Wynik przetargu

Adres: ul. J. Dąbrowskiego 27, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: gospodarczy@tarnow.so.gov.pl
tel: 14 688 74 05
fax: 14 688 74 17
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 2048720110 Data Udzielenia: 2011-01-18
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45216112-2 Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Rozbudowa budynku Sądu Okręgowego i Rejonowego w Tarnowie oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie Konsorcjum: ABM SOLID S.A. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych i Realizacji Inwestycji RABA Sp. z o.o. MAXTO Marcin Staniewski, Tomasz Wojewoda Sp.J
Tarnów
144 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-01-18
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452161122
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
144 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
144 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
144 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
144 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Tarnów: Rozbudowa budynku Sądu Okręgowego i Rejonowego w Tarnowie oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie


Numer ogłoszenia: 20487 - 2011; data zamieszczenia: 18.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Okręgowy w Tarnowie, ul. J. Dąbrowskiego 27, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 014 688 74 05, faks 014 688 74 89.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa budynku Sądu Okręgowego i Rejonowego w Tarnowie oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie robót budowlanych dodatkowych zamiennych i dodatkowych do robót podstawowych realizowanych w zadaniu inwestycyjnym p.n. Rozbudowa budynku Sądu Okręgowego i Rejonowego w Tarnowie oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.61.12-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.01.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum: ABM SOLID S.A. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych i Realizacji Inwestycji RABA Sp. z o.o. MAXTO Marcin Staniewski, Tomasz Wojewoda Sp.J, ul. Bartla 3, 33-100 Tarnów, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 145189,11 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    144000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    144000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    144000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. Roboty dodatkowe - zamienne: Przedmiot umowy nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r. obejmował zakres robót szczegółowo opisany w dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Zgodnie z projektem wykonawczym - Konstrukcja - opracowanie Biura Projektów PROBUD Sp. z o.o. w Tarnowie z grudnia 2007r., posadowienie Segmentu nr 1 zostało zaprojektowane w oparciu o dokumentację geotechniczną badań podłoża gruntowego terenu sporządzoną w grudniu 2007 r. przez HYDROGEOPOL Sp. z o.o. w Dębicy. Oferta Wykonawcy - Konsorcjum firm: 1) ABM SOLID S.A., z siedzibą w Tarnowie ul. Bartla 3, 2) Przedsiębiorstwo Usług Technicznych i Realizacji Inwestycji RABA Sp. z o.o., z siedzibą w Myślenicach, ul. Drogowców 8, 3) MAXTO Marcin Staniewski, Tomasz Wojewoda Spółka Jawna, z siedzibą w Krakowie, ul. Reduta 5 została sporządzona na podstawie wyżej wymienionej dokumentacji projektowo - kosztorysowej. W trakcie realizacji robót tj. po wykonaniu wykopu, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami, dokonano oceny aktualnych warunków geotechnicznych w wykonanych wykopach. Ocenę sporządziła firma GEOKONSTRUKCJA w Krakowie w październiku 2010 r. a więc juz po zawarciu Umowy nr 1/09/2010 z wyżej wymienionym Wykonawcą. W wyniku tych badań stwierdzono, iż aktualne warunki gruntowo - wodne pod Segmentem nr 1 są gorsze od warunków określonych w dokumentacji geotechnicznej opracowanej przez HYDROGEOPOL Sp. z o.o. w Dębicy w grudniu 2007 r. Nowe warunki gruntowo - wodne wymusiły konieczność zmiany posadowienia Segmentu nr 1. Zaprojektowane i przyjęte przez Wykonawcę do wyceny w Jego ofercie ławy fundamentowe Segmentu nr 1, zostają zastąpione zgodnie z Projektem zamiennym - opracowanie PROBUD Sp. z o.o. w Tarnowie z grudnia 2010 r., płytą fundamentową. Wprowadzenie robót zamiennych skutkuje zwiększonymi kosztami posadowienia Segmentu nr 1. Zważywszy na powyższe, należy stwierdzić, iż omawianej zmiany zakresu robót nie można było wcześniej przewidzieć, a roboty te są niezbędne i konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Ponadto roboty budowlane szczegółowo opisane w wyżej wymienionej dokumentacji zamiennej - branża: konstrukcja z grudnia 2010 r. jako roboty dodatkowe - zamienne stanowią kontynuację robót podstawowych objętych umową nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r. Ich wykonanie jest ściśle powiązane z robotami podstawowymi a wykonanie całego zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania omawianego zamówienia dodatkowego . 2. Roboty dodatkowe: Przedmiot umowy nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r. obejmował zakres robót szczegółowo opisany w dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych a w szczególności w Projekcie budowlanym - Projekt Zagospodarowania Terenu cz. I Budynek Administracyjno - Biurowy Sądu Okręgowego i Rejonowego oraz Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Tarnowie na dz. 88/12, obr. 253 przy ul. Dąbrowskiego w Tarnowie - Opracowanie p.n. Budynek Warsztatów Zakładu Poprawczego - Roboty rozbiórkowe - tom nr 3 sporządzonym przez PROBUD Sp. z o.o. 33-100 Tarnów, ul. Boya - Żeleńskiego 4. Oferta Wykonawcy - Konsorcjum firm: 1) ABM SOLID S.A., z siedzibą w Tarnowie ul. Bartla 3, 2) Przedsiębiorstwo Usług Technicznych i Realizacji Inwestycji RABA Sp. z o.o., z siedzibą w Myślenicach, ul. Drogowców 8, 3) MAXTO Marcin Staniewski, Tomasz Wojewoda Spółka Jawna, z siedzibą w Krakowie, ul. Reduta 5 została sporządzona na podstawie wyżej wymienionej dokumentacji. W trakcie wykonywania rozbiórki natrafiono na pozostałości niezidentyfikowanego i nie ujętego w wyżej wymienionej dokumentacji obiektu budowlanego zlokalizowanego pod Segmentem nr 2 i Segmentem nr 3. W związku z tym wystąpiła konieczność usunięcia ścian fundamentowych ceglanych pozostałych po wyżej wymienionym obiekcie budowlanym, kolidujących z obecną realizacją inwestycji, wywiezienia gruzu i uzupełnienia chudym betonem zagłębień powstałych po usunięciu resztek. Zakres uzupełnienia chudym betonem: do poziomu istniejących ław fundamentowych ujętych na rysunku Projektu wykonawczego - Konstrukcja. Wymieniony powyżej zakres robót nie był objęty Umową nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r. Konieczność wprowadzenia do realizacji omawianych robót dodatkowych skutkuje zwiększonymi kosztami wykonania Segmentów nr 2 i nr 3. Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację i powyżej opisane fakty, należy stwierdzić, iż wymienionego zakresu robót dodatkowych nie można było wcześniej przewidzieć a jednocześnie, co należy podkreślić roboty te są niezbędne i konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Omawiane roboty budowlane jako roboty dodatkowe są wewnętrznie i nierozerwalnie związane w robotami podstawowymi objętymi umową nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r. Chcąc kontynuować prace budowlane - podstawowe, muszą być zrealizowane wymienione roboty dodatkowe. Ich realizacja jest ściśle powiązana z robotami podstawowymi a wykonanie całego zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania omawianego zamówienia dodatkowego . 3. Ze względu na wymogi umowy nr 1.09.2010 z dnia 21.09.2010 r., w szczególności uzyskanie 4-letniej gwarancji na całość przedmiotu zamówienia (z wyłączeniem okablowania strukturalnego dla, którego okres gwarancji wynosi 25 lat) oraz celem zachowania tych samych co roboty podstawowe norm i standardów technicznych, celowe jest zlecenie wykonania robót dodatkowych - zamiennych opisanych w punkcie 1 niniejszego Protokołu konieczności oraz robót dodatkowych opisanych w punkcie 2 niniejszego Protokołu konieczności, Wykonawcy zamówienia podstawowego. Ponadto za zleceniem omawianych robót wymienionemu powyżej Konsorcjum firm, którego reprezentuje Lider ABM SOLID S.A. w Tarnowie przemawiają również względy gospodarcze, które pozwolą m.in. na: 1) możliwość negocjowania wynagrodzenia za wykonanie robót dodatkowych - zamiennych, podczas, gdy w wypadku zlecenia robót nowemu wykonawcy, pozyskiwanemu w drodze przetargu nieograniczonego lub ograniczonego taka możliwość nie istnieje; 2) uniknięcie kosztów związanych z ustanowieniem przez Inwestora - Zamawiającego Kierownika budowy w związku z równoczesnym prowadzeniem robót przez dwóch wykonawców, którzy mają obowiązek zapewnienia kierowników robót a to z uwagi na fakt, iż dotychczas ustanowiony Kierownik budowy nie może odpowiadać za roboty wykonywane przez innego wykonawcę. Należy zważyć na przepis art. 18 Ustawy z dn. 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane z późniejszymi zmianami, który nakłada na Inwestora obowiązek prawidłowego zorganizowania procesu budowlanego w tym m.in. poprzez zapewnienie kierownictwa budowy i ustanowienie Kierownika budowy. Kierownik budowy w myśl obowiązujących przepisów Prawa budowlanego składa oświadczenie o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz innymi przepisami prawa a także składa oświadczenie o doprowadzeniu terenu budowy do należytego stanu i porządku Wymienione oświadczenia muszą być dołączone do wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na użytkowanie obiektu; uniknięcie wydłużenia czasu przekazania inwestycji do użytkowania co powodowałoby konieczność ponoszenia kosztów związanych m.in. z dozorowaniem obiektu; uniknięcie konieczności poniesienia dodatkowych kosztów wynikających z zapłaty nowemu wykonawcy kosztów urządzenia placu budowy. 3) bezkolizyjne i płynne wykonywanie robót podstawowych; podczas gdy wprowadzenie drugiego niezależnego wykonawcy spowodowałoby opóźnienia w terminowej realizacji robót podstawowych. Wprowadzenie na plac budowy nowego wykonawcy nie znajduje uzasadnienia przede wszystkim ze względu na: 1) dość długotrwały czas wyboru wykonawcy wynikający z procedur wyłaniania wykonawcy w drodze przetargu publicznego w oparciu o przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r, Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami i to bez gwarancji skutecznego przeprowadzenia przetargu, 2) niepewną i niekorzystną dla Zamawiającego sytuację związaną z ceną za wykonanie robót, która w wyniku nowego postępowania mogłaby się okazać niekorzystną dla Zamawiającego, 3) ewentualność częściowej utraty przez Zamawiającego gwarancji jakości udzielonej przez wyżej wymienione Konsorcjum firm, którego reprezentuje Lider ABM SOLID S.A. w Tarnowie i mogłoby pozbawić zamawiającego prawa dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi.