Wynik przetargu
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Przebudowa Regionalnego Ośrodka Rehabilitacji Leczniczej Admirał I wraz z zagospodarowaniem terenu i instalacjami zewnętrznymi w Świnoujściu przy ul. Żeromskiego 13
Zamawiający:
"Uzdrowisko Świnoujście" S.A.
Adres: | ul. Nowowiejskiego 2, 72-600 Świnoujście, woj. zachodniopomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: m.koput@uzdrowisko.pl, tel: 91 321 37 60, fax: 913 212 314 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 28832620140 | Data Udzielenia: | 2014-08-29 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45262700-8 | Przebudowa budynków |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Przebudowa Regionalnego Ośrodka Rehabilitacji Leczniczej Admirał I wraz z zagospodarowaniem terenu i instalacjami zewnętrznymi w Świnoujściu przy ul. Żeromskiego 13 | Kielart Konserwacja Zabytków Sp.z.o.o. Szczecin | 163 770,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-08-29 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 452627008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 163 770,00 zł Minimalna złożona oferta: 163 770,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 163 770,00 zł Maksymalna złożona oferta: 163 770,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Świnoujście: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Przebudowa Regionalnego Ośrodka Rehabilitacji Leczniczej Admirał I wraz z zagospodarowaniem terenu i instalacjami zewnętrznymi w Świnoujściu przy ul. Żeromskiego 13
Numer ogłoszenia: 288326 - 2014; data zamieszczenia: 29.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
"Uzdrowisko Świnoujście" S.A., ul. Nowowiejskiego 2, 72-600 Świnoujście, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3213760, faks 091 3212314.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Przebudowa Regionalnego Ośrodka Rehabilitacji Leczniczej Admirał I wraz z zagospodarowaniem terenu i instalacjami zewnętrznymi w Świnoujściu przy ul. Żeromskiego 13.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) został zawarty w protokołach konieczności oraz przedmiarze robót.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.26.27.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
13.08.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kielart Konserwacja Zabytków Sp.z.o.o., ul. Klodna 30, 70-535 Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 133146,68 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
163770,38
Oferta z najniższą ceną:
163770,38
/ Oferta z najwyższą ceną:
163770,38
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
wyłączeniu obiektu z eksploatacji. W w/w budynku do 28.12.2013r. przebywali goście skierowani przez NFZ. W 2010 r., kiedy był opracowywany projekt budowlano - wykonawczy dotyczący budynku Admirał I z uwagi na pobyt w/w gości Projektant nie był w stanie dokonać jakichkolwiek odkrywek dotyczących zarówno podłóg, ścian jak i sufitów. Pracownicy Działu Technicznego od 2010 r. do momentu wyłonienia w przetargu Wykonawcy, w trakcie wykonywanych drobnych prac remontowych ścian, sufitów oraz podłóg, takich jak wymiana wykładzin, wymiana elementów sanitarnych łazienek oraz malowanie pomieszczeń na w/w budynku nigdy nie stwierdzili stanów awaryjnych elementów konstrukcji budynku, zalania, zawilgocenia lub spękania innych elementów budynku, co świadczyłyby o złym stanie technicznym lub konieczności dokonania odkrywek na obiekcie. W związku ze zgłoszeniem przez Wykonawcę potrzeby wykonania robót dodatkowych, Zamawiający wraz z Nadzorem Inwestorskim w obecności Wykonawcy dokonali wizji lokalnej wszystkich pomieszczeń budynku Admirał I. Stwierdzono następujące fakty opisane w protokołach konieczności na wykonanie robót dodatkowych nie przewidzianych w Umowie: Protokół konieczności nr 6 z dn. 22.07.2014 r.: Stwierdzono zły stan techniczny drewnianych belek stropowych. Budynek Admirał I został wybudowany w 1910 r. a jego jedyny remont zakończony w 1994 r. swoim zakresem nie obejmował prac związanych z wymianą belek stropowych, ponieważ przeprowadzone w tym czasie zewnętrzne oględziny nie wskazywały na potrzebę ich remontu. Jednocześnie na etapie przygotowywania projektu przebudowy w/w obiektu w 2010 r. Projektant wraz z Konstruktorem dokonał wstępnych oględzin elementów zakrytych oraz oceny ich stanu technicznego. Niestety dopiero roboty rozbiórkowe dokonane przez Wykonawcę w obecności Projektanta i Nadzoru Inwestorskiego Zamawiającego pokazały, że zużycie poszczególnych elementów zakrytych jest większe niż można byłoby tego oczekiwać od w/w budynku a duża części fragmentów drewnianych belek stropowych w znacznym stopniu uległa trwałym uszkodzeniom tzw. korozji biologicznej. Ponadto przeprowadzona dodatkowo inwentaryzacja poziomów belek stropowych wykazała duże różnice wysokości pomiędzy poszczególnymi belkami. W trakcie intensywnej eksploatacji obiektu opisanej na wstępie niniejszej informacji wadliwy stan techniczny elementów objętych protokołem konieczności nr 6 nie uwidocznił się w żaden sposób przed wszczęciem procedury przetargowej. Nie było żadnych oznak zewnętrznych powyżej opisanych wad wewnętrznych budynku. Projektant podczas inwentaryzacji budynku oraz w trakcie prac projektowych nie był w stanie stwierdzić ww. wad z powodu braku dokumentacji inwentaryzacyjnej remontów i przebudów prowadzonych w latach poprzednich oraz braku możliwości dokonania prac odkrywkowych w tak szerokim zakresie podczas stałej i intensywnej eksploatacji obiektu. Roboty objęte protokołem konieczności nr 6 polegające na podstemplowaniu zagrożonych elementów stropów drewnianych, wykuciu wnęk w ścianach w miejscach obsadzenia zniszczonych belek, ociosaniu zmurszałych belek i dwustronne ich wzmocnienie oraz wyrównanie poziomów belek przez wykonanie nadbitek z drewna stanowią nierozerwalną całość z robotami objętymi umową podstawową w zakresie konstrukcji budynku oraz następujących po nich wewnętrznych robót wykończeniowych, a ich wykonanie jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Protokół konieczności nr 7 z dn. 22.07.2014 r.: Stwierdzono zły stan techniczny murłat i krokwi. Budynek Admirał I został wybudowany w 1910 r. a jego jedyny remont zakończony w 1994 r. swoim zakresem nie obejmował prac związanych z wymianą murłat i krokwi, ponieważ przeprowadzone w tym czasie zewnętrzne oględziny nie wskazywały na potrzebę ich remontu. Jednocześnie na etapie przygotowywania projektu przebudowy w/w obiektu w 2010 r. Projektant wraz z Konstruktorem dokonał wstępnych oględzin fragmentów drewnianych elementów konstrukcji dachu oraz oceny ich stanu technicznego. Niestety dopiero roboty rozbiórkowe dokonane przez Wykonawcę w obecności Projektanta i Nadzoru Inwestorskiego Zamawiającego pokazały, że zużycie poszczególnych fragmentów drewnianych elementów konstrukcji dachu jest większe niż można byłoby tego oczekiwać od w/w budynku a duża części fragmentów drewnianych elementów konstrukcji dachu w tym murłaty i krokwie, w znacznym stopniu uległy trwałym uszkodzeniom tzw. korozji biologicznej. W trakcie intensywnej eksploatacji obiektu opisanej na wstępie niniejszej informacji wadliwy stan elementów objętych protokołem konieczności nr 7 nie uwidocznił się w żaden sposób przed wszczęciem procedury przetargowej. Nie było żadnych oznak zewnętrznych powyżej opisanych wad wewnętrznych budynku. Projektant podczas inwentaryzacji budynku oraz w trakcie prac projektowych nie był w stanie stwierdzić ww. wad z powodu braku dokumentacji inwentaryzacyjnej remontów i przebudów prowadzonych w latach poprzednich oraz braku możliwości dokonania prac odkrywkowych w tak szerokim zakresie podczas stałej i intensywnej eksploatacji obiektu. Roboty objęte protokołem konieczności nr 7 polegające na podstemplowaniu zagrożonych elementów konstrukcji drewnianej dachu, usunięciu skorodowanych elementów drewnianych murłat i krokwi, rozebraniu fragmentów luźnych murów, gzymsów oraz wykonanie nowych wieńców żelbetowych pod nowe murłaty a także wymurowanie i odtworzenie gzymsów i wykonanie nowych murłat, krokwi stanowią nierozerwalną całość z robotami objętymi umową podstawową w zakresie konstrukcji budynku oraz następujących po nich wewnętrznych robót wykończeniowych, a ich wykonanie jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Łączna wartość robót dodatkowych objęta protokołami konieczności nr 6 i 7 nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia w ramach umowy podstawowej. W związku z wystąpieniem powyżej opisanych faktów stwierdzonych przez Zamawiającego w obecności Projektanta, Nadzoru Inwestorskiego oraz Wykonawcy na budowie, opisanych w Protokołach Konieczności nr 6 i 7 należy jednoznacznie stwierdzić, że zostały spełnione wszystkie warunki o których mowa w art. 67 ust.1, pkt5 lit. b i udzielić zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu Wykonawcy.