Poznań: Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim


Numer ogłoszenia: 256963 - 2010; data zamieszczenia: 20.09.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu , ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8463819, faks 061 8463820.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.wup.poznan.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Główne cele badania ewaluacyjnego to: 1. Analiza wpływu dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz na upowszechnienie edukacji przedszkolnej w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. 2. Identyfikacja potrzeb oraz obszarów wymagających szczególnego wsparcia w ramach edukacji przedszkolnej, szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (w tym zawodowego) na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego. UWAGA: Zamawiający używa zamiennie sformułowań: Wielkopolska i województwo wielkopolskie, które w przedmiotowym dokumencie są równoznaczne z terminem województwo wielkopolskie. Od Wykonawcy oczekuje się uzyskania odpowiedzi na poniższe pytania badawcze: 1. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na rozszerzenie oferty edukacyjnej w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego? Jakiego rodzaju jest to wpływ i o jakiej sile? 2. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców województwa wielkopolskiego? W jakim stopniu ten wpływ jest widoczny? 3. Czy i jakiego typu bariery w dostępie do edukacji przedszkolnej występują na terenach gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim? 4. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach PO KL niweluje te bariery? Jakie działania podejmowane w ramach PO KL niwelują zidentyfikowane bariery? 5. Czy i w jakim stopniu zajęcia pozalekcyjne w wielkopolskich szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych finansowane ze środków EFS w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów napotykających na problemy edukacyjne z gmin wiejskich, miejsko - wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 6. Czy i w jakim stopniu działania realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na powrót do systemu szkolnictwa dzieci, które przedwcześnie opuściły ścieżkę edukacji szkolnej? 7. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL w województwie wielkopolskim mają wpływ na zmianę wizerunku szkolnictwa zawodowego zarówno wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, a także wśród pracodawców? 8. Czy i w jakim zakresie działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na modyfikację kierunków kształcenia w szkolnictwie zawodowym? 9. Czy wsparcie w ramach Priorytetu IX PO KL w wystarczającym stopniu wpływa na poprawę zaopatrzenia w pomoce naukowe dla szkół podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? W jaki sposób zwiększyć efektywność tego wsparcia? 10. Czy i w jaki sposób dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpływa na podwyższenie kwalifikacji kadry pedagogicznej w przedszkolach i szkołach na terenie wielkopolskich gmin wiejskich i miejsko- wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 11. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uelastycznienie godzin otwarcia przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców? W jaki sposób można zwiększyć wpływ EFS w tym zakresie? W których subregionach Wielkopolski są największe potrzeby w tym zakresie? 12. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej i doposażenie przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców? Na jakich obszarach Wielkopolski oraz w jakim zakresie istnieje potrzeba uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz doposażenia przedszkoli? 13. Czy i w jakim stopniu działania podjęte w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęły na zwiększenie liczby i kwalifikacji wychowawców/ nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach/ szkołach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce? 14. Czy i w jakim stopniu projekty realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL na terenach wiejskich i gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce wpłynęły na poprawę wsparcia pedagogiczno-psychologicznego skoncentrowanego na eliminacji czynników lokujących uczniów w niekorzystnej sytuacji edukacyjnej? 15. Czy i w jakim stopniu dzięki dofinansowaniu z EFS rozwinięto ofertę ukierunkowaną na rozwój kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? 16. Jakie programy rozwojowe uwzględnione w Szczegółowym Opisie Priorytetów PO KL są najczęściej realizowane przez Beneficjentów Poddziałania 9.1.2 oraz Działania 9.2 PO KL w województwie wielkopolskim? Z czego to wynika? 17. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL miały wpływ na współpracę szkół i placówek kształcenia zawodowego z przedsiębiorcami i instytucjami rynku pracy (staże/praktyki) w Wielkopolsce? Od Wykonawcy oczekuje się przedstawienia pytań badawczych w blokach tematycznych korespondujących z celami badawczymi oraz przyporządkowanie ich do metod badawczych i kryteriów ewaluacyjnych. W badaniu zostaną uwzględnione kryteria: Adekwatność/ trafność - kryterium to pozwoli ocenić czy wsparcie udzielane w ramach Priorytetu IX PO KL jest adekwatne do potrzeb edukacyjnych mieszkańców gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Efektywność - kryterium to pozwoli ocenić stosunek poniesionych nakładów na Priorytet IX PO KL do uzyskanych rezultatów. Użyteczność - kryterium to pozwoli ocenić, czy dofinansowanie z PO KL ma rzeczywisty wpływ na rozwój oferty edukacyjnej i upowszechnianie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców. Wyniki ewaluacji służyć będą modyfikacji i dostosowaniu sposobów realizacji celów Priorytetu IX założonych dla komponentu regionalnego PO KL do potrzeb. Wyniki badania usprawnią wdrażanie PO KL w regionie oraz polepszą dynamikę osiągania wskaźników w ramach Priorytetu IX. UWAGA: Analizy prowadzone przez Ewaluatora powinny uwzględniać dane dotyczące województwa wielkopolskiego od początku wdrażania komponentu regionalnego PO KL. Metodologia Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym metod badawczych oraz analizy statystycznej i jakościowej uzyskanych danych. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym model badania uwzględniający powiązanie: celów badania, pytań badawczych, prób badawczych, metod i technik badawczych. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do przypisania grup respondentów do metod i technik badawczych. Zaproponowana koncepcja badawcza musi korespondować z kryteriami ewaluacyjnymi przedstawionymi w dokumencie. Respondenci: -Przedstawiciele (dyrektorzy, kierownicy, pracownicy merytoryczni) przedszkoli/ innych form edukacji przedszkolnej - Beneficjenci Priorytetu IX; -Rodzice dzieci (Beneficjentów Ostatecznych) w wieku przedszkolnym (3-5 lat); -Przedstawiciele (dyrektorzy, nauczyciele) szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Priorytetu IX; -Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Ostateczni; -Przedstawiciele Powiatowych Urzędów Pracy województwa wielkopolskiego; -Przedstawiciel Departamentu Edukacji i Nauki UMWW; -Przedstawiciel Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi UMWW; -Kierownik Oddziału dla Priorytetu IX PO KL (WUP); -Przedstawiciel Wydziału Polityki Rynku Pracy (WUP); -Mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko-wiejskich, miast do 25 tys. mieszkańców; -Wielkopolscy przedsiębiorcy/ pracodawcy. Zamawiający wymaga zastosowania wymienionych poniżej metod i technik: -Desk research - 1 analiza; -CATI - 500 ankiet; -IDI - 10 wywiadów; -FGI - 1 zogniskowany wywiad grupowy. Zaproponowane przez Wykonawcę metody i techniki ich wykorzystania, charakterystyka i dobór respondentów do prób oraz kryteria przypisania metod do poszczególnych pytań badawczych zostaną przedstawione Zamawiającemu przez Wykonawcę w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 13.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia, nie spełnia


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia, nie spełnia


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia, nie spełnia


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia, nie spełnia


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia, nie spełnia


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Sposób realizacji badania - 20


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje dokonanie zmiany umowy w zakresie składu osobowego kadry realizującej przedmiot umowy i ekspertów oraz zastosowanych metod i technik badawczych


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.wup.poznan.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W POZNANIU ul. Kościelna 37 60-537 Poznań IIp. pok. 33.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
29.09.2010 godzina 09:20, miejsce: WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W POZNANIU ul. Kościelna 37 60-537 Poznań IIp. pok. 33.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
do 28.10.2010.


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Przedmiot zamówienia współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Poznań: Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim.


Numer ogłoszenia: 342662 - 2010; data zamieszczenia: 22.10.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 256963 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu, ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8463819, faks 061 8463820.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Główne cele badania ewaluacyjnego to: 1. Analiza wpływu dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz na upowszechnienie edukacji przedszkolnej w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. 2. Identyfikacja potrzeb oraz obszarów wymagających szczególnego wsparcia w ramach edukacji przedszkolnej, szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (w tym zawodowego) na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego. UWAGA: Zamawiający używa zamiennie sformułowań: Wielkopolska i województwo wielkopolskie, które w przedmiotowym dokumencie są równoznaczne z terminem województwo wielkopolskie. Od Wykonawcy oczekuje się uzyskania odpowiedzi na poniższe pytania badawcze: 1. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na rozszerzenie oferty edukacyjnej w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego? Jakiego rodzaju jest to wpływ i o jakiej sile? 2. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców województwa wielkopolskiego? W jakim stopniu ten wpływ jest widoczny? 3. Czy i jakiego typu bariery w dostępie do edukacji przedszkolnej występują na terenach gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim? 4. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach PO KL niweluje te bariery? Jakie działania podejmowane w ramach PO KL niwelują zidentyfikowane bariery? 5. Czy i w jakim stopniu zajęcia pozalekcyjne w wielkopolskich szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych finansowane ze środków EFS w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów napotykających na problemy edukacyjne z gmin wiejskich, miejsko - wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 6. Czy i w jakim stopniu działania realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na powrót do systemu szkolnictwa dzieci, które przedwcześnie opuściły ścieżkę edukacji szkolnej? 7. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL w województwie wielkopolskim mają wpływ na zmianę wizerunku szkolnictwa zawodowego zarówno wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, a także wśród pracodawców? 8. Czy i w jakim zakresie działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na modyfikację kierunków kształcenia w szkolnictwie zawodowym? 9. Czy wsparcie w ramach Priorytetu IX PO KL w wystarczającym stopniu wpływa na poprawę zaopatrzenia w pomoce naukowe dla szkół podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? W jaki sposób zwiększyć efektywność tego wsparcia? 10. Czy i w jaki sposób dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpływa na podwyższenie kwalifikacji kadry pedagogicznej w przedszkolach i szkołach na terenie wielkopolskich gmin wiejskich i miejsko- wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 11. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uelastycznienie godzin otwarcia przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców? W jaki sposób można zwiększyć wpływ EFS w tym zakresie? W których subregionach Wielkopolski są największe potrzeby w tym zakresie? 12. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej i doposażenie przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców? Na jakich obszarach Wielkopolski oraz w jakim zakresie istnieje potrzeba uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz doposażenia przedszkoli? 13. Czy i w jakim stopniu działania podjęte w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęły na zwiększenie liczby i kwalifikacji wychowawców/ nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach/ szkołach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce? 14. Czy i w jakim stopniu projekty realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL na terenach wiejskich i gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce wpłynęły na poprawę wsparcia pedagogiczno-psychologicznego skoncentrowanego na eliminacji czynników lokujących uczniów w niekorzystnej sytuacji edukacyjnej? 15. Czy i w jakim stopniu dzięki dofinansowaniu z EFS rozwinięto ofertę ukierunkowaną na rozwój kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? 16. Jakie programy rozwojowe uwzględnione w Szczegółowym Opisie Priorytetów PO KL są najczęściej realizowane przez Beneficjentów Poddziałania 9.1.2 oraz Działania 9.2 PO KL w województwie wielkopolskim? Z czego to wynika? 17. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL miały wpływ na współpracę szkół i placówek kształcenia zawodowego z przedsiębiorcami i instytucjami rynku pracy (staże/praktyki) w Wielkopolsce? Od Wykonawcy oczekuje się przedstawienia pytań badawczych w blokach tematycznych korespondujących z celami badawczymi oraz przyporządkowanie ich do metod badawczych i kryteriów ewaluacyjnych. W badaniu zostaną uwzględnione kryteria: Adekwatność/ trafność - kryterium to pozwoli ocenić czy wsparcie udzielane w ramach Priorytetu IX PO KL jest adekwatne do potrzeb edukacyjnych mieszkańców gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Efektywność - kryterium to pozwoli ocenić stosunek poniesionych nakładów na Priorytet IX PO KL do uzyskanych rezultatów. Użyteczność - kryterium to pozwoli ocenić, czy dofinansowanie z PO KL ma rzeczywisty wpływ na rozwój oferty edukacyjnej i upowszechnianie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców. Wyniki ewaluacji służyć będą modyfikacji i dostosowaniu sposobów realizacji celów Priorytetu IX założonych dla komponentu regionalnego PO KL do potrzeb. Wyniki badania usprawnią wdrażanie PO KL w regionie oraz polepszą dynamikę osiągania wskaźników w ramach Priorytetu IX. UWAGA: Analizy prowadzone przez Ewaluatora powinny uwzględniać dane dotyczące województwa wielkopolskiego od początku wdrażania komponentu regionalnego PO KL. Metodologia Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym metod badawczych oraz analizy statystycznej i jakościowej uzyskanych danych. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym model badania uwzględniający powiązanie: celów badania, pytań badawczych, prób badawczych, metod i technik badawczych. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do przypisania grup respondentów do metod i technik badawczych. Zaproponowana koncepcja badawcza musi korespondować z kryteriami ewaluacyjnymi przedstawionymi w dokumencie. Respondenci: Przedstawiciele (dyrektorzy, kierownicy, pracownicy merytoryczni) przedszkoli/ innych form edukacji przedszkolnej - Beneficjenci Priorytetu IX; Rodzice dzieci (Beneficjentów Ostatecznych) w wieku przedszkolnym (3-5 lat); Przedstawiciele (dyrektorzy, nauczyciele) szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Priorytetu IX; Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Ostateczni; Przedstawiciele Powiatowych Urzędów Pracy województwa wielkopolskiego; Przedstawiciel Departamentu Edukacji i Nauki UMWW; Przedstawiciel Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi UMWW; Kierownik Oddziału dla Priorytetu IX PO KL (WUP); Przedstawiciel Wydziału Polityki Rynku Pracy (WUP); Mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko-wiejskich, miast do 25 tys. mieszkańców; Wielkopolscy przedsiębiorcy/ pracodawcy. Zamawiający wymaga zastosowania wymienionych poniżej metod i technik: Desk research - 1 analiza; CATI - 500 ankiet; IDI - 10 wywiadów; FGI - 1 zogniskowany wywiad grupowy. Zaproponowane przez Wykonawcę metody i techniki ich wykorzystania, charakterystyka i dobór respondentów do prób oraz kryteria przypisania metod do poszczególnych pytań badawczych zostaną przedstawione Zamawiającemu przez Wykonawcę w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.10.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 99-300 Kutno, kraj/woj. łódzkie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 98360,66 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    41890,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    41890,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    79180,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: Szyperska 14, 61-754 Poznań
woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia.publiczne@wup.poznan.pl
tel: 61 8463819
fax: 61 8463820
Termin składania wniosków lub ofert:
2010-09-28
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 25696320100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-09-19
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 75 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 80%
WWW ogłoszenia: www.wup.poznan.pl
Informacja dostępna pod: WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W POZNANIU ul. Kościelna 37 60-537 Poznań IIp. pok. 33
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
73110000-6 Usługi badawcze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
Kutno
2010-10-22 41 890,00