Dąbrowa Górnicza: Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - zamówienie dodatkowe


Numer ogłoszenia: 347384 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700 , strona internetowa bip.dabrowa-gornicza.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - zamówienie dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiot umowy obejmuje wykonanie robót dodatkowych na budowie Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III zgodnie z projektem, przedmiarem robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami. 2. W zakresie robót budowlanych jest wykonanie barier ochronnych. 3. Szczegółowy zakres robót składający się na przedmiot umowy zawiera dokumentacja projektowa w zakresie barier ochronnych, stanowiąca Załącznik nr 1 do zaproszenia do udziału w negocjacjach..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.31.20-6.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    1.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego dla zadania Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. 907 z późn. zm.) wyszczególnionego poniżej i niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej: 1.1. Zamówienie dodatkowe dotyczy wykonania barier ochronnych w związku z aktualizacją docelowej organizacji ruchu drogowego wynikającą ze zmiany przepisów prawa, ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U z 2012r poz. 1137 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi oraz koniecznością zmiany zagospodarowania terenu budowanej drogi w km 5+560 dla etapu III na odcinku zmiany niwelety drogi w związku z kolizją z nowo wybudowanym rurociągiem tlenu relacji Huta Zawiercie - ArcelorMittal Dąbrowa Górnicza będącym własnością firmy Alkat Polska Kraków. 1.2. W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego, zgodnie z pkt. 2.5 ust. 2 § 15 umowy z dnia 14.06.2013r. nr ZP.WIM.272.26.2013 Wykonawca wykonał aktualizację projektu docelowej organizacji ruchu drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym wraz z zatwierdzeniem organizacji ruchu drogowego u Zarządzającego ruchem i otrzymał zatwierdzenie organizacji ruchu drogowego na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej w 2014r. uwzględniającej zmiany zagospodarowania terenu j/w i aktualnie obowiązujące przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997r. (tekst jednolity Dz. U z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, pismo z dnia 17.09.2014r. nr WKD 7221.270.2014.PJ zatwierdzające organizację ruchu drogowego po uzyskaniu pozytywnej opinii Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej pismo z dnia 21.08.2014r. nr Rd-4380/14. Przed uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz przed przystąpieniem do robót zamówienia podstawowego Zamawiający posiadał projekt docelowej organizacji ruchu drogowego wykonany przez Jednostkę projektową w 2009r. zatwierdzony przez Zarządzającego ruchem dnia 07.06.2010r. znak WKD 5512-95/10 na podstawie przepisów Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U Nr 108 poz. 908 z 2005r z poźn. zm.). Z uwagi na postęp techniczny w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, wprowadzania na polski rynek nowych certyfikowanych wyrobów bezpieczeństwa ruchu drogowego dokonano zmiany rozporządzeń (w tym dotyczące barier ochronnych) tj.: -Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U 2010 Nr 65 poz. 407), -Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U 2010r. Nr 65 poz.408), -Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczenia na drogach (Dz. U 2010 poz 411), - Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.Ust. 2010 nr 65 poz 412) -Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) Na skutek zmian legislacyjnych jw. wymagane było wprowadzenie zmian w nowozatwierdzonym projekcie organizacji ruchu drogowego o aktualnie wymagane elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W pierwszym i drugim rozporządzeniu Ministra Transportu jw, odpowiednio w §129 oraz w §260, została wprost wprowadzona do obligatoryjnego stosowania norma przenosząca normę EN-1317. Rozporządzenia te wraz z przywołaną normą są odpowiedzią na postęp techniczny w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym wprowadzania na europejski i polski rynek nowych certyfikowanych wyrobów bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wprowadzają wymogi Dyrektyw w zakresie ograniczenia ilości zabitych i rannych w wypadkach drogowych. Zatwierdzona w dniu 17.09.2014r. znak WKD 7221.270.2014.PJ stała organizacja ruchu uwzględnia zastosowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu w oparciu o normę PN-EN-1317 z roku 2010 wraz z aktualizacją wprowadzoną w 2013r. podczas gdy poprzednia stała organizacja ruchu zatwierdzona w 2010 uwzględniała w/w normę z roku 2001 wraz z późniejszymi aktualizacjami. Zasadą ogólną jest, że stosowanie drogowych barier ochronnych dopuszczalne jest tylko wtedy i w takich miejscach, w których przewidywane skutki wypadków będą poważniejsze niż skutki najechania pojazdu na barierę. Certyfikowany Audytor Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego podkreśla w piśmie z dnia 01.10.2014r., że paradoksalnie urządzenia bezpieczeństwa ruchu, w tym bariery ochronne są również przeszkodami. Stąd zasada i wymóg opisany powyżej. Różnice w barierach ochronnych wg normy z 2010r. (z aktualizacją z 2013r.) są nieporównywalne w stosunku do barier wykonanych wg wcześniejszej normy (2001r. z aktualizacjami). Z tego też powodu w stałej organizacji ruchu z 2010r. nie zastosowano barier ochronnych, gdyż ich konstrukcja była śmiertelnie niebezpieczna. W drugiej połowie roku 2013r. pojawiły się i zostały przetestowane przez innych Zarządców dróg takie rozwiązania, które bezpieczeństwo już zapewniają. 1.3.Wykonana w 2014r. aktualizacja projektu docelowej organizacji ruchu drogowego dotyczy w szczególności budowy nowych elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego - barier ochronnych, których budowa jest niezbędna ze względu na : - zmianę zagospodarowania terenu budowanej drogi (na podstawie projektu wykonawczego pn. Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - Korekta niwelety nad rurociągiem tlenu - opracowanie BSiPK z 2014r.) w rejonie km 5+560 dla etapu III na odcinku zmiany niwelety drogi w związku z kolizją drogi z rurociągiem tlenu, gdzie w trakcie robót odkryto rurociąg tlenu relacji Huta Zawiercie - ArcelorMittal Dąbrowa Górnicza będący własnością firmy Alkat Polska Kraków z siedzibą w Krakowie ul. J.Conrada 63. Kolizję budowanej drogi z tlenociągiem stwierdzono podczas wykonywania przekopów kontrolnych. Z uwagi na ukształtowanie terenu i wobec braku możliwości technicznych i logistycznych przekładki rurociągu tlenu zaszła potrzeba zmiany niwelety projektowanej drogi i dostosowania się do rzędnych posadowienia wybudowanego tlenociągu poprzez wyniesienie drogi na nasyp tj. odmiennie niż w pierwotnym projekcie gdzie zakładano lokalizację drogi w wykopie - zmianę przepisów prawa, o których mowa w pkt.1.2. 2. Konieczne do zabudowy bariery ochronne zostaną wykonane w konstrukcji nowo budowanej bądź przebudowywanej drogi z posadowieniem ok. 1,00 m w głąb konstrukcji dla słupków i bloków betonowych kotwiących liny. W celu zapewnienia obciążenia ruchem na poziomie kategorii KR 5 zostały wykonane warstwy konstrukcyjne dla nowo budowanej drogi o głębokości do 82 cm wraz ze wzmocnieniem podłoża georusztem trójosiowym oraz warstwy w specjalnej technologii dla przebudowywanej drogi dla odcinków prostych w technologii MCE. Właściwa konstrukcja warstw gwarantuje odsączanie wody z warstw podbudowy. Ponadto we wskazanych w decyzji środowiskowej obszarach rowy odwadniające posiadają zabudowaną geomembranę zapewniającą ochronę zbiornika wód podziemnych. Geomembrana zabudowana jest do krawędzi jezdni jako powłoka ciągła zabezpieczająca zbiornik wód podziemnych przed skażeniem pochodzącym z rowów z odwodnienia drogi, stąd po stronie Wykonawcy leży zabezpieczenie geomembrany w miejscach prowadzenie wykopów pod posadowienie konstrukcji barier. Obecnie dla zabudowy bloków betonowych utrzymujących napięcie lin barier ochronnych należy posadowić je w wykopie poniżej konstrukcji drogi z zachowaniem technologii zapewniającej wysoką jakość robót w celu utrzymania udzielonej przez Wykonawcę robót gwarancji 60 miesięcy dla budowanej drogi i wydłużonej gwarancji 70 miesięcy dla robót drogowych wykonanych w technologii MCE. Ponadto przewidywane do zabudowy słupki barier ochronnych i bloki betonowe barier zlokalizowane będą w poboczu przy skarpach rowów, stąd zabudowa systemu barier może powodować ponowną potrzebę wykonania robót naprawczych na rowach, które obecnie podlegają stałej pielęgnacji przez Wykonawcę poprzez: systematyczne zadarnianie po ulewnych deszczach, koszenie traw, uzupełnianie humusu i dosiewanie traw. Zlecając zamówienie dodatkowe Wykonawcy robót podstawowych Zamawiający zapewni utrzymanie udzielonej gwarancji robót na całość zadania jak również właściwą technologię prac przy montażu barier ochronnych z wykonaniem wykopów ingerujących w konstrukcję nowobudowanej oraz przebudowywanej drogi. Nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z kolejnymi wydatkami dla nowego Wykonawcy na pielęgnację skarp rowów w rejonie posadowienia konstrukcji barier w okresie kilku miesięcy wegetacji roślin. 3. .Konieczność realizacji w/w zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie udzielania zamówienia publicznego i nie wpływa na zmianę kręgu potencjalnych oferentów. Zamawiający prowadził postępowanie w sprawie zamówienia publicznego na roboty budowlane w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Biuro Studiów i Projektów Komunikacji - Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, 40-619 Katowice, ul. Szenwalda 42, zaopatrzoną w oświadczenie, że dokumentacja projektowa została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane, normami i wytycznymi oraz, że została wykonana i przekazana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy prawa. 4. Koszt zamówienia dodatkowego zgodnie z kosztorysem inwestorskim wynosi netto 678 027,00 PLN, a zatem nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. 5.Konieczność realizacji w/w zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia na etapie zlecania prac projektowych ani w momencie zawarcia umowy podstawowej na roboty budowlane. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, ponieważ późniejsze wykonanie barier ochronnych jest wykluczone, gdyż droga bez urządzeń bezpieczeństwa ruchu nie może zostać oddana do użytkowania. Jest to jeden z wymogów podstawowych określonych w art. 5 ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013r. poz 1409 z późn. zm.). 6.Wykonanie zamówienia dodatkowego nie wpłynie na ustalony termin wykonania przedmiotu umowy w zamówieniu podstawowym.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum Firm : Lider - Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL Spółka Akcyjna, Al. Zagłębia Dąbrowskiego 15, 41-303 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.

  • Partner -P.B.D. DROGOPOL-ZW Sp. z o.o., ul. Siemianowicka 52d, 40-301 Katowice, kraj/woj. śląskie.


Zabierzów: Remont obiektu mostowego nr 14 zlokalizowanego w miejscowości Brzezie.


Numer ogłoszenia: 354804 - 2014; data zamieszczenia: 24.10.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 194659 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Zabierzów, ul. Kolejowa 11, 32-080 Zabierzów, woj. małopolskie, tel. 12 285 21 16, faks 12 285 21 09.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont obiektu mostowego nr 14 zlokalizowanego w miejscowości Brzezie..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Remont obiektu mostowego nr 14 zlokalizowanego w miejscowości Brzezie..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.22.11.10-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.10.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
4.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Firma Usługowo Handlowa Mitrans Import-Export Mirosław Bałaś, Zubrzyca Dolna 300, 34-484 Zubrzyca Dolna, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 80478,68 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    85328,50


  • Oferta z najniższą ceną:
    85328,50
    / Oferta z najwyższą ceną:
    163964,72


  • Waluta:
    PLN.


Dąbrowa Górnicza: Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - zamówienie dodatkowe


Numer ogłoszenia: 357316 - 2014; data zamieszczenia: 28.10.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 347384 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - zamówienie dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. 907 z późn. zm.) o wartości poniżej 5.186.000 EUR. 2. Przedmiot umowy obejmuje wykonanie zamówień dodatkowych na budowie Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III zgodnie z projektem, przedmiarem robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami. 3. W zakresie robót budowlanych jest wykonanie barier ochronnych. 4. Szczegółowy zakres robót składający się na przedmiot umowy zawiera dokumentacja projektowa w zakresie barier ochronnych, stanowiąca Zał. Nr 1 do do zaproszenia do negocjacji 5. Uszczegółowienie sekcji IV.6) ogłoszenia INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ - cena oferty wybranej będącej jednocześnie ofertą z najniższą i najwyższą ceną wynosi netto: 629648,00 zł.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.31.20-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.10.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum firm: Lider Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL Spółka Akcyjna, {Dane ukryte}, 41-303 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.
  • Partner Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg DROGOPOL-ZW Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 40-301 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 678027,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    774467,04


  • Oferta z najniższą ceną:
    774467,04
    / Oferta z najwyższą ceną:
    774467,04


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego dla zadania Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. 907 z późn. zm.) wyszczególnionego poniżej i niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej: 1.1. Zamówienie dodatkowe dotyczy wykonania barier ochronnych w związku z aktualizacją docelowej organizacji ruchu drogowego wynikającą ze zmiany przepisów prawa, ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U z 2012r poz. 1137 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi oraz koniecznością zmiany zagospodarowania terenu budowanej drogi w km 5+560 dla etapu III na odcinku zmiany niwelety drogi w związku z kolizją z nowo wybudowanym rurociągiem tlenu relacji Huta Zawiercie - ArcelorMittal Dąbrowa Górnicza będącym własnością firmy Alkat Polska Kraków. 1.2. W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego, zgodnie z pkt. 2.5 ust. 2 § 15 umowy z dnia 14.06.2013r. nr ZP.WIM.272.26.2013 Wykonawca wykonał aktualizację projektu docelowej organizacji ruchu drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym wraz z zatwierdzeniem organizacji ruchu drogowego u Zarządzającego ruchem i otrzymał zatwierdzenie organizacji ruchu drogowego na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej w 2014r. uwzględniającej zmiany zagospodarowania terenu j/w i aktualnie obowiązujące przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997r. (tekst jednolity Dz. U z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, pismo z dnia 17.09.2014r. nr WKD 7221.270.2014.PJ zatwierdzające organizację ruchu drogowego po uzyskaniu pozytywnej opinii Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej pismo z dnia 21.08.2014r. nr Rd-4380/14. Przed uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz przed przystąpieniem do robót zamówienia podstawowego Zamawiający posiadał projekt docelowej organizacji ruchu drogowego wykonany przez Jednostkę projektową w 2009r. zatwierdzony przez Zarządzającego ruchem dnia 07.06.2010r. znak WKD 5512-95/10 na podstawie przepisów Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U Nr 108 poz. 908 z 2005r z poźn. zm.). Z uwagi na postęp techniczny w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, wprowadzania na polski rynek nowych certyfikowanych wyrobów bezpieczeństwa ruchu drogowego dokonano zmiany rozporządzeń (w tym dotyczące barier ochronnych) tj.: -Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U 2010 Nr 65 poz. 407), -Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U 2010r. Nr 65 poz.408), -Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczenia na drogach (Dz. U 2010 poz 411), - Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.Ust. 2010 nr 65 poz 412) -Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) Na skutek zmian legislacyjnych jw. wymagane było wprowadzenie zmian w nowozatwierdzonym projekcie organizacji ruchu drogowego o aktualnie wymagane elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W pierwszym i drugim rozporządzeniu Ministra Transportu jw, odpowiednio w §129 oraz w §260, została wprost wprowadzona do obligatoryjnego stosowania norma przenosząca normę EN-1317. Rozporządzenia te wraz z przywołaną normą są odpowiedzią na postęp techniczny w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym wprowadzania na europejski i polski rynek nowych certyfikowanych wyrobów bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wprowadzają wymogi Dyrektyw w zakresie ograniczenia ilości zabitych i rannych w wypadkach drogowych. Zatwierdzona w dniu 17.09.2014r. znak WKD 7221.270.2014.PJ stała organizacja ruchu uwzględnia zastosowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu w oparciu o normę PN-EN-1317 z roku 2010 wraz z aktualizacją wprowadzoną w 2013r. podczas gdy poprzednia stała organizacja ruchu zatwierdzona w 2010 uwzględniała w/w normę z roku 2001 wraz z późniejszymi aktualizacjami. Zasadą ogólną jest, że stosowanie drogowych barier ochronnych dopuszczalne jest tylko wtedy i w takich miejscach, w których przewidywane skutki wypadków będą poważniejsze niż skutki najechania pojazdu na barierę. Certyfikowany Audytor Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego podkreśla w piśmie z dnia 01.10.2014r., że paradoksalnie urządzenia bezpieczeństwa ruchu, w tym bariery ochronne są również przeszkodami. Stąd zasada i wymóg opisany powyżej. Różnice w barierach ochronnych wg normy z 2010r. (z aktualizacją z 2013r.) są nieporównywalne w stosunku do barier wykonanych wg wcześniejszej normy (2001r. z aktualizacjami). Z tego też powodu w stałej organizacji ruchu z 2010r. nie zastosowano barier ochronnych, gdyż ich konstrukcja była śmiertelnie niebezpieczna. W drugiej połowie roku 2013r. pojawiły się i zostały przetestowane przez innych Zarządców dróg takie rozwiązania, które bezpieczeństwo już zapewniają. 1.3.Wykonana w 2014r. aktualizacja projektu docelowej organizacji ruchu drogowego dotyczy w szczególności budowy nowych elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego - barier ochronnych, których budowa jest niezbędna ze względu na : - zmianę zagospodarowania terenu budowanej drogi (na podstawie projektu wykonawczego pn. Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - Korekta niwelety nad rurociągiem tlenu - opracowanie BSiPK z 2014r.) w rejonie km 5+560 dla etapu III na odcinku zmiany niwelety drogi w związku z kolizją drogi z rurociągiem tlenu, gdzie w trakcie robót odkryto rurociąg tlenu relacji Huta Zawiercie - ArcelorMittal Dąbrowa Górnicza będący własnością firmy Alkat Polska Kraków z siedzibą w Krakowie ul. J.Conrada 63. Kolizję budowanej drogi z tlenociągiem stwierdzono podczas wykonywania przekopów kontrolnych. Z uwagi na ukształtowanie terenu i wobec braku możliwości technicznych i logistycznych przekładki rurociągu tlenu zaszła potrzeba zmiany niwelety projektowanej drogi i dostosowania się do rzędnych posadowienia wybudowanego tlenociągu poprzez wyniesienie drogi na nasyp tj. odmiennie niż w pierwotnym projekcie gdzie zakładano lokalizację drogi w wykopie - zmianę przepisów prawa, o których mowa w pkt.1.2. 2. Konieczne do zabudowy bariery ochronne zostaną wykonane w konstrukcji nowo budowanej bądź przebudowywanej drogi z posadowieniem ok. 1,00 m w głąb konstrukcji dla słupków i bloków betonowych kotwiących liny. W celu zapewnienia obciążenia ruchem na poziomie kategorii KR 5 zostały wykonane warstwy konstrukcyjne dla nowo budowanej drogi o głębokości do 82 cm wraz ze wzmocnieniem podłoża georusztem trójosiowym oraz warstwy w specjalnej technologii dla przebudowywanej drogi dla odcinków prostych w technologii MCE. Właściwa konstrukcja warstw gwarantuje odsączanie wody z warstw podbudowy. Ponadto we wskazanych w decyzji środowiskowej obszarach rowy odwadniające posiadają zabudowaną geomembranę zapewniającą ochronę zbiornika wód podziemnych. Geomembrana zabudowana jest do krawędzi jezdni jako powłoka ciągła zabezpieczająca zbiornik wód podziemnych przed skażeniem pochodzącym z rowów z odwodnienia drogi, stąd po stronie Wykonawcy leży zabezpieczenie geomembrany w miejscach prowadzenie wykopów pod posadowienie konstrukcji barier. Obecnie dla zabudowy bloków betonowych utrzymujących napięcie lin barier ochronnych należy posadowić je w wykopie poniżej konstrukcji drogi z zachowaniem technologii zapewniającej wysoką jakość robót w celu utrzymania udzielonej przez Wykonawcę robót gwarancji 60 miesięcy dla budowanej drogi i wydłużonej gwarancji 70 miesięcy dla robót drogowych wykonanych w technologii MCE. Ponadto przewidywane do zabudowy słupki barier ochronnych i bloki betonowe barier zlokalizowane będą w poboczu przy skarpach rowów, stąd zabudowa systemu barier może powodować ponowną potrzebę wykonania robót naprawczych na rowach, które obecnie podlegają stałej pielęgnacji przez Wykonawcę poprzez: systematyczne zadarnianie po ulewnych deszczach, koszenie traw, uzupełnianie humusu i dosiewanie traw. Zlecając zamówienie dodatkowe Wykonawcy robót podstawowych Zamawiający zapewni utrzymanie udzielonej gwarancji robót na całość zadania jak również właściwą technologię prac przy montażu barier ochronnych z wykonaniem wykopów ingerujących w konstrukcję nowobudowanej oraz przebudowywanej drogi. Nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z kolejnymi wydatkami dla nowego Wykonawcy na pielęgnację skarp rowów w rejonie posadowienia konstrukcji barier w okresie kilku miesięcy wegetacji roślin. 3. .Konieczność realizacji w/w zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie udzielania zamówienia publicznego i nie wpływa na zmianę kręgu potencjalnych oferentów. Zamawiający prowadził postępowanie w sprawie zamówienia publicznego na roboty budowlane w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Biuro Studiów i Projektów Komunikacji - Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, 40-619 Katowice, ul. Szenwalda 42, zaopatrzoną w oświadczenie, że dokumentacja projektowa została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane, normami i wytycznymi oraz, że została wykonana i przekazana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy prawa. 4. Koszt zamówienia dodatkowego zgodnie z kosztorysem inwestorskim wynosi netto 678 027,00 PLN, a zatem nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. 5. Konieczność realizacji w/w zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia na etapie zlecania prac projektowych ani w momencie zawarcia umowy podstawowej na roboty budowlane. i nie wpływa na zmianę kręgu potencjalnych oferentów. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, ponieważ późniejsze wykonanie barier ochronnych jest wykluczone, gdyż droga bez urządzeń bezpieczeństwa ruchu nie może zostać oddana do użytkowania. Jest to jeden z wymogów podstawowych określonych w art. 5 ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013r. poz 1409 z późn. zm.). 6. Wykonanie zamówienia dodatkowego nie wpłynie na ustalony termin wykonania przedmiotu umowy w zamówieniu podstawowym. Z Wykonawcą zostały przeprowadzone negocjacje zgodnie z art. 66 Pzp, jak również Wykonawca przedłożył wymagane przez Zamawiającego dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane. Dochowując zasady należytej staranności, jak również pełnej transparentności procedur niekonkurencyjnych Zamawiający opublikował ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy, które zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 17.10.2014 r pod nr 347384-2014

Adres: ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza
woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia_publiczne@dabrowa-gornicza.pl
tel: 322 956 700
fax: 32 2625032, 2956700
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 34738420140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-10-16
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: bip.dabrowa-gornicza.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - zamówienie dodatkowe Konsorcjum firm: Lider Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL Spółka Akcyjna
Dąbrowa Górnicza
2014-10-28 387 233,00
Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego Tucznawa w Dąbrowie Górniczej: Etap I, Etap II, Etap III - zamówienie dodatkowe Partner Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg DROGOPOL-ZW Sp. z o.o.
Katowice
2014-10-28 387 233,00