Wynik przetargu

Adres: ul. Krucza 36/Wspólna 6, 00-522 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: alicja.jerka@msp.gov.pl
tel: 022 6958719
fax: 022 6958935
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 11071820130 Data Udzielenia: 2013-03-20
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przedmiotem jest świadczenie doradztwa prawnego, dotyczące oceny zagadnień formalnoprawnych w procesie wdrożenia Inwestycje Polskie, w tym sporządzenie ekspertyz i opinii. Weil, Gotshal
Warszawa
490 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-03-20
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
490 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
490 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
1
Minimalna złożona oferta:
490 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
490 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Przedmiotem jest świadczenie doradztwa prawnego, dotyczące oceny zagadnień formalnoprawnych w procesie wdrożenia Inwestycje Polskie, w tym sporządzenie ekspertyz i opinii.


Numer ogłoszenia: 110718 - 2013; data zamieszczenia: 20.03.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Skarbu Państwa, ul. Krucza 36/Wspólna 6, 00-522 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6958719, faks 022 6958935.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem jest świadczenie doradztwa prawnego, dotyczące oceny zagadnień formalnoprawnych w procesie wdrożenia Inwestycje Polskie, w tym sporządzenie ekspertyz i opinii..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
przedmiotem jest świadczenie doradztwa prawnego, dotyczące oceny zagadnień formalnoprawnych w procesie wdrożenia Inwestycje Polskie, w tym sporządzenie ekspertyz i opinii w zakresie: 1)weryfikacji pod względem formalnoprawnym wniosku na Radę Ministrów w sprawie zgody na zbycie akcji Skarbu Państwa w trybie innym niż określony w art. 33 ust 1 ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji w tym : a)formy prawnej podmiotu nowotworzonego; b)trybu zbycia akcji; c)zagadnień pomocy publicznej; 2)weryfikacji pod względem formalnoprawnym koncepcji zawiązania Spółki Skarbu Państwa w celu realizacji programu Inwestycje Polskie w tym; a)aktu zawiązania Spółki i statutu Spółki; b) innyc dokumentów wymaganych do zarejestrowania spółki 3)realizacji i wdrożenia programu Inwestycje Polskie zgodnie z koncepcją przyjętą przez Radę Ministrów w wyniku zgody na zbycie akcji w trybie innym niż określony w art. 33 ust 1 ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji poprzez sporządzanie rekomendacji : a)zmian statutu Spółki ; b)propozycji instrumentów prawnych zabezpieczenia interesu Skarbu Państwa przy każdorazowych podwyższeniach kapitału zakładowego Spółki; c)trybu i warunków podwyższenia funduszu statutowego Banku Gospodarstwa Krajowego; d)instrumentów prawnych zabezpieczenia przed ryzykiem zarzutu pomocy publicznej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11.03.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Weil, Gotshal & Manges - Paweł Rymarz sp. k, ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 401960,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    490000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    490000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    490000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Wydatek związany jest z projektem Inwestycje Polskie, który został zapowiedziany przez Prezesa Rady Ministrów Donalda Tuska dnia 12 października 2012r. w Sejmie jako plan działań zmierzających do pobudzenia wzrostu gospodarczego. Jego celem jest zapewnienie 40 mld zł na inwestycje do 2015 roku i w sumie ok. 90 mld zł w okresie sześciu najbliższych lat. Równocześnie realizacja Programu pozwoli na przyśpieszenie prywatyzacji i wykorzystanie środków z niej pochodzących na inwestycje infrastrukturalne. Program Inwestycje Polskie, ma na celu wsparcie realizacji wybranych inwestycji infrastrukturalnych w sposób uzasadniony ekonomicznie, nie powiększający długu publicznego oraz mobilizujący długoterminowy kapitał prywatny. Takie działania pozwolą na wsparcie finansowania projektów infrastrukturalnych co dodatkowo pozwoli wygenerować impuls gospodarczy przekładający się na wzrost PKB oraz uzyskanie korzyści społecznych. Oczekiwanym efektem Programu będzie mobilizacja podmiotów prywatnych do zwiększenia nakładów na inwestycje infrastrukturalne poprzez inicjowanie bądź domykanie finansowania projektów tzw. pierwsza i ostatnia złotówka. Program pozwoli również na zapewnienie tzw. wkładu własnego dla projektów współfinansowanych przez UE, a tym samym wsparcie efektywnego wykorzystania przyznanych Polsce środków przez UE. Program będzie oparty na dwóch filarach: Bank Gospodarstwa Krajowego BGK, Bank w zakresie finansowania dłużnego oraz nowo utworzona Celowa Spółka Inwestycyjna której firma brzmi Polskie Inwestycje Rozwojowe S.A. w organizacji , dalej PIR S.A. w zakresie finansowania kapitałowego. Założeniem programu jest zwiększenie efektywności wykorzystania aktywów Skarbu Państwa. Program zmienia sposób wykorzystania aktywów Skarbu Państwa. Akcje należące do Skarbu Państwa po wniesieniu do PIR S.A.i BGK będą sprzedane, a środki z ich sprzedaży będą bezpośrednio współfinansowały rozwój rentownych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Po uzyskaniu wymaganej stopy zwrotu, zainwestowany kapitał PIR S.A. będzie wycofywany z zakończonego przedsięwzięcia i ponownie inwestowany w nowy projekt budowlany. Zarówno PIR S.A. jak i BGK w ten sposób odtwarzać będą zaangażowany kapitał. Drugim założeniem programu jest to, iż PIR S.A. i BGK generować będzie zysk . Zysk ten może być przez Skarb Państwa pozostawiony w tych podmiotach i zwiększać możliwości Programu bądź może być wypłacony w formie wypłaty z zysku BGK lub dywidendy PIR S.A. i stanowić dochód budżetu Państwa. Trzecim założeniem Programu jest rynkowy charakter wykorzystywania środków. Cele programu będą realizowane za pomocą trzech głównych instrumentów: finansowanie dłużne przez BGK kredyty lub obejmowanie przez BGK emisji obligacji emitowanych przez spółki realizujące projekty inwestycyjne lub emitowanych przez banki komercyjne finansujące długoterminowe projekty inwestycyjne, gwarancji BGK oraz inwestycji bezpośrednich PIR S.A.. PIR S.A. będzie inwestowała kapitałowo poprzez objęcie udziałów akcji spółek lub instrumenty typu mezzanine. PIR S.A. będzie obejmować udziały w spółkach celowych specjalnego przeznaczenia z których każda będzie dedykowana konkretnemu projektowi inwestycyjnemu wraz z inwestorami strategicznymi spółki prywatne, spółki zależne od Skarbu Państwa, instytucje publiczne, samorządy - sponsorzy projektu co pozwoli na zwiększenie skali możliwego finansowania oraz będzie istotnym elementem zarządzania ryzykiem inwestycyjnym. BGK zostanie dokapitalizowany kwotą do 10 mld zł co pozwoli na zwiększoną akcję kredytowa i gwarancyjną banku na potrzeby finansowania inwestycji infrastrukturalnych. Podobnie PIR S.A. zostanie sukcesywnie wyposażona w aport w wartości do 10 mld zł. Precedensowe przedsięwzięcie, stanowiące być może ostateczne rozporządzenie wszystkim akcjami Skarbu Państwa w spółkach w których nie zdiagnozowano funkcji państwa polegającej na wykonywaniu interesu Skarbu Państwa, który może być wykonywany jedynie przez organ administracji państwowej albo podmiot z ustawowo przypisaną tą funkcją reprezentowania Skarbu Państwa wymaga aby rozporządzenie akcjami Skarbu Państwa zostało dokonane w sposób: - gospodarsko uzasadniony, - ekwiwalentny, - rynkowy, - nie stanowiący zabronionej pomocy publicznej, - nie spowodowało zwiększenia długu publicznego, - racjonalnie alternatywny w stosunku do zbycia przysposabiającego dochodów budżetu. Projekt którego waga i pilność wymaga ciągłego monitowania, konsultacji i doradztwa renomowanemu Wykonawcy usług prawnych o niepodważalnej renomie i pozycji na runku usług prawnych . Proces powinien być prowadzony z dołożeniem najwyższej staranności pomiotu zawodowo świadczącego usługi prawne o wieloodziałowej siatce struktury organizacyjnej filie kancelarii za granicą umożliwiający pozyskiwanie szybkiej wymiany informacji w zakresie usług z pogranicza prawa innego kraju oraz prawa europejskiego. Zamawiający - Ministerstwo Skarbu Państwa , wybierze doradcę prawnego świadczącego dla Ministra Skarbu Państwa- w sposób ciągły i pełnej dyspozycyjności - usługi prawne przy następujących czynnościach i etapach procesu : - podwyższaniu kapitału zakładowego zawiązanej spółki i zabezpieczaniu pozycji i interesów Skarbu Państwa, poprzez rekomendowanie stosownych środków i instrumentów prawnych - zabezpieczaniu pozycji Skarbu Państwa jako akcjonariusza spółki na wypadek przystąpienia do spółki innych akcjonariuszy, poprzez rekomendowanie stosownych środków i instrumentów prawnych, - weryfikujący tryb, okoliczności, uzasadnienie i korzyści dla Skarbu Państwa pod względem zarzutów pomocy publicznej poprzez rekomendowanie stosownych środków i instrumentów prawnych, - zabezpieczania interesu Państwa RP poprzez rekomendowanie stosownych środków i instrumentów prawnych, na okoliczność ryzyka konsolidacji niektórych działań z długiem publicznych w rozumieniu wytycznych EUROSTATU - zabezpieczania interesu Skarbu Państwa jako dokonującego dokapitalizowania Banku Gospodarstwa Krajowego pod katem zgodności z przepisami i gospodarności Minister dnia 17.XII.2012r wystąpił do Rady Ministrów o bezterminową zgodę na zbycie Akcji w liczbie i wartości ograniczonej do określonej w niniejszym wniosku, poprzez ich wniesienie do BGK i lub PIR S.A. Po wydaniu przez Radę Ministrów zgody na rozporządzenie akcjami Skarbu Państwa w trybie innym niż określony w art. 33 ust 1 ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji, rekomendowane jest pozyskanie stałej obsługi prawnej -poprzez wyłonienie wykonawcy usług prawnych na całym etapie planowanego przedsięwzięcia do drugiego dokapitalizowania BGK nie dłużej niż 24 miesięcy - przez kancelarię, której sposób świadczenia usług nie pozostawia żadnych wątpliwości co do profesjonalizmu, dyspozycyjności i lojalności wobec Zamawiającego. Dotychczasowe doświadczenia Ministerstwa Skarbu Państwa w pracy z kancelarią prawną Weil, Gotshal & Manges, Spółka Komandytowa z siedzibą w Warszawie wskazują, iż ofertę współpracy skierowana do tego podmiotu jest optymalna. Po zaakceptowaniu wniosku, do firmy skierowane zostanie zaproszenie do podpisania umowy na finansowych warunkach objętych niniejszym wnioskiem. Wynagrodzenie określone jako maksymalne podzielone zostanie na równe kwoty płatne kwartalnie i obejmować będzie wszelkie koszty usług świadczonych przez doradcę do czasu drugiego dokapitalizowania BGK nie później niż w maksymalnym okresie 24 miesięcy od zawarcia umowy. Umowa będzie mogła być rozwiązana wcześniej np. w przypadku wypowiedzenia przez Zamawiającego albo zrealizowania drugiego dokapitalizowania BGK w terminie roku od zawarcia umowy. Rozwiązanie umowy przed terminem powoduje konieczność rozliczenia zamkniętych kwartałów pracy. Wynagrodzenie byłoby skalkulowane na podstawie ilości przewidywanej liczby godzin pracy kancelarii ale rozliczane byłoby kwartalnie na podstawie odbioru wykonanych w tym okresie prac których wykaz przedstawiany byłby przez Wykonawcę. Nadwykonania liczby godzin w okresie rozliczeniowym nie byłyby podstawą do podwyższenia wynagrodzenia płatnego okresowo ani przy całkowitym zamknięciu umowy. Niewykonanie minimalnej liczby godzin w okresie rozliczeniowym nie stanowiłoby podstawy do obniżania wynagrodzenia płatnego kwartalnie. Jest to konsekwencja wymogu ciągłej dyspozycji Wykonawcy oraz krótkich terminów bieżącego wykonywania usług oczekiwanej od Zamawiającego co powoduje konieczność rezerwowania zaplecza zdolnego do wykonania zlecenia. Z powyższych względów i w powyższym zakresie umowy i maksymalnego świadczenia pieniężnego z niej wynikającego, Minister wybrałby doradcę prawnego w trybie z wolnej ręki , z zastosowaniem przepisów art. 5 ust 1 b Ustawy, zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.