Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Główne cele badania ewaluacyjnego to: 1. Analiza wpływu dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz na upowszechnienie edukacji przedszkolnej w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. 2. Identyfikacja potrzeb oraz obszarów wymagających szczególnego wsparcia w ramach edukacji przedszkolnej, szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (w tym zawodowego) na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego. UWAGA: Zamawiający używa zamiennie sformułowań: Wielkopolska i województwo wielkopolskie, które w przedmiotowym dokumencie są równoznaczne z terminem województwo wielkopolskie. Od Wykonawcy oczekuje się uzyskania odpowiedzi na poniższe pytania badawcze: 1. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na rozszerzenie oferty edukacyjnej w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego? Jakiego rodzaju jest to wpływ i o jakiej sile? 2. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców województwa wielkopolskiego? W jakim stopniu ten wpływ jest widoczny? 3. Czy i jakiego typu bariery w dostępie do edukacji przedszkolnej występują na terenach gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim? 4. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach PO KL niweluje te bariery? Jakie działania podejmowane w ramach PO KL niwelują zidentyfikowane bariery? 5. Czy i w jakim stopniu zajęcia pozalekcyjne w wielkopolskich szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych finansowane ze środków EFS w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów napotykających na problemy edukacyjne z gmin wiejskich, miejsko - wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 6. Czy i w jakim stopniu działania realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na powrót do systemu szkolnictwa dzieci, które przedwcześnie opuściły ścieżkę edukacji szkolnej? 7. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL w województwie wielkopolskim mają wpływ na zmianę wizerunku szkolnictwa zawodowego zarówno wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, a także wśród pracodawców? 8. Czy i w jakim zakresie działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na modyfikację kierunków kształcenia w szkolnictwie zawodowym? 9. Czy wsparcie w ramach Priorytetu IX PO KL w wystarczającym stopniu wpływa na poprawę zaopatrzenia w pomoce naukowe dla szkół podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? W jaki sposób zwiększyć efektywność tego wsparcia? 10. Czy i w jaki sposób dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpływa na podwyższenie kwalifikacji kadry pedagogicznej w przedszkolach i szkołach na terenie wielkopolskich gmin wiejskich i miejsko- wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 11. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uelastycznienie godzin otwarcia przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców? W jaki sposób można zwiększyć wpływ EFS w tym zakresie? W których subregionach Wielkopolski są największe potrzeby w tym zakresie? 12. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej i doposażenie przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców? Na jakich obszarach Wielkopolski oraz w jakim zakresie istnieje potrzeba uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz doposażenia przedszkoli? 13. Czy i w jakim stopniu działania podjęte w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęły na zwiększenie liczby i kwalifikacji wychowawców/ nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach/ szkołach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce? 14. Czy i w jakim stopniu projekty realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL na terenach wiejskich i gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce wpłynęły na poprawę wsparcia pedagogiczno-psychologicznego skoncentrowanego na eliminacji czynników lokujących uczniów w niekorzystnej sytuacji edukacyjnej? 15. Czy i w jakim stopniu dzięki dofinansowaniu z EFS rozwinięto ofertę ukierunkowaną na rozwój kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? 16. Jakie programy rozwojowe uwzględnione w Szczegółowym Opisie Priorytetów PO KL są najczęściej realizowane przez Beneficjentów Poddziałania 9.1.2 oraz Działania 9.2 PO KL w województwie wielkopolskim? Z czego to wynika? 17. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL miały wpływ na współpracę szkół i placówek kształcenia zawodowego z przedsiębiorcami i instytucjami rynku pracy (staże/praktyki) w Wielkopolsce? Od Wykonawcy oczekuje się przedstawienia pytań badawczych w blokach tematycznych korespondujących z celami badawczymi oraz przyporządkowanie ich do metod badawczych i kryteriów ewaluacyjnych. W badaniu zostaną uwzględnione kryteria: Adekwatność/ trafność - kryterium to pozwoli ocenić czy wsparcie udzielane w ramach Priorytetu IX PO KL jest adekwatne do potrzeb edukacyjnych mieszkańców gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Efektywność - kryterium to pozwoli ocenić stosunek poniesionych nakładów na Priorytet IX PO KL do uzyskanych rezultatów. Użyteczność - kryterium to pozwoli ocenić, czy dofinansowanie z PO KL ma rzeczywisty wpływ na rozwój oferty edukacyjnej i upowszechnianie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców. Wyniki ewaluacji służyć będą modyfikacji i dostosowaniu sposobów realizacji celów Priorytetu IX założonych dla komponentu regionalnego PO KL do potrzeb. Wyniki badania usprawnią wdrażanie PO KL w regionie oraz polepszą dynamikę osiągania wskaźników w ramach Priorytetu IX. UWAGA: Analizy prowadzone przez Ewaluatora powinny uwzględniać dane dotyczące województwa wielkopolskiego od początku wdrażania komponentu regionalnego PO KL. Metodologia Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym metod badawczych oraz analizy statystycznej i jakościowej uzyskanych danych. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym model badania uwzględniający powiązanie: celów badania, pytań badawczych, prób badawczych, metod i technik badawczych. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do przypisania grup respondentów do metod i technik badawczych. Zaproponowana koncepcja badawcza musi korespondować z kryteriami ewaluacyjnymi przedstawionymi w dokumencie. Respondenci: -Przedstawiciele (dyrektorzy, kierownicy, pracownicy merytoryczni) przedszkoli/ innych form edukacji przedszkolnej - Beneficjenci Priorytetu IX; -Rodzice dzieci (Beneficjentów Ostatecznych) w wieku przedszkolnym (3-5 lat); -Przedstawiciele (dyrektorzy, nauczyciele) szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Priorytetu IX; -Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Ostateczni; -Przedstawiciele Powiatowych Urzędów Pracy województwa wielkopolskiego; -Przedstawiciel Departamentu Edukacji i Nauki UMWW; -Przedstawiciel Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi UMWW; -Kierownik Oddziału dla Priorytetu IX PO KL (WUP); -Przedstawiciel Wydziału Polityki Rynku Pracy (WUP); -Mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko-wiejskich, miast do 25 tys. mieszkańców; -Wielkopolscy przedsiębiorcy/ pracodawcy. Zamawiający wymaga zastosowania wymienionych poniżej metod i technik: -Desk research - 1 analiza; -CATI - 500 ankiet; -IDI - 10 wywiadów; -FGI - 1 zogniskowany wywiad grupowy. Zaproponowane przez Wykonawcę metody i techniki ich wykorzystania, charakterystyka i dobór respondentów do prób oraz kryteria przypisania metod do poszczególnych pytań badawczych zostaną przedstawione Zamawiającemu przez Wykonawcę w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym.
Poznań: Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim
Numer ogłoszenia: 256963 - 2010; data zamieszczenia: 20.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu , ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8463819, faks 061 8463820.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.wup.poznan.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Główne cele badania ewaluacyjnego to: 1. Analiza wpływu dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz na upowszechnienie edukacji przedszkolnej w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. 2. Identyfikacja potrzeb oraz obszarów wymagających szczególnego wsparcia w ramach edukacji przedszkolnej, szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (w tym zawodowego) na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego. UWAGA: Zamawiający używa zamiennie sformułowań: Wielkopolska i województwo wielkopolskie, które w przedmiotowym dokumencie są równoznaczne z terminem województwo wielkopolskie. Od Wykonawcy oczekuje się uzyskania odpowiedzi na poniższe pytania badawcze: 1. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na rozszerzenie oferty edukacyjnej w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego? Jakiego rodzaju jest to wpływ i o jakiej sile? 2. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców województwa wielkopolskiego? W jakim stopniu ten wpływ jest widoczny? 3. Czy i jakiego typu bariery w dostępie do edukacji przedszkolnej występują na terenach gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim? 4. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach PO KL niweluje te bariery? Jakie działania podejmowane w ramach PO KL niwelują zidentyfikowane bariery? 5. Czy i w jakim stopniu zajęcia pozalekcyjne w wielkopolskich szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych finansowane ze środków EFS w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów napotykających na problemy edukacyjne z gmin wiejskich, miejsko - wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 6. Czy i w jakim stopniu działania realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na powrót do systemu szkolnictwa dzieci, które przedwcześnie opuściły ścieżkę edukacji szkolnej? 7. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL w województwie wielkopolskim mają wpływ na zmianę wizerunku szkolnictwa zawodowego zarówno wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, a także wśród pracodawców? 8. Czy i w jakim zakresie działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na modyfikację kierunków kształcenia w szkolnictwie zawodowym? 9. Czy wsparcie w ramach Priorytetu IX PO KL w wystarczającym stopniu wpływa na poprawę zaopatrzenia w pomoce naukowe dla szkół podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? W jaki sposób zwiększyć efektywność tego wsparcia? 10. Czy i w jaki sposób dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpływa na podwyższenie kwalifikacji kadry pedagogicznej w przedszkolach i szkołach na terenie wielkopolskich gmin wiejskich i miejsko- wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 11. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uelastycznienie godzin otwarcia przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców? W jaki sposób można zwiększyć wpływ EFS w tym zakresie? W których subregionach Wielkopolski są największe potrzeby w tym zakresie? 12. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej i doposażenie przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców? Na jakich obszarach Wielkopolski oraz w jakim zakresie istnieje potrzeba uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz doposażenia przedszkoli? 13. Czy i w jakim stopniu działania podjęte w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęły na zwiększenie liczby i kwalifikacji wychowawców/ nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach/ szkołach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce? 14. Czy i w jakim stopniu projekty realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL na terenach wiejskich i gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce wpłynęły na poprawę wsparcia pedagogiczno-psychologicznego skoncentrowanego na eliminacji czynników lokujących uczniów w niekorzystnej sytuacji edukacyjnej? 15. Czy i w jakim stopniu dzięki dofinansowaniu z EFS rozwinięto ofertę ukierunkowaną na rozwój kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? 16. Jakie programy rozwojowe uwzględnione w Szczegółowym Opisie Priorytetów PO KL są najczęściej realizowane przez Beneficjentów Poddziałania 9.1.2 oraz Działania 9.2 PO KL w województwie wielkopolskim? Z czego to wynika? 17. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL miały wpływ na współpracę szkół i placówek kształcenia zawodowego z przedsiębiorcami i instytucjami rynku pracy (staże/praktyki) w Wielkopolsce? Od Wykonawcy oczekuje się przedstawienia pytań badawczych w blokach tematycznych korespondujących z celami badawczymi oraz przyporządkowanie ich do metod badawczych i kryteriów ewaluacyjnych. W badaniu zostaną uwzględnione kryteria: Adekwatność/ trafność - kryterium to pozwoli ocenić czy wsparcie udzielane w ramach Priorytetu IX PO KL jest adekwatne do potrzeb edukacyjnych mieszkańców gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Efektywność - kryterium to pozwoli ocenić stosunek poniesionych nakładów na Priorytet IX PO KL do uzyskanych rezultatów. Użyteczność - kryterium to pozwoli ocenić, czy dofinansowanie z PO KL ma rzeczywisty wpływ na rozwój oferty edukacyjnej i upowszechnianie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców. Wyniki ewaluacji służyć będą modyfikacji i dostosowaniu sposobów realizacji celów Priorytetu IX założonych dla komponentu regionalnego PO KL do potrzeb. Wyniki badania usprawnią wdrażanie PO KL w regionie oraz polepszą dynamikę osiągania wskaźników w ramach Priorytetu IX. UWAGA: Analizy prowadzone przez Ewaluatora powinny uwzględniać dane dotyczące województwa wielkopolskiego od początku wdrażania komponentu regionalnego PO KL. Metodologia Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym metod badawczych oraz analizy statystycznej i jakościowej uzyskanych danych. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym model badania uwzględniający powiązanie: celów badania, pytań badawczych, prób badawczych, metod i technik badawczych. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do przypisania grup respondentów do metod i technik badawczych. Zaproponowana koncepcja badawcza musi korespondować z kryteriami ewaluacyjnymi przedstawionymi w dokumencie. Respondenci: -Przedstawiciele (dyrektorzy, kierownicy, pracownicy merytoryczni) przedszkoli/ innych form edukacji przedszkolnej - Beneficjenci Priorytetu IX; -Rodzice dzieci (Beneficjentów Ostatecznych) w wieku przedszkolnym (3-5 lat); -Przedstawiciele (dyrektorzy, nauczyciele) szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Priorytetu IX; -Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Ostateczni; -Przedstawiciele Powiatowych Urzędów Pracy województwa wielkopolskiego; -Przedstawiciel Departamentu Edukacji i Nauki UMWW; -Przedstawiciel Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi UMWW; -Kierownik Oddziału dla Priorytetu IX PO KL (WUP); -Przedstawiciel Wydziału Polityki Rynku Pracy (WUP); -Mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko-wiejskich, miast do 25 tys. mieszkańców; -Wielkopolscy przedsiębiorcy/ pracodawcy. Zamawiający wymaga zastosowania wymienionych poniżej metod i technik: -Desk research - 1 analiza; -CATI - 500 ankiet; -IDI - 10 wywiadów; -FGI - 1 zogniskowany wywiad grupowy. Zaproponowane przez Wykonawcę metody i techniki ich wykorzystania, charakterystyka i dobór respondentów do prób oraz kryteria przypisania metod do poszczególnych pytań badawczych zostaną przedstawione Zamawiającemu przez Wykonawcę w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 13.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuspełnia, nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuspełnia, nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuspełnia, nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuspełnia, nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuspełnia, nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Sposób realizacji badania - 20
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje dokonanie zmiany umowy w zakresie składu osobowego kadry realizującej przedmiot umowy i ekspertów oraz zastosowanych metod i technik badawczych
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.wup.poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W POZNANIU ul. Kościelna 37 60-537 Poznań IIp. pok. 33.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
29.09.2010 godzina 09:20, miejsce: WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W POZNANIU ul. Kościelna 37 60-537 Poznań IIp. pok. 33.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
do 28.10.2010.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Przedmiot zamówienia współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Poznań: Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim.
Numer ogłoszenia: 342662 - 2010; data zamieszczenia: 22.10.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 256963 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu, ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8463819, faks 061 8463820.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Główne cele badania ewaluacyjnego to: 1. Analiza wpływu dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz na upowszechnienie edukacji przedszkolnej w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. 2. Identyfikacja potrzeb oraz obszarów wymagających szczególnego wsparcia w ramach edukacji przedszkolnej, szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (w tym zawodowego) na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego. UWAGA: Zamawiający używa zamiennie sformułowań: Wielkopolska i województwo wielkopolskie, które w przedmiotowym dokumencie są równoznaczne z terminem województwo wielkopolskie. Od Wykonawcy oczekuje się uzyskania odpowiedzi na poniższe pytania badawcze: 1. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na rozszerzenie oferty edukacyjnej w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego? Jakiego rodzaju jest to wpływ i o jakiej sile? 2. Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców województwa wielkopolskiego? W jakim stopniu ten wpływ jest widoczny? 3. Czy i jakiego typu bariery w dostępie do edukacji przedszkolnej występują na terenach gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim? 4. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach PO KL niweluje te bariery? Jakie działania podejmowane w ramach PO KL niwelują zidentyfikowane bariery? 5. Czy i w jakim stopniu zajęcia pozalekcyjne w wielkopolskich szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych finansowane ze środków EFS w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów napotykających na problemy edukacyjne z gmin wiejskich, miejsko - wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 6. Czy i w jakim stopniu działania realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na powrót do systemu szkolnictwa dzieci, które przedwcześnie opuściły ścieżkę edukacji szkolnej? 7. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL w województwie wielkopolskim mają wpływ na zmianę wizerunku szkolnictwa zawodowego zarówno wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, a także wśród pracodawców? 8. Czy i w jakim zakresie działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na modyfikację kierunków kształcenia w szkolnictwie zawodowym? 9. Czy wsparcie w ramach Priorytetu IX PO KL w wystarczającym stopniu wpływa na poprawę zaopatrzenia w pomoce naukowe dla szkół podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? W jaki sposób zwiększyć efektywność tego wsparcia? 10. Czy i w jaki sposób dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpływa na podwyższenie kwalifikacji kadry pedagogicznej w przedszkolach i szkołach na terenie wielkopolskich gmin wiejskich i miejsko- wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców? 11. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uelastycznienie godzin otwarcia przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców? W jaki sposób można zwiększyć wpływ EFS w tym zakresie? W których subregionach Wielkopolski są największe potrzeby w tym zakresie? 12. Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej i doposażenie przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców? Na jakich obszarach Wielkopolski oraz w jakim zakresie istnieje potrzeba uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz doposażenia przedszkoli? 13. Czy i w jakim stopniu działania podjęte w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęły na zwiększenie liczby i kwalifikacji wychowawców/ nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach/ szkołach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce? 14. Czy i w jakim stopniu projekty realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL na terenach wiejskich i gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce wpłynęły na poprawę wsparcia pedagogiczno-psychologicznego skoncentrowanego na eliminacji czynników lokujących uczniów w niekorzystnej sytuacji edukacyjnej? 15. Czy i w jakim stopniu dzięki dofinansowaniu z EFS rozwinięto ofertę ukierunkowaną na rozwój kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? 16. Jakie programy rozwojowe uwzględnione w Szczegółowym Opisie Priorytetów PO KL są najczęściej realizowane przez Beneficjentów Poddziałania 9.1.2 oraz Działania 9.2 PO KL w województwie wielkopolskim? Z czego to wynika? 17. Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL miały wpływ na współpracę szkół i placówek kształcenia zawodowego z przedsiębiorcami i instytucjami rynku pracy (staże/praktyki) w Wielkopolsce? Od Wykonawcy oczekuje się przedstawienia pytań badawczych w blokach tematycznych korespondujących z celami badawczymi oraz przyporządkowanie ich do metod badawczych i kryteriów ewaluacyjnych. W badaniu zostaną uwzględnione kryteria: Adekwatność/ trafność - kryterium to pozwoli ocenić czy wsparcie udzielane w ramach Priorytetu IX PO KL jest adekwatne do potrzeb edukacyjnych mieszkańców gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim. Efektywność - kryterium to pozwoli ocenić stosunek poniesionych nakładów na Priorytet IX PO KL do uzyskanych rezultatów. Użyteczność - kryterium to pozwoli ocenić, czy dofinansowanie z PO KL ma rzeczywisty wpływ na rozwój oferty edukacyjnej i upowszechnianie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców. Wyniki ewaluacji służyć będą modyfikacji i dostosowaniu sposobów realizacji celów Priorytetu IX założonych dla komponentu regionalnego PO KL do potrzeb. Wyniki badania usprawnią wdrażanie PO KL w regionie oraz polepszą dynamikę osiągania wskaźników w ramach Priorytetu IX. UWAGA: Analizy prowadzone przez Ewaluatora powinny uwzględniać dane dotyczące województwa wielkopolskiego od początku wdrażania komponentu regionalnego PO KL. Metodologia Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym metod badawczych oraz analizy statystycznej i jakościowej uzyskanych danych. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym model badania uwzględniający powiązanie: celów badania, pytań badawczych, prób badawczych, metod i technik badawczych. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do przypisania grup respondentów do metod i technik badawczych. Zaproponowana koncepcja badawcza musi korespondować z kryteriami ewaluacyjnymi przedstawionymi w dokumencie. Respondenci: Przedstawiciele (dyrektorzy, kierownicy, pracownicy merytoryczni) przedszkoli/ innych form edukacji przedszkolnej - Beneficjenci Priorytetu IX; Rodzice dzieci (Beneficjentów Ostatecznych) w wieku przedszkolnym (3-5 lat); Przedstawiciele (dyrektorzy, nauczyciele) szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Priorytetu IX; Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Ostateczni; Przedstawiciele Powiatowych Urzędów Pracy województwa wielkopolskiego; Przedstawiciel Departamentu Edukacji i Nauki UMWW; Przedstawiciel Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi UMWW; Kierownik Oddziału dla Priorytetu IX PO KL (WUP); Przedstawiciel Wydziału Polityki Rynku Pracy (WUP); Mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko-wiejskich, miast do 25 tys. mieszkańców; Wielkopolscy przedsiębiorcy/ pracodawcy. Zamawiający wymaga zastosowania wymienionych poniżej metod i technik: Desk research - 1 analiza; CATI - 500 ankiet; IDI - 10 wywiadów; FGI - 1 zogniskowany wywiad grupowy. Zaproponowane przez Wykonawcę metody i techniki ich wykorzystania, charakterystyka i dobór respondentów do prób oraz kryteria przypisania metod do poszczególnych pytań badawczych zostaną przedstawione Zamawiającemu przez Wykonawcę w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.10.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 99-300 Kutno, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 98360,66 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
41890,00
Oferta z najniższą ceną:
41890,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
79180,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 25696320100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-09-19 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 75 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 80% |
WWW ogłoszenia: | www.wup.poznan.pl |
Informacja dostępna pod: | WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W POZNANIU ul. Kościelna 37 60-537 Poznań IIp. pok. 33 |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
73110000-6 | Usługi badawcze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. | ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Kutno | 2010-10-22 | 41 890,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2010-10-22 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 731100006 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 41 890,00 zł Minimalna złożona oferta: 41 890,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 41 890,00 zł Maksymalna złożona oferta: 79 180,00 zł |