Warszawa: przeprowadzenie: Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa.


Numer ogłoszenia: 68838 - 2010; data zamieszczenia: 11.03.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Infrastruktury , ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6301649, faks 022 6301649.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.mi.gov.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie: Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przez weryfikację Zamawiający rozumie sprawdzenie analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w 3 raportach końcowych przekazanych przez Beneficjentów, przedstawienie uwag Wykonawcy oraz weryfikację poprawionych przez Beneficjentów dokumentów, zgodnie z uwagami Wykonawcy. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca sprawdzi poprawność przedstawionych przez beneficjentów aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych, w części finansowej i ekonomicznej. (Wykonawca nie będzie na nowo określał, a jedynie weryfikował wiarygodność ekonomiczną danych wyjściowych tj. poniesionych nakładów, przychodów). Ubiegając się o przyznanie dofinansowania projektu z Funduszu Spójności, Beneficjenci zobowiązani byli do złożenia wraz z wnioskiem o dofinansowanie projektu inwestycyjnego, analizy ekonomiczno-finansowej, (Cost-Benefit Analysis - CBA). Analiza finansowa wskazywała, m.in. na poziom dofinansowania, jaki może zostać przyznany dla projektu (wyliczenie luki finansowej) przy prognozowanych przychodach i kosztach. Analiza ekonomiczna stanowiła uzasadnienie potrzeby realizacji projektu z punktu widzenia korzyści społeczno-ekonomicznych. Po zakończeniu projektu, wraz z raportem końcowym beneficjent przedstawia aktualizację/ocenę pierwotnej analizy przeprowadzoną w oparciu o realne, poniesione koszty inwestycji oraz uzyskane korzyści, co ma na celu stwierdzenie, czy pierwotne założenia były prawidłowe oraz czy przyznany poziom dofinansowania pozostaje uzasadniony. W tym celu wartości kosztów, przychodów, podstawowych współczynników finansowych itd. z wniosku o dofinansowanie są porównywane z analogicznymi wielkościami ustalonymi po zakończeniu projektu bądź na podstawie stanu faktycznego, bądź w oparciu o zaktualizowane prognozy. W przypadku wykrycia istotnych rozbieżności, wymagane jest przedstawienie uzasadnienia. Ww. weryfikacja obejmuje w szczególności: 1) porównanie wstępnie szacowanych i faktycznie poniesionych kosztów inwestycji, a następnie wyjaśnienie przyczyn niedoszacowania lub przeszacowania i opis sposobu zapewnienia środków na pokrycie kosztów przekraczających pierwotnie zakładane (niedoszacowanie), lub sposobu wykorzystania nadwyżek (przeszacowanie); 2) stwierdzenie, czy wszystkie wymagane rodzaje kosztów i przychodów zostały uwzględnione w pierwotnej analizie oraz ewentualne uzupełnienie informacji. W szczególności wymagane jest zamieszczenie informacji o kwocie dodatkowych (incydentalnych) dochodów, które wystąpiły podczas realizacji projektu oraz potwierdzenie, że zostały one uwzględnione w zaktualizowanej analizie w wymagany sposób; 3) ocena pierwotnej analizy kosztów i korzyści ekonomicznych w celu potwierdzenia lub korekty pierwotnych danych, z uwzględnieniem faktycznych kosztów i spodziewanych przychodów, ewentualnych zmian zasadniczych założeń (np. natężenie ruchu, wskaźniki konsumpcji), oraz współczynników o charakterze społeczno-ekonomicznym. Zasadniczym celem ww. weryfikacji jest ustalenie, czy koszty i przychody nie uległy znacznej zmianie (tj. koszty o więcej niż 15%, a przychody o więcej niż 10%) w stosunku do pierwotnych założeń, na bazie których została podjęta decyzja o dofinansowaniu z FS. Beneficjent nie jest zobowiązany do wykonywania ponownie pełnej analizy kosztów i korzyści w oparciu o zweryfikowane prognozy. Wylicza wartość bieżącą netto projektu (NPV) i wewnętrzną stopę zwrotu (IRR) w oparciu o zweryfikowane prognozy i zwięźle przedstawia metodologię zastosowaną do dokonania szacunku. Wykonawca zamówienia sprawdzi ww. sporządzone przez Beneficjentów aktualizacje analiz ekonomiczno-finansowych. Zakres prac Wykonawcy będzie ograniczony z uwagi na wskazaną wyżej ograniczoną liczbę wskaźników wymaganych do wyliczenia. Jedynie w projektach generujących dochód (dotyczy projektów z sektora kolejowego), weryfikowana jest także poprawność wyliczenia przyznanego poziomu dofinansowania (luki finansowej - należy zastosować metodę liczenia luki w Funduszu Spójności). Zarówno dane dotyczące prognoz, jak i opis metodologii przedstawiają Beneficjenci. Orientacyjna objętość analizy zawartej w raporcie końcowym wynosi 10 stron A4, po 1800 znaków na stronie. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zaopiniuje dane źródłowe przedstawione przez Beneficjentów z punktu widzenia wiarygodności ekonomicznej. Na bazie danych źródłowych, zweryfikuje przedstawione przez Beneficjentów obliczenia wymaganych wskaźników analizy ekonomicznej i finansowej (dla 3 raportów końcowych), a także - w projektach generujących dochód - zweryfikuje wyliczenie luki finansowej. W przypadku, jeśli dla wykonania tego zadania konieczne okaże się uzyskanie dodatkowych informacji od autora zweryfikowanej analizy, Ministerstwo Infrastruktury wystąpi do Beneficjenta o ich udostępnienie. Obliczenia powinny zostać przeprowadzone zgodnie z metodologią stosowaną w projektach Funduszu Spójności przedstawioną w dokumencie Niebieska Księga. Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych w sektorze transportu, lub w przypadku projektów kolejowych w dokumencie Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA) w celu poświadczenia poprawności wyliczeń Beneficjentów. Wykonawca podda również ocenie przedstawione przez Beneficjentów opisy metodologii zastosowanej do weryfikacji danej analizy (pod kątem ich zgodności z Niebieską Księgą - Podręcznikiem dla beneficjenta lub w przypadku projektów kolejowych z Analizą kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA)). Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz Beneficjentów, na które będą się składać: 1) zestawienie wyników wyliczeń podstawowych wskaźników analiz ekonomiczno-finansowych przeprowadzonych przez zespół ekspertów oraz przez Beneficjentów, wraz z odpowiednimi komentarzami zawierającymi m.in. wskazanie ewentualnych błędów Beneficjentów; 2) jednoznaczna opinia na temat poprawności przedstawionych przez Beneficjentów opisów zastosowanych metodologii z przedstawieniem uwag do Beneficjenta (m.in. poprzez przedstawienie poprawionej zweryfikowanej wersji raportu końcowego beneficjenta w programie MS WORD w trybie rejestruj zmiany). Ostateczne wyniki weryfikacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych zostaną omówione na spotkaniu/ach uzgodnieniowym/ych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, oddzielnie dla każdej analizy, chyba że ich wyniki będą znane w tym samym czasie. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca przed rozpoczęciem prac we własnym zakresie powinien zapoznać się ze stosownymi aktami prawa oraz dokumentami dotyczącymi wdrażania Funduszu Spójności 2004-2006. Materiały/dokumenty/opracowania będące w posiadaniu Zamawiającego zostaną udostępnione na pisemny wniosek Wykonawcy. Zamawiający zakłada, że Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia uwzględni wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia. Zastrzeżenie: Wykonawca, który zostanie wyłoniony na podstawie najkorzystniejszej oferty musi złożyć oświadczenie, iż nie uczestniczył (oraz osoby, z którymi ewentualnie będzie współpracował przy realizacji niniejszego zamówienia) w przygotowaniu aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych na poziomie Beneficjenta (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) dla projektów Funduszu Spójności: 2001/PL/16/P/PT/014 Modernizacja Poznańskiego Węzła Kolejowego (linia kolejowa E 20) zlokalizowanego w Polsce; 2001/PL/16/P/PT/015 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce; 2002/PL/16/P/PT/018 Modernizacja drogi krajowej nr 50, odc. Grójec - Mińsk Mazowiecki. Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz przygotowanych przez Beneficjentów, w dwóch egzemplarzach (papierowej) podpisanych przez Wykonawcę oraz w wersji elektronicznej edytowalnej na płycie CD, zaopatrzonej na stronie tytułowej we flagę Polski, logo Unii Europejskiej oraz zawierającej informację, że jest to: Opracowanie zrealizowane w ramach projektu Funduszu Spójności nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce wraz z dopiskiem w brzmieniu: Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej. Wykonawca nie ujawni ani nie wykorzysta w żaden sposób - poza realizacją niniejszego zamówienia - żadnej informacji o ww. inwestycjach przekazanej mu przez zamawiającego.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.


  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z postanowieniami art. 67 ust. 1 pkt. 6) Ustawy, tj. stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9, 71.62.00.00-0, 71.62.10.00-7, 72.31.60.00-3.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.10.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 PLN 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, wpłaconym przelewem na konto Ministerstwa Infrastruktury dane banku Zamawiającego: SWIFT: NBPPLLPW Narodowy Bank Polski O/O Warszawa Plac Powstańców Warszawy 4 00-950 Warszawa NBP O/O Warszawa, nr 79 1010 1010 0056 0113 9120 0000; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2) Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: Wadium - numer postępowania RZP B/2010/03/01 - na przeprowadzenie Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa. 4. Termin wniesienia wadium upływa wraz z upływem terminu składania ofert. 5. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 6. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. 7. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Dowód wniesienia wadium może zostać dołączony w formie oryginału lub potwierdzonej za zgodność przez Wykonawcę kopii. 8. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium, zostanie wykluczony z postępowania. 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 2 SIWZ. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 15. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, utraci wadium na rzecz Zamawiającego wraz z odsetkami w przypadku, gdy: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 3) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zamówienia odpowiadające swym rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. minimum dwa zamówienia o łącznej wartości 75 000,00 zł netto obejmujące przygotowanie, aktualizację, weryfikację analiz ekonomiczno-finansowych dla projektów inwestycyjnych w sektorze transportu (inwestycje o charakterze infrastrukturalnym) o wartości powyżej 10 000 000,00 EUR, co powinno wynikać z załączonego przez Wykonawcę Wykazu wykonanych zamówień, według wzoru określonego w Załączniku nr 3c do SIWZ oraz dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zamówień.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: zespołem ekspertów, w skład którego wchodzą, co najmniej: - Ekspert ds. ekonomiczno-finansowych posiadający wykształcenie wyższe ekonomiczne i co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie sporządzania, aktualizacji lub weryfikacji co najmniej 3 analiz ekonomiczno-finansowych w obszarze projektów inwestycyjnych w sektorze transportu na stanowisku kierującego zespołem ekspertów; - Ekspert ds. technicznych posiadający wykształcenie wyższe, który w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu, aktualizacji lub weryfikacji, co najmniej 3 analiz ekonomicznych dla projektów dotyczących inwestycji w infrastrukturę drogową; - Ekspert ds. technicznych posiadający wykształcenie wyższe, który w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu, aktualizacji lub weryfikacji, co najmniej 3 analiz ekonomicznych dla projektów dotyczących inwestycji w infrastrukturę kolejową. Wykonawca w Wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 3d do SIWZ, wskaże imiennie osoby wyznaczone do realizacji zamówienia wraz z niezbędnymi informacjami dotyczącymi zakresu wykonywanych przez nie czynności, wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego. Warunek ten zostanie także spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi dokument udowadniający Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając, w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 pkt 8) SIWZ, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1)-4) Ustawy, umożliwiające ubieganie się Wykonawcy o udzielenie zamówienia (według wzoru określonego w Załączniku nr 3a do SIWZ).


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 Ustawy w następujących przypadkach: 1) W przypadku konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy z uwagi na jakość przygotowania dokumentacji przez Beneficjentów - zmniejszeniu ulega w sposób proporcjonalny do wykonanego przedmiotu umowy wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, określona w umowie o zamówienie publiczne; 2) w przypadku zmiany prawa lub wystąpienia innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawierania umowy, a które uniemożliwiałyby wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z treścią i celem umowy, poprzez wydłużenie terminu realizacji lub/i zmiany zakresu przedmiotu umowy o zamówienie publiczne, o ile nie powoduje ona istotnej zmiany przedmiotu zamówienia; 3) w przypadku zmiany osób wyznaczonych do realizacji przedmiotowego zamówienia zmiana umowy następuje poprzez pisemne zgłoszenie przez Wykonawcę nowej osoby i pisemne zaakceptowanie tej zmiany przez Zamawiającego, przy czym ewentualna zmiana uwarunkowana jest posiadaniem takich samych kwalifikacji i doświadczenia przez osobę nowo wyznaczoną, co osoba, która była wskazana w ofercie wykonawcy.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mi.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Ministerstwo Infrastruktury ul. Chałubińskiego 4/6, bud. A, pok. 225 (Wydział Zamówień Publicznych) 00-928 Warszawa.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
22.03.2010 godzina 12:00, miejsce: Ministerstwo Infrastruktury ul. Chałubińskiego 4/6, bud. B, pok. 712 (sekretariat Departamentu Funduszy UE) 00-928 Warszawa.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie współfinansowane ze środków Projektu nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce. Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Numer ogłoszenia: 59469 - 2010; data zamieszczenia: 18.03.2010


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
68838 - 2010 data 11.03.2010 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Ministerstwo Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6301649, fax. 022 6301649.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    III.3.2).

  • W ogłoszeniu jest:
    Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zamówienia odpowiadające swym rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. minimum dwa zamówienia o łącznej wartości 75 000,00 zł netto obejmujące przygotowanie, aktualizację, weryfikację analiz ekonomiczno-finansowych dla projektów inwestycyjnych w sektorze transportu (inwestycje o charakterze infrastrukturalnym) o wartości powyżej 10 000 000,00 EUR, co powinno wynikać z załączonego przez Wykonawcę Wykazu wykonanych zamówień, według wzoru określonego w Załączniku nr 3c do SIWZ oraz dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zamówień..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali zamówienia odpowiadające swym rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. minimum dwa zamówienia o łącznej wartości 75 000,00 zł netto obejmujące przygotowanie lub aktualizację lub weryfikację analiz ekonomiczno-finansowych dla projektów inwestycyjnych w sektorze transportu (inwestycje o charakterze infrastrukturalnym) o wartości powyżej 10 000 000,00 EUR, co powinno wynikać z załączonego przez Wykonawcę Wykazu wykonanych zamówień, wedle wzoru określonego w Załączniku nr 3c do SIWZ oraz dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zamówień..

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    IV4.4).

  • W ogłoszeniu jest:
    Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.03.2010 godzina 12:00, miejsce: Ministerstwo Infrastruktury ul. Chałubińskiego 4/6, bud. B, pok. 712 (sekretariat Departamentu Funduszy UE) 00-928 Warszawa..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.03.2010 godzina 12:00, miejsce: Ministerstwo Infrastruktury ul. Chałubińskiego 4/6, bud. B, pok. 712 (sekretariat Departamentu Funduszy UE) 00-928 Warszawa..


Warszawa: przeprowadzenie: Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa


Numer ogłoszenia: 121572 - 2010; data zamieszczenia: 30.04.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 68838 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6301649, faks 022 6301649.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie: Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przez weryfikację Zamawiający rozumie sprawdzenie analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w 3 raportach końcowych przekazanych przez Beneficjentów, przedstawienie uwag Wykonawcy oraz weryfikację poprawionych przez Beneficjentów dokumentów, zgodnie z uwagami Wykonawcy. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca sprawdzi poprawność przedstawionych przez beneficjentów aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych, w części finansowej i ekonomicznej. (Wykonawca nie będzie na nowo określał, a jedynie weryfikował wiarygodność ekonomiczną danych wyjściowych tj. poniesionych nakładów, przychodów). Ubiegając się o przyznanie dofinansowania projektu z Funduszu Spójności, Beneficjenci zobowiązani byli do złożenia wraz z wnioskiem o dofinansowanie projektu inwestycyjnego, analizy ekonomiczno-finansowej, (Cost-Benefit Analysis - CBA). Analiza finansowa wskazywała, m.in. na poziom dofinansowania, jaki może zostać przyznany dla projektu (wyliczenie luki finansowej) przy prognozowanych przychodach i kosztach. Analiza ekonomiczna stanowiła uzasadnienie potrzeby realizacji projektu z punktu widzenia korzyści społeczno-ekonomicznych. Po zakończeniu projektu, wraz z raportem końcowym beneficjent przedstawia aktualizację/ocenę pierwotnej analizy przeprowadzoną w oparciu o realne, poniesione koszty inwestycji oraz uzyskane korzyści, co ma na celu stwierdzenie, czy pierwotne założenia były prawidłowe oraz czy przyznany poziom dofinansowania pozostaje uzasadniony. W tym celu wartości kosztów, przychodów, podstawowych współczynników finansowych itd. z wniosku o dofinansowanie są porównywane z analogicznymi wielkościami ustalonymi po zakończeniu projektu bądź na podstawie stanu faktycznego, bądź w oparciu o zaktualizowane prognozy. W przypadku wykrycia istotnych rozbieżności, wymagane jest przedstawienie uzasadnienia. Ww. weryfikacja obejmuje w szczególności: 1) porównanie wstępnie szacowanych i faktycznie poniesionych kosztów inwestycji, a następnie wyjaśnienie przyczyn niedoszacowania lub przeszacowania i opis sposobu zapewnienia środków na pokrycie kosztów przekraczających pierwotnie zakładane (niedoszacowanie), lub sposobu wykorzystania nadwyżek (przeszacowanie); 2) stwierdzenie, czy wszystkie wymagane rodzaje kosztów i przychodów zostały uwzględnione w pierwotnej analizie oraz ewentualne uzupełnienie informacji. W szczególności wymagane jest zamieszczenie informacji o kwocie dodatkowych (incydentalnych) dochodów, które wystąpiły podczas realizacji projektu oraz potwierdzenie, że zostały one uwzględnione w zaktualizowanej analizie w wymagany sposób; 3) ocena pierwotnej analizy kosztów i korzyści ekonomicznych w celu potwierdzenia lub korekty pierwotnych danych, z uwzględnieniem faktycznych kosztów i spodziewanych przychodów, ewentualnych zmian zasadniczych założeń (np. natężenie ruchu, wskaźniki konsumpcji), oraz współczynników o charakterze społeczno-ekonomicznym. Zasadniczym celem ww. weryfikacji jest ustalenie, czy koszty i przychody nie uległy znacznej zmianie (tj. koszty o więcej niż 15%, a przychody o więcej niż 10%) w stosunku do pierwotnych założeń, na bazie których została podjęta decyzja o dofinansowaniu z FS. Beneficjent nie jest zobowiązany do wykonywania ponownie pełnej analizy kosztów i korzyści w oparciu o zweryfikowane prognozy. Wylicza wartość bieżącą netto projektu (NPV) i wewnętrzną stopę zwrotu (IRR) w oparciu o zweryfikowane prognozy i zwięźle przedstawia metodologię zastosowaną do dokonania szacunku. Wykonawca zamówienia sprawdzi ww. sporządzone przez Beneficjentów aktualizacje analiz ekonomiczno-finansowych. Zakres prac Wykonawcy będzie ograniczony z uwagi na wskazaną wyżej ograniczoną liczbę wskaźników wymaganych do wyliczenia. Jedynie w projektach generujących dochód (dotyczy projektów z sektora kolejowego), weryfikowana jest także poprawność wyliczenia przyznanego poziomu dofinansowania (luki finansowej - należy zastosować metodę liczenia luki w Funduszu Spójności). Zarówno dane dotyczące prognoz, jak i opis metodologii przedstawiają Beneficjenci. Orientacyjna objętość analizy zawartej w raporcie końcowym wynosi 10 stron A4, po 1800 znaków na stronie. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zaopiniuje dane źródłowe przedstawione przez Beneficjentów z punktu widzenia wiarygodności ekonomicznej. Na bazie danych źródłowych, zweryfikuje przedstawione przez Beneficjentów obliczenia wymaganych wskaźników analizy ekonomicznej i finansowej (dla 3 raportów końcowych), a także - w projektach generujących dochód - zweryfikuje wyliczenie luki finansowej. W przypadku, jeśli dla wykonania tego zadania konieczne okaże się uzyskanie dodatkowych informacji od autora zweryfikowanej analizy, Ministerstwo Infrastruktury wystąpi do Beneficjenta o ich udostępnienie. Obliczenia powinny zostać przeprowadzone zgodnie z metodologią stosowaną w projektach Funduszu Spójności przedstawioną w dokumencie Niebieska Księga. Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych w sektorze transportu, lub w przypadku projektów kolejowych w dokumencie Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA) w celu poświadczenia poprawności wyliczeń Beneficjentów. Wykonawca podda również ocenie przedstawione przez Beneficjentów opisy metodologii zastosowanej do weryfikacji danej analizy (pod kątem ich zgodności z Niebieską Księgą - Podręcznikiem dla beneficjenta lub w przypadku projektów kolejowych z Analizą kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA)). Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz Beneficjentów, na które będą się składać: 1) zestawienie wyników wyliczeń podstawowych wskaźników analiz ekonomiczno-finansowych przeprowadzonych przez zespół ekspertów oraz przez Beneficjentów, wraz z odpowiednimi komentarzami zawierającymi m.in. wskazanie ewentualnych błędów Beneficjentów; 2) jednoznaczna opinia na temat poprawności przedstawionych przez Beneficjentów opisów zastosowanych metodologii z przedstawieniem uwag do Beneficjenta (m.in. poprzez przedstawienie poprawionej zweryfikowanej wersji raportu końcowego beneficjenta w programie MS WORD w trybie rejestruj zmiany). Ostateczne wyniki weryfikacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych zostaną omówione na spotkaniu/ach uzgodnieniowym/ych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, oddzielnie dla każdej analizy, chyba że ich wyniki będą znane w tym samym czasie. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca przed rozpoczęciem prac we własnym zakresie powinien zapoznać się ze stosownymi aktami prawa oraz dokumentami dotyczącymi wdrażania Funduszu Spójności 2004-2006. Materiały/dokumenty/opracowania będące w posiadaniu Zamawiającego zostaną udostępnione na pisemny wniosek Wykonawcy. Zamawiający zakłada, że Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia uwzględni wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia. Zastrzeżenie: Wykonawca, który zostanie wyłoniony na podstawie najkorzystniejszej oferty musi złożyć oświadczenie, iż nie uczestniczył (oraz osoby, z którymi ewentualnie będzie współpracował przy realizacji niniejszego zamówienia) w przygotowaniu aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych na poziomie Beneficjenta (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) dla projektów Funduszu Spójności: 2001/PL/16/P/PT/014 Modernizacja Poznańskiego Węzła Kolejowego (linia kolejowa E 20) zlokalizowanego w Polsce; 2001/PL/16/P/PT/015 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce; 2002/PL/16/P/PT/018 Modernizacja drogi krajowej nr 50, odc. Grójec - Mińsk Mazowiecki. Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz przygotowanych przez Beneficjentów, w dwóch egzemplarzach (papierowej) podpisanych przez Wykonawcę oraz w wersji elektronicznej edytowalnej na płycie CD, zaopatrzonej na stronie tytułowej we flagę Polski, logo Unii Europejskiej oraz zawierającej informację, że jest to: Opracowanie zrealizowane w ramach projektu Funduszu Spójności nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce wraz z dopiskiem w brzmieniu: Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej. Wykonawca nie ujawni ani nie wykorzysta w żaden sposób - poza realizacją niniejszego zamówienia - żadnej informacji o ww. inwestycjach przekazanej mu przez zamawiającego..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9, 71.62.00.00-0, 71.62.10.00-7, 72.31.60.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zamówienie współfinansowane ze środków Projektu nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce. Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.04.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
8.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Master Consulting Sp. z o.o. Oddział w Warszawie, {Dane ukryte}, 00-521 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 114750,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    6086,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    6086,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    129722,00


  • Waluta:
    EUR.


Warszawa: przeprowadzenie: Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa


Numer ogłoszenia: 121572 - 2010; data zamieszczenia: 30.04.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 68838 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6301649, faks 022 6301649.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie: Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przez weryfikację Zamawiający rozumie sprawdzenie analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w 3 raportach końcowych przekazanych przez Beneficjentów, przedstawienie uwag Wykonawcy oraz weryfikację poprawionych przez Beneficjentów dokumentów, zgodnie z uwagami Wykonawcy. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca sprawdzi poprawność przedstawionych przez beneficjentów aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych, w części finansowej i ekonomicznej. (Wykonawca nie będzie na nowo określał, a jedynie weryfikował wiarygodność ekonomiczną danych wyjściowych tj. poniesionych nakładów, przychodów). Ubiegając się o przyznanie dofinansowania projektu z Funduszu Spójności, Beneficjenci zobowiązani byli do złożenia wraz z wnioskiem o dofinansowanie projektu inwestycyjnego, analizy ekonomiczno-finansowej, (Cost-Benefit Analysis - CBA). Analiza finansowa wskazywała, m.in. na poziom dofinansowania, jaki może zostać przyznany dla projektu (wyliczenie luki finansowej) przy prognozowanych przychodach i kosztach. Analiza ekonomiczna stanowiła uzasadnienie potrzeby realizacji projektu z punktu widzenia korzyści społeczno-ekonomicznych. Po zakończeniu projektu, wraz z raportem końcowym beneficjent przedstawia aktualizację/ocenę pierwotnej analizy przeprowadzoną w oparciu o realne, poniesione koszty inwestycji oraz uzyskane korzyści, co ma na celu stwierdzenie, czy pierwotne założenia były prawidłowe oraz czy przyznany poziom dofinansowania pozostaje uzasadniony. W tym celu wartości kosztów, przychodów, podstawowych współczynników finansowych itd. z wniosku o dofinansowanie są porównywane z analogicznymi wielkościami ustalonymi po zakończeniu projektu bądź na podstawie stanu faktycznego, bądź w oparciu o zaktualizowane prognozy. W przypadku wykrycia istotnych rozbieżności, wymagane jest przedstawienie uzasadnienia. Ww. weryfikacja obejmuje w szczególności: 1) porównanie wstępnie szacowanych i faktycznie poniesionych kosztów inwestycji, a następnie wyjaśnienie przyczyn niedoszacowania lub przeszacowania i opis sposobu zapewnienia środków na pokrycie kosztów przekraczających pierwotnie zakładane (niedoszacowanie), lub sposobu wykorzystania nadwyżek (przeszacowanie); 2) stwierdzenie, czy wszystkie wymagane rodzaje kosztów i przychodów zostały uwzględnione w pierwotnej analizie oraz ewentualne uzupełnienie informacji. W szczególności wymagane jest zamieszczenie informacji o kwocie dodatkowych (incydentalnych) dochodów, które wystąpiły podczas realizacji projektu oraz potwierdzenie, że zostały one uwzględnione w zaktualizowanej analizie w wymagany sposób; 3) ocena pierwotnej analizy kosztów i korzyści ekonomicznych w celu potwierdzenia lub korekty pierwotnych danych, z uwzględnieniem faktycznych kosztów i spodziewanych przychodów, ewentualnych zmian zasadniczych założeń (np. natężenie ruchu, wskaźniki konsumpcji), oraz współczynników o charakterze społeczno-ekonomicznym. Zasadniczym celem ww. weryfikacji jest ustalenie, czy koszty i przychody nie uległy znacznej zmianie (tj. koszty o więcej niż 15%, a przychody o więcej niż 10%) w stosunku do pierwotnych założeń, na bazie których została podjęta decyzja o dofinansowaniu z FS. Beneficjent nie jest zobowiązany do wykonywania ponownie pełnej analizy kosztów i korzyści w oparciu o zweryfikowane prognozy. Wylicza wartość bieżącą netto projektu (NPV) i wewnętrzną stopę zwrotu (IRR) w oparciu o zweryfikowane prognozy i zwięźle przedstawia metodologię zastosowaną do dokonania szacunku. Wykonawca zamówienia sprawdzi ww. sporządzone przez Beneficjentów aktualizacje analiz ekonomiczno-finansowych. Zakres prac Wykonawcy będzie ograniczony z uwagi na wskazaną wyżej ograniczoną liczbę wskaźników wymaganych do wyliczenia. Jedynie w projektach generujących dochód (dotyczy projektów z sektora kolejowego), weryfikowana jest także poprawność wyliczenia przyznanego poziomu dofinansowania (luki finansowej - należy zastosować metodę liczenia luki w Funduszu Spójności). Zarówno dane dotyczące prognoz, jak i opis metodologii przedstawiają Beneficjenci. Orientacyjna objętość analizy zawartej w raporcie końcowym wynosi 10 stron A4, po 1800 znaków na stronie. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zaopiniuje dane źródłowe przedstawione przez Beneficjentów z punktu widzenia wiarygodności ekonomicznej. Na bazie danych źródłowych, zweryfikuje przedstawione przez Beneficjentów obliczenia wymaganych wskaźników analizy ekonomicznej i finansowej (dla 3 raportów końcowych), a także - w projektach generujących dochód - zweryfikuje wyliczenie luki finansowej. W przypadku, jeśli dla wykonania tego zadania konieczne okaże się uzyskanie dodatkowych informacji od autora zweryfikowanej analizy, Ministerstwo Infrastruktury wystąpi do Beneficjenta o ich udostępnienie. Obliczenia powinny zostać przeprowadzone zgodnie z metodologią stosowaną w projektach Funduszu Spójności przedstawioną w dokumencie Niebieska Księga. Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych w sektorze transportu, lub w przypadku projektów kolejowych w dokumencie Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA) w celu poświadczenia poprawności wyliczeń Beneficjentów. Wykonawca podda również ocenie przedstawione przez Beneficjentów opisy metodologii zastosowanej do weryfikacji danej analizy (pod kątem ich zgodności z Niebieską Księgą - Podręcznikiem dla beneficjenta lub w przypadku projektów kolejowych z Analizą kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA)). Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz Beneficjentów, na które będą się składać: 1) zestawienie wyników wyliczeń podstawowych wskaźników analiz ekonomiczno-finansowych przeprowadzonych przez zespół ekspertów oraz przez Beneficjentów, wraz z odpowiednimi komentarzami zawierającymi m.in. wskazanie ewentualnych błędów Beneficjentów; 2) jednoznaczna opinia na temat poprawności przedstawionych przez Beneficjentów opisów zastosowanych metodologii z przedstawieniem uwag do Beneficjenta (m.in. poprzez przedstawienie poprawionej zweryfikowanej wersji raportu końcowego beneficjenta w programie MS WORD w trybie rejestruj zmiany). Ostateczne wyniki weryfikacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych zostaną omówione na spotkaniu/ach uzgodnieniowym/ych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, oddzielnie dla każdej analizy, chyba że ich wyniki będą znane w tym samym czasie. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca przed rozpoczęciem prac we własnym zakresie powinien zapoznać się ze stosownymi aktami prawa oraz dokumentami dotyczącymi wdrażania Funduszu Spójności 2004-2006. Materiały/dokumenty/opracowania będące w posiadaniu Zamawiającego zostaną udostępnione na pisemny wniosek Wykonawcy. Zamawiający zakłada, że Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia uwzględni wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia. Zastrzeżenie: Wykonawca, który zostanie wyłoniony na podstawie najkorzystniejszej oferty musi złożyć oświadczenie, iż nie uczestniczył (oraz osoby, z którymi ewentualnie będzie współpracował przy realizacji niniejszego zamówienia) w przygotowaniu aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych na poziomie Beneficjenta (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) dla projektów Funduszu Spójności: 2001/PL/16/P/PT/014 Modernizacja Poznańskiego Węzła Kolejowego (linia kolejowa E 20) zlokalizowanego w Polsce; 2001/PL/16/P/PT/015 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce; 2002/PL/16/P/PT/018 Modernizacja drogi krajowej nr 50, odc. Grójec - Mińsk Mazowiecki. Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz przygotowanych przez Beneficjentów, w dwóch egzemplarzach (papierowej) podpisanych przez Wykonawcę oraz w wersji elektronicznej edytowalnej na płycie CD, zaopatrzonej na stronie tytułowej we flagę Polski, logo Unii Europejskiej oraz zawierającej informację, że jest to: Opracowanie zrealizowane w ramach projektu Funduszu Spójności nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce wraz z dopiskiem w brzmieniu: Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej. Wykonawca nie ujawni ani nie wykorzysta w żaden sposób - poza realizacją niniejszego zamówienia - żadnej informacji o ww. inwestycjach przekazanej mu przez zamawiającego..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9, 71.62.00.00-0, 71.62.10.00-7, 72.31.60.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zamówienie współfinansowane ze środków Projektu nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce. Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.04.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
8.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Master Consulting Sp. z o.o. Oddział w Warszawie, {Dane ukryte}, 00-521 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 114750,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    6086,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    6086,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    129722,00


  • Waluta:
    EUR.

Adres: Chałubińskiego 4, 00-928 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: przetargi@mi.gov.pl,
tel: 22 630 16 10,
fax: 22 630 16 09
Termin składania wniosków lub ofert:
2010-03-21
Dane postępowania

ID postępowania BZP/TED: 6883820100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-03-10
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 223 dni
Wadium: 1 ZŁ
Szacowana wartość* 33 PLN  -  50 PLN
Oferty uzupełniające: TAK
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.mi.gov.pl
Informacja dostępna pod: Ministerstwo Infrastruktury ul. Chałubińskiego 4/6, bud. A, pok. 225 (Wydział Zamówień Publicznych) 00-928 Warszawa
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71241000-9 Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
71620000-0 Usługi analizy
71621000-7 Usługi w zakresie analizy lub konsultacji technicznej
72316000-3 Usługi analizy danych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
przeprowadzenie: Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogo Master Consulting Sp. z o.o. Oddział w Warszawie
Warszawa
2010-04-30 23 364,00