Wynik przetargu
Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina
Zamawiający:
Gmina Gubin o statusie miejskim
Adres: | Piastowska 24, 66-620 Gubin, woj. lubuskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: ki@gubin.pl, umgubin@zetozg.pl tel: 068 4558100, 4558128, 4558145, fax: 684 558 102 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 6158220140 | Data Udzielenia: | 2014-02-21 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
50232100-1 | Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina | ENEOS Sp. z o.o. Poznań | 450 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-02-21 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 502321001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 450 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 450 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 450 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 450 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Gubin: Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina
Numer ogłoszenia: 61582 - 2014; data zamieszczenia: 21.02.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Gubin o statusie miejskim, ul. Piastowska 24, 66-620 Gubin, woj. lubuskie, tel. 068 4558100, 4558128, 4558145, faks 068 4558102.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie usługi w zakresie utrzymania i konserwacji oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z: a) Ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (j.t. Dz.U.2012.1059 ze zm.) b) Instrukcją organizacji bezpiecznej pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych w ENEA Operator Sp. z o.o. c) Instrukcją ruchu i eksploatacji sieci dystrybucyjnej ENEA Operator Sp. z o.o. oraz z zaleceniami i wytycznymi Zleceniodawcy. Eksploatacją zostają objęte urządzenia oświetlenia drogowego będące własnością Grupy ENEOS Sp. z o.o. w obszarze administrowanym przez Gminę Gubin o statusie miejskim oraz urządzenia pozostające własnością Gminy Gubin o statusie miejskim..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12.02.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ENEOS Sp. z o.o., Strzeszyńska 58, 60-479 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 306840,24 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
450000,00
Oferta z najniższą ceną:
450000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
450000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990r. (Dz. U. z 2013r. poz. 594 ze zm.). Na terenie miasta Gubina znajduje się oświetlenie drogowe, którego właścicielami są: Gmina Gubin o statusie miejskim, ENEOS Sp. z o.o. (aport części majątku związanego z gospodarką oświetlenia z ENEA S.A. do ENEOS Sp. z o.o.) Część oświetlenia drogowego stanowi własność wspólną tj. na słupach ENEOS Sp. z o.o. umieszczone są oprawy Gminy Gubin o statusie miejskim. Stan własności potwierdza inwentaryzacja instalacji oświetlenia drogowego wykonanego przez ENEA S.A. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic miasta Gubin, gmina musi posiadać zgodę właściciela sieci oświetleniowej - Grupy Kapitałowej ENEA - na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, na ich urządzeniach oraz na urządzeniach wspólnych przez wykonawcę spoza Grupy Kapitałowej ENEA. Takiej zgody Gmina Gubin o statusie miejskim nie uzyskała. Prowadzenie konserwacji oświetlenia drogowego na terenie miasta Gubin będącego na majątku ENEOS Sp. z o.o. przez inne podmioty bez stosownych uzgodnień z ENEOS Sp. z o.o., traktowane są jako niezgodne z prawem, a ponadto stanowią naruszenie prawa własności. Na terenie miasta znajdują się: 8 sztuk szafek oświetlenia będących własnością Gminy Gubin oraz 23 szafki sterujące oświetleniem drogowym (właściciel ENEOS Sp. z o.o.), które załączają oświetlenie uliczne na zasadzie kaskadowej. Układy sterowania są ze sobą powiązane. Punkty świetlne będące własnością Gminy Gubin o statusie miejskim włączone do tych szafek nie mogą być zasilane osobno. Specyfika i funkcjonalne powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie Grupy ENEA (dostarczające energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego (np. przewody zasilające i sterujące oświetlenia są prowadzone jako wspólne) usuwanie awarii, wyłączenia, zabiegi eksploatacyjne urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich Grupy ENEA dla indywidualnego odbiorcy, za które odpowiada dostawca. Prowadzenie prac eksploatacyjnych i ruchowych (w tym konserwacyjnych) w infrastrukturze energetycznej obejmującej linie energetyczne, urządzenia automatyki i urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia jest działalnością wymagającą ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa oraz jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Ponadto z przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punków oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy. Gmina Gubin o statusie miejskim w listopadzie 2012 roku wystosowała zapytanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych czy Gmina może powierzyć usługę polegającą na konserwacji i eksploatacji oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina firmie: ENEOS Sp. z o.o. na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907). W dniu 28 października 2013 roku Gmina Gubin o statusie miejskim otrzymała odpowiedź z Urzędu Zamówień Publicznych Departament Prawny (znak: UZP/DP/O-KKA/39264/4662/13 z dnia 24 października 2013r) w piśmie tym wskazano, iż Gmina, która jest właścicielem oświetlenia ulicznego winna dokonać wyboru Wykonawcy dla usługi konserwacji oświetlenia drogowego w drodze przetargu, zachowując tryb konkurencyjności. Jednakże w przypadku, gdy Gmina nie posiada tytułu własności lub innej formy władania instalacją oświetlenia ulicznego nie może dokonywać żadnych czynności związanych z prowadzeniem konserwacji tych urządzeń. Mając na uwadze interpretacje przepisów ustawy Pzp, wskazanych w załączonym piśmie, Gmina w dniu 31 października 2013 pismem nr KI.033.1.1.16.2013 zwróciła się do Grupy Kapitałowej ENEA z prośbą o udzielenie prawa do dysponowania w formie np. dzierżawy, użyczenia instalacji oświetlenia drogowego, która znajduje się na ich majątku. W dniu 18 listopada 2013 r do Urzędu Miejskiego w Gubinie wpłynęło pismo nr DW/MP/3000/2013 z dnia 15 listopada 2013 r informujące, iż Grupa Kapitałowa Enea nie wyraża zgody na wykonywanie czynności konserwacji i eksploatacji na ich majątku przez podmioty spoza Grupy Kapitałowej Enea. Mając powyższe na uwadze usługa konserwacji i eksploatacji oświetlenia drogowego zostanie udzielona z wolnej ręki na podstawie art67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b ustawy Pzp grupie Enea.