Wynik przetargu

Adres: ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zp@powiat.poznan.pl
tel: 618 410 500
fax: 618 480 556
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 23641520140 Data Udzielenia: 2014-11-13
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79800000-2 Usługi drukowania i powiązane
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie kart do głosowania w wyborach do Rady Powiatu w Poznaniu Betmor-Poligrafia Waldemar Kostrzewa Beata Kostrzewa s.c.
Poznań
99 488,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-11-13
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
798000002
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
99 489,00 zł
Minimalna złożona oferta:
99 489,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
99 489,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
99 489,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Poznań: Wykonanie kart do głosowania w wyborach do Rady Powiatu w Poznaniu


Numer ogłoszenia: 236415 - 2014; data zamieszczenia: 13.11.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8410500, faks 061 8480556.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie kart do głosowania w wyborach do Rady Powiatu w Poznaniu.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie kart do głosowania w wyborach do Rady Powiatu w Poznaniu, które odbędą się 16 listopada 2014 roku.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.80.00.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.10.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Betmor-Poligrafia Waldemar Kostrzewa Beata Kostrzewa s.c., ul. Chlebowa 16, 61-003 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 81300,81 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    99488,60


  • Oferta z najniższą ceną:
    99488,60
    / Oferta z najwyższą ceną:
    99488,60


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający przeprowadził, w trybie zapytania o cenę, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na druk kart do głosowania w wyborach do Rady Powiatu w Poznaniu, które odbędą się 16 listopada 2014 r., unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), ponieważ nie złożono co najmniej dwóch ofert niepodlegających odrzuceniu. Ww. postępowanie zostało wszczęte w dniu 14 października 2014 roku, tj.: niezwłocznie po podjęciu przez Powiatową Komisję Wyborczą w Poznaniu Uchwały nr 6/2014 z dnia 13 października 2014 roku, w sprawie ustalenia treści oraz nakładu kart do głosowania. Niemożliwe było wcześniejsze przeprowadzenie postępowania z uwagi na brak możliwości wskazania przez Zamawiającego wymaganej do wykonania ilości kart do głosowania oraz określenia ich ostatecznego formatu i treści. Należy bowiem zauważyć, iż istotą zamówień publicznych jest wybór oferty złożonej przez Wykonawcę w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu lub przesłane zaproszenie do składania ofert albo do negocjacji. Nadto, cytowana powyżej ustawa, nakłada na Zamawiającego obowiązek opisywania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Ewentualne wcześniejsze wszczęcie postępowania, bez tych danych, wiązałoby się z wadliwym opisem przedmiotu zamówienia, oraz naruszałoby obowiązujące przepisy. Na zapytanie skierowane przez Zamawiającego do pięciu rzetelnych, uczestniczących w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych, Wykonawców, odpowiedziało trzech z nich. Procedura została przeprowadzona z należytą starannością. Zamawiający wszczynając postępowanie nie posiadał żadnych przesłanek by przypuszczać, iż dwie spośród złożonych ofert zostaną odrzucone, w tym jedna ze względu na błąd w obliczeniu ceny, a druga ponieważ została złożona przez Wykonawcę niezaproszonego do składania ofert, a w konsekwencji niemożliwy będzie wybór najkorzystniejszej oferty oraz zawarcie ważnej umowy. Zgodnie z Uchwałą Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 25 sierpnia 2014 r. w sprawie wytycznych i wyjaśnień dotyczących druku i przechowywania kart do głosowania oraz trybu ich przekazania wraz z nakładkami na karty do głosowania sporządzonymi w alfabecie Braille`a obwodowym komisjom wyborczym w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m. st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, zarządzonych na dzień 16 listopada 2014 r., karty do głosowania winny zostać przygotowane do rozprowadzenia najpóźniej do dnia 12 listopada 2014 r., z tym zastrzeżeniem, że karty przeznaczone do sporządzenia pakietów wyborczych stosowanych w głosowaniu korespondencyjnym najpóźniej do dnia 04 listopada 2014 r. Zamawiający wszczynając postępowanie winien uwzględnić czas niezbędny do przygotowania i złożenia ofert, a także terminy przewidziane na ewentualne wezwania Wykonawców do uzupełnienia dokumentów oraz przedłożenie wyjaśnień dotyczących złożonych ofert. Jednocześnie umowa o zamówienie publiczne może zostać zawarta po upływie określonego w art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych terminu, tj. 5 dni, który może zostać skrócony jedynie w sytuacjach określonych w art. 94 ust. 2 tej ustawy. Należy również podkreślić, że Zamawiający nie może zakładać, iż postępowanie przebiegnie bez konieczności dokonania dodatkowych przewidzianych w cytowanej ustawie czynności. W przypadku przeprowadzenia kolejnego postępowania zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego mogłoby nastąpić nie wcześniej niż 10 listopada 2014 r. Natomiast zgodnie z treścią załącznika do przywołanej powyżej Uchwały Państwowej Komisji Wyborczej, wykonanie kart do głosowania wiąże się z koniecznością dokonania dwukrotnej korekty i kontroli jakości druku kart oraz ich ostateczne sprawdzenie z uwzględnieniem konieczności wcześniejszego przygotowania pakietów wyborczych stosowanych w głosowaniu korespondencyjnym, przy czym - jak już zostało to wskazane powyżej - pakiety te winny zostać wykonane i przekazane obwodowym komisjom wyborczym najpóźniej do dnia 04 listopada 2014 r. W świetle powyższego, nie jest możliwe prawidłowe przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym, które dodatkowo zapewniłoby dochowanie terminów wykonania kart, które są niezbędne dla prawidłowej organizacji wyborów. Do udziału w negocjacjach zaproszony zostaje Wykonawca, który w przeprowadzonym w trybie zapytania o cenę postępowaniu, złożył ofertę z najniższą ceną. W związku z powyższym nie ulega wątpliwości, że sytuacja jest wyjątkowa i nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, a zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia nie jest możliwe.