Wynik przetargu

Zamawiający:
Centrum Nauki Kopernik
Adres: ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: przetargi@kopernik.org.pl
tel: 22 596 41 11
fax: 22 596 41 13
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 18827620140 Data Udzielenia: 2014-06-04
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Centrum Nauki Kopernik w zakresie pozyskania nowych eksponatów do ekspozycji stałej CNK (za wyjątkiem Majsterni) wystawy w Planetarium oraz wystawy w Agorze; nr sprawy: PO/ZP/43/2014/CNK/MG Grupa Doradcza Sienna Sp. z o.o.
Warszawa
136 530,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-06-04
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
136 530,00 zł
Minimalna złożona oferta:
136 530,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
136 530,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
136 530,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Centrum Nauki Kopernik w zakresie pozyskania nowych eksponatów do ekspozycji stałej CNK (za wyjątkiem Majsterni) wystawy w Planetarium oraz wystawy w Agorze; nr sprawy: PO/ZP/43/2014/CNK/MG


Numer ogłoszenia: 188276 - 2014; data zamieszczenia: 04.06.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Nauki Kopernik, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 596 41 11, faks 22 596 41 13.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytucja Kultury wpisana do Rejestru Instytucji Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Centrum Nauki Kopernik w zakresie pozyskania nowych eksponatów do ekspozycji stałej CNK (za wyjątkiem Majsterni) wystawy w Planetarium oraz wystawy w Agorze; nr sprawy: PO/ZP/43/2014/CNK/MG.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Centrum Nauki Kopernik w zakresie pozyskania nowych eksponatów do ekspozycji stałej CNK (za wyjątkiem Majsterni) wystawy w Planetarium oraz wystawy w Agorze.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.06.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Grupa Doradcza Sienna Sp. z o.o., ul. Bagatela 10/5, 00-585 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 111000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    136530,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    136530,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    136530,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający zdecydował o zawarciu umowy dotyczącej obsługi prawnej w trybie zamówienia z wolnej ręki biorąc pod uwagę okoliczności przedstawione poniżej. Podstawą zastosowania trybu z wolnej ręki jest art. 66 w związku z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych -tekst jednolity z dnia 28 maja 2013 r. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 Ustawa Pzp, oraz rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. 2010 nr 12 poz. 68, dalej jako Rozporządzenie). Zgodnie z art.5 ust. 1a Pzp, ustawodawca upoważnia zamawiającego do stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust.1 lub 67 ust.1 wyżej cytowanej ustawy, w sytuacji udzielania przez zamawiającego zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym. Zgodnie z treścią załącznika nr 2 do ww rozporządzenia usługi prawnicze są zaliczane do usług o charakterze niepriorytetowym. Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Zgodnie z art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 Ustawy Pzp w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Takie stanowisko zostało także wyrażone przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w Wytycznych dotyczących interpretacji przesłanek o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę. UZP stwierdził m.in. na mocy dodanego nowelizacją art. 5 ust. 1a ustawy, zamawiającemu przysługuje również uprawnienie do zastosowania trybów negocjacji bez ogłoszenia i zamówienia z wolnej ręki, poza przypadkami enumeratywnie wymienionymi odpowiednio w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 ustawy, również w innych, uzasadnionych przypadkach. Taka możliwość powstaje, w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, poniesieniem straty w mieniu publicznym czy uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Nie ulega wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną w zakresie zamówień publicznych może zapewnić jedynie firma posiadająca bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem. Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług firmie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę. Z uwagi na powyższe okoliczności, w ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający zamierza zawrzeć umowę z firmą Grupa Doradcza Sienna Sp. z o.o., która daje gwarancję należytego świadczenia oczekiwanych przez Zamawiającego usług. Tryb zamówienia z wolnej ręki na obsługę prawną w zakresie zamówień publicznych dotyczących wymiany ekspozycji CNK został wybrany przez Zamawiającego z następujących powodów: 1. konieczność uzyskania usług wysoko wyspecjalizowanej firmy w pożądanym przez zamawiającego obszarze tematycznym, przy uwzględnieniu konieczność terminowej realizacji wyznaczonych zadań. Biorąc pod uwagę celowe, oszczędne i efektywne wydatkowanie środków publicznych, jak też powyższy wymóg, wybór Grupy Doradczej Sienna Sp. z o.o., która dysponuje odpowiednim doświadczeniem i niekwestionowaną pozycją na rynku firm zajmujących się zamówieniami publicznymi, jest w pełni uzasadniony. 2. Grupa Doradcza Sienna świadczy obsługę w zakresie zamówień publicznych dla jednostek sektora finansów publicznych, jest firmą o uznanej renomie i ogromnym doświadczeniu co sprawia, iż jest najlepszym podmiotem, który może świadczyć obsługę prawną w zakresie wymaganym przez Zamawiającego tj. w zakresie zamówień publicznych związanych z wymianą ekspozycji. Firma ta służyła już uprzednio wsparciem dla CNK w zakresie pozyskania eksponatów na ekspozycję otwierającego się CNK, zna doskonale specyfikę działalności instytucji. 3. Grupa Doradcza Sienna sp. z o.o. specjalizuje się w obsłudze prawnej związanej z zamówieniami publicznymi. Wieloletnie doświadczenie w zakresie prawa zamówień publicznych stanowiło bardzo ważny powód przemawiający za wyborem tej firmy, gdyż jest to dziedzina prawa o priorytetowym znaczeniu dla jednostek z sektora finansów publicznych, zaś doświadczenie w tym zakresie było kluczowe przy wyborze wykonawcy. Grupa Doradcza Sienna sp. z o.o. jest wykonawcą świadczącym swoje usługi rzetelnie i biorącym zawsze pod uwagę specyfikę działalności instytucji. Wybór tej firmy gwarantuje zapewnienie doradztwa prawnego w zakresie zamówień publicznych na wysokim poziomie merytorycznym. W związku z wyżej wymienionymi okolicznościami Zamawiający stoi na stanowisku, że stosowanie trybu z wolnej ręki jest w pełni zasadne, zaś zastosowanie innego mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków środków publicznych. Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenie współpracy z kontrahentem Zamawiający liczy na zwiększoną efektywność działania w porównaniu do innych potencjalnych wykonawców. Wymaga podkreślenia także fakt, że Grupa Doradcza Sienna sp. z o.o. oferuje korzystne warunki świadczenia usługi na rzecz Zamawiającego, co powoduje że nie zachodzi obawa działania Zamawiającego, które mogłoby być uznane za niegospodarne. Zawarcie umowy z innym, nowym wykonawcą, który nie dysponuje tak rozległą wiedzą w zakresie działalności Zamawiającego mogłoby prowadzić do zwiększenia stawek za obsługę prawną przy jednoczesnym spadku efektywności świadczenia usługi. W związku z powyższym Zamawiający udzielenie zamówienia na świadczenie przedmiotowych usług w trybie z wolnej ręki, w związku z zaistnieniem przesłanek wskazanych w art. 5 ust. 1a i 1b Ustawy Pzp, uznaje za w pełni uzasadnione. Dotychczasowa współpraca z wykonawcą przebiegała bezproblemowo, co powoduje, że wybór tego kontrahenta dla celów obsługi prawnej w zakresie zamówień publicznych związanych z tak priorytetowym zadaniem CNK jak wymiana ekspozycji, pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Zastosowanie innego niż zamówienie z wolnej ręki trybu nie jest w stanie zagwarantować Zamawiającemu należytej obsługi. W szczególności grozi poważnym zwiększeniem wydatkowanych na obsługę Zamawiającego kwot, co z kolei kłóci się z zasadą celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, którą kierował się Zamawiający, mając na uwadze eliminację strat w mieniu publicznym.