Wynik przetargu

Adres: plac Festiwalu Muzyki Rockowej 1, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: biuro@jokjarocin.pl
tel: 0-62 747 30 02
fax: 0-62 747 30 02
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 3818820120 Data Udzielenia: 2012-02-08
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
92000000-1 Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Organizacja imprezy kulturalnej pod nazwą JAROCIN FESTIWAL 2012 AGENCJA ARTYSTYCZNA GO AHEAD SP. Z O.O.
Poznań
325 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-02-08
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
920000001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
325 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
325 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
325 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
325 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Jarocin: Organizacja imprezy kulturalnej pod nazwą JAROCIN FESTIWAL 2012


Numer ogłoszenia: 38188 - 2012; data zamieszczenia: 08.02.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Jarociński Ośrodek Kultury, plac Festiwalu Muzyki Rockowej 1, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie, tel. 0-62 747 30 02, faks 0-62 747 30 02.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: samorządowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Organizacja imprezy kulturalnej pod nazwą JAROCIN FESTIWAL 2012.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamówienie obejmuje organizację imprezy kulturalnej pod nazwą JAROCIN FESTIWAL 2012, z uwzględnieniem wymogów przepisów ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 lipca 2012r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
92.00.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.02.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • AGENCJA ARTYSTYCZNA GO AHEAD SP. Z O.O., Noskowskiego 24, 61-705 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 276422,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    325000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    325000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    325000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Na podstawie art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może - w przypadku postępowań dotyczących zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym w rozumieniu przepisów wydanych na podstawie art. 2a ustawy - nie stosować przepisów dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. Co więcej, w przypadku usług o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach aniżeli określone w art. 67 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie owego innego - wymaganego normalnie - trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3. poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań przez zamawiającego. Usługi które są przedmiotem zamówienia ze strony JOK pozostają usługami o charakterze niepriorytetowym w rozumieniu ustawy. Zgodnie bowiem z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010r., Nr 12, poz. 68), usługi kulturalne (za wyjątkiem umów kupna, rozbudowy, produkcji lub współprodukcji programów przez nadawcę oraz umów, których przedmiotem jest czas antenowy) są usługami o charakterze niepriorytetowym. Oznacza to, że w przypadku usług, które zamawia JOK w związku z organizacją festiwalu, można - co do zasady - zastosować uproszczony tryb udzielenia zamówień, w tym między innymi przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia z wolnej ręki. Idąc dalej, stwierdzić należy, że ustawodawca dopuszcza zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w sytuacji gdyby zastosowanie trybu konkurencyjnego uniemożliwiałoby terminową realizację zadań zamawiającego. W kontekście konieczności zapewnienia odpowiedniego czasu, jakim musi dysponować od momentu podpisania umowy z JOK podmiot organizujący festiwal celem należytego wykonania nałożonych na niego obowiązków - przede wszystkim zorganizowania występów odpowiedniej ilości zespołów z Polski i zagranicy (zapewniających poziom muzyczny stosowny do rangi festiwalu), podpisanie umów na dzierżawę obiektów, catering, czy wreszcie zorganizowania odpowiedniej oprawy medialnej całego wydarzenia wraz z promocją samego festiwalu i Miasta Jarocin - stwierdzić należy, że przeprowadzenie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, względnie przetargu ograniczonego, niosłoby za sobą bardzo prawdopodobne ryzyko niewykonania zamówienia w terminie. Biorąc pod uwagę poszczególne minimalne terminy wymagane ustawą, to jest termin publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, termin złożenia ofert, termin wyboru najkorzystniejszej oferty oraz termin udzielenia zamówienia (podpisanie umowy), w skrajnie korzystnym dla zamawiającego przypadku byłoby teoretycznie możliwym przeprowadzenie całego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego (względnie ograniczonego) w przeciągu około miesiąca od jego rozpoczęcia. Powyższe terminy trzeba jednak traktować jako mało realne, albowiem przed przystąpieniem do postępowania zamawiający musi sporządzić odpowiednią specyfikację istotnych warunków zamówienia, a następnie, już w trakcie samego postępowania, musi liczyć się z: a) pytaniami, o ile nie z protestami dotyczącymi treści specyfikacji, przedłużającymi termin złożenia ofert, b) niezłożeniem ofert w ogóle przez potencjalnie zainteresowane podmioty, co pociągnie za sobą konieczność powtórzenia przetargu, c) złożeniem ofert zawierających braki, co będzie musiało skutkować koniecznością prowadzenia stosownego postępowania uzupełniającego przez zamawiającego, d) złożeniem ofert podlegających odrzuceniu, względnie przez wykonawców podlegających wykluczeniu, co może spowodować protesty i odwołania, e) oprotestowaniem wyboru najkorzystniejszej oferty przez podmioty niezadowolone z rozstrzygnięcia przetargu. Opisane okoliczności mogą zatem spowodować wydłużenie procedury przetargowej o kilka tygodni, a w skrajnych przypadkach nawet o większą ilość czasu. Oznacza to, że istnieje uzasadnione ryzyko, iż w terminie, w którym najpóźniej musiałaby zostać podpisana umowa z podmiotem organizującym festiwal przedmiotowe postępowanie nie zostałoby w ogóle zakończone. Z kolei podpisanie umowy w późniejszym czasie - z uwagi chociażby na niemożność zakontraktowania występów wykonawców pożądanych z uwagi na rangę i poziom festiwalu - oznaczałoby, że impreza w kształcie oczekiwanym przez zamawiającego nie mogłaby się odbyć, przez co zamówienie nie mogłoby zostać zrealizowane. Podsumowując, biorąc pod uwagę całokształt sytuacji w jakiej obecnie znalazł się zamawiający, istnieją przesłanki do podpisania umowy na usługi związane z organizacją Jarocin Festiwal 2012 w trybie zamówienia z wolnej ręki - z uwagi na fakt, że ewentualne podpisanie umowy w następstwie przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego bądź ograniczonego mogłoby uniemożliwić JOK terminową realizację zadania w postaci organizacji całego festiwalu.