Wynik przetargu

Zamawiający:
Urząd Gminy Osielsko
Adres: ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. KUJAWSKO-POMORSKIE
Dane kontaktowe: email: zampub@osielsko.pl
tel: +48 0523241864
fax: +48 0523241803
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 1256320110 Data Udzielenia: 2011-01-11
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
79112000-2 Usługi reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Część 1 Izabela Bulińska-Wachulec
Bydgoszcz
33 600,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-01-11
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
791100008
791110005
791120002
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
33 600,00 zł
Minimalna złożona oferta:
33 600,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
33 600,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
33 600,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Osielsko: Usługi prawnicze w 2011 r.


Numer ogłoszenia: 12563 - 2011; data zamieszczenia: 11.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Osielsko, ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 324 18 00, faks 052 324 18 03.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi prawnicze w 2011 r..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
W ramach świadczenia pomocy prawnej wykonawca został zobowiązany do świadczenia całego zakresu pomocy prawnej, o której mowa w art. 6 i art. 7 ustawy o radcach prawnych, w tym do pełnienia zastępstwa procesowego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego dla Urzędu Gminy w Osielsku we wszystkich dziedzinach działalności gminy. Zgodnie z umową, w ramach świadczenia pomocy prawnej, wykonawca zobowiązuje się w szczególności do: 1) udzielania porad i konsultacji prawnych pracownikom urzędu w dziedzinie problematyki obejmującej zakres działania Gminy; 2) sporządzaniu opinii prawnych , w tym: a) sporządzania opinii na pytania prawne, b) opiniowania projektów uchwał Rady Gminy Osielsko, c) opiniowania projektów zarządzeń Wójta Gminy Osielsko, d) opiniowania projektów umów cywilnoprawnych, e) opiniowania projektów postanowień i decyzji administracyjnych w skomplikowanych sprawach, f) opiniowania projektów innych aktów prawnych z zakresu działania Urzędu; 3) opracowywania projektów aktów prawnych oraz pozwów sądowych o złożonej problematyce merytorycznej - na życzenie Wójta bądź Sekretarza i Skarbnika; 4) udzielania porad prawnych (za zgodą bądź na życzenie Wójta ) pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych oraz radnym Rady Gminy Osielsko, w szczególności w zakresie przygotowywania projektów aktów prawnych organów gminy; 5) udzielania wyjaśnień radnym Rady Gminy Osielsko w zakresie spraw będących w kompetencji Rady Gminy Osielsko; 6) pełnienia zastępstwa procesowego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.10.00-5, 79.11.20.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Część 1


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Izabela Bulińska-Wachulec, ul. Waleniowa 8/10,, 85-455 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 34000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    33600,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    33600,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    33600,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
2   


Nazwa:
Część 2


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Makara, Penczerzyński, Waleńska, Waleński Sp. p., ul. Obrońców w Bydgoszczy, 85-054 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 34000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    33600,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    33600,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    33600,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 2, art. 67 ust. 1 pkt 3, art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie wyboru część 1 Kancelaria Radcy Prawnego - Izabeli Bulińskiej-Wachulec - z siedzibą w Bydgoszczy ul. Waleniowa 8/10, jako wykonawca usługi świadczenia pomocy prawnej dla Urzędu Gminy Osielsko została wybrana na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) w trybie z wolnej ręki zgodnie z art. 5 ust. 1a i 1b ustawy. W ramach świadczenia pomocy prawnej wykonawca został zobowiązany do świadczenia całego zakresu pomocy prawnej, o której mowa w art. 6 i art. 7 ustawy o radcach prawnych, w tym do pełnienia zastępstwa procesowego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego dla Urzędu Gminy w Osielsku we wszystkich dziedzinach działalności gminy z wyłączeniem spraw z zakresu finansów publicznych i dróg. Zgodnie z umową, w ramach świadczenia pomocy prawnej, wykonawca zobowiązuje się w szczególności do: 1) udzielania porad i konsultacji prawnych pracownikom urzędu w dziedzinie problematyki obejmującej zakres działania Gminy; 2) sporządzaniu opinii prawnych , w tym: a) sporządzania opinii na pytania prawne, b) opiniowania projektów uchwał Rady Gminy Osielsko, c) opiniowania projektów zarządzeń Wójta Gminy Osielsko, d) opiniowania projektów umów cywilnoprawnych, e) opiniowania projektów postanowień i decyzji administracyjnych w skomplikowanych sprawach, f) opiniowania projektów innych aktów prawnych z zakresu działania Urzędu; 3) opracowywania projektów aktów prawnych oraz pozwów sądowych o złożonej problematyce merytorycznej - na życzenie Wójta bądź Sekretarza i Skarbnika; 4) udzielania porad prawnych (za zgodą bądź na życzenie Wójta ) pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych oraz radnym Rady Gminy Osielsko, w szczególności w zakresie przygotowywania projektów aktów prawnych organów gminy; 5) udzielania wyjaśnień radnym Rady Gminy Osielsko w zakresie spraw będących w kompetencji Rady Gminy Osielsko; 6) pełnienia zastępstwa procesowego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Zgodnie z art. 5 ust. 1a prawa zamówień publicznych, w przypadku zamówień o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z okoliczności wymienionych w punktach 1-4 ust. 1a lub mogłaby wystąpić inna obiektywna przesłanka. Na podstawie art. 5 ust. 1b, w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Wziąwszy pod uwagę specyfikę zadań i kompetencji Zamawiającego nie było celowym dzielenie zakresu usług pomocy prawnej w ten sposób, aby odrębnie dokonywać zamówienia usług, o których mowa a art. 5 ust. 1b prawa zamówień publicznych. Oceniając dotychczasowy zakres udzielanej pomocy prawnej stwierdzić należy, że pełnienie zastępstwa procesowego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego było częste. Zakres ten był realizowany w różnych przypadkach, również w zakresie spraw, gdzie gmina jest stroną w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez inne organy (Starostę, Wojewodę). Wiele spraw jest w toku na różnym etapie postępowania. Co do przesłanek, o których mowa w art. 5 ust. 1 a. należy stwierdzić, co następuje. - Potencjalna zmiana wykonawcy usług w przedmiocie świadczenia pomocy prawnej, gdzie wiele spraw jest w toku, stanowi zagrożenie w przedmiocie terminowej realizacji zadań. - Nie nastąpi naruszenie przesłanki celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, gdyż pomimo intensywnego rozwoju gminy (duży wzrost liczby mieszkańców i zakresu spraw wynikających pomocy prawnej) wynagrodzenie za świadczone usługi nie uległo zwiększeniu. Należy także podkreślić, że w przeszłości wykonawca został wybrany w drodze przetargu nieograniczonego i obecnie ustalone wynagrodzenie nie przekracza wynagrodzenia z ówczesnych pozostałych ofert. Ponadto dokonane rozeznanie wartości usług prawniczych na podstawie publikowanych ogłoszeń udzielenia zamówienia świadczenia pomocy prawnej w innych jednostkach samorządu o porównywalnym potencjale (liczby ludności, wielkości budżetu) pozwoliło ustalić, że oferowana cena za usługi jest korzystna. - Istotnymi przesłankami w wyborze wykonawcy były także kwestie długoletniego doświadczenia Kancelarii w obsłudze jednostki samorządu gminnego oraz zaufania zamawiającego do wykonawcy. Uzasadnienie wyboru część 2 Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Makara, Penczerzyński, Waleńska, Waleński Spółka partnerska z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Obrońców w Bydgoszczy 8/2 jako wykonawca usługi świadczenia pomocy prawnej dla Urzędu Gminy Osielsko została wybrana na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) w trybie z wolnej ręki zgodnie z art. 5 ust. 1a i 1b ustawy. W ramach świadczenia pomocy prawnej wykonawca został zobowiązany do świadczenia całego zakresu pomocy prawnej, o której mowa w art. 6 i art. 7 ustawy o radcach prawnych, w tym do pełnienia zastępstwa procesowego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego dla Urzędu Gminy w Osielsku w dziedzinie: 1) finansów publicznych, 2) podatków i opłat, dla których organem podatkowym jest Wójt Gminy Osielsko, 3) innych świadczeń na rzecz gminy, 4) prowadzonych postępowań na podstawie ordynacji podatkowej, 5) podatków i opłat, których Gmina Osielsko jest płatnikiem, 6) wszelkich spraw związanych z drogami, w tym w zakresie zamówień publicznych. Zgodnie z umową, w ramach świadczenia pomocy prawnej, wykonawca zobowiązuje się w szczególności do: 1) udzielania porad i konsultacji prawnych pracownikom urzędu w dziedzinie problematyki obejmującej zakres działania Gminy; 2) sporządzaniu opinii prawnych, w tym: a) sporządzania opinii na pytania prawne, b) opiniowania projektów uchwał Rady Gminy Osielsko, c) opiniowania projektów zarządzeń Wójta Gminy Osielsko, d) opiniowania projektów umów cywilnoprawnych, e) opiniowania projektów postanowień i decyzji administracyjnych w skomplikowanych sprawach, f) opiniowania projektów innych aktów prawnych z zakresu działania Urzędu; 3) opracowywania projektów aktów prawnych oraz pozwów sądowych o złożonej problematyce merytorycznej - na życzenie Wójta bądź Sekretarza i Skarbnika; 4) udzielania porad prawnych (za zgodą bądź na życzenie Wójta ) pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych w szczególności w zakresie przygotowywania projektów aktów prawnych organów gminy 5) udzielania wyjaśnień radnym Rady Gminy Osielsko w zakresie spraw będących w kompetencji Rady Gminy Osielsko; 6) pełnienia zastępstwa procesowego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Zgodnie z art. 5 ust. 1a prawa zamówień publicznych, w przypadku zamówień o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z okoliczności wymienionych w punktach 1-4 ust. 1a lub mogłaby wystąpić inna obiektywna przesłanka. Na podstawie art. 5 ust. 1b, w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Wziąwszy pod uwagę specyfikę zadań i kompetencji Zamawiającego nie było celowym dzielenie zakresu usług pomocy prawnej w ten sposób, aby odrębnie dokonywać zamówienia usług, o których mowa a art. 5 ust. 1b prawa zamówień publicznych. Oceniając dotychczasowy zakres udzielanej pomocy prawnej stwierdzić należy, że pełnienie zastępstwa procesowego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego było częste. Zakres ten był realizowany w różnych przypadkach, również w zakresie spraw, gdzie gmina jest stroną w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez inne organy (Starostę, Wojewodę). Wiele spraw jest w toku na różnym etapie postępowania. Co do przesłanek, o których mowa w art. 5 ust. 1 a należy stwierdzić, co następuje. - Potencjalna zmiana wykonawcy usług w przedmiocie świadczenia pomocy prawnej, gdzie wiele spraw jest w toku, stanowi zagrożenie w przedmiocie terminowej realizacji zadań. - Nie nastąpi naruszenie przesłanki celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, gdyż pomimo intensywnego rozwoju gminy (duży wzrost liczby mieszkańców i zakresu spraw wynikających pomocy prawnej) wynagrodzenie za świadczone usługi nie uległo zwiększeniu. Należy także podkreślić, że w przeszłości wykonawca został wybrany w drodze przetargu nieograniczonego i obecnie ustalone wynagrodzenie nie przekracza wynagrodzenia z ówczesnych pozostałych ofert. Ponadto dokonane rozeznanie wartości usług prawniczych na podstawie publikowanych ogłoszeń udzielenia zamówienia świadczenia pomocy prawnej w innych jednostkach samorządu o porównywalnym potencjale (co do liczby ludności, wielkości budżetu) pozwoliło ustalić, że oferowana cena za usługi jest korzystna. - Istotnymi przesłankami w wyborze wykonawcy były także kwestie długoletniego (ośmioletniego) doświadczenia Kancelarii w obsłudze jednostki samorządu gminnego oraz zaufania zamawiającego do wykonawcy.