Wynik przetargu
Obsługa prawna na rzecz organów Miasta, w tym Urzędu Miasta Józefowa
Zamawiający:
Miasto Józefów
Adres: | ul. Kardynała Wyszyńskiego 1, 05-420 Józefów, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: m.fiedukowicz@jozefow.pl tel: 227 790 000 fax: 227 895 102 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 1247820110 | Data Udzielenia: | 2011-01-25 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Obsługa prawna na rzecz organów Miasta, w tym Urzędu Miasta Józefowa | Bożenna Marchel-Potrzuska Mława | 40 800,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-01-25 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 791000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 40 800,00 zł Minimalna złożona oferta: 40 800,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 40 800,00 zł Maksymalna złożona oferta: 40 800,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Józefów: Obsługa prawna na rzecz organów Miasta, w tym Urzędu Miasta Józefowa
Numer ogłoszenia: 12478 - 2011; data zamieszczenia: 25.01.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Józefów, ul. Kardynała Wyszyńskiego 1, 05-420 Józefów, woj. mazowieckie, tel. 022 7790000, faks 022 7895102.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna na rzecz organów Miasta, w tym Urzędu Miasta Józefowa.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonawca będzie świadczył usługi polegające na obsłudze prawnej na rzecz organów Miasta , w tym Urzędu Miasta Józefowa.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
2
Nazwa:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.01.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Bożenna Marchel-Potrzuska, Os.Książąt Mazowieckich 8 m.48, 06-500 Mława, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 36000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
40800,00
Oferta z najniższą ceną:
40800,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
40800,00
Waluta:
PLN.
Część NR:
3
Nazwa:
Obsługa prawna na rzecz organów Miasta, w tym Urzędu Miasta Józefowa
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.01.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Prawnicza Zbigniew Czajor, ul.Lubelska 20/20A m.3, 03-802 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 60000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
73800,00
Oferta z najniższą ceną:
73800,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
73800,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W sytuacji udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe, a takimi są usługi prawnicze w myśl rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia, także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3.poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Powołany przepis pozwala na zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki pomimo braku przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 Pzp, w sytuacji gdy występuje uzasadniony przypadek zastosowania takiego trybu udzielenia zamówienia. Katalog wymieniony powyżej nie jest katalogiem zamkniętym, na co wskazuje użycie zwrotu - w szczególności. Oznacza to , że uzasadnieniem zastosowania trybu z wolnej ręki dla usług niepriorytetowych, mogą być inne przesłanki niż wskazane w wyliczeniu zawartym w art. 5 ust. 1a Prawa zamówień publicznych, o ile zastosowanie tego trybu nie narusza zachowania obowiązku przejrzystości, który zgodnie z orzecznictwem ETS polega na zagwarantowaniu wszystkim potencjalnym oferentom odpowiedniego poziomu upublicznienia informacji umożliwiającego rynkowi usług otwarcie na konkurencję oraz kontrolę bezstronności procedur przetargowych. Jednak zgodnie z orzeczeniem ETS przypadkach , gdy z powodu szczególnych okoliczności, na przykład niewielkiego znaczenia gospodarczego podmioty gospodarcze z siedzibą w innych państwach członkowskich nie byłyby zainteresowane udzielanym zamówieniem. Nie ma uzasadnienia stosowanie norm zaczerpniętych z pierwotnego prawa wspólnotowego. Wykonywanie usług prawnych, w tym związanych z pełnieniem zastępstwa procesowego, są tworzy pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą szczególną relację, opartą na zaufaniu i doświadczeniu. Trudno również stwierdzić, by miało ono mieć szczególne znaczenie gospodarcze i aby podmioty z innych państw członkowskich były nim zainteresowane. Udzielenie zamówienia w trybach otwartych, nawet w sytuacji zastosowania kryteriów innych niż cena , odnoszących się do właściwości wykonawcy, nie daje Zamawiającemu pewności, że wybrany podmiot lub podmioty spełnią jego oczekiwania. Ponadto możliwość negocjacji z wykonawcą lub wykonawcami pozwala lepiej określić wymagania i oczekiwania Zamawiającego co do jakości świadczonych usług niż tryby otwarte nienegocjacyjne. Prawo Zamówień Publicznych nie zakazuje łączenia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wystawienie opinii, pisanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi (art.5 ust.3 ustawy), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością takiego działania ( racjonalnością). Niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych (doradztwa prawnego) od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Dotychczasowi wykonawcy usług prawniczych, ze względu na świadczone na rzecz Miasta usługi prawne, pozyskali niezbędną wiedzę i doświadczenie i są w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych.