Wynik przetargu

Adres: Piastowska 24, 66-620 Gubin, woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: ki@gubin.pl, umgubin@zetozg.pl
tel: 068 4558100, 4558128, 4558145,
fax: 684 558 102
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 6158220140 Data Udzielenia: 2014-02-21
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
50232100-1 Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina ENEOS Sp. z o.o.
Poznań
450 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-02-21
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
502321001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
450 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
450 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
450 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
450 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Gubin: Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina


Numer ogłoszenia: 61582 - 2014; data zamieszczenia: 21.02.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Gubin o statusie miejskim, ul. Piastowska 24, 66-620 Gubin, woj. lubuskie, tel. 068 4558100, 4558128, 4558145, faks 068 4558102.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie usługi w zakresie utrzymania i konserwacji oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z: a) Ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (j.t. Dz.U.2012.1059 ze zm.) b) Instrukcją organizacji bezpiecznej pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych w ENEA Operator Sp. z o.o. c) Instrukcją ruchu i eksploatacji sieci dystrybucyjnej ENEA Operator Sp. z o.o. oraz z zaleceniami i wytycznymi Zleceniodawcy. Eksploatacją zostają objęte urządzenia oświetlenia drogowego będące własnością Grupy ENEOS Sp. z o.o. w obszarze administrowanym przez Gminę Gubin o statusie miejskim oraz urządzenia pozostające własnością Gminy Gubin o statusie miejskim..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ENEOS Sp. z o.o., Strzeszyńska 58, 60-479 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 306840,24 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    450000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    450000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    450000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990r. (Dz. U. z 2013r. poz. 594 ze zm.). Na terenie miasta Gubina znajduje się oświetlenie drogowe, którego właścicielami są: Gmina Gubin o statusie miejskim, ENEOS Sp. z o.o. (aport części majątku związanego z gospodarką oświetlenia z ENEA S.A. do ENEOS Sp. z o.o.) Część oświetlenia drogowego stanowi własność wspólną tj. na słupach ENEOS Sp. z o.o. umieszczone są oprawy Gminy Gubin o statusie miejskim. Stan własności potwierdza inwentaryzacja instalacji oświetlenia drogowego wykonanego przez ENEA S.A. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic miasta Gubin, gmina musi posiadać zgodę właściciela sieci oświetleniowej - Grupy Kapitałowej ENEA - na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, na ich urządzeniach oraz na urządzeniach wspólnych przez wykonawcę spoza Grupy Kapitałowej ENEA. Takiej zgody Gmina Gubin o statusie miejskim nie uzyskała. Prowadzenie konserwacji oświetlenia drogowego na terenie miasta Gubin będącego na majątku ENEOS Sp. z o.o. przez inne podmioty bez stosownych uzgodnień z ENEOS Sp. z o.o., traktowane są jako niezgodne z prawem, a ponadto stanowią naruszenie prawa własności. Na terenie miasta znajdują się: 8 sztuk szafek oświetlenia będących własnością Gminy Gubin oraz 23 szafki sterujące oświetleniem drogowym (właściciel ENEOS Sp. z o.o.), które załączają oświetlenie uliczne na zasadzie kaskadowej. Układy sterowania są ze sobą powiązane. Punkty świetlne będące własnością Gminy Gubin o statusie miejskim włączone do tych szafek nie mogą być zasilane osobno. Specyfika i funkcjonalne powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie Grupy ENEA (dostarczające energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego (np. przewody zasilające i sterujące oświetlenia są prowadzone jako wspólne) usuwanie awarii, wyłączenia, zabiegi eksploatacyjne urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich Grupy ENEA dla indywidualnego odbiorcy, za które odpowiada dostawca. Prowadzenie prac eksploatacyjnych i ruchowych (w tym konserwacyjnych) w infrastrukturze energetycznej obejmującej linie energetyczne, urządzenia automatyki i urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia jest działalnością wymagającą ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa oraz jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Ponadto z przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punków oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy. Gmina Gubin o statusie miejskim w listopadzie 2012 roku wystosowała zapytanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych czy Gmina może powierzyć usługę polegającą na konserwacji i eksploatacji oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina firmie: ENEOS Sp. z o.o. na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907). W dniu 28 października 2013 roku Gmina Gubin o statusie miejskim otrzymała odpowiedź z Urzędu Zamówień Publicznych Departament Prawny (znak: UZP/DP/O-KKA/39264/4662/13 z dnia 24 października 2013r) w piśmie tym wskazano, iż Gmina, która jest właścicielem oświetlenia ulicznego winna dokonać wyboru Wykonawcy dla usługi konserwacji oświetlenia drogowego w drodze przetargu, zachowując tryb konkurencyjności. Jednakże w przypadku, gdy Gmina nie posiada tytułu własności lub innej formy władania instalacją oświetlenia ulicznego nie może dokonywać żadnych czynności związanych z prowadzeniem konserwacji tych urządzeń. Mając na uwadze interpretacje przepisów ustawy Pzp, wskazanych w załączonym piśmie, Gmina w dniu 31 października 2013 pismem nr KI.033.1.1.16.2013 zwróciła się do Grupy Kapitałowej ENEA z prośbą o udzielenie prawa do dysponowania w formie np. dzierżawy, użyczenia instalacji oświetlenia drogowego, która znajduje się na ich majątku. W dniu 18 listopada 2013 r do Urzędu Miejskiego w Gubinie wpłynęło pismo nr DW/MP/3000/2013 z dnia 15 listopada 2013 r informujące, iż Grupa Kapitałowa Enea nie wyraża zgody na wykonywanie czynności konserwacji i eksploatacji na ich majątku przez podmioty spoza Grupy Kapitałowej Enea. Mając powyższe na uwadze usługa konserwacji i eksploatacji oświetlenia drogowego zostanie udzielona z wolnej ręki na podstawie art67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b ustawy Pzp grupie Enea.