Wynik przetargu

Adres: ul. Wyspiańskiego 10, 32-602 Oświęcim, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: szp@powiat.oswiecim.pl
tel: (033) 8449600
fax: (033) 8449619
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 3343320120 Data Udzielenia: 2012-02-09
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45422000-1 Roboty ciesielskie
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Roboty budowlane w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Oświęcimiu, położonego przy ul. Kościelnej 6 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja budynku SOSW na ul. Kościelnej 6 - obejmujące zabezpieczenie stropów w budynku KOMABUD Firma Budowlana Kowalski, Mazur Spółka Jawna
Oświęcim
50 799,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-02-09
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
454220001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
50 799,00 zł
Minimalna złożona oferta:
50 799,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
50 799,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
50 799,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Oświęcim: Roboty budowlane w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Oświęcimiu, położonego przy ul. Kościelnej 6 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja budynku SOSW na ul. Kościelnej 6 - obejmujące zabezpieczenie stropów w budynku SOSW ze względu na stan techniczny zagrażający zdrowiu i życiu


Numer ogłoszenia: 33433 - 2012; data zamieszczenia: 09.02.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Oświęcimski - Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu, ul. Wyspiańskiego 10, 32-602 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. (033) 8449600, faks (033) 8449619.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty budowlane w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Oświęcimiu, położonego przy ul. Kościelnej 6 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja budynku SOSW na ul. Kościelnej 6 - obejmujące zabezpieczenie stropów w budynku SOSW ze względu na stan techniczny zagrażający zdrowiu i życiu.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Roboty budowlane w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Oświęcimiu, położonego przy ul. Kościelnej 6 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja budynku SOSW na ul. Kościelnej 6 - obejmujące zabezpieczenie stropów w budynku SOSW ze względu na stan techniczny zagrażający zdrowiu i życiu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do Wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego powyżej 14.000 Euro. Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, pod kierownictwem osoby uprawnionej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.42.20.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.02.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • KOMABUD Firma Budowlana Kowalski, Mazur Spółka Jawna, ul. Ceglana 3, 32-600 Oświęcim, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 41374,12 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    50799,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    50799,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    50799,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne: W związku ze zleceniem projektu przebudowy dachu w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Oświęcimiu projektant określił stan techniczny stropów jako zły, mogący stwarzać zagrożenie zdrowia i życia. W związku z powyższym, w listopadzie 2011r wykonano odkrywki stropów nad parterem i I piętrem. W dniu 07.12.2011r projektant złożył opracowanie p.n. ocena stanu technicznego, w którym zawarł ostateczne wyniki z badań tych stropów. Okazało się, że stan techniczny stropów nad parterem i I piętrem jest dostateczny, natomiast nad II piętrem jest zły i stwarza bezpośrednie zagrożenie zdrowia i życia. W dniu 17.01.2012r miały miejsce czynności kontrolne Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w przedmiotowym budynku. W protokole pokontrolnym Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał na podstawie art.69 ustawy Prawo budowlane wykonanie robót zabezpieczających polegających na podstemplowaniu wszystkich stropów budynku na podstawie posiadanego przez Zamawiającego schematu zabezpieczeń. Z otrzymanego w dniu 23.01.2012r wyjaśnienia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego wynika, że nakaz sformułowany na podstawie art. 69 ustawy Prawo budowlane zmierza do doraźnego wyeliminowania zagrożenia i powinien być wykonany niezwłocznie. Bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli, osoby zobowiązane winny usunąć stwierdzone uszkodzenia. Nie wykonanie tego obowiązku w odpowiednim terminie stanowi wykroczenie określone w art. 92 powyższej ustawy. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 3 Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację nie wynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć , wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie może on zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Udzielenie więc zamówienia z wolnej ręki możliwe jest po stwierdzeniu, że: 1) zachodzi sytuacja wyjątkowa, 2) nie wynika ona z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, 3) sytuacji tej zamawiający nie mógł przewidzieć, 4) wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, 5) natychmiastowy termin wykonania zamówienia musi być krótszy od terminów innych trybów udzielenia zamówienia. Ad.1) nie ulega wątpliwości, że zagrożenie życia, zdrowia i mienia w związku ze złym stanem technicznym budynku, skutkiem czego może nastąpić katastrofa budowlana, jest sytuacją wyjątkową. Podjęcie działań mających na celu zapobieżenie katastrofie budowlanej ze swej istoty nie ma charakteru powszechnego i występuje rzadko. Ad.2) i 3) powyższe przesłanki oznaczają, że wyjątkowość sytuacji w normalnym toku rzeczy byłaby mało prawdopodobna i nie może być spowodowana zamierzoną zwłoką w przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia. Z ustalonego stanu faktycznego wynika, że zachodzą obie powyższe przesłanki. Z analizy przepisów prawa budowlanego wynika, że sytuacje związane z zagrożeniem życia, zdrowia i mienia nie mają charakteru jednolitego, co znacznie utrudnia możliwość przewidzenia skutków. I tak np. PINB w Oświęcimiu wobec zaistniałego stanu budynku spisał protokół w którym nakazał na podstawie art. 69 ustawy Prawo budowlane wykonanie robót zabezpieczających polegających na podstęplowaniu wszystkich stropów budynku. Mógł on również wobec zaistniałego stanu faktycznego zastosować art. 66 ust.1 Ustawy Prawo budowlane i wyznaczyć termin do usunięcia nieprawidłowości w decyzji administracyjnej. Powyższe dowodzi, że sam ustawodawca przyjął, że nie każde zagrożenie życia i mienia wymaga natychmiastowego działania, skoro co do zasady nakaz usunięcia zagrożenia ma formę decyzji administracyjnej. A zatem z faktu posiadania informacji o złym stanie technicznym budynku w listopadzie 2011r nie można wyprowadzać wniosku o możliwości przewidzenia wyjątkowej okoliczności jaką jest groźba wystąpienia katastrofy budowlanej. Ad. 4) i 5) Natychmiastowość działania wynika bezpośrednio z art. 69 Prawa budowlanego. Zastosowanie powyższego terminu jest od Zamawiającego całkowicie niezależne i wynika z obiektywnych przesłanek stanu budynku potwierdzonego przez właściwy organ nadzoru budowlanego. Termin niezwłoczność oznacza tyle co bez zbędnej zwłoki, a biorąc pod uwagę skutki związane z katastrofą budowlaną, każdy dodatkowy termin narzucony ustawą Prawo zamówień publicznych stanowi w tej sytuacji zbędną zwłokę.