Wynik przetargu

Adres: ul. Korkowa 170A, 04-549 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: suska@lasymiejskie.waw.pl
tel: 22 612-25-60
fax: 22 610-38-29
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 2173320110 Data Udzielenia: 2011-01-18
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Usługa doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego Małgorzata Domasiewicz Jakima
Warszawa
66 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-01-18
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
66 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
66 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
66 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
66 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Usługa doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego


Numer ogłoszenia: 21733 - 2011; data zamieszczenia: 18.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Lasy Miejskie - Warszawa, ul. Grochowska 178/184, 04-357 Warszawa, woj. , tel. 0-22 612-25-60, faks 0-22610-38-29.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi prawniczej polegającej na: 1) udzielaniu doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, a także sporządzaniu opinii prawnych i analiz ustnych lub pisemnych według zlecenia Zleceniodawcy w sprawach związanych z istniejącymi lub potencjalnymi roszczeniami, w których niezbędne będzie zastępstwo procesowe Zleceniodawcy dotyczących spraw z zakresu jego działalności, 2) opracowywanie pism przedprocesowych i innych wymagających argumentacji prawnej lub konsultowanie projektów takich pism z pracownikami Zleceniodawcy, 3) doradztwo i pomoc prawna na naradach, spotkaniach i posiedzeniach w sprawach dotyczących działalności Zleceniodawcy związanych z istniejącymi lub potencjalnymi roszczeniami, w których niezbędne będzie zastępstwo procesowe Zleceniodawcy.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17.01.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Małgorzata Domasiewicz Jakima, ul. Młodzieńcza 45, 03-665 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 66700,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    66000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    66000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    66000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne przyjęcia trybu z wolnej ręki: - Art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), w związku z § 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. Nr 12, poz. 68) stanowi, że w przypadku zamówień, niepriorytetowych zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. - Art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje sie przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej reki. Uzasadnienie faktyczne przyjęcia trybu z wolnej ręki: W przedmiotowym zamówieniu, elementem podstawowym są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego natomiast usługi polegające na doradztwie prawnym w zakresie działalności poszczególnych komórek organizacyjnych jednostki są elementem uzupełniającym do głównego przedmiotu zamówienia. Wobec powyższego niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną jednostki na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na usługi prawnicze w pozostałym zakresie. Zawarcie umowy z radcą prawnym nieobsługującym dotychczas Lasów Miejskich - Warszawa spowoduje wydłużenie czasu realizacji zadań poprzez konieczność zapoznania się z problematyką będącą przedmiotem postępowań sądowych i może uniemożliwić terminową realizację zadań. Z uwagi na ciągłe zmiany przepisów dotyczących zadań realizowanych przez jednostkę nie powinno ulegać wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną mogą zapewnić jedynie osoby posiadająca bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie obsługi jednostek samorządu terytorialnego. Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową związaną z obsługą jednostek samorządu terytorialnego. Na podstawie doświadczeń z poprzedniego okresu jest bowiem oczywiste, że obsługa profesjonalnego prawnika jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania jednostki i realizacji jej zadań. Co więcej, zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli niezwłocznie rozwiązać problemy prawne bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Oczywistym jest, że takie prewencyjne działanie pozwala zaoszczędzić czas i jednocześnie zapobiega przed utratą środków przez zamawiającego. Przy usługach prawniczych niezmiernie istotną jest również więź, jaka łączy obie strony, a stosunek taki musi opierać się na zaufaniu, a nie być tylko rezultatem oceny ofert, bez odniesienia do elementu personalnego. Przy wyborze podmiotu świadczącego ten typ usług czynnikiem wyboru muszą być cechy wykonawcy, a nie tylko korzystność złożonej oferty. Udzielenie zamówienia dotychczasowej osobie wykonującej przedmiotową usługę wypełnia wymaganie celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. W przypadku rozpoczętych spraw takie rozwiązanie pozwoli ograniczyć wydatki związane ze świadczeniem usług w związku z możliwością ich ograniczenia wyłącznie do analizy prawnej bieżących zagadnień. Zaznajomienie innych osób z całością dokumentacji i sytuacją faktyczną wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia z każdym aspektem bieżących zagadnień, a także zaistniałych w przeszłości. Takie rozwiązanie prowadziłoby też do opóźnień w podjęciu działań ze strony Lasów Miejskich - Warszawa i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań jednostki winno być ograniczone do minimum. W przypadku nowych spraw okolicznością wpływającą na oszczędność i efektywność dokonywanych wydatków będzie miał fakt znajomości specyfiki zadań i sposobu ich realizacji, struktury, uwarunkowań wynikających z uprzednio zaciągniętych zobowiązań, przez osobę dotychczas w nie zaangażowaną. Niezależenie, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem wydaje się podział usług związanych z doradztwem zastępstwa procesowego Lasów Miejskich od usług doradztwa tym bardziej, że te drugie stanowią mniejszą część w całym zamówieniu. Zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów i strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, oraz ogranicza ryzyka naruszenie dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak też umożliwia terminową realizację zadań przez Lasy Miejskie - Warszawa. Istotne znaczenie ma też fakt uzyskania przez Wykonawcę, podczas realizacji dotychczasowego doradztwa prawnego, praktycznej wiedzy na temat specyfiki pracy w jednostce. Mając powyższe na uwadze prawdopodobne jest, że w zakresie doświadczenia, krąg potencjalnych wykonawców ogranicza się do podmiotów wcześniej współpracujących z Zamawiającym. Podsumowując należy stwierdzić, że z punktu widzenia celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, w zakresie wskazanego powyżej doradztwa prawnego zasadne jest nie oddzielanie usług związanych z zastępstwem procesowym od doradztwa prawnego i udzielenie całego zamówienia Wykonawcy dotychczas świadczącemu usługi. W świetle powyższego wybór trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a i 1b z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych jest zasadny.