znajdować się będą: 2 sale dydaktyczne, jedna sala komputerowa, jedna sala opiekuna medycznego, hall, pomieszczenia komunikacyjne i gospodarcze oraz węzły sanitarne. Dwie sale będą miały możliwość czasowego połączenia dla zaaranżowania auli na 150 osób. Do ściany szczytowej istniejącego budynku zostanie dobudowana klatka schodowa i winda elektryczna przylegająca do ciągu komunikacyjnego istniejącego budynku. W związku z rozbudową istniejącego budynku, wzdłuż nowoprojektowanego budynku zostanie wykonana droga dojazdowa z miejscami parkingowymi zakończona placem manewrowym dla straży pożarnej. Dojazd do szkoły odbywać się będzie od strony ul. Okrzei. Droga dojazdowa, z funkcją drogi pożarowej wykonana zostanie w formie ciągu pieszo-jezdnego o szerokości 5,0 m i długości 110 m. Powierzchnia użytkowa nowoprojektowanego budynku wyniesie 663,9 m2. d) Przedsięwzięcie dotyczące WZSP nr 2 w Gdańsku zgodnie z warunkami określonymi w § 3 ust.1 pkt 55 a lub b oraz § 3 ust.1 pkt 60 rozporządzenia RM z 9.11.2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (rozporządzenie ooś) nie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 2) Opis inwestycji w lokalizacji: Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych w Gdyni a) Planowany tryb ogłaszania postępowania na inwestycję: „zaprojektuj i wybuduj”. b) Zakres robót budowlanych: i) remont pomieszczeń oraz zmiany aranżacji sali komputerowej oraz sali biblioteki w tym: - w sali komputerowej: demontaż przewodów, gniazd instalacyjnych, puszek i odgałęźników, wymiana tablicy rozdzielczej RS, instalacja gniazd wtyczkowych (oprzewodowanie i montaż osprzętu), wymiana rolet w oknach w pracowni komputerowej do zdawania egzaminów, - w sali czytelni: demontaż gniazd instalacyjnych, instalacja gniazd wtyczkowych (oprzewodowanie i montaż osprzętu),pomiary powykonawcze. ii. wymiana instalacji elektrycznej aluminiowej na miedzianą w całym budynku, w tym demontaż instalacji elektrycznej, wykonanie instalacji elektrycznej, wykonanie WLZ do poszczególnych rozdzielnic. 3) Opis inwestycji w lokalizacji: Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych w Słupsku a) Planowany tryb ogłaszania postępowania na inwestycję: w oparciu o projekt budowalny, pozwolenie na budowę b) Zakres robót budowlanych: Modernizacja szkoły w związku z kształceniem niewidomych i niedowidzących, w tym montaż windy zewnętrznej od strony elewacji szczytowej, bezpośrednio przy północnej ścianie szczytowej budynku, montaż poręczy systemowych ze stali chromowanej o dł. 164 m i oznakowania dla niewidomych (23 szt. tabliczek z napisem Braila przy każdych drzwiach). Platforma osobowa zamontowana zostanie w szybie zewnętrznym, z platformą o wymiarach 1,0 x 1,4 m. 4) Szczegółowy zakres i opis wymagań wobec inwestycji zawiera dokumentacja techniczna, która zostanie przekazana Wykonawcy podczas negocjacji. 4. Wymagania wobec osób realizujących Zadanie nr 2. 1) Wykonawca będzie zobowiązany dysponować co najmniej po jednej osobie uprawnionej zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. kierownika: a) o specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, b) o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych i gazowych, c) o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, d) o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. e) posiadającego uprawnienia do projektowania 2) Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych funkcji. 5. Szczegółowy zakres obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego. Do zakres obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie należało w szczególności: 1) Pomoc w przygotowaniu przez Zamawiającego dokumentacji i opisu przedmiotu zamówienia w planowanym postępowaniu na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych oraz zbadanie pod względem merytorycznym ofert złożonych w przetargu na wyłonienie wykonawcy robót w branżach: a) konstrukcyjno – budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, a) instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. 2) Weryfikacja i opiniowanie w imieniu Zamawiającego dokumentacji projektowej na etapie przygotowania projektu budowlanego w przypadku inwestycji w trybie „zaprojektuj i wybuduj” 3) Reprezentowanie Zamawiającego - Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, w szczególności z projektami budowlano- wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę, przepisami prawa, w tym m.in. przepisami techniczno-wykonawczymi, w zakresie BHP, normami i zasadami wiedzy technicznej oraz poprzez egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlano z przyjętymi terminami oraz założeniami finansowymi; 4) Pełna współpraca z Zamawiającym i dostosowanie swojego czasu pracy do czasu pracy Zamawiającego, w tym szczególności przygotowanie i udostępnianie na żądanie wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących robót oraz udzielanie koniecznych wyjaśnień; Zapoznanie się z dokumentacją projektową przekazaną przez Zamawiającego niezbędną do prowadzenia robót budowlanych; 5) Powiadomienie organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót, z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i inspektorów nadzoru, potwierdzającym przyjęcie obowiązków na budowie. 6) Udział w przekazaniu Wykonawcy terenu budowy, a także dokumentów formalno- prawnych budowy; 7) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontrola i archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu; 8) Zatwierdzanie materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, w tym przede wszystkim z projektami budowlanymi, projektami budowlanymi wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót dla wszystkich asortymentów robót; Projekt 4.1 RPO WP 2014-2020, 9) Uczestniczenie przy przeprowadzeniu wszystkich prób, pomiarów i sprawdzeń a w razie potrzeby zlecanie Wykonawcy wykonania dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwość co do ich jakości, 10) Podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy prawa, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej, w tym przede wszystkim w projektach budowlanych, projektach budowlanych wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót; 11) Udział w kontrolach zarządzanych przez Zamawiającego na terenie budowy; 12) Wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy. Powyższe dotyczy również zatrudnionych podwykonawców; 13) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych, wraz z Zamawiającym, po jego uprzednim zawiadomieniu, ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych sieci i urządzeń technicznych; 14) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; 15) Organizowanie, przeprowadzanie i dokonanie wraz z Zamawiającym, po jego uprzednim zawiadomieniu, czynności odbiorów częściowych oraz wstępnego i ostatecznego dla poszczególnych części wykonywanych robót budowlanych od wykonawcy robót budowlanych. 16) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych; 17) Żądanie od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę; 18) Bieżąca kontrola terminowości wykonywanych robót. Kontrola zgodności wykonywanych robót z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót. Podejmowanie działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji; 19) Organizowanie i prowadzenie narad technicznych w razie potrzeby lub na życzenie Zamawiającego przy udziale wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego wraz ze sporządzeniem protokołów z narad i przekazaniem tego protokołu stronom. Celem narad będzie przegląd osiągniętego postępu robót, przegląd harmonogramów rzeczowo- finansowych i planów odnośnie dalszej działalności, stanu załogi, sprzętu, bezpieczeństwa, wyposażenia, dostaw materiałów, płatności, obecnych i przewidywanych trudności 20) Konsultowanie z Zamawiającym podejmowanych decyzji technicznych związanych z realizacją robót budowlanych, a polegających na kontroli zaawansowania robót, stosowanej technologii, innych możliwościach wykonania robót z zastosowaniem równoważnych materiałów i rozwiązań systemowych w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej Projekt 4.1 RPO WP 2014-2020. 21) Nadzorowanie budowy w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, oraz na każde żądanie Zamawiającego, w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia pisemnego lub ustnego. Każdorazowy pobyt na placu budowy winien być potwierdzony wpisem do dziennika budowy; 22) Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót; 23) Uzgadnianie z Wykonawcą i Zamawiającym zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji; 24) Sprawdzenie i akceptacja faktur wykonawcy robót oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót budowlanych w zakresie fakturowania robót finansowanych przez jednostkę finansującą (Zamawiającego). 25) Sprawdzanie pod względem merytorycznym protokołów odbioru i dokumentów finansowych wystawionych przez Wykonawcę robót na podstawie faktycznie wykonanych robót. 26) Współpraca z projektantem, w tym do egzekwowania usunięcia ewentualnych usterek/wad w dokumentacji projektowej i uzyskania zgody na ewentualne zmiany w zakresie projektu budowlanego; 27) Rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu, z wyjątkiem spraw mających wpływ na zmianę kosztów budowy; 28) Informowanie na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac, o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych mających na celu ich przezwyciężenie (wczesne ostrzeganie zwłaszcza w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót); 29) Konsultowanie z Zamawiającym podejmowanych decyzji technicznych związanych z realizacją robót budowlanych, a polegających na kontroli zaawansowania robót, stosowanej technologii, innych możliwościach wykonania robót z zastosowaniem równoważnych materiałów i rozwiązań systemowych w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej. 30) Sprawdzanie posiadanych kwalifikacji i uprawnień do prowadzenia prac budowlano-montażowych osób zatrudnionych przez wykonawcę robót. W przypadku stwierdzenia zatrudnienia podwykonawców przez Wykonawcę robót natychmiastowe zażądanie umowy o ich zatrudnieniu i poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego w celu weryfikacji prawidłowości złożonej oferty przez Wykonawcę robót budowlanych. 31) Uczestnictwo w komisji odbioru końcowego inwestycji oraz komisjach odbiorów gwarancyjnych. 32) Przygotowanie w imieniu Zamawiającego kompletu dokumentów oraz złożenie zawiadomienia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Wejherowie i przekazanie kopii wniosku z potwierdzoną datą wpływu PINB dla Zleceniodawcy, udział w czynnościach i spotkaniach zmierzających do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 33) Zapobieganie roszczeniom Wykonawcy robót. Projekt 4.1 RPO WP 2014-2020. 34) Identyfikowanie wszędzie gdzie jest to możliwe ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich i informowanie o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom. 35) Powiadamianie Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stenem faktycznym na terenie budowy. 36) W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcą robót dotyczący realizacji inwestycji, wsparcie Zamawiającego, poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Wykonawcy co do przedmiotu sporu. 37) Udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją inwestycji. 38) Reprezentowanie zamawiającego w przypadku wystąpienia wad i usterek w okresie gwarancyjnym.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
71247000-1
Dodatkowe kody CPV:
71248000-8, 79110000-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30/05/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 223658.53 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 0 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Pomorska Kolej Metropolitarna S. A. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Budowlanych 77 Kod pocztowy: 80-298 Miejscowość: Gdańsk Kraj/woj.: Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 248881.79 Oferta z najniższą ceną/kosztem 248881.79 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 248881.79 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt 13 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 13 pzp zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, innemu zamawiającemu, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4, który sprawuje kontrolę nad zamawiającym udzielającym zamówienia, lub innej osobie prawnej kontrolowanej przez tego samego zamawiającego, jeżeli spełnione są następujące warunki: a) zamawiający, któremu udzielane jest zamówienie, sprawuje nad zamawiającym udzielającym zamówienia kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami kontrolowanego zamawiającego; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego, któremu udzielane jest zamówienie, b) ponad 90% działalności kontrolowanego zamawiającego dotyczy wykonywania zadań powierzonych mu przez zamawiającego sprawującego kontrolę, o której mowa w lit. a, lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanym zamawiającym i w zamawiającym sprawującym kontrolę nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. W niniejszej sprawie pierwszy i trzeci z warunków należy uznać za spełniony, gdyż PKM S.A. jest spółka akcyjną, której jedynym akcjonariuszem jest Województwo Pomorskie. Natomiast spełnienie warunku określonego w literze b) potwierdza przedstawione przez PKM S.A oświadczenie z dnia 9 lutego 2017r., które stanowi, iż ponad 90% działalności spółki dotyczy zadań powierzonych jej przez Województwo Pomorskie. Przepis art. 67 ust. 1 pkt 13 pzp pozwala na udzielanie zamówień w dwóch przypadkach: 1) gdy podmiot będący zamawiającym w rozumieniu pzp, udzieli zamówienia zamawiającemu, który zachowuje nad nim pozycję dominującą (sytuacja odwrotna do opisanej w art. 67 ust. 1 pkt 12 pzp), lub 2) gdy podmiot będący zamawiającym w rozumieniu pzp, udzieli zamówienia innej osobie prawnej, jeżeli zarówno udzielający zamówienia jak i podmiot, któremu je udzielono pozostają w relacji zależności od tego samego zamawiającego posiadającego nad każdym z nich pozycję dominującą . Zmianą, wprowadzoną treścią art. 67 ust. 1 pkt 13 pzp, jest możliwość zawierania umów „in-house" pomiędzy spółkami siostrzanymi. W praktyce polega to na tym, że jeśli jednostka samorządu terytorialnego sprawuje kontrolę nad kilkoma spółkami powołanymi w celu realizacji swoich obowiązków statutowych, to w myśl nowych uregulowań zamówienie „in-house" będzie możliwe nie tylko pomiędzy organem a podmiotem kontrolowanym, ale również pomiędzy dwoma podmiotami kontrolowanymi przez j.s.t. Ponadto, należy wskazać iż zastosowanie trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki zgodnie ze wskazaną podstawą prawną pozostaje w zgodzie z poszanowaniem zasad celowego, efektywnego, a przede wszystkim oszczędnego wydatkowania środków publicznych oraz gwarantuje zapewnienie dbałości o wysoką jakość usług i zaangażowanie w realizację zamówienia jako podmiotu własnego samorządu województwa pomorskiego.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 13 pzp zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, innemu zamawiającemu, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4, który sprawuje kontrolę nad zamawiającym udzielającym zamówienia, lub innej osobie prawnej kontrolowanej przez tego samego zamawiającego, jeżeli spełnione są następujące warunki: a) zamawiający, któremu udzielane jest zamówienie, sprawuje nad zamawiającym udzielającym zamówienia kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami kontrolowanego zamawiającego; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego, któremu udzielane jest zamówienie, b) ponad 90% działalności kontrolowanego zamawiającego dotyczy wykonywania zadań powierzonych mu przez zamawiającego sprawującego kontrolę, o której mowa w lit. a, lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanym zamawiającym i w zamawiającym sprawującym kontrolę nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. W niniejszej sprawie pierwszy i trzeci z warunków należy uznać za spełniony, gdyż PKM S.A. jest spółka akcyjną, której jedynym akcjonariuszem jest Województwo Pomorskie. Natomiast spełnienie warunku określonego w literze b) potwierdza przedstawione przez PKM S.A oświadczenie z dnia 9 lutego 2017r., które stanowi, iż ponad 90% działalności spółki dotyczy zadań powierzonych jej przez Województwo Pomorskie. Przepis art. 67 ust. 1 pkt 13 pzp pozwala na udzielanie zamówień w dwóch przypadkach: 1) gdy podmiot będący zamawiającym w rozumieniu pzp, udzieli zamówienia zamawiającemu, który zachowuje nad nim pozycję dominującą (sytuacja odwrotna do opisanej w art. 67 ust. 1 pkt 12 pzp), lub 2) gdy podmiot będący zamawiającym w rozumieniu pzp, udzieli zamówienia innej osobie prawnej, jeżeli zarówno udzielający zamówienia jak i podmiot, któremu je udzielono pozostają w relacji zależności od tego samego zamawiającego posiadającego nad każdym z nich pozycję dominującą . Zmianą, wprowadzoną treścią art. 67 ust. 1 pkt 13 pzp, jest możliwość zawierania umów „in-house" pomiędzy spółkami siostrzanymi. W praktyce polega to na tym, że jeśli jednostka samorządu terytorialnego sprawuje kontrolę nad kilkoma spółkami powołanymi w celu realizacji swoich obowiązków statutowych, to w myśl nowych uregulowań zamówienie „in-house" będzie możliwe nie tylko pomiędzy organem a podmiotem kontrolowanym, ale również pomiędzy dwoma podmiotami kontrolowanymi przez j.s.t. Ponadto, należy wskazać iż zastosowanie trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki zgodnie ze wskazaną podstawą prawną pozostaje w zgodzie z poszanowaniem zasad celowego, efektywnego, a przede wszystkim oszczędnego wydatkowania środków publicznych oraz gwarantuje zapewnienie dbałości o wysoką jakość usług i zaangażowanie w realizację zamówienia jako podmiotu własnego samorządu województwa pomorskiego.