USŁUGI PRAWNICZE
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Usługi prawnicze będące przedmiotem zamówienia będą obejmowały w szczególności: - doradztwo prawne i pomoc prawna w zakresie prawa polskiego oraz wspólnotowego; - przygotowanie opinii prawnych, ekspertyz prawnych, informacji prawnych; - tworzenie, weryfikację i opiniowanie umów, aneksów do umów, porozumień, projektów regulaminów, aktów normatywnych w pełnym zakresie działania zamawiającego; - zastępstwo procesowe zamawiającego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego zamawiającego; - reprezentacja zamawiającego przed organami administracji publicznej (państwowej i samorządowej); - reprezentacja zamawiającego i udział w negocjacjach, mediacjach zmierzających do zawarcia, zmiany albo rozwiązania stosunku prawnego; - sporządzanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa; -opatrywanie dokumentów asygnatą prewencyjną. Usługi prawnicze będą świadczone w siedzibie zamawiającego w wymiarze jednego dnia roboczego w tygodniu w godz. od 8.00 do 15.00, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w większej ilości dni i godzin (w zależności od potrzeb zamawiającego i na polecenie Dyrektora). W pozostałym zakresie usługi będą świadczone przy użyciu telefonu, poczty elektronicznej lub faksu we wszystkie dni robocze w godz. od 8.00 do 15.00., a w szczególnie uzasadnionych przypadkach także w innych godzinach. Usługi prawnicze będą świadczone w okresie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Warszawa: USŁUGI PRAWNICZE
Numer ogłoszenia: 394708 - 2010; data zamieszczenia: 03.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Centralny Ośrodek Sportu, ul. Łazienkowska 6a, 00-449 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5298742, 5298748, faks 022 529 89 16 , strona internetowa www.walcz.cos.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Zakład Budżetowy (w likwidacji) podległy Ministrowi Sportu i Turystyki.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGI PRAWNICZE.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Usługi prawnicze będące przedmiotem zamówienia będą obejmowały w szczególności: - doradztwo prawne i pomoc prawna w zakresie prawa polskiego oraz wspólnotowego; - przygotowanie opinii prawnych, ekspertyz prawnych, informacji prawnych; - tworzenie, weryfikację i opiniowanie umów, aneksów do umów, porozumień, projektów regulaminów, aktów normatywnych w pełnym zakresie działania zamawiającego; - zastępstwo procesowe zamawiającego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego zamawiającego; - reprezentacja zamawiającego przed organami administracji publicznej (państwowej i samorządowej); - reprezentacja zamawiającego i udział w negocjacjach, mediacjach zmierzających do zawarcia, zmiany albo rozwiązania stosunku prawnego; - sporządzanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa; -opatrywanie dokumentów asygnatą prewencyjną. Usługi prawnicze będą świadczone w siedzibie zamawiającego w wymiarze jednego dnia roboczego w tygodniu w godz. od 8.00 do 15.00, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w większej ilości dni i godzin (w zależności od potrzeb zamawiającego i na polecenie Dyrektora). W pozostałym zakresie usługi będą świadczone przy użyciu telefonu, poczty elektronicznej lub faksu we wszystkie dni robocze w godz. od 8.00 do 15.00., a w szczególnie uzasadnionych przypadkach także w innych godzinach. Usługi prawnicze będą świadczone w okresie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuPodstawą prawną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a oraz ust. 1b ustawy. Przedmiotem, bowiem postępowania o udzielenie zamówienia są usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Podstawą faktyczną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki są następujące okoliczności: Zamawiający dokonując wyboru wykonawcy w trybie z wolnej ręki i planując powierzenie kompleksowej obsługi prawnej wybranemu wykonawcy miał na uwadze przewidziane w ustawie o finansach publicznych zasady celowego, oszczędnego i efektywnego wykonywania wydatków publicznych. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie zamierzonego celu, jakim jest uzyskanie wysokiej, jakości obsługi prawnej oraz wysokiej, jakości i skuteczności zastępstwa procesowego. W tym zakresie wieloletnia współpraca z wieloma osobami świadczącymi usługi prawnicze (adwokatami lub radcami prawnymi) pozwala zamawiającemu na obiektywną, rzeczową i racjonalną ocenę, jakości ich pracy i skuteczności działań. Wynikiem oceny tej pracy jest wola zamawiającego powierzenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego wybranemu wykonawcy, który w ocenie zamawiającego cechuje się profesjonalizmem, rzetelnością, terminowością i skutecznością działań. Pozytywna ocena pracy dotychczasowego wykonawcy znajduje swój wyraz, w jakości świadczonej pomocy prawnej oraz ilości i złożoności procesów sądowych i postępowań egzekucyjnych, które zakończyły się korzystnie dla interesu publicznego. Powyższe ma istotne znaczenie w szczególnym okresie, w jakim znajduje się zamawiający. Trwający proces jego likwidacji z jednoczesnym tworzeniem nowego podmiotu mającego przejąć dotychczasowe zadania zamawiającego wymaga, by w całokształcie czynności faktycznych i prawnych uczestniczyła osoba, której tematyka ww. transformacji jest znana. Ma to istotne znaczenie z uwagi na szereg czynności faktycznych i prawnych, które swój początek będą miały przed likwidacją i po likwidacji zamawiającego oraz po utworzeniu jego następcy prawnego (np. przekształcenia w ramach umów cywilnoprawnych, przekształcenia w ramach stosunków pracowniczych, przekształcenia podmiotowe w postępowaniach sądowych, egzekucyjnych i innych). Reorganizacja zamawiającego wymaga aktywnego udziału osoby świadczącej usługi prawnicze w całym procesie transformacji, od jego początku do chwili jego zakończenia, który to okres wykracza poza rok 2010. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie oszczędności. Wydatki tytułem wynagrodzenia wykonawcy w całości są rekompensowane poziomem świadczonej usługi a także skutecznie dochodzonymi i egzekwowanymi należnościami od dłużników zamawiającego. Ponadto zmiana wykonawcy na wykonawcę, którego praca nie gwarantuje wysokiego poziomu jak dotychczasowego wykonawcy, powodowałby, iż wydatki publiczne byłby marnotrawione. Dodatkową zaletą świadczenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego dotychczasowego wykonawcy jest to, iż zastępstwo procesowe jest wykonywane w ramach wynagrodzenia za doradztwo prawne, a ewentualne wynagrodzenia za te zastępstwo procesowe płacone jest tylko i wyłącznie w przypadku korzystnego rozstrzygnięcia sądowego i wyegzekwowania kosztów zastępstwa procesowego od strony przeciwnej. Tym samym zamawiający nigdy nie ponosi kosztów zastępstwa procesowego, jeśli bowiem zapada orzeczenie korzystne dla zamawiającego to wynagrodzenie wykonawcy pochodzi z wyegzekwowanych kosztów, którymi obciążony jest przeciwnik, jeśli zapada orzeczenie niekorzystne dla zamawiającego to wykonawca nie otrzymuje za to postępowanie wynagrodzenia. Oszczędności w wydatkach publicznych sprowadzają się także w utrzymaniu usługi prawniczej jednego wykonawcy. Podział zamówienia na dwa odrębne zamówienia tj. usługi prawnicze polegające na doradztwie prawnym i osobno na zastępstwo procesowe powodowałoby konieczność wynagradzania dwóch różnych wykonawców tj. dotychczasowego, któremu powierzono by kontynuację toczących się postępowań sądowych i egzekucyjnych, (co jest konieczne z uwagi na znajomość istoty sprawy) oraz nowego wykonawcę, któremu powierzono by pozostałe usługi prawnicze. Przyjęcie konstrukcji jednego wykonawcy w ramach jednego wynagrodzenia jest korzystniejsze i tańsze dla zamawiającego. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu także osiągnięcie dużej efektywności w dokonywaniu wydatków publicznych. Efektywność tu zakładana przejawia się w efektywnym i skutecznym oraz korzystnym dla zamawiającego kontynuowaniu postępowań sądowych i egzekucyjnych wszczętych przy udziale dotychczasowego wykonawcy. Znajomość podłoża sporu, wszelkich uwarunkowań historycznych, specyfiki działania zamawiającego gwarantuje, iż toczące się postępowania sądowe i egzekucyjne zakończą się sukcesem dla zamawiającego. Efektywność, o której mowa w art. 5 ust. 1a ustawy sprowadza się także do efektywności usług świadczonych przez dotychczasowego wykonawcę.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Paweł Węgrzynowski, DWS Legal Solutions, ul. Literacka 45i/3,, 60-461 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
Warszawa: USŁUGI PRAWNICZE
Numer ogłoszenia: 409558 - 2010; data zamieszczenia: 15.12.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 394708 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Centralny Ośrodek Sportu, ul. Łazienkowska 6a, 00-449 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5298742, 5298748, faks 022 529 89 16.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Zakład Budżetowy (w likwidacji) podległy Ministrowi Sportu i Turystyki.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGI PRAWNICZE.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Usługi prawnicze będące przedmiotem zamówienia będą obejmowały w szczególności: - doradztwo prawne i pomoc prawna w zakresie prawa polskiego oraz wspólnotowego; - przygotowanie opinii prawnych, ekspertyz prawnych, informacji prawnych; - tworzenie, weryfikację i opiniowanie umów, aneksów do umów, porozumień, projektów regulaminów, aktów normatywnych w pełnym zakresie działania zamawiającego; - zastępstwo procesowe zamawiającego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego zamawiającego; - reprezentacja zamawiającego przed organami administracji publicznej (państwowej i samorządowej); - reprezentacja zamawiającego i udział w negocjacjach, mediacjach zmierzających do zawarcia, zmiany albo rozwiązania stosunku prawnego; - sporządzanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa; -opatrywanie dokumentów asygnatą prewencyjną. Usługi prawnicze będą świadczone w siedzibie zamawiającego w wymiarze jednego dnia roboczego w tygodniu w godz. od 8.00 do 15.00, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w większej ilości dni i godzin (w zależności od potrzeb zamawiającego i na polecenie Dyrektora). W pozostałym zakresie usługi będą świadczone przy użyciu telefonu, poczty elektronicznej lub faksu we wszystkie dni robocze w godz. od 8.00 do 15.00., a w szczególnie uzasadnionych przypadkach także w innych godzinach.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09.12.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Paweł Węgrzynowski, DWS Legal Solutions, {Dane ukryte}, 60-461 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 93600,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
84000,00
Oferta z najniższą ceną:
84000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
84000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawą prawną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a oraz ust. 1b ustawy. Przedmiotem, bowiem postępowania o udzielenie zamówienia są usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Podstawą faktyczną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki są następujące okoliczności: Zamawiający dokonując wyboru wykonawcy w trybie z wolnej ręki i planując powierzenie kompleksowej obsługi prawnej wybranemu wykonawcy miał na uwadze przewidziane w ustawie o finansach publicznych zasady celowego, oszczędnego i efektywnego wykonywania wydatków publicznych. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie zamierzonego celu, jakim jest uzyskanie wysokiej, jakości obsługi prawnej oraz wysokiej, jakości i skuteczności zastępstwa procesowego. W tym zakresie wieloletnia współpraca z wieloma osobami świadczącymi usługi prawnicze (adwokatami lub radcami prawnymi) pozwala zamawiającemu na obiektywną, rzeczową i racjonalną ocenę, jakości ich pracy i skuteczności działań. Wynikiem oceny tej pracy jest wola zamawiającego powierzenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego wybranemu wykonawcy, który w ocenie zamawiającego cechuje się profesjonalizmem, rzetelnością, terminowością i skutecznością działań. Pozytywna ocena pracy dotychczasowego wykonawcy znajduje swój wyraz, w jakości świadczonej pomocy prawnej oraz ilości i złożoności procesów sądowych i postępowań egzekucyjnych, które zakończyły się korzystnie dla interesu publicznego. Powyższe ma istotne znaczenie w szczególnym okresie, w jakim znajduje się zamawiający. Trwający proces jego likwidacji z jednoczesnym tworzeniem nowego podmiotu mającego przejąć dotychczasowe zadania zamawiającego wymaga, by w całokształcie czynności faktycznych i prawnych uczestniczyła osoba, której tematyka ww. transformacji jest znana. Ma to istotne znaczenie z uwagi na szereg czynności faktycznych i prawnych, które swój początek będą miały przed likwidacją i po likwidacji zamawiającego oraz po utworzeniu jego następcy prawnego (np. przekształcenia w ramach umów cywilnoprawnych, przekształcenia w ramach stosunków pracowniczych, przekształcenia podmiotowe w postępowaniach sądowych, egzekucyjnych i innych). Reorganizacja zamawiającego wymaga aktywnego udziału osoby świadczącej usługi prawnicze w całym procesie transformacji, od jego początku do chwili jego zakończenia, który to okres wykracza poza rok 2010. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie oszczędności. Wydatki tytułem wynagrodzenia wykonawcy w całości są rekompensowane poziomem świadczonej usługi a także skutecznie dochodzonymi i egzekwowanymi należnościami od dłużników zamawiającego. Ponadto zmiana wykonawcy na wykonawcę, którego praca nie gwarantuje wysokiego poziomu jak dotychczasowego wykonawcy, powodowałby, iż wydatki publiczne byłby marnotrawione. Dodatkową zaletą świadczenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego dotychczasowego wykonawcy jest to, iż zastępstwo procesowe jest wykonywane w ramach wynagrodzenia za doradztwo prawne, a ewentualne wynagrodzenia za te zastępstwo procesowe płacone jest tylko i wyłącznie w przypadku korzystnego rozstrzygnięcia sądowego i wyegzekwowania kosztów zastępstwa procesowego od strony przeciwnej. Tym samym zamawiający nigdy nie ponosi kosztów zastępstwa procesowego, jeśli bowiem zapada orzeczenie korzystne dla zamawiającego to wynagrodzenie wykonawcy pochodzi z wyegzekwowanych kosztów, którymi obciążony jest przeciwnik, jeśli zapada orzeczenie niekorzystne dla zamawiającego to wykonawca nie otrzymuje za to postępowanie wynagrodzenia. Oszczędności w wydatkach publicznych sprowadzają się także w utrzymaniu usługi prawniczej jednego wykonawcy. Podział zamówienia na dwa odrębne zamówienia tj. usługi prawnicze polegające na doradztwie prawnym i osobno na zastępstwo procesowe powodowałoby konieczność wynagradzania dwóch różnych wykonawców tj. dotychczasowego, któremu powierzono by kontynuację toczących się postępowań sądowych i egzekucyjnych, (co jest konieczne z uwagi na znajomość istoty sprawy) oraz nowego wykonawcę, któremu powierzono by pozostałe usługi prawnicze. Przyjęcie konstrukcji jednego wykonawcy w ramach jednego wynagrodzenia jest korzystniejsze i tańsze dla zamawiającego. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu także osiągnięcie dużej efektywności w dokonywaniu wydatków publicznych. Efektywność tu zakładana przejawia się w efektywnym i skutecznym oraz korzystnym dla zamawiającego kontynuowaniu postępowań sądowych i egzekucyjnych wszczętych przy udziale dotychczasowego wykonawcy. Znajomość podłoża sporu, wszelkich uwarunkowań historycznych, specyfiki działania zamawiającego gwarantuje, iż toczące się postępowania sądowe i egzekucyjne zakończą się sukcesem dla zamawiającego. Efektywność, o której mowa w art. 5 ust. 1a ustawy sprowadza się także do efektywności usług świadczonych przez dotychczasowego wykonawcę
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 39470820100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-12-02 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.walcz.cos.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
USŁUGI PRAWNICZE | Paweł Węgrzynowski, DWS Legal Solutions Poznań | 2010-12-15 | 84 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2010-12-15 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 84 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 84 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 84 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 84 000,00 zł |