Wynik przetargu

Adres: Wybrzeże L.Pasteura 1, 50-367 Wrocław, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: monika.komorowska@am.wroc.pl
tel: 71 7841174
fax: 71 7840045
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 2599520110 Data Udzielenia: 2011-01-22
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
72212180-4 Usługi opracowywania oprogramowania medycznego
72212780-0 Usługi opracowywania oprogramowania do zarządzania systemem, przechowywaniem i zawartością
72262000-9 Usługi rozbudowy oprogramowania
72263000-6 Usługi wdrażania oprogramowania
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
ZI / AM / WR - 28 / 10 - Rozbudowa oprogramowania Systemu RIS/PACS/WEB firmy Alteris ALTERIS sp. z o. o.
Katowice
792 228,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-01-22
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
722620009
722121804
722127800
722630006
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
792 228,00 zł
Minimalna złożona oferta:
792 228,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
792 228,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
792 228,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Wrocław: ZI / AM / WR - 28 / 10 - Rozbudowa oprogramowania Systemu RIS/PACS/WEB firmy Alteris


Numer ogłoszenia: 25995 - 2011; data zamieszczenia: 22.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Akademia Medyczna im. Piastów Śląskich, ul. Pasteura 1, 50-537 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. (071) 784 00 44; 784-11-73, faks (071) 784 00 45.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZI / AM / WR - 28 / 10 - Rozbudowa oprogramowania Systemu RIS/PACS/WEB firmy Alteris.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest rozbudowa, zakup dodatkowych licencji i konfiguracja użytkowanego przez Akademicki Szpital Kliniczny we Wrocławiu systemu RIS/PACS/WEB w wersji Advanced firmy Alteris o Pracownię Rentgenodiagnostyki (4 szt.), Pracownię Ultrasonografii (1 szt.), Pracownię Radiologii Zabiegowej (1 szt.), Pracownię Mammografii (1 szt.) oraz rozbudowa istniejącego archiwum systemu PACS firmy Alteris poprzez zakup licencji dla 11 urządzeń diagnostycznych oraz 1 licencji systemu WEB dla 50 użytkowników jednocześnie pracujących w systemie. Ilość licencji RIS/PACS/WEB przewidzianych do zakupu w trybie zamówienia z wolnej ręki: I. WYKAZ LICENCJI SYSTEMU RIS Alteris -7; II. WYKAZ LICENCJI SYSTEMU PACS Alteris - 11; III WYKAZ LICENCJI SYSTEMU DYSTRYBUCJI OBRAZÓW WEB Alteris - 1; OGÓŁEM LICENCJE Alteris: 19;.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.26.20.00-9, 72.21.21.80-4, 72.21.27.80-0, 72.26.30.00-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.11.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ALTERIS sp. z o. o., Ul. PCK 6 /3, 40-057 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 740400,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    792228,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    792228,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    792228,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Stan faktyczny - uzasadnienie faktyczne Akademia Medyczna we Wrocławiu (dalej AM) przeprowadziła postępowanie przetargowe nr ZI-AM- PO-12-07, ogłoszone w dniu 24. 03. 2007 r. pod nr 2007-S 59 - 072530, w wyniku którego zakupiła następujące urządzenia radiologiczne: Tomograf komputerowy , Rezonans magnetyczny, Aparat RTG i Ultrasonograf każdy wraz z oprogramowaniem systemu RIS/PACS Alteris, tj. dwie licencje systemu RIS oraz dwie licencje systemu PACS celem przesyłania i archiwizowania wyników badań uzyskanych na w/w urządzeniach. Po zakupie kolejnych urządzeń radiologicznych do Zakładu Diagnostyki Obrazowej (ZDO) i Poradni funkcjonujących przy ASK w latach 2009/2010, wystąpiła konieczność ich podłączenia do działającego już systemu RIS/PACS oraz zakup kolejnych licencji niezbędnych do ich obsługi a także systemu dystrybucji obrazów WEB Alteris - w formacie DICOM na oddziały szpitalne ASK. Ponieważ dotychczasowy system RIS/PACS Alteris (objęty prawami autorskimi) wdrożony w ASK, uzyskał pozytywna opinię zarówno lekarzy radiologów jak i personelu technicznego a także w toku użytkowania sprawdzone zostały jego zabezpieczenia systemowe, podjęto w AM decyzję o rozbudowie system RIS/PACS/ WEB Alteris dla nowo zakupionych urządzeń, jako działanie najbardziej racjonalne przy wydatkowaniu środków publicznych. Kwestią kluczową w niniejszej decyzji był fakt, zapewnienia pełnej kompatybilności nowych licencji z posiadanym już oprogramowaniem, oraz możliwość budowy spójnego systemu informatycznego. Wdrożenie bowiem innego oprogramowania, jak i samodzielna ingerencja czy jakakolwiek modyfikacja już istniejącego oprogramowania nie byłaby korzystna z następujących powodów : - wzrost kosztów związanych z obsługą rozdrobnionych i specjalistycznych systemów, - wzrost kosztów związanych z serwisem systemów, - nakłady na szkolenie z wielu programów i ich kolejnych wersji, - konieczność jednoczesnej obsługi różnych systemów, gdyż każdy z pracowników przechodząc z jednej pracowni do drugiej musiałby się przełączać pomiędzy dwoma systemami informatycznymi, co tym bardziej potęguje ilość potencjalnych problemów technicznych, a przede wszystkim popełnienia błędu diagnostycznego, - nieuzasadnione nakłady finansowe, wynikające z konieczności zduplikowania części sprzętu komputerowego, w tym serwerów komputerowych, - ryzyko wzrostu liczby błędów operatora w wyniku pracy na dwóch całkowicie różnych systemach, - brak możliwości integracji używanych systemów komputerowych, co bezpośrednio utrudnia ich obsługę i bieżącą pracę, - trudności w ustaleniu odpowiedzialności różnych producentów oprogramowania tak na etapie ich integracji jak i późniejszej eksploatacji, - trudności wynikające z zachowania względów bezpieczeństwa danych osobowych gromadzonych od początku istnienia Zakładu Diagnostyki Obrazowej dla różnych producentów systemów. Powyższe okoliczności miały dla Zamawiającego zasadnicze znaczenie ze względu na specyfikę i istotność zadań związanych bezpośrednio z ochroną zdrowia i życia ludzkiego. Zaniechanie traktowania tych kwestii priorytetowo wprowadziłoby nie tylko chaos w systemach informatycznych działających w Zakładzie Diagnostyki Obrazowej (ZDO) i Poradniach (przy ich stopniu skomplikowania i doniosłości zastosowań), ale także spowodowałoby, że Zamawiający traciłby więcej pieniędzy na szukanie, który z producentów jest odpowiedzialny za niedziałający system, na dochodzenie swoich praw od niego (o ile w ogóle byłoby możliwe ustalenie winnego), nie wspominając o kosztach i odpowiedzialności jakie mógłby ponieść w stosunku do pacjentów, których zdrowie i życie (lub dane) byłyby w takich sytuacjach zagrożone lub mogły być zagrożone. Należy się także liczyć, że wraz z dopuszczeniem zastosowania programów innych producentów, należałoby kalkulować dodatkowe koszty konsekwencji związanych z ewentualnym przestojem w wykonywaniu badań w czasie badania, po czyjej stronie występuje problem z integracją. Stan prawny - uzasadnienie prawne Zamawiający udzielił zamówienia w trybie z wolnej ręki zgodnie z art. 66. Ustawy PZP z uwagi na okoliczność, że dostawa dodatkowych licencji posiadanego już systemu informatycznego RIS/PACS/WEB Alteris mogła być zrealizowana tylko przez jednego wykonawcę, zatem zgodnie z Ustawą ma charakter obiektywny. Zamawiający, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2010 Nr 113 poz. 759), z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów podjął decyzję o udzieleniu zamówienia w trybie z wolnej ręki na zakup licencji systemu archiwizacji oraz obiegu informacji radiologicznej typu RIS/PACS/WEB, którego jedynym i wyłącznym producentem jest firma Alteris Sp. z o.o., ul. PCK 6/3, 40-057 Katowice, posiadająca wyłączne prawa autorskie i prawa majątkowe do systemu informatycznego Alteris RIS/PACS/WEB. W podjęciu decyzji o wyborze trybu z wolnej ręki AM miała również na względzie wyrok Sądu Okręgowego w Bydgoszczy z dnia 27 maja 2009 r., sygn. akt. II Ca 158/09, w którym Sąd w pełni poparł konieczność pracowania na spójnym systemie informatycznym. W powoływanym wyroku Sąd wskazał, że [zdaniem Sądu Okręgowego działanie dwóch, nawet zintegrowanych systemów, rodzi szereg trudności. Są nimi chociażby konieczność posługiwania się przez pracowników zamawiającego różnymi systemami, Z drugiej strony należy zauważyć, że funkcjonowanie dwóch różnych, lecz zintegrowanych systemów zwiększa możliwość błędnej diagnozy. W takiej sytuacji dochodzi do zsumowania się możliwości popełnienia błędów tkwiących w każdym systemie oraz dodatkowo dochodzi możliwości popełnienia błędu przez elementy integrujące oba systemy. Powyższe okoliczności wynikają z zasad logiki i nie wymagają wiadomości specjalnych. Dlatego biorąc pod uwagę specyficzny rodzaj działalności zamawiającego jakim jest ochrona życia i zdrowia pacjentów oraz konieczność prowadzenia badań naukowych Sąd Okręgowy uznał, że zamawiający miał uzasadniony interes domagając się rozbudowy istniejącego systemu]. Zgodnie z powyższym spełnione zostały przesłanki prawne realizacji zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki.