Wynik przetargu
Świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce

Zamawiający:
Gmina Głubczyce
Adres: | ul. Niepodległości 14, 48-100 Głubczyce, woj. opolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: wydz-kom-inw@glubczyce.pl tel: 077 4853021 w. 230 fax: 774 852 416 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 11123620130 | Data Udzielenia: | 2013-03-20 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
50232100-1 | Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego | |
65320000-2 | Eksploatacja instalacji elektrycznych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce | TAURON Dystrybucja S.A. , Oddział w Opolu Opole | 163 733,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-03-20 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 502321006 653200002 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 163 734,00 zł Minimalna złożona oferta: 163 734,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 163 734,00 zł Maksymalna złożona oferta: 163 734,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Głubczyce: Świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce
Numer ogłoszenia: 111236 - 2013; data zamieszczenia: 20.03.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Głubczyce, ul. Niepodległości 14/16, 48-100 Głubczyce, woj. opolskie, tel. 077 4853021 w. 230, faks 077 4852416.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-6, 65.32.00.00-2.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.02.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- TAURON Dystrybucja S.A. , Oddział w Opolu, ul.Waryńskiego 1, 45-047 Opole, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 117000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
163733,54
Oferta z najniższą ceną:
163733,54
/ Oferta z najwyższą ceną:
163733,54
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Ustawa o zamówieniach publicznych art. 67 stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) Dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: Zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne -do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy: 1.planowanie i organizacja zaopatrzenia w energię elektryczną 2.planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy 3.finansowanie oświetlenia, ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy - przez finansowanie zgodnie z ww. ustawą rozumie się finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Gmina zobowiązana jest do zawarcia umowy na świadczenie powyższej usługi zgodnie z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych. Właścicielem sieci i urządzeń oświetlenia drogowego do których przyłączone są punkty świetlne jest TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Gmina Głubczyce na podstawie dotychczasowych doświadczeń i prowadzonych negocjacji z ww. podmiotem w przedmiocie prowadzenia konserwacji punktów świetlnych może jednoznacznie stwierdzić , iż TAURON DYSTRYBUCJA S.A. nie wyraża zgody na wykonywanie ww. usługi przez obcych wykonawców na swoim majątku. Przyczyny techniczne - nie można oddzielić punktów świetlnych stanowiących własność gminy od sieci i urządzeń przesyłowych stanowiących własność TAURON DYSTRYBUCJA S.A. . Szafki oświetleniowe , które sterują oświetleniem znajdują się w stacjach transformatorowych do których dostęp mają wykwalifikowani pracownicy TAURON . Dokonywanie napraw w tym awarii następuje bez koniczności wyłączania energii elektrycznej. Punkty świetlne wymagają stałego dozoru dla uniknięcia porażenia osób trzecich .Istotnym elementem jest również to, iż wykonywanie tej usługi przez obcego wykonawcę wymaga dodatkowych procedur np. wniosek do TAURON DYSTRYBUCJA S.A. o wyłączenie energii na danym odcinku linii, ponowne zgłoszenie po naprawie, odbiór, itp. Istniejąca sytuacja prawna związana z prawem własności sieci oświetleniowej praktycznie uniemożliwia swobodny dostęp do urządzeń oświetleniowych innym podmiotom, które mogłyby realizować usługę zleconą przez gminę. Każdy inny podmiot niż TAURON DYSTRYBUCJA S.A. chcący realizować usługę musiałby ubiegać się o zgodę właściciela sieci oświetleniowej na wejście na sieć i ponosić dodatkowe koszty. Nadto mogące się pojawić trudności w porozumieniu się z właścicielem sieci utrudniać będą całodobowy nadzór nad siecią oraz w przypadku wystąpienia awarii wydłuży się czas oczekiwania na jej usunięcie. Ze względu zatem na prawo własności sieci oświetleniowej oraz ograniczoną w tych okolicznościach możliwość dostępu do urządzeń własnych, powierzanie konserwacji osobie trzeciej jest bardzo utrudnione. Zamawiający ma też interes w zapobieganiu konfliktom i ewentualnej odpowiedzialności za szkody zaistniałe w majątku właściciela sieci w okresie wykonywania usług przez wykonawcę wybranego w postępowaniu przetargowym. W związku z powyższym przeprowadzenie postępowania w tym trybie jest bezcelowe bowiem z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze jedynym podmiotem , który jest w stanie sprawnie , szybko i skutecznie wykonywać czynności eksploatacyjno- konserwacyjne jest właściciel sieci oświetleniowej tj. TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt. 1 a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.